Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    ik ben nog steeds erg ziek. Hele dag niks gegeten enz, hele tijd misselijk ook. En ik heb t zooo koud terwijl ik super dik aanheb en verwarming hoog staat. Mijn dochter heeft ook aan 1 stuk door last van diaree. Al haar kleren liggen vies in de was. Ben de hele tijd aan t verschonen. Ik ga morgen naar de ha voor haar.
    Nou ik ben dus naar ziekenhuis geweest terwijl ik zoo ziek was. Ik moest in mn blootje gaan liggen terwijl ik t zoo koud had, ik lag egt te bibberen. Ik heb er zeker drie kwartier gelegen. Die arts die me onderzocht keek zoo serieus hele tijd alsof ze ieta raars had gevonden. Ik begon me al zorgen tr maken, vooral toen ze een andere arts erbij haalde. Gelukkig was er niks! Hij zei wel dat ik aan de bel moeat trekken als ik nog steeds pijn had. Verder keken ze ook nr mn baarmoeder en ze zagen een grote ei die dus al gesprongen was en in mnbaarmoeder was. Mn baarmoeder had ook dikke slijmvlies aangemaakt (of hoe je dat ook noemt :p)
    ik vroeg gelijk of ze konden zien of het bevrucht is maar dat was te vroeg om te zien. Wat ik wel raar vond is dat die arts zei als ik zwanger wil worden moest ik vndg klussen.. Dat kan toch niet meer?zo ver ik weet ben je nog maar paar uur vruchtbaar na eiaprong toch? En aangezien mn ei al in de baarmoeder was, was ie al een tijd geleden gesprongen lijkt me? Nou ja, als zij gelijk heeft dan heb ik dus te vroeg geklust en maak ik geen kans. Ik heb namelijk niet meer kunnen klussen na die ene keer. En nu ben ik super ziek :(
    oki dat was het, hele verhaal :p
    ik ga nu proberen te slapen.

2. eeva

eeva Niet meer actief

Kaatjuh, erg dat je je zo ziek voelt :(
    ik geloof dat een gesprongen eitje ook nog vruchtbaar is als het onderweg is naar de baarmoeder (24 uur na de sprong) maar zaadcellen leven zeker 5 dagen (soms wel 7) dus je zult zeker optijd zijn geweest ;)

Mamma em, nee.. vanstuwing had ik geen last meer na 2 en een half jaar voeding geven (van 3 voeding naar 0) maar het schijnt, dat als je zo lang voed het lichaam alleen maar melk aan maakt als het nodig is :)
    Die papjes die je aan kunt maken met water, daar zijn vele soorten van, ik koop ze bij de Plus, Nestle Piamapap heeft 3 soorten, Nutrilon en Bambix (ik heb altijd zo'n 6 soorten in voorraad).. ook geef ik iedere dag ligapap (3 maanden, zo'n koek die je moet verkruimelen) met een uitgeknepen manderijn.... mmm lekker! Heeft hij gelijk fruit erbij. Je kunt er ook nog banaan in doen. Soms 2x in de week of zo geef ik nog een papje dat je moet mengen met opvolgmelk (zit ook in die met water verdunbare papjes) :p
    Een boterham met banaan vindt hij heerlijk en af en toe een zacht gekookt eitje waar ik stukjes brood in sop, mmmm :):):)

3. eeva

eeva Niet meer actief

#1543 eeva, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2010
    ♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD 25 februari - Ronde 0

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei 15 februari - NOD 1 maart - Ronde ? / Testen 8 maart

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 19 februari - NOD 3 maart - Ronde 4

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei 22 februari - NOD 8 maart - Ronde 3 / Testen 5 maart

Rosa (27jr-2e kindje) - Ei 23 februari - NOD 12 maart - Ronde 3

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 3 maart - NOD 17 maart - Ronde 3

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 10 maart - NOD 22 maart - Ronde 0 / LF 8 dagen

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

Marb (26 jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 3

♥♥♥Zwanger♥♥♥

SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 13 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010

♥♥♥Afspraken♥♥♥

SimplyMe 11 maart afspraak verloskundige
    Mama em 17 maart afspraak verloskundige
    Sweetroosje 22 maart bij de gyneacoloog ivm cyclus

4. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Goedemorgen meiden :D

@Kaatjuh: Gelukkig dat ze niks ernstigs konden vinden en ze zelfs al zagen dat je lichaam alweer bezig is met een nieuwe poging zwanger te raken. Hebben ze iets gezegd over het bloedverlies en wat daar de oorzaak van kan zijn?

@SweetRoosje: Hoe gaat het vandaag met jou en je meisje? Doe maar leker rustig aan hoor, even wat krachten opbouwen! *KNUFF*

En ik wacht gewoon af tot mijn kids zelf gaan afbouwen. Mijn eerste 3 hielden ermee op rond de 14-16 maanden en wat deze dame van plan is... Ze lijkt er voorlopig nog niet klaar mee te zijn. :D

@Eeva: Leuk is dat voeden als ze groter zijn he! Kan je echt al afspraken maken enzo. Hier ook. Ze begrijpt nu "even wachten" en "straks", dus als het even niet uitkomt. ;) Super! Ook die zelfbediening van die dreumessen.. Klimt op schoot, begint mijn shirt omhoog te doen, eten!!! :D Echt super!

Oh, mijn vk afspraak is op 11 maart.

@Mama em: Lekker geurtje he, die MvM flessen! Hihi.. En jij ook al een afspraak gemaakt, nu kunnen we aftellen he! :D

Nou, ik ga vandaag maar eens de badkamer een grote schoonmaakbeurt geven.

Tot laters!

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hallo meiden,

@Mama em: Luka at ook heel laat pas echt,ik denk ook pas rond de 10 maanden. Hier ook eentje die flink moest aankomen, omdat ze afgevallen was, maar het komt echt goed hoor. Luka eet nu gewoon lekker mee en doet het gelukkig heel goed. Pyamapapje van Nestle hoef je alleen maar water bij te doen, maar Luka luste dit dus echt niet. Ze eet nu sinds een maand 's ochtends pap, daarvoor luste ze het niet, maar ik heb het haar elke ochtend gegeven en ineens at ze het wel. Misschien gewoon even volhouden dus. Eerst wat pap geven en daarna een boterham?

17 maart vk. Leuk joh, dan wordt het ook wat reeeler denk ik voor je.

@Kaatjuh: Wat naar dat je je zo ziek voelt. Ik hoop echt voor je dat je snel weer wat beter voelt en je meisje ook natuurlijk. Wel fijn dat ze konden zien dat je ei gesprongen was!

@Simply Me: Succes met de badkamer schoonmaken. Dat ga ik vandaag ook maar eens doen denk ik.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

KAatjuh: jeetje meid wat ellendig dat je je zo rot voelt :(
    En jullie meisje ook nog ziek :(
    Maarre, een gesprongen eitje en moi dik slijmvlies :)
    Na de eisprong is een eitje 12-24 uur doordringbaar voor zaadjes. En die kunnen idd wel een paar dagen leven: dus zeker kans hoor!
    Wij hadden deze ronde donderdagavond geklust en ik had waarschijnlijk zaterdag (of misschien zelfs zondag) mijn ei!

Eeva: grappig dat je lijf dan gewoon ineens van 3 naar 0 voedingen kan zonder problemen.
    Ik heb er nu ook ineens dat ik van 4 naar 2 voedingen ben gegaan en er helemaal geen last van. Al kan dat ook komen doordat mijn productie al is gedaald door de zwangerschap ;)
    Wil die 2 voedingen (en 's avonds laat en 's nachts, dat wil ik op verzoek blijven doen) wel nog een tijd volhouden.
    Genoeg te kiezen dus voor pap!

SimplyMe: leuk he dat de afspraak staat, iets om naar uit te kijken :p

Zonnestraal: wat fijn om te horen dat Luka ook pas zo laat goed ging eten. Ik denk trouwens echt dat het cb het hier nogal opblaast ;) Enne, misschien idd maar pap blijven proberen.

Hoest met de rest?

Hier alles goed :) Merk wel dat ik meer last heb van miselijkheid dan de vorige keer. Toen eigenlijk alleen wat gevoelig voor luchtjes en licht misselijk als ik honger kreeg. Nu vooral 's avonds last van en als ik honger heb ook. Maar tis voor n goed doel :)
    En ik ben erg moe; vanochtend is vriendlief die een vrije dag had opgestaan en heb ik lekker uitgeslapen. Wat knap je daar van op :D
    Oftewel: ik voel me toppie :p

Tot later!

7. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    wat is het stil hier????

hihihi ik zit ook alleen maar te internetten, hb geen zin om iets te doen.
    Dadelijk ff boodschappen binnenhalen en beetje opruimen.

8. eeva

eeva Niet meer actief

♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD 25 februari - Ronde 0

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei 15 februari - NOD 1 maart - Ronde ? / Testen 8 maart

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 19 februari - NOD 3 maart - Ronde 4

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei 22 februari - NOD 8 maart - Ronde 3 / Testen 5 maart

Rosa (27jr-2e kindje) - Ei 23 februari - NOD 12 maart - Ronde 3

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 3 maart - NOD 17 maart - Ronde 3

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 10 maart - NOD 22 maart - Ronde 0 / LF 8 dagen

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

Marb (26 jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 3

♥♥♥Zwanger♥♥♥

SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 13 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010

♥♥♥Afspraken♥♥♥

SimplyMe 11 maart afspraak verloskundige
    Mama em 17 maart afspraak verloskundige
    Sweetroosje 22 maart bij de gyneacoloog ivm cyclus

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    goeiemorgen :)

10. eeva

eeva Niet meer actief

Goedemorgen :):):)

Elmo, Sweetroosje en Sterretje, voelen jullie al iets?
    Het is rustig hier... pffffff, zo saai :D:D:D

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen meiden ,

De werkweek weer voorbij, dus weerwat meer tijd voor andere dingen!

@eeva, mmm de dingen die jij voor je zoontje maakt klinken wel erg lekker, die word lekker verwend hihi

@kaatjuh, he meis wat naar dat jullie je allebei zo rot voelen
    Ben je nog naar de ha geweest met je meisje?
    Fijn dat het er bij de echo allemaal goed uit zag!
    En je weet iig zeker dat je ei nu geweest is!
    Kna best zijn dat je nog kans maakt op een bevruchting, zaad kan wel tot 7 dagen leven in de meest gunstige situatie!
    Beterschap, hopelijk voel je je snel beter, dikke knuffel!

@mama em, he bah die misselijkheid, vervelend he!
    Hopelijk word het niet nog erger!
    Heb je al een andere pap geprobeerd weer?

@imply me, jou afspraak gaat ook dichtbij komen nu meis, nog maar 12 dagen!
    Heb je er al veel zin in?

@sweetroosje, bijna je nod!
    Spannend meis, heb je er een goed gevoel bij?

@zonnestraal, druk aan de poets geweest gister?
    BIjna ei dag hihi

HIer lekker gewerkt dus, volgende week maar 2 dagen werken ipv 3, jippie!
    HIer vanmorgen niet kunnen tempen, het liep zo anders met wakker worden en opstaan, dus helaas een dagje niet
    Gister had ik een mooi hoge temp, dus dat was wel positief!
    Verder nog niet echt een gevoel, heb ook niet echt ergens last van
    Was afgelopen woe heel misselijk en las op mijn papieren van wat ik bijgehouden toen ik van mijn zoontje zwanger was dat ik achteraf rodn de innesteling ook misselijk was geweest, dus dat zou eventueel kunnen, maar verder nog geen idee
    Heb ook nog geen idee wanneer ik wil gaan testen, zal woe of do zijn denk ik

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Goeiemorgen iedereen,

@Sterretje: Ja, lekker mijn huisje schoongemaakt en opgeruimd gisteren. Heerlijk! Ja, ei komt er bijna aan. Temp was vanochtend al wat hoger, maar nog een beetje vroeg voor ei, even afwachten nog.
    Spannend he dat afwachten, nog een paar daagjes, dan kun je testen! Hopelijk voelde je idd je innesteling!

Vandaag is manlief lekker thuis, we zijn bezig met een extra kamertje te maken boven, zodat Luka een grotere kamer krijgt en er een kamertje over is voor hopelijk een broertje of zusje! Wel leuk, alles weer omgooien.

13. eeva

eeva Niet meer actief

Zonnestraal, leuk een groter kamertje voor Luka en al plaats voor een nieuw klein Wondertje ;)

Sterretje, leuk dat je nog alles op papier hebt van je vorige zwangerschap... kun je lekker vergelijken :D klinkt goed, toen misselijk op innestelingsdag en nu weer, ik duim voor je ;)

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal, oh wat heerlijk om ruimte te maken voor een nieuw kleintje straks
    En wat geweldig voor Luka dat ze straks een ander kamertje krijgt!

@eeva, ja heb toen steeds dingen op geschreven qua verschijnselen enzo
    Maanden voor niets, maar uiteindelijk met resultaat
    Juist omdat ik dacht er dan een volgende keer misschien wat aan te hebben
    We zullen zien, ik hoop het
    Verder weet ik alleen dat ik alle keren dat ik zwanger was standaard heel vroeg wakker was, maar dat kan ik nu niet echt checken omdat mijn zoontje elke keer ook zo vroeg wakker is
    Dus we wachten rustig af, nog maar een paar dagen!

15. eeva

eeva Niet meer actief

Idd, daar heb je wel iets aan zo'n lijstje, goed gedaan! temperatuurde jij toen ook?

Ik heb nog mijn oude temp.lijst en na innesteling was daar duidelijk een stijging te zien (eigenlijk ging mijn temp. in 2 fasen omhoog na ei: eerst de eisprong en na innesteling nog eens) dus tempen, daar kun je eigenlijk ook wel aan zien dat je zwanger bent! Daardoor ben ik ook blijven tempen, haha....

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @eeva ja ik heb toen ook getempt
    Ben ik gelijk gaan doen na mijn eerste mk toen
    Ik zie bij mijn temp kaartje toen ik zwanger was, ook duidelijk dat mijn temp na even wat hoger werd, na innesteling waarschijnlijk, en dat hij daarna hoger werd dan ik normaal meestal heb

Toen ik zwanger was ging mijn temp 36.7/ 36.9/ 36.8/ 37.0 /37.2/ 37.0 / 37.2/ 37.1/ 37.1 en daarna naar 37.3 wat die 3 dagen bleef tot ik getest heb

Normaal als ik een cyclus hebw aarbij ik niet zwnager ben, zie ik mijn temp wel rond de 37 komen uiteindelijk maar die 37.3 heb ik nooit gehad als ik niet zwanger was
    Meestal is 37.1 de max bij mijn temp na ei

Gister was mijn temp van 37.0 naar 37.2 gegaan, maar vandaag helaas niet kunnen tempen, dus weet nu nog niet echt meer, ben erg benieuwd naar morgen!

Tempen is ook wel fijn om te zien dan he, maar ik ben ook altijd wel eerder al benieuwd, en als mijn temp rond de 37 zit houd ik voor mezelf altijd het idee dat het kan, want meestal is mijn lf maar 12 dagen, en op dag 12 was mijn temp toen 37.1 en daarna pas nog hoger gegaan

Tja het blijft spannend die dagen zo rond het ei en nod

Temp jij eigenlijk ook nog door als je ongesteld bent?
    Ik temp altijd tot ik ongesteld word en daarna wacht ik tot het zo goed als over is, meestal begin ik op dag 6 of 7 weer met tempen
    Vind het niet zo nuttig als ik ongesteld ben en niet zo fris ook haha

Ben er weer vandoor, zoontje word wakker, ga hem maar snel een voeding geven, is alweer even geleden namelijk!

17. eeva

eeva Niet meer actief

Sterretje, ja ik temp als ik ongi ben ook gewoon door!

Ik merk wel eigenlijk verschil in het tempen voor mijn zwangerschap en nu!
    Toen had ik na ei ook altijd temp rond 37 of 37.1 gr. en nu na mijn ei 36.8 (nooit 37 gr. eigenlijk) of het door de borstvoeding komt ?! Ik vermoed dat mijn lichaam toch nog niet klaar is voor zwangerschap, zolang mijn temp. zo is..

18. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Eeva en Sterretje: Ja, is zeker leuk om te doen. We zouden sowieso gaan verbouwen hoor, want Luka heeft nu zo'n klein kamertje. Is nu nog niet erg, maar als ze wat groter is, is het denk ik wel fijn een grotere kamer. En ze krijgt nu een echte meidenkamer, zo leuk!

19. rosa08

rosa08 Niet meer actief

fijn weekend meisjes

20. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden :)

Nou, eindelijk even tijd om te reageren. Had al wel steeds meegelezen. ;)

@Zonnestraal: Hihi.. En is het nog gelukt met de badkamer? ;) :D Oh, jullie zijn al begonnen met de voorbereidingen voor een broertje of zusje, lees ik. :D Leuk he, alvast een kamertje reserveren voor de volgende.. Hoop dat die snel onderweg is.

@Mama em: Woehoee!!! Alweer 6 weken!!!

@Sterretje: Muoa, niet zoveel zin in de afspraak zelf, maar de datum van de echo wordt wel geprikt bij die afspraak en daar heb ik wel enorm veel zin in. :D

En bij jou ook alweer spannend aan het worden... Nog een paar daagjes volhouden en dan mag je alweer testen. Ik ben benieuwd naar je temp morgen zeg.. Jammer dat het vandaag niet gelukt is...

@Rosa: Jij ook meis!

@Eeva: Jij alweer op dag 6, menstruatie alweer over? Ik ben echt benieuwd op welke dag je deze keer een ei krijgt! Jouw cyclus gaat echt met grote sprongen vooruit. Spannend!

Nou, ik ga maar eens aan het eten beginnen. Blehh! helemaal geen honger, maar ja, man en kids wel... ;)

Tot later!

Deel Deze Pagina