Even vlug: @ SimplyMe: gefeliciteerd! Ik duim heel hard voor je dat je zwanger blijft deze keer. 3x scheepsrecht idd! @ all: lees een beetje half mee via telefoon, maar krijg het dus niet allemaal mee...
Bedankt!!! Ik moet het nog even laten bezinken allemaal en wacht rustig even de komende dagen af, voordat ik op een roze wolkje ga klimmen. Jeetje, wat een nieuws zeg! Nou, ik hoop toch maar dat het gewoon een griepje is. Beterschap iig. Enne YEAH!!!!!!! EEN EI!!!! En nu idd, de spannende wachtweken doorkomen... Ben ook benieuwd wat je cyclus verder gaat doen. Ik duim voor: a) meteen een nieuwe zwangerschap en anders b) een mooie LF van minimaal 10 dagen Ik ga iig heel hard duimen voor goed nieuws. Liefs
Jij natuurlijk ook bedankt!!! Jullie zijn allemaal lieffff!!! Ik duim ook voor jullie! Hoe is het trouwens met jouw stoute ei? Weet je nu al of die gesprongen is? Liefs
@simply me, kan me voorstellen dat je nog even voorzichtig bent hoor, zou ik ook zijn als ik in jou schoenen sta Ik weet nog wel dat ik toen ik zwanger was van kylian na de 2 misgelopen zwangerschappen ik in eerste instantie er ook niet in durfde te geloven Maar volgende week gaan we een feestje vieren als dit kleine wondertje netjes is blijven zitten! Ja goed he, mijn ei was eindelijk niet meer eigenwijs Nu maar hopen dat je duimen wat oplevert Ik ga voor optie a En optie b is idd een goede 2de keus! Zolang ik maar niet morgen al ongi word, dat lijkt me nou niet zo prettig met de jaarwisseling Net bij het cb geweest, was helaas niet zo goed Het mannetje was in 3 weken tijd maar 115 gram aangekomen, veel te weinig dus, hij moest minimaal 150 per week gegroeid zijn Nu is alleen de vraag hoe dit zo gekomen is, is het nu door het vele spugen en de waarschijnlijke reflux? Of is hij in al die weken niet genoeg aangekomen? Kreeg het advies om met een flesje bij te voeden en veel aan te leggen Nu maar hopen dat hij snel aan gaat komen, ga zo de weegschaal op halen, dus dan kan ik het per dag zien hoe het gaat Nou meiden, ik ben er vandoor, liefs
SimplyMe, GEWELDIG DAT JE ZWANGER BENT, het is vast een tweeling als je bij 9DPO al zo'n positive Kruidvattest hebt, hi,hi.... Die kun je normaal pas op je NOD doen, toch? Wat zijn je zwangerschapsklachten? Liefs,,
@Sterretje: Deal!!! Ik durf het idd. nog niet te geloven... Wanneer begon jij er een beetje vertrouwen in te krijgen? Enne ik ga ook voor optie a duimen! Ik verwacht trouwens niet dat jij al snel ongesteld gaat worden hoor, iig niet morgen. Ik weet niet waarom hoor, gewoon een gevoel. Ik denk, met je 4 voedingen, dat je LF wel redelijk lang is, maar of dat lang genoeg zal zijn... Naja, eerst maar eens afwachten... *Zucht* Wat houden wij veel van wachten!!! NOT!!! En nu even reageren op het verhaal over je kleine kereltje... Hij is idd niet veel aangekomen, maar hij krijgt BV en dat wil het CB nog wel eens vergeten. BV kindjes komen niet "netjes" geleidelijk aan, maar de ene periode heel veel, dan weer weinig, etc, Wat veel belangrijker is om in de gaten te houden is zijn gedrag, zijn uiterlijk, zijn slaappatronen, drinkt hij goed (krachtig), huilt hij krachtig? Ik ben alles behalve een expert hoor, maar ik heb wel 4 kids zo'n 14-16 maanden aan de borst gehad, dus ik heb wel wat BV en CB ervaring, zeg maar. Ik heb ook wel advies gekregen dat ik dacht: "Mens, je hebt er de ballen verstand van!" Ik zou in jouw situatie wel de kleine man goed in de gaten houden. Een weegschaal is een goed idee om (zonder flesje) te zien hoeveel hij binnenkrijgt, tenzij je er heel nerveus van wordt. Dan kan je evt. noteren of en hoeveel hij ongeveer spuugt. Bijvoeden is in sommige gevallen gewoon nodig, maar heeft vaak tot gevolg dat de BV terugloopt en uiteindelijk stopt. Tenzij je kolft natuurlijk. Er is een borstvoedingsforum waar je veel info kan vinden over dit soort problemen (google maar eens). Stel daar je vragen maar. Ze zijn soms een beetje té pro BV, maar je kan hun advies wel gebruiken. Vaker aanleggen is misschien goed (klinkt logisch), maar dat werkt misschien zijn reflux (mocht hij dat hebben) tegen en heeft dat arme kereltje de hele avond pijn. Ook dit is misschien een vraag voor andere BV experts. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat de meeste CB niet veel verstand hebben van BV. Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal! Liefs
@Eeva: Bedankt voor je PB! Enne je hebt terug! Het was een positieve predictor test en een hele licht streepje op de kruidvat! Maar alle streepjes tellen! Hmm.. Mijn zwangerschapsklachten... Ik heb de hele tijd een kramperig en stekerig gevoel in mijn bm. Ik ben de hele dag wat moe, alsof je de marathon hebt gelopen, ook kortademig. Verder irriteren mijn tepels als mijn kleine drinkt, ben ik met vlagen misselijk en heb ik helemaal geen honger meer. Oh, en ik ben normaal droog na mijn ei en nu sinds eergisteren veel natter, zeg maar. Dat was het wel zo'n beetje. Liefs
SimpleMe: Yeah, weer zwanger! een voorzichtige felicitatie van mij. Klinkt iig wel heel erg goed allemaal en ik heb er een goed gevoel over. Maar kan me helemaal voorstellen dat je nog niet op een wolkje zit. Hopelijk blijft het nu gewoon nog zo'n 8 maanden zitten en kun je snel genieten. Dikke knuf! sterretje: vervelend dat je zoontje zoveel spuugt en zo weinig is aangekomen. En ik ben het weer eens helemaal met simpleme eens: op het cb hebben ze vaak de ballen verstand van bv. Is hier iig wel zo en bv kindjes groeien nu eenmaal anders dan kv kindjes. Goed in de gaten houden en volg je gevoel (is altijd goed) Zou idd niet gelijk kv geven, maar gewoon veel aanleggen en dan over een week kijken of ie dan wel meer is aangekomen. iig sterkte ermee, meid! Dikke knuf ook! kaatjuh: licht streepje is idd negatief, hij moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. eeva: ongi al een stuk minder? Hopelijk duurt het heeeel lang voor die weer komt! @all: Vandaag eindelijk mijn ovutesten binnegekregen. Was vandaag negatief, maar wel een licht streepje. KAn me herinneren vd vorige keer dat ik eerst geen streepje had, dan een paar dagen een lichte en dan een dondere (positieve). Kan dus 2 kanten op: - net eisprong gehad - eisprong moet bijna komen. Gisteren niet meer geklust Gingen een beetje te laat naar bed toe. Dadelijk maar eens mijn best doen Vanavond lekker naar de film geweest, was echt superlang geleden. Ons meisje is nog steeds niet helemaal lekker, vanochtend de melk weer uitgespuugd, zo zielig Voor iedereen voor wie ik het nog niet heb gezegd: suc6! ik duim voor jullie allemaal liefs emmalotte
@simplyme: Gefeliciteeeeeeerd met je zwangerschap!!! Ben echt heeell blij voor jou! Ik reageer altijd pas in de avond als iedereen al is gaan slapen, maar heb overdag bijna nooit tijd. Vandaar mn late reacties altijd. Geef je nog bv en hoe lang al?? @Sterretje: Haha nou rare dokters praktijken dan Ja ik heb vndg ook weer gwn zo een test gedaan en weer zo een lichte streep, dus negatief. Maar betekent zo een lichte streep niet dat het misschien al bijna je eisprong is?? Of betekent het helemaal niets??? @ all: Ik heb nog een vraagje, mijn dochter is nu al 5 en half maand. Maar ze wordt snachts nog steeds om de 4 uur wakker omdat ze dan melk wil.. Is dat normaal?? Ik probeer haar al zoooo lang nutrilon aan te leren, maar ze vindt die melk zooo vies. Het lukt me maar niet. Ze wil alleen mijn eigen borstmelk. Ik wordt er nu wel een beetje moe van. Zou ze nu niet gewoon door moeten slapen??
hoihoi Gaan doorslapen is heel wisselend per kind. Er zijn er die met 1 jaar nog niet doorslapen en er zijn ook kinderen die na 8 weken of eerder al doorslapen. Met 5 maanden nog 1 nachtvoeding is echt niet gek of raar. Dan heeft ze het gewoon nog nodig. OIns meisje sliep met 3 maanden door (wel rond 0.00 een voeding) en met de 6 maanden kwam ze weer regelmatig 's nachts. Periodes wel en niet, nog steeds eigenlijk. Een lichte streep betekent niks.Sommige vrouwen hebben altijd een lichte streep. Pas als ie even dik of dikker als de controlestreep is is hij positief. En wil je de bv afbouwen dat je nutrilon geeft? Dadelijk weer een ovutest doen. Ben benieuwd. Gisteren niet meer geklust Toen we naar bed gingen wilde ons meisje drinken en daarna lag manlief te pitten, grrr. Ik wil ook niet gaan klussen omdat het moet, maar heb nu t idee dat we zo weinig kans maken. Misschien is mij ei maandag geweest en dan hebbenw e perfect op tijd geklust, dus wie weet. Of moet mijn ei nog komen... fijn oud en nieuw allemaal alvast!
@Emmalotte: Bedankt! Ik heb er ook een goed gevoel over, alleen maakt dat mij juist bang. (Is dat niet vragen om ellende?) Ik wacht het gewoon rustig af en we zien het vanzelf... Het wordt iig. een heel spannend weekend. En die ovutesten zijn bij mij vanaf mijn menstruatie tot menstruatie licht gekleurd. Ik heb ook geen idee hoe het voor mijn zwangerschap was, want ik gebruik ze pas een maandje of 3/4. Maar ieder mens is anders, dus... Ik hoop iig. dat je ei en zijn zaadje netjes alle chromosoompjes aan het verdelen zijn. Beterschap nog voor je kleine meissie! @Kaatjuh: Bedankt! En ik geef nu nog steeds BV. Mijn dochter wordt 4 januari 1 jaar! Dus alweer bijna 1 jaar BV gegeven. Mijn kids stoppen vanzelf rond de 14-16 maanden, dus ik mag nog een paar maandje genieten van dit kleine dametje voeden en dan is het weer voorbij. Dan mag de laatste wurm gaan genieten van mama's melk. En heel herkenbaar wat je schrijft... Mijn dochter drinkt nog steeds 's nachts 1 a 2 keer, lust of wil iig geen KV, heeft zelf fles en speen geweigerd. Ik geef mijzelf maar een beetje over aan haar patroon. Maar het is idd. soms heel vermoeiend. @All: Een supergezond, gelukkig en vooral vruchtbaar 2010 toegewenst!!! Groetjes SimplyMe
Hoi meiden, Even snel nog een laatst berocht van mij in 2009 @simply heel erg bedankt voor je goede uitleg, daar heb ik tenminste wat aan Ik vind het fijn dat jij aardig wat ervaring er mee hebt, want voor mij is dit toch allemaal de eerste keer, en wil alles gewoon goed doen voor de kleine man Hij is verder wel gewoon alert, goed wakker, hij drinkt prima aan de borst, zuigt krachtig, huilt krachtig en hij is gewoon vrolijk tussen door Alleen als hij moet spugen of last heeft van het zuur, dan is het gewoon drama Ik heb op google gekeken en kan idd heel veel info vinden gelukkig! Ga dus ook nog even wachten met een fles na de bv bijgeven, thnx! Oh ja, hier ging ik er weer een beetje vertrouwen in krijgen toen ik met 6 en halve week het harte had gezien, met 8 weken was ik weer heel zenuwachtig voor de echo, net als met 9 weken. Toen ik 3 keer het hartje had gezien begon ik eigenlijk pas echt te geloven dat het misschien wel zo zou mogen zijn deze keer Maar echt genieten kon ik pas na 20 weken Helaas kan ik je voor nu niet echt geruststellen Ik bleef een beetje zo van, ik hoop dat het geod gaat maar ik ga er niet van uit, voor mij kon het toen alleen maar meevallen Was denk ik grotendeels zelf bescherming Wel vond ik het fijn die 5 en halve week voor bij te zijn, waarop ik de 2de keer een mk had gehad, dat was toch een mijlpaal Net asl die 9 weken, waarbij de het hartje van ons eerste kleintje was gestopt Meis ik probeerde van dag toch dag te leven, elke dag was er weer 1 extra, en ergens toch positief te blijven, maar niet al te hoopvol, ik hoop dat jij dat ook kan! Succes en sterkte, dikke knuf! @emmalotte ah eindelijk je testen binnen,wat goed! Ben benieuwd wat je ovu test vandaag zegt! Hopelijk komt je ei nog en dan kun je die nog goed benutten, vandaag die man mee naar bed Zielig dat je meisje niet helemaal lekker is zeg! Beterschap! @kaatjuh, hier had ik altijd tijdens mijn gehele cyclus wel een lichte streep en zei dat bij mij niets over naderende eisprong,. MAAR ik ehb van andere meiden wel eens gehoord dat het bij hun wel zo is, dus de kans bestaat dat dit bij jou ook het geval is Helaas kun je dus niets meer doen dan afwachten en zien wanneer je eeen positieve ovu test hebt Vanmorgen het ventje gewogen, helaas was hij weer afgevallen Wel eens waar maar 25 gram, maar in verhouding met zijn vorige gewicht is dat dus best veel weer Ben weer bij de ha geweest en heb nu iets gekregen tegen reflux, als het goed is moet dit gaan werken en moet het dit weekend weer een stuk beter gaan en hij weer aan gaan komen Ben zo blij dat ik nu wat heb gekregen, was zo zielig voor hem allemaal! Verder vanmorgen nog steeds een hoge temp, dus nog geen bloed voor mij de aankomde dag! Op naar een lange lf! Verder wil ik jullie allemaal een heel fijn uiteinde wensen en dat 2010 een gelukkig, mooi, gezond, liefdevol en vooral vrcuhtbaar jaar mag worden! Liefs
Ik zou haar gewoon geven waarna ze vraagt, de borstvoeding dus! Ik geef ook s'nachts als mijn zoontje het vraagt, vorige week enkele dagen 3x s'nachts gevoed (maar hij was dan ook ziek) en toch heb ik mijn eerste eisprong gehad, jippie, ondanks de vele borstvoeding!!! Je kunt wel als laatste voeding eens een rijstebloempapje geven met nutrilon of Biobim gemengd met borstvoeding, dat vult wat meer, misschien dat ze dan langer doorslaapt!
Hallo allemaal simplyme gefelicteerd en wat heb jij vroeg getest jeetje!! Ik heb bijna dezelfde klachten als jij en heb flink pijn in mijn borsten. en heel emotioneel durf nog geen test te doen ben bang dat ik te vroeg test. sterretje wat vervelend van je mannetje,maar volgens mij moet hij minimaal 90 gram per week aankomen en cb kan iemand heel onzeker late voelen. mijn dochterje is de afgelopen maanden ook regelmatig ziek geweest en ook afgevallen,je moet in je gevoel vertrouwen het komt goed!! Kaatjuh mijn dochtertje slaapt net een paar dagen door uiteindelijk slapen ze allemaal door!! Nou ik wacht nog even met testen ik denk dat ik 6 jan test 4 jan ben ik jarig het zou wel een supper cadeau zijn.Ik voel wel dat het raak is ben erg benieuwd of ik gelijk heb. @all een hele fijn uiteinde gewenst en een vruchtbaar jaar hihi liefs rosa
Dank jullie wel voor al jullie antwoorden. Ze komen allemaal samen op hetzelfde neer. Uiteindelijk zal ze wel vanzelf doorslapen ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met n baby die niet doorslaapt. Ik dacht echt dat ik wat verkeerd deed.. Het is natuurlijk mijn eerste kind dus onzekerheid zit er de hele tijd in. @emmalotte: nee ik wil bv niet afbouwen, maar ik wil haar ook andere melk aanleren zodat ze altijd melk blijft drinken.. Niet dat ze alleen maar borstmelk wil en daarna opeens geen melk meer. Of zeg ik nou iets doms? @simplyme: mijn dochter wil idd ook geen speentje en flesje. Min borst is haar enige troost bron. Ik heb van alles geprobeerd om haar alsnog een speentje aan te leren maar lukte niet. Uiteindelijk opgegeven. @eeva: ik ga haar nu gewoon geven wanneer ze wil, deed ik sowieso al maar dacht gewoon dat er wat mis was. Ik heb al rijstbloem geprobeerd samen met bv melk in flesje maar luste ze niet. @rosa: dank je voor je reactie. Ben echt blij om dit allemaal te lezen. @ all: ik heb vndg weer een ovu test gedaan en hij was we heel erg goed zichtbaar. Alleen hij was niet superrrr donker. Wel gekleurd gewoon. Ik neem dus aan dat ie positief is toch? Ik heb vandaag ook heel veel creme achtige afscheiding.. Dus wordt vndg klussen Gelukkig nieuwjaar allemaal en goeie wensen toegewenst!!!!
Hey meiden, @ all: bedankt voor de beterschap voor ons meisje. Ze is nog niet helemaal in haar hummetje, maar heeft vandaag beter gegeten SimpleMe: duimduimduim! Meer kunnen we nu niet doen! Bouwden je ukkies zelf dan het aantal voedingen af, vraag me altijd af hoe dat gaat. Zit nu op 4-5 voedingen per dag en wil graag dat ze anaf de borst aan het 'gewoon'eten en drinken gaat. Lijkt me fijn om op 3 voedingen te komen: 's ochtends, tussen de middag bij het brood en 's avonds. Mevrouw drinkt nu nog nergens anders uit dan de borst en flesje (afgekolfde melk). We zullen eht wel zien. Sterretje: balen dat je mannetje was afgevallen Fijn dat je medicijne hebt gekregen, hopelijk werken ze snel. Veel beterschap iig. Enne hopelijk een lange luteale fase gevolgd door een zwangerschap rosa: lekker aan het wachten dus. Spannend! Hopelijk klopt je gevoel en ben je zwanger 2010 ingegaan Ik duim voor je! kaatjuh: hij moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Was ie donkerder dan gisteren? dan zit het er misschien aan te komen. Ik ben helemaal blij: Net een positieve ovutest dus mannetje moet er vanavond aan geloven Of ie wil of niet, hihihi. Had al de hele dag veel slijm, waarvan ik dacht dat het vruchtbaar slijm is. Kan dus wel kloppen. Zit nu op dag 16 dus dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk ook een korte lf heb. Ik ga gewoon op zijn vroegst testen als deze banner het aangeeft (is dan 10-11 dagen na ovulatie, dus nog vroeg) Lieve meiden: Allemaal een fijn oud en nieuw (vind t ineens niet meer erg dat we nergens heegaan )! En een Super (vruchtbaar) 2010!!! liefs emmalotte
@emmalotte: Hij was veel donkerder dan gisteren ja. Gisteren was ie vaag en vandaag gewoon gekleurd. Alleen net niet zo donker als de controle streep. Dan hoop ik inderdaad dat ie morgen positief is. Ik zal blij zijn als ik een eisprong heb
Dank je wel Jij hebt vandaag al een posi test gehad lees ik. Ik hoop voor je dat het dit keer raak zal zijn. Ik duim voor een positieve zwangerschapstest over paar dagen