Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eeva

eeva Niet meer actief

SimplyMe en Mama em, hoe gaat het met jullie??
    Ik ben benieuwd naar je afspraak bij de verloskundige Mama em :):):)

2. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatjuh, zie dat je nog maar 23 jaar bent, dat scheelt natuurlijk wel met het uitstellen van de tweede kinderwens!;) En op zich is je jongste ook nog erg jong, dus heb je in die zin ook nog wel wat tijd.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jij in elkaar zit, maar als je die studie echt graag wilt doen, kun je het vast wel (mits in deeltijd) opbrengen om dat te doen ook al heb je 2 kids thuis. De avonden zou je eraan kunnen besteden. Je moet het dan wel echt graag willen en de discipline kunnen opbrengen!:p Succes hoor en trek je vooral niets aan van mijn advies als je er niets mee kunt!:D

Wat ik me wel afvraag: hoe gaat het met de borstvoeding bij de zwangeren? Merken jullie al dat jullie borstvoeding terugloopt? Zou een gevolg kunnen zijn van de zwangerschap heb ik ergens gelezen... Ben benieuwd!

En hoe was de controle bij de vk, Mama em? Hoop goed!

Hier schijnt het zonnetje ook heerlijk en heb een inspiratievolle (da's vast geen goed Nederlands woord;)) ochtend achter de rug. Nu lekker even wat eten met m'n ventje. (die trouwens z'n eerste tandje heeft die ik ook al in m'n tepel heb gevoeld....:$)

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Ik ben nu al een uur met dit bericht bezig en dat schiet niet op met een kind dat niet
    wil slapen en nu probeert mee te typen.

Vanmiddag naar de vk toe.

Vanavond als ukkie op bed ligt en vriendlief is sporten heb ik lekker de tijd. om hier te posten.

tot dan en geniet vh mooie weer!3
    23000000000

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik weer. Vanochtend bij de vervangende ha geweest ivm de uitslag van mijn kleine, zei die dat het door antib. komt en dat ik daarmee moest stoppen. Ook kreeg ik recept van de neusspray voor baby's want van de hap kreeg ik die van kinderen vanaf 2 t/m 5jr! Dus nu een weekje neusspray gebruiken en volgende week terugkomen, uitslag zou vanzelf wegtrekken. Daarna langs de Wibra gegaan, ze hebben babyvoordeel (heb wat sokjes, pyama's en een dekbed gekocht voor haar). Daarna boodschappen gedaan bij A&H, en ondertussen wandelend genoten van de zon heerlijk!

Kaatjuh, heb mijn kleine vandaag gewogen en ze weegt inmiddels 7.5kg en die van jou? Ja klopt ze is afgelopen donderdag 9 maanden geworden.

Zonnestraal, vandaag is ze weer begonnen met beetje eten gelukkig. Koorts heeft zich ook sinds gisteren ochtend niet meer laten zien!

Simplyme, tot vanavond!

Sterretje, mijn kleine is met 2850gr geboren en idd altijd licht geweest sindsdien. Ze is zo fijntjes en kleintjes haha, maar heel schattig hihi.
    Wel moet ik zeggen dat ik een fijne zw heb gehad, op maagzuur na maar ja dat hoort erbij dus echt van mijn af wilde ik niet zo zeer zijn. Het was meer de laatste week dat ik overtijd was dat ik zoiets had van nu is het genoeg geweest en wilde ik mijn kleine in mijn armen hebben.
    Ja wij vrouwen zijn raar haha.

Lentekruebeltje, hoe oud is je kleine? Auw een tand in je tiet, deed de mijne ook en wat vond ze dat toch leuk om het steeds en onverwachts te herhalen!

MamaEm, succes straks bij de vk en tot vanavond!

Eeva, zou een leuke grap zijn zw zijn op 1 april haha. Vandaag was mijn temp 37.0

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hey meiden,

Daar ben ik dan eindelijk ;)

sweetroosje: Meid, wat een ellende met een ziek ukkie :( *dikke knuf voor je meisje* Wel slecht dat ze spray meegeven voor kindjes vanaf 2 jaar :( Hopelijk knapt e nu goed op.
    Enne, ons ukkie is nog kleiner, woog met geboorte 2950 en toen ze 1 jaar was 7,5 kilo! Moest daarom gisteren extra terugkomen en was in 4 weken ruim 500gram aangekomen, dus nu weer in de curve qua gewicht.
    Hoest met jezelf? Nog last van je nek? Was je urine goed vandaag?
    Hopelijk knappen jullie allebei goed op.

lentekriebeltje: hopelijk krijg je snel een cyclus, heb je toch meer t idee kansen te hebben. Al is het mogelijk om zwanger te worden zonder eerst ongi te worden.
    Leuk he dat bijten? Hier deed ze het vooral toen de eerste tandjes doorkwamen. Ik heb ze steeds consequent losgehaald en aangekeken en verteld dat dat niet mocht. Geen idee of het geholpen heeft, maar misschien een idee?

SimplyMe: leuk dat je oudste 2 het al zo goed doorhebben, wat een lol:p En je zoon dus een meid aan de haak geslagen, lachen!
    Gaat het verder goed met je? Niet teveel kwaaltjes? Begint je buik al te groeien? Hier wel, vooral na het avondeten is hij lekker bol.

Eeva: raar ei deze ronde. Balen dat je lf toch korter was, hopelijk snel lang genoeg voor een innesteling *duimduim*

sterretje: heerlijk he? die dagen thuis met je ukkie. Lekker genoten vh mooie weer?

rosa: heerlijk dat je je zo zwanger voelt! Fijn dat rosalina geen last vd prikjes heeft gehad. Dat zijn toch de prikjes waar ze vaak last van kunnen krijgen?

kaatjuh: lastige keuze. Maar als ik goed lees dan wil je niet een 2e en studeren. Als je dan echt nog een studie wil doen zal het dus moeten voor de 1e komt. Ik snap dat je dit eigenlijk niet wilt horen, maar ik denk dat anders je studie er niet meer van gaat komen.
    Maarre: gewoon doen wat jezelf wil.
    Enne over het zwanger worden niet te druk maken. Het is al een keertje gelukt en het is heel normaal dat het 6-12 mnd duurt voor het raak is. Al hebben we natuurlijk liever dat het direct raak is. Hou je maar vast aan de gedachte dat je al een gezond kindje hebt en veel stellen dat niet hebben en nooit zullen hebben. Geniet van jullie ukkie Enne ik duim door dat het wel snel raak is meid!

zonnestraal: Balen van je ongi weer. Wachten op een zwangerschap duurt altijd te lang ;) Zeker als het al zolang duurde voor je ongi werd. Ook voor jou duim ik verder. Lekker hoor samen weg, zou ik nog niet kunnen een nachtje zonder meisje. MAar het is zeker goed om samen dingen te doen zonder de kleine. Wij zijn pas samen uit eten geweest samen. Was na de bevalling niet meer ervan gekomen. We hebben er dan ook extra van genoten.

Wie ik vergeten ben: HOI!

Vanmiddag 1e controle gehad bij vk, nouja een stagiare mocht alles vragen en vk hielp af en toe mee. Was allemaal prima. vk zei: ik ga ff vragen of collega die echo's maakt tijd heeft om te kijken :) JA dus. Kon al uitwendig goed ukkie zien met kloppend hartje :D En ze zag er maar eentje, ik dacht dat het er weleens 2 konden zijn. echo klopte met mijn berekeningen (gaf 1 dag extra, maar dat kan op deze termijn iets afwijken) 7 april echte termijnecho.

Tot morgen denk ik.
    Ik lees hier momenteel meer dan ik schrijf met ik bekennen.

6. eeva

eeva Niet meer actief

♥♥LIJST ♥♥

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei ? - NOD 1 april - Ronde 0 / LF 6 dagen
    Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei 22 maart? - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 23 maart - NOD 6 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 27 maart - NOD 10 april - Ronde 4
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER

SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN

Sweetroosje 22 maart bij de gynaecoloog ivm cyclus
    SimplyMe 23 maart termijnecho
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

even goede morgen zeggen spreek jullie vanmiddag

liefs rosa

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@mama em, wat fijn dat alles goed was bij de vk!
    En je kleine uk al gezien, dat was helemaal super dus!
    Mooi dat je het hartje hebt gezien, dat is een hele geruststelling
    7 april je echo, aftellen dus!

@sweetroosje, wat dom dat ze op de hap de verkeerde neusspray mee hebben gegeven, niet echt handig!
    Leuk he die dingen bij de wibra, heb dinsdag ook even geshopt voor me ventje!

Jou kleintje was zeker een kleintje met de geboorte en dat na een week overtijd
    Heerlijk alles zo fijntjes he!

@lentekriebeltje, auw een tandje in je tiet, dat doet pijn!
    Hier gelukkig nog geen tandjes, laat ze maar wegblijven ook!

@simply me, hoe gaat het met de bv en je kleine meid nu?

@eeva, hoe is het bij jou, al een ei in zicht?

@rosa hoe gaat het met jou meis, voel je je nog lekker zwanger?
    AL last van allerlei kwaaltjes?

HIer net terug van mijn werk gekomen, voelde me niet zo lekker
    Gister middag al opeens steeds misselijk, en een keer dun naar de wc
    Lag al om 7 uur in bed
    Vanmorgen mijn temp bijna een graad hoger dan normaal
    Was wel gaan werken, maar voelde me toch niet lekker
    Weer diarree en nog steeds misselijk
    Straks nog ff me leidinggevende bellen dat ik naar huis ben gegaan en daarna lekker even slapen
    Kleintje is gelukkig op de creche, dus dat komt wel fijn uit nu dan

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

MamaEm, tot nu toe gaat het goed met mijn meisje en ook beter met mij. Zo die van jou was idd heel erg klein, maar goed dat je extra in de gaten wordt gehouden. Ja met mij gaat het automatisch goed als het met mijn kleine goed gaat, nek is bijna weer beter. Urine heb ik gisteren niet kunnen brengen, mijn eigen ha was er niet. Vandaag wel maar ga denk ik vandaag de deur niet uit, mijn kleine hoest/niest.
    Wat fijn dat je al meteen een echo mocht maken en geweldig dat het hartje klopt, nou meid geniet ze!

Eeva, vandaag was de temp nog steeds 37.0 en heb ook slijmverlies. Je zult zien dat ik op de dag van mijn afspraak bij de gyn ongi word bleghhhhh, niet zo frisjes met een echo.

Rosa, tot vanmiddag.

Sterretje, beterschap meid. Misschien buikgriep? Ziek iig goed uit en fijn dat je bij kan tanken aangezien je kleine op de creche zit.

10. eeva

eeva Niet meer actief

Goedemorgen :D:D:D
    Ja, mijn temp is een stuk hoger dus eitje is waarschijnlijk gesprongen :)

Is jou eitje al geweest?
    Je klinkt wel zwanger, haha... :D:D:D ik hoop het!

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @eeva, nee ben niet zwanger hoor haha
    Denk buikgriepje ofzo
    Zit pas op cd 13
    Meestal rond cd 16 of 18 eitje gehad de afegelopen keren, dus daar nog even op wachten
    Temp stijgt ook niet in eens zo hoog normaal, zou wel fijn zijn geweest haha

Bij jou je eitje geweest waarschijnlijk, goed zeg!
    Hebben jullie hem goed kunnen benutten?

@sweetroosje, ja is wel lekker dat ik ff zo uit kan rusten nu
    Normaal laat ik hem echt niet op de creche ofzo, maar voel me echt niet zo lekker nu helaas...

Wanneer ga je je urine weg brengen nu dan?
    HOe is het verder met je kleine meid nu, geen koorts meer?

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoop dat je gauw opknapt!
    Begrijpelijk, zou ik ook gedaan hebben.

Geen idee, denk morgenochtend dan vertrekt mijn man laat en kan ik de kleine bij hem laten en ff snel naar de ha.
    Nee gelukkig nu dag 2 dat ze koortsvrij is.

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @sweetroosje gelukkig dat ze nu al de 2de koortsvrije dag heeft, hopelijk blijft dat zo!
    Ben benieuwd naar je urineuitslag dan morgen, wel goed om nog even naar de laten kijken hoor!

Nou ik ga nu echt ff slapen, tot later

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ik ben ook blij en hoop het ook!
    Uitslag zal ik niet meteen krijgen, het wordt opgestuurd naar het lab en moet grondig onderzocht worden

Slaap lekker!

15. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden

Gisteravond is het niet meer gelukt. Ik was zo moe dat ik maar meteen naar mijn bedje ben gegaan. Weer beroerd geslapen vannacht, dus helaas nog steeds moe... :(

@SweetRoosje: Hoe gaat het met je meissie? En met jou? Was die tempverhoging nou je ei? Spannend dat ze je toch willen controleren, fm's enzo. Ik ben benieuwd hoe dat verder zal gaan.

En mijn kleine drinkt normaal nog zo'n 5/6 keer overdag en 2 keer 's avonds/'s nachts. Dat is al veel, vind ik. Tenminste wel vergeleken met mijn andere kids en die dronken ook vaak. Nu komt ze echt enorm vaak, wel 8 x per dag en 4x per nacht... ;) Dat breekt mij wel op, maar ik hoop dat dit gewoon een soort "regeldagen" zijn. Ach, we zien het wel. Ik wil het liefste doorgaan tot zij zelf niet meer wil. Ik hoop dat het lukt.

@Zonnestraal: Ik heb geen idee of het nu aan het aflopen is hier. Ze krijgt iig niet de hoeveelheid waar ze tevreden mee is, maar dat accepteert ze dus niet... Dat afsluiten van de bv-periode is ook erg tweestrijdig, aan de ene kant erg fijn (lichaam terug, enzo), maar aan de andere kant ook een beetje triest.

@Eeva: Wat lees ik nou? Die ovutesten toch gelijk? Wel raar idd. die temp.. Eerst stijgen, dan dalen, dan weer stijgen... Balen! Maar de LF wordt dan wel iets langer steeds, toch? Das wel weer positief!

Heb je nu al een eisprong gehad dan? *Leest verder* Waarschijnlijk wel dus.. Ik duim voor je!

@Kaatjuh: Vervelend he, die twijfel.. Het "slimste" zou zijn om eerst de studie te gaan aanpakken en daarna pas te beginnen met voor een 2de, maar verstand en gevoel zijn niet altijd vrienden... Moeilijke keuze dus!

Met de kwaaltjes gaat het goed (geen last van) en met het buikkie gaat het ook super..

@Lentekriebeltje: Een eerste tandje!! Wat schattig (behalve als die in je tepel terechtkomt! AU!) is dat he.. Liefff!!!

Ik merkte er in de eerste weken weinig van. Ze leek het al binnen een dag of twee weer in balans te hebben gekregen, maar nu zit ik denk ik weer in een dipje.. Ze drink dus al een paar dagen ontzettend veel, zo veel dat ik niet meer echt geniet van het voeden. Ik heb het gevoel dat de melk weer minder is dan zij zou willen. En verder doen mijn tepels al pijn vanaf het begin, week 4 en 5 niet, maar daarna is het begonnen te irriteren. Niet fijn...

En de date was trouwens een succes hoor! Hij heeft er een vriendinnetje aan overgehouden.

@Sterretje: Lekker zijn die vrije dagen dan he! Kan je echt even de tijd nemen voor je kleine ventje.. En als nou het weer nog even goed begint mee te werken is het helemaal fijn.

En mijn kleine meid eet alles prima mee, alleen wil ze gewoon de borst erbij. Flauw he?! Hopelijk is het gewoon weer zo'n fase van haar.

@Rosa: Fijn dat het nog steeds goed gaat. Ik blijf duimen hoor!

@Mama em: Hihi, leuk he, pubers! Hihi.. En mijn buik is nog steeds zo plat als daarvoor.. Grappig hoe dat bij elke zwangerschap weer anders is. Mijn nummer 4 had ik idd. heel snel een buik, nu niet dus.

Jij wel een buikje al! Leuk hoor, maar wel moeilijker geheim te houden, of niet? En jij ook onverwachts even naar binnen mogen gluren. Wat fijn dat het allemaal goed was met de kleine. Geen fototje voor ons? :p

Nou, ik ben weer bij, geloof ik.

Ik ga maar eens even iets doen hier.. :D Moet ook gebeuren...

Liefs!

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi meid,

Misschien zo een middagdutje doen, doet wonderen ;)!

Met de kleine en mij ietjes beter, zij is koortsvrij :D en de uitslag trekt vanzelf weg. En ik heb niet meer zo een last van mijn nek, ben nu cyclusziek ;)
    Geen idee wat die tempverhoging inhield, begrijp er niks meer van.
    Ja dat is wat de gyn-afdeling zei, nu afwachten wat mijn gyn zegt over onderzoeken.

Je kleine drinkt idd nog heel erg veel (tjah het is ook zo lekker he die mamamelk, heb hem niet geproefd hoor :p), die van mij als ze ziek is dan wil ze alleen bv. Maar nromaal drinkt ze nog 3x per dag, best weinig ivm die van jou. Ow ja en als ik haar in bed neem dan wordt ze gegarandeerd wakker en wil ze drinken terwijl ze dat niet doet als ze in haar bedje ligt, hoezo ruikt ze de melk ;)
    Ik zou zeggen kijk het aan en doe wat voor jullie beiden het beste is, succes!

Ja idd er moet ook wat in huis gebeuren, net de was gedraaid, wasje opgevouwen, opgeruimd. Zo de was ophangen en afwassen, gelukkig hoef ik niet te koken vandaag. Wou als mijn kleine wakker is met haar de deur uit gaan aangezien de zon scheen, maar zie dat het weer donkerder wordt dus ff aankijken of dat nog door kan gaan.

Vanavond een cake bakken, krijg morgen een vriendin op bezoek met haar 3 lieve jongetjes. Mijn kleine heeft morgen genoeg keus hahaha :p

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    ZO hier lekker even 2 uurtjes kunnen slapen
    Was ik echt wel aan toe
    Nu alleen hoofdpijn erbij, maar ja dat is niet anders
    ZO maar even een paracetemolletje nemen

Heb net toch maar het kdv gebeld, ga hem over een uurtje ophalen!
    Kan het niet over mijn hart verkrijgen hem heel de tijd op de creche te laten zitten...

@simply me, misschien even een slaapje tussen de middag doen ook?
    Of slapen jou kleine meiden niet meer?

NOg geen buikje trouwens, echt heel verschillend qua zwangerschap dan zeg!

@sweetroosje, jij bent weer druk bezig geweest is huis
    Fijn dat je niet hoeft te koken vandaag, dat is echt lekker zo eenstussendoor een daagje

Oh morgen visite, 3 jongens tjonge, dat is wel heel gezellig1
    Jou kleine meid die heeft idd veel keus haha
    Succes met je cake!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Goed dat je ff hebt bijgetankt, minder van je hoofdpijn beterschap!

Ja ja we kunnen niet zonder ze, kroel ze straks!

Moet ook gebeuren en met dit weer krijg je wel de nodige boots haha, net ff gezogen. Eerst lunchen nu en dan meteen afwassen, en dan ben ik klaar voor vandaag. Van het weekend ramen zeemen en de gordijnen in de was gooien als het lekker weer is/blijft!

Is idd gezellig en zulke lieve jongens ook.

Dank je!

19. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zwaai!
    Het wonder is geschied.. ik ben gister ongi geworden! :D
    Ik zal mijzelf even aanpassen op de lijst.

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

♥♥LIJST ♥♥

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei ? - NOD 1 april - Ronde 0 / LF 6 dagen
    Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei 22 maart? - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 23 maart - NOD 6 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 27 maart - NOD 10 april - Ronde 4
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - Ei ?- NOD 25 april ??- Ronde 1
    Elmo28(29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER