Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    ♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 10 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Pinjo (..jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    SimplyMe 23 maart termijnecho
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    Kaatjuh 26 april Gynaecoloog

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Heb mezelf op 3 april gezet, even nog steeds maar met een lf van 14 dagen, wat ik de laatste keer opeens had, mocht het toch deze keer 12 dagen weer zijn, dan zie ik het vanzelf dat ik eerder ongesteld word ;)

3. eeva

eeva Niet meer actief

Nee, ik vraag geen nieuwe pendels meer aan ;) fout is fout, haha...

4. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    @all: bedankt voor het warme welkom hier! En de drie zwangeren natuurlijk heel erg gefeliciteerd!!!

Eeva, had inderdaad verkeerd gelezen, dacht dat je kindjes 2,5 jaar in leeftijd verschilden.

Weet niet meer wie er naar vroeg, maar bij 1e dochter heeft het niet zo lang geduurd voordat ik zwanger was geen MMM dus... Heb geen KS gehad, dus kan daar niet over meepraten. De BV ging hier van begin af aan wel heel goed, meisje is wel snel na bevalling aangelegd. Overigens ben ik idd van plan deze ene voeding nog even vol te houden. Eerst maar eens kijken wat mijn cyclus doet...

Nou, wilde nog even langer hier rondhangen, maar meisje wordt net wakker na een hazeslaapje (balen, daar gaat m'n mamamomentje, ze gaat net lopen, en wil de hele dag niets liever dan buiten rondstappen met haar nieuwe schoenen, hoopte ff te kunnen relaxen dus).

Oh ja, ik heb de lijst maar even niet overgenomen, maar ik ben 30! Hoop dat ik de andere info over ei en ronde ook snel kan veranderen!

Zwaai!

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: Ik ga ook proberen elke week te zwemmen, ben benieuwd of ik het vol ga houden!
    En hoe was het op cb? Zoontje goed gegroeid?

@Mama em: Fijn dat het weer wat beter met je kleintje gaat. En een goede nachtrust doet wonderen hè!

@Lentekriebeltje: Belachelijk dat ze al een flesje gegeven hadden zeg!! Dat ze dat niet even vragen!

@Pinjo: Leuk hè, dat lopen. Mijn dametje loopt nu sinds 3 weken, vind het zo'n lief gezicht. Vandaag heeft ze ook de hele dag lekker in de tuin rondgelopen!

@SimplyMe; Hoe was de echo?

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 10 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    SimplyMe 23 maart termijnecho
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    Kaatjuh 26 april Gynaecoloog

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

hoi meisjes

hier erg druk geweest morgen moet ik weer werken en ik voel me een beetje ziek last van me keel bah.

pinjo welkom leuk dat je komt mee kletsen!!

@all hoe is het met jullie meisjes?

liefs rosa

8. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeey!

Nog geen nieuws van Simply me??!!:( Als je dit leest S.me, ik hoop dat je een mooie echo hebt gehad en dat je het nieuws snel komt vertellen! Eerst maar eens uitgaan van geen nieuws is goed nieuws!!!;)

Ga nu even lekker bankhangen. Tot morgen, meiden!

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey meiden,

SimplyMe: hoe was je echo???

lentekriebeltje: echt belachelik dat ze de kleine al een flesje hebben gegeven. Mogen ze niet zomaar doen. Tegenwoordig hebben veel ziekenhuizen een borstvoedingscertificaat ofzo. Dit betekent dat ze bv-vriendelijk beleid hebben.

rosa: beterschap met je keel, rustig aan doen hoor!

zonnestraal: lekker hoor zwemmen. ik sportte tot 20 weken zwangerschap veel en daarna nog 1x pw. Na de bevalling ben ik blij als ik 1x pw wat doe, meestal niet. Gelukkig gaat mijn vriendinnetje nu ook weer sporten (november bevallen) want samen gaan is oor mij nu echt een stok achter de deur die ik nodig heb ;)

pinjo: leuk hoor dat lopen. Kan er stiekum niet op wachten, maar eerst maar eens leren kruipen :p

sterretje: klinkt wel logisch dat je die hoge temperaturen van toen je niet ziek was niet meetelt. Zeker als je dan dus wel een ei blijkt te hebben gehad. Hopelijk is hij bevrucht.

@de rest: heb alleen de 10 laatste reacties bekeken om op te reageren, heb de rest strax in mijn pauze op werk gelezen.

Tot morgen

ps. op de lijst staat dat ik 29 ben, maar ben alweer een tijdje 30 :$

10. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    @Rosa, vervelend zo'n verkoudheid. Vooral als je moet werken. Ben er zelf nu net vanaf gelukkig. Kun je geen vrij nemen (met dit mooie weer ook geen straf :p)? Is altijd wel een twijfelgevalletje met een verkoudheid vind ik...

@Zonnestraal, zag dat je mijn leeftijd in de lijst hebt aangepast. Thanx! Gelukkig ben ik niet de enige 30-er hier (mama em!).

Merk dat ik wel de (pos.) kriebels krijg van de zwangeren hier: zo leuk om weer zwanger te zijn lijkt me! Is het nu heel anders dan de eerste keer dames? Geniet er lekker van hoor! Ik hoop dat het een beetje besmettelijk is, vandaar het rondhangen op zp ha ha.

Trouwens, nu ik het over besmettelijk heb. Hoorde pas zo'n raar verhaal. Ik zat in het vliegtuig naast een onbekende man een "ouders van nu" (of zoiets) te lezen. Dus die man ziet dat en begint tegen mij te kletsen over zwangerschap en vertelt dat zijn vrouw bij een geboortewinkel werkt. Hij beweerde doodleuk dat collega's van zijn vrouw die onvruchtbaar waren, vaak alsnog zwanger werden wanneer ze daar kwamen werken :(. Hij had daar een of andere theorie over. Heel precies weet ik het niet meer, maar het had iets met het "stromen van hormonen" te maken. Nu ik het zo opschrijf vind ik het weer een hilarisch verhaal. Dus dames: op naar je nieuwe job en met zijn allen naar de geboortewinkel!

Truste!

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Eeen drukke dag achter de rug, naar de dieetiste gegaan, afgesproken met een vriendin in de stad en naar mijn schoonouders geweest. Net wat gedaan in huis en nu ga ik pitten, kom morgen uitgebreid reageren ben moeeeeeeeeeeeee.

Trusten

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Rosa: Beterschap meid! En werkse vandaag.

@Pinjo: Die kriebels krijg ik idd ook. Gisteren weer een ieniemieniebabytje vastgehouden. Zo lief!! dan vergeet je gewoon al die minder leuke dingen, zoals gebroken nachten, uren voeden enz. ;)
    Raar verhaal van die man. Met ongesteldheid werkt het wel zo dat je allemaal tegelijk ongesteld wordt als je vaak bij elkaar bent, maar kan me niet voorstellen dat het zo ook werkt bij zwangerschappen. Maar kan natuurlijk geen kwaad veel af te spreken met zwangere vriendinnen, wie weet!:D

@Sweetroosje: Jij lag er ook laat in gisteren! Of ga je altijd zo laat naar bed? Hier gaan de luikjes meestal om 10 uur al dicht, ik ben echt een slaapkop!

Kleintje slaapt trouwens nog steeds. Normaal is ze al om 6 uur wakker, dus ik heb al kunnen douchen en een wasje gedraaid. Lekker rustig begin zo.

13. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden, :D

Ik kom weer even langswaaien. Jullie gaan wel snel de laatste tijd. Beetje te snel soms om goed bij te houden. :) Maar ik ben er weer even.

@SweetRoosje: :):( Sorry! Ik zal proberen wat vaker te komen! ;)

Heb je al wat gehoord over de uitslag? Wel spannend! Fijn dat ze er meteen zoveel werk van maken, zodat het hele proces deze keer geen 2,5 jaar hoeft te duren. Al hoop ik mee dat je gewoon spontaan zwanger zal worden deze keer. ;)

@Zonnetje: Ja, ik ben ook erg moe. Gelukkig drinkt ze nu niet zovaak meer 'snachts. Ze klijkt de productie eindelijk wat omhoog te hebben gekregen.

Jullie hebben een zandbak gekocht, lees ik. Super speelgoed voor die kleintjes (ook voor de buurtkatten trouwens :p). Hier genieten ze er elke lente/zomer weer elke dag van.

@Rosa: Beterschap met Rosalina!

@Lentekriebeltje: Wat super dat hij in zijn eigen ledikantje ligt en niet meer in zijn wieg. Hoe gaat het slapen nu? Vindt hij het prima?

En ik geniet gelukkig nog wel van het voeden, maar het zou veel fijner zijn als ze gewoon een hele maaltijd naar binnen kreeg per keer ipv verdeeld over 10 momenten. ;) Maar ze drinkt nu weer beter, afgelopen nacht 1x, dus prima op te brengen. Ik ben benieuwd hoe lang ze blijft vragen. :D Ze is wel echt een melkverslaafde, meer dan de andere kids. Het zal mij niks verbazen dat ze veel langer drinkt en het record van 16 maanden verbreekt. :p

@Mama em: Jij ook een ziek meisje? Beterschap met haar! Die van jou nu zo aan het spoken 's nachts? *leest verder* Oh, jij ook weer lekker geslapen, dus had je meisje toch last van de griep gehad waarschijnlijk. Hier gaat het eindelijk weer goed en heb ik al een paar nachten weer wat beter geslapen. Dat was ook echt wel nodig. ;)

@Kaatjuh: Jij je eitje gehad, dus nu kan je weer vol spanning gaan aftellen! Meis, ik duim heel hard voor je! Eitje is wel goed ontvangen toch? :D

@Pinjo: Welkom en alvast heel veel succes met het zwanger worden. Ik zie dat jouw kindje ongeveer net zo oud is als de mijne (4 januari 2009). Grappig! En hier nog zo'n zuipschuit hoor, 8x per dag en dan 's nachts nog 1a2x.

Hier nog een 30+er hoor, bijna 34 jaar (in april). :D

@Sterretje? Hoe was het gisteren? Lekker genoten van je dagje? En het CB? Goed gegroeid weer?

En je ei toch iets later? Hoe dan ook wel weer vooruitgang! Wanneer waren jullie nou van plan om weer naar de gyn te gaan? Na deze ronde of tel ik nou verkeerd? Ik ben het even kwijt... ;)

@Eeva: Hihi, het nub topic.. Ik heb geen duidelijke echo daarvoor, geloof ik. Ik zal ze zo hier plaatsen. Kan jij eens oordelen.;)

Jouw pendels zijn wel heel erg mooi he! Duim voor je hoor. Deze ronde moet er een meisje in je buik kruipen! :D

@All: Sorry dat ik niet eerder kwam, maar het was zo'n rare dag gisteren. Daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen.;) Maar alles was goed hoor. Het kindje deed het prima, was behoorlijk rustig vergeleken met de vorige echo. Ik hoop dat dat rustige zo blijft, ook na de bevalling. ;) Maar alles was er en alles deed het goed, hersenen, hartje, nieren, blaas, etc. Goed gekeurd dus.

Op naar de eerste schopjes! Ik ben benieuwd wanneer ik die zal voelen, de vorige keer voelde ik rond 14 weken al echt de baby, niet elke dag, maar af en toe voelde ik iets langs "golven", zo'n fladderig gevoel.

En mijn man wil toch weten wat het is! ;) Hoe meer ik hem ervan probeer te overtuigen dat een verrassing ook iets heeft, hoe meer hij het gewoon wel wil weten... Flauw hoor! Grote kans dat we het dus weer van te voren zullen weten, want ik heb hem nodig om mij terug te fluiten als ik begin te twijfelen en dat gaat hij dus niet doen... *zucht* :D

Nou, ik zal nog even wat foto's plaatsen... Deze is heel mooi, vond de echoscopiste. De kleine heeft de beentje om de navelstreng gerold.

14. SimplyMe

En deze.. De kleine was hier 4,36 cm. Bij de grootse meting kwam ze uit op 4,5 cm van kop tot kont.:D

15. SimplyMe

En de laatste... Maar ik zie dus niks tussen de benen voor het nub topic... ;)

16. eeva

eeva Niet meer actief

SimplyMe, mooie echo's ;) ik denk dat je de tweede in het nub-tropic kunt plaatsen ;) ik denk daar wel een nub te zien, haha..
    Als dat de nub is wat ik denk, dan gok ik op een jongentje :D:D:D

hier kun je ook vragen (doen meerdere meiden van dit tropic) je hebt er vaak gelijk antwoord :p
    (op Zp laten ze je lang wachten)
    Ultrasound Gender Prediction - In-Gender.com

17. SimplyMe

@Eeva: Ik zie echt niks hoor. Hihi.. Maar jij gokt op een jongetje? :p Ben benieuwd! :D Ik zal ze alledrie eens daar posten. Kijken wat de ZP dames denken. Wel grappig hoor.

Ik heb trouwens ook een account gemaakt bij InGender. Wacht op een wachtwoord, dan zal ik daar ook eens de foto's posten.

IIg bedankt voor je reactie! *SMAK*

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Even snel, heb een drukke dag vandaag, krijg zo al bezoek van familie van mijn man, die moeten 2 uur rijden, dus ze blijven de hele dag

Was vergeten gister over het cb te vertellen
    Ze waren heel tevreden over zijn ontwikkeling, hij kan al heel veel dingen die hij nog lang niet hoeft te doen
    (zitten, zelf staan als hij zich ergens aan vast houd, rollen van rug naar buik en omgekeerd)
    Dus mama was helemaal trots
    Helaas zit zijn groei nu helemaal onder de onderste lijn
    Hij woog 6 weken geleden 5910, 3 weken geleden met extra wegen 6120 en nu maar weer 6025
    Nu is hij verder super gezond en doet alles heel goed, dus erg zorgen maak ik me niet
    Wel is het raar als je bedenkt dat hij in 3 maanden tijd nu nog geen eens 400 gram is gegroeid
    Maar ja omdat hij zoveel doet al verbuirkt hij ook veel energie, daarbij spuugt hij ook iets meer weer nu

Ga beginnen met een broodkorst nu en als dat goed gaat mag hij van het cb 1 keer granen pap op een dag extra
    Verder moet ik nu een groot potje fruit gaan geven
    En van groente ook meer geven

Fruit gaat wel lukken, maar van groente spuugt hij elke keer, dus dat moet ik ff zien
    Verder heb ik ook het idee dat mijn melk helaas minder word, want hij lijkt minder tevreden, maar dat moet ik even aankijken
    Kan misschien ook komen doordat ik een paar dagen ziek was, en weinig gedronken heb toen, en ook diarree natuurlijk, dus dan verlies je ook veel vocht

We gaan het zien
    Simply me, wat een mooie foto's zeg, ben jaloers :D
    (niet negatief bedoeld hoor ;))
    Fijn dat alles goed is gegaan, en spannend dat je man het wel wil weten
    Vind ik alleen maar fijn, want dan zitten wij ook niet zo lang in spanning hihi

Sorry dat ik verder niet reageer, maar heb niet echt tijd meer, sorry!
    Fijne dag allemaal!

19. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Goedemorgen meiden!

ff snel een berichtje hier.
    Meisje nog niet 100% beter. Vanochtend veel gedronken bij me en even later kwam een deel vd melk er weer uit, net als gisteren. Daarna ff op bed gelegd en zelf boterham gegeten. Na 15 minuten lag ze weer volop te kletsen en heb ik ze eruit gehaald.
    Toen heeft ze een hele boterham op en nog ff gespeeld. En 20 minuten geleden heb ik ze weer op bed gelegd.
    Zo raar, gisteren heeft ze alles wat ze at binnengehouden behalve de melk 's ochtends en vanochtend weer de melk. Zou ik zure melk hebben ??? Zal wel toeval zijn.

Nu ga ik eerst ff douchen, hoeft dat vanavond niet meer. En mijn haren moet en echt gewassen worden.

Hier wil de zon maar niet doorkomen helaas.
    Had het strax zo koud dat ik de verwarming heb aangezet. Al heb ik het sinds ik zwanger ben vaak erg koud, brrr.

SimplyMe: top dat de echo goed was. Mooie foto's, zeker die 1e vind ik echt bijzonder. Ik vind het hier af en toe ook snel gaan en dan heb ik al geen zin meer om te reageren, erg he? Gewoon af en toe komen, als het lukt. Gelukkig dat je er 's nachts wat minder uit hoeft, scheelt een hoop.

pinjo: tja, dat geeft extra kriebels die zwangerenverhalen. Vond ik ook altijd (en dan 2x pw zwangerschapsbegeleiding geven hihihi) Grappig verhaal, vind zulke dingen altijd zo bijzonder. Ik zal zo ff wat hcg hier strooien...

sweetroosje: pffff, jij lag er laat in ;) Geen wonder dat je dan moe bent. Hopelijk heb je lekker geslapen. Moet je veel afvallen ivm de pco? Suc6 iig ermee, is niet makkelijk.

zonnestraal: pfff elke dag 6 uur wakker? Ben ik blij dat onze meid meestal tussen 7 en 8 wakker wordt. Vind ik vroeg genoeg, maar ben dan ook echt een avondmens. Dus voor mij wel goed dat ik niet als ik vrij ben tot 10.30-11.00 op bed kan blijven liggen. Nergens voor nodig, maar af en toe wel lekker!

eeva: HOI!

meiden, tot later. Ik zet een wasje aan (spijkerbroek die ik nu aanheb moet er nog bij) en spring ff lekker onder de douche!
    Daarna ff wat in huis doen en dan waai ik hier wel weer binnen.

20. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto's Simply me! Ik snap waar je op doelt, Eeva, op de tweede foto is er wel wat te zien, maar ik zou zeggen dat dat ook een stukje navelstreng of het achterste beentje zou kunnen zijn.....;) Haha, maar ik ben geen expert!

Euhmmmm, even uit mijn hoofd reageren....

Zandbak: lijkt mij ook erg leuk! Hier wachten we nog een jaartje met de aanschaf.

Onze kleine slaapt nu gelukkig heerlijk in zijn ledikant! Haha, tot nu toe geen acrobatiek meer gezien!

Ik ga maar eens op zoek naar werk. Hmmmmm, misschien bij de geboortewinkel?!:D Grappig verhaal, Pinjo. Hoewel ik best een beetje bijgelovig ben met goede en slechte energie zo af en toe. Maarrrr onvruchtbaar zijn en dan wel zwanger worden door daar te werken... Komt er bij mij niet helemaal in!
    Moet zeggen dat bij mij de kriebels nu ook weer in rap tempo toenemen. Ach ja, lente hè?!;)

Oh ja, en over de fles die ze onze kleine hebben gegeven.... Hij lag natuurlijk wel (en niet voor niets) op de neo en in die zin hebben ze daar wat sneller de neiging alleen aan het kindje te denken zonder na te denken over consequenties voor de bv (wat toch ook in het belang van het kind is..). Toch bleek meteen al dat ons mannetje het super deed en met mij ging het ook meteen erg goed, hoewel ik nog wel op de ic lag. Ik had weinig bloed verloren en de waarden waren allemaal steeds goed. Kon alleen mijn tenen nog niet bewegen...:x Zou toch zeggen dat je die niet nodig hebt voor de bv!;) Ik vind dus nog steeds dat ze even contact met mij hadden moeten opnemen voordat ze hem die fles gaven. Heb ook echt het gevoel dat mij een heel mooi en bijzonder moment door de neus is geboord. De bevalling heb ik zelf al niet mogen doen, dan hadden ze me tenminste die bv toch kunnen laten doen?!!! Hè bah, merk dat ik er nog steeds mee kan zitten als ik er zo weer over schrijf...:(
    Het ziekenhuis waar ik ben 'bevallen' is trouwens ook gecertificeerd voor begeleiden van moeder en kind bij borstvoeding. Weinig van gemerkt dus. Later hebben ze ook zonder te overleggen 's nachts een flesje gegeven ipv fingerfeeding en dan heb je kans op speenverwarring. Mij werd aangeraden een nacht door te slapen. Was ik ook NOT AMUSED. Wel een goede leerschool voor een eventuele volgende keer, want wij hebben er ons van tevoren niet in verdiept waardoor dit ons allemaal is overkomen. De volgende keer leggen we echt het eea vast! En van tevoren zal ik hier ook over praten met de gyn.

Wat trouwens nog wel een puntje van angst is voor mij is dat ik het gevoel heb dat je in het ziekenhuis veel sneller een medische ingreep krijgt dan thuis. Ik wil het zelf doen! Daarom wilde ik de eerste keer ook het liefste thuis bevallen. Ik heb echt geen zin in medische ingrepen die eigenlijk niet nodig zijn, maar die ze er dan doorheen drukken. Zo heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat het wel gebeurt dat ze iemand wee-opwekkers toedienen omdat de dienst van de gyn er bijna opzit en het beter uitkwam dat het kind nog in zijn dienst geboren zou worden...:$ Da's toch belachelijk?! Nou ja, eerst maar eens zwanger worden, deze zorgen zijn nu nog nvt!

Deel Deze Pagina