Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, beetje lang ego-verhaal geworden zie ik....:)

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi sterretje, je was me voor met posten.

Fijne dag dan vandaag!
    Super dat de kleine zich zo goed ontwikkeld. Tja, met al die actie verbruikt hij natuurlijk meer energie. Volgens mij woog ons meisje ook zoveel op die leeftijd.
    Ik vind ook dat het belangrijkste is dat ze groeien (dan maar minder) en tevreden zijn en zich ontwikkelen. We hebben gewoon kleine ukkies ;)

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    lentekriebeltje: hoi!

Reageer strax op je anders kom ik nooit onder de douche hihihi

4. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterretje, wat fijn dat je kleine het zo goed doet! Kan me wel voorstellen dat het minder fijn is dat zijn gewicht wat achter blijft, maar hij beweegt natuurlijk ook meer dan de gemiddelde kinderen zo te horen!

Mama em, beterschap voor je kleintje!

Ik ga nu ook snel weer verder hier. 'Wil' de ramen nog lappen en het gras eens maaien en vanavond bemesten. Kan de regen weer voor een gezonde grasmat zorgen! (Dat hoop ik tenminste, want er zitten nu allemaal dooie plekken in...)

Fijne dag allemaal!

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Lekker vandaag een dagje bij mijn zusje geweest. Onderweg naar haar toe, spuugde Luka ineens alles onder. En net toen we thuis waren weer! Kunnen ze op deze leeftijd al wagenziek zijn of zou ze gewoon niet zo lekker zijn? Ze heeft ook niet zo heel veel gegeten vandaag, maar was verder wel vrolijk.

@SimplyMe: Mooie foto's zeg, vooral die met die navelstreng! Fijn dat alles zo goed gaat met de baby.
    Die zandbak zit een deksel op, dus de katten kunnen er gelukkig niet in!
    Grappig dat je man zo graag wil weten wat het wordt, is ook wel leuk toch om het van tevoren al te weten?
    Lijkt me wel zwaar als je jongste nog zoveel wil drinken en ook 's nachts nog. Of vind je het wel goed te doen?

@Sterretje: Goed dat je zoontje zich zo goed ontwikkelt zeg!! En die groei zou ik me ook niet zoveel zorgen over maken hoor, zolang ze maar vrolijk zijn en het verder goed doen is het goed toch. Als ze maar niet teveel afvallen natuurlijk!
    Als je zoontje echt zo blijft spugen van groente, zou ik er toch even mee wachten. Of misschien steeds een heel klein beetje geven? Geef je het vers of uit een potje, misschien dat dat ook nog verschil maakt.

@Mama em: Wel raar ja, dat ze alleen bij de melk spuugt. Misschien dat ze zich 's ochtends dan niet zo lekker voelt en dat het overdag wel weer gaat?
    Ik ben echt een ochtendmens, dus wat dat betreft komt het wel goed uit, maar 6 uur vind ik ook wel erg vroeg hoor! Vanochtend was het 7.15, dus ik hoop dat dat nu zo blijft, maar ik ben bang van niet.

@Lentekriebeltje: Ik heb ook wel een paar dingen die echt niet goed gingen tijdens de bevalling en daar kan ik nu ook nog steeds wel eens flink van balen. ik liet me toen echt overrompelen en alles maar gebeuren. Dat ga ik de volgende keer echt anders doen. Ik ga ook zeker voor de volgende keer wat dingen op papier zetten en dan maar hopen dat ze zich daar ook aan houden. ;)
    Alles gelukt wat je wilde doen vandaag?

6. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ooh, leuk die foto's simply me! Blijft bijzonder zo he, zo'n kleintje in je buik. En inderdaad zijn onze kindje bijna even oud! Mijn dochter is van 2 jan. 09! Grappig zeg...

@sterretje, fijn dat je kindje zich zo goed ontwikkelt en zoals anderen ook al schreven is dat minstens zo belangrijk als groei toch? Mijn dochter groeide ook niet zo rap, maar was ook zeer actief (en wilde pas zeer laat aan de bijvoeding). Ik denk echt dat dat er ook wel mee te maken heeft hoor!

@mama em, sneu dat je kleintje nog ziek is. Hoop maar dat ze snel weer beter is!

@Lentekriebeltje, kan me helemaal voorstellen dat je nu nog wel eens jammer vindt hoe dingen gegaan zijn bij de bevalling. Goed opschrijven idd voor de volgende keer. Hoop dat het dan meer naar wens gaat. Moet zeggen dat ik altijd heel graag thuis wilde bevallen, maar mijn (gedwongen) ervaring met het ziekenhuis was erg positief. Volgende keer denk ik bij voorbaat al maar naar het ziekenhuis.

Grtz.
    Pinjo

7. eeva

eeva Niet meer actief

SimplyMe, als je af en toe een reactie plaatst in dat engelse forum, staat je berichtje weer bovenaan en krijg je misschien meer reacties, haha...
    Jullie baby heeft de nub verstopt geloof ik :D:D:D

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik weer, ja ja wordt weer laat slapen. Laatste tijd laat slapen en vroeg opstaan, zoals gisteren om 2u gaan slapen en was er weer om 6u uit om te voeden (meestal slaap ik daarna niet terug, tjah niet gek dat ik moe ben).

Rosa, nee slaap niet altijd zo laat. Zo een vroege slapers zijn jullie dan, hier minimaal om 24u.

Simplyme, mooie echo's meid. Super, en ik gok ook op een jongentje. Ik hoop het ook, scheelt me stress van de mmm.

MamaEm, ik moet om te beginnen 10kg afvallen en daarna nog 7kg dus in totaal 17kg pff dus ben er nog laaaaaaaaaaaaaaaaaang niet. Beterschap met je meid.

Tempen, ik zou er mee stoppen maar lukt niet. Denk dat ik verslaafd ben haha, dinsdag was die nog steeds 37.0 en gisteren 37.1 Ook wat rekbare slijm hier, sorry voor de details. Sinds afgelopen zondag niet geklust en zit er ook niet in deze week, ben bij mams een paar dagen met de kleine alleen. :)

Zonnestraal, jeetje je meissie alles eruit gegooid. Hoop dat het verder wel goed met haar gaat.

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Bn ik weer dames, mogge!

Lig nog in bed, mijn kleine is niet wakker geworden om 6u maar ik wel (hoezo een wekker in mijn hoofd). Gisteren sliep ze zowiezo laat en na een uur gehuild te hebben (wel met troosten tussendoor), denk omdat ze niet in haar bedje sliep alhoewel ik haar vanaf dag 1 heb laten wennen aan verschillende slaapplaatsen zodat het geen probleem wordt. Of ze moet nog ff wennen en zal het vanaf vanavond goed gaan (dat hoop ik dan he).

Nog geen idee wat te doen vandaag, straks maar naar beneden om te ontbijten maar nu ff bijtanken nu ze slaapt.

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Zo nu maar eens naar beneden (de kleine is inmiddels wakker, gevoedt en verschoond en mama ook haha) om te ontbijten en een wandeling met de kleine te maken, het is lekker weer.

11. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Stil hier vandaag! Sweetroosje, lekker genoten van de wandeling in de zon?

Ik ben ook nog even een blokje om geweest, maar ik ben zo moe vandaag dat ik even samen met zoonlief heb liggen slapen!:$ Doe ik anders eigenlijk nooit.

Nu even koken en eten en dan vanavond Wie is de mol kijken. De finale, spannend!

Fijn weekend alvast! (Gaat hier altijd op vrijdag al in:p)

12. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Sow, het is stilletjes hier! Iedereen is blijkbaar bezig :p
    Ik heb het zelf weer es ff druk gehad en we zijn alle drie ziek ivan ons huis. Mn man, mn dochter en ik! Mn man en dochter zijn erg verkouden en verhoging enz. En ik heb sinds 9uur savonds gister t/m nu last van duizeligheid. Het is echt een extreme duizeligheid die optreed bij elk beweging die ik met mn hoofd maak. Het stopt niet! Ben gister nacht bij HAP geweest omdat ze dachten misschien lage bloeddruk ofzo. Maar alles was goed.. Dus vandaag bloed laten prikken. Het is wel echt irritant!
    Verder heb ik beetje last van soort wazig gevoel in mn onderrug en benen alsof ik ongie ga worden, maar dat kan natuurlijk nog niet. Af en toe ook steken in mn eierstokken.. Hoop dat het goed nieuws is :p

Ik heb eerlijk gezegd niet echt alles teruggelezen omdat ik met mn dochter bezig ben hele tijd.

@simplyme: Prachtiggeeee foto's van echo. Echt superrr leuk, ik wil ooooook!! Als ik dat zie krijg ik al helemaal de kriebels! Geniet ervan :D Ennuhh, ik heb geeen idee wanneer mn ei is geweest, ik dacht zelf misschien rond de 21ste, maar ik kreeg op de 23ste nog rekbaar slijm enz.. zover ik weet is dat vruchtbaar slijm.. Ik heb nu echt geen idee meer wnr ik mn ei krijg dus. Misschien komt ie veeelste laat en heb ik een korte LF weer. Ik ga volgende maand maar weer es ovulatie testen aanschaffen.

@de rest: Hoi!!!! Sorry dat ik niet op jullie reageer. Heb er echt geen tijd voor :(

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Lk, ja heerlijk gewandeld.

Kaatjuh, beterschap voor jullie allen.

Iedereen, *zwaai*

14. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sweetroosje: thanx :D hoe gaat t verder met jou en de kleine? En heb je al uitslag van bloed prikken enz?

@all: vandaag naar gyn geweest ivm pijn in keizersnede en hevige menstruatie en of ik zwanger mocht worden enz.
    Ik heb een injectie gekregen met verdovende middel in mn keizersnede, ze denken dat er zenuwen tussen de litteken zit waardoor ik dus die pijn krijg elk keer. Nu is het verdoofd en voel ik niks dus.
    Verder heeft ze een kweekje afgenomen en een uitstrijkje ivm die menstruatie dus. Toen ze wattenstaaf bij mn baarmoedehals deed was er al gelijk bloed, wat dus wel raar is.
    Ze heeft zowel inwendig als uitwendig echo gedaan maar zag niets bijzonders. Stiekem was ik aan het hopen of ze een bevruchte eicel zag. Maar ze deed er zo geheimzinnig over. Ze zei je eitje is al gesprongen toch? Ik vroeg of ze iets zag zei ze nee ik kan niks zien. Zou ze een eventuele innesteling nu al kunnen zien?
    Verder moet ik een buikecho maken en wordt ik over 3 weken gebeld en over ongeveer 2 maanden verwacht bij de gyn weer. Buikecho is sowieso pas in mei!
    Nou dat was het dus.. Waar zijn alle meiden? Zooo stilletjes hier, niet dat ik tijd heb ofzo :p

15. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden

Daar was ik weer even...

@Sterretje: Fijn dat het CB wel tevreden was over de ontwikkeling van je kleine mannetje. Goed hoor dat hij al zoveel kan en doet! En dat aankomen is idd. wel vreemd, maar ik blijf erbij dat zolang hij vrolijk is en laat zien dat hij gewoon lekker in zijn vel zit, het wel goed zal zijn. Maar wel apart, nog geen 400 gr. in al die tijd.

Hihi... Jij ook al zo nieuwsgierig!!! :p Ik inmiddels ook hoor. :) We hebben ook al besloten dat we het toch maar wel gaan vragen aan de echoscopist, dus als het goed is weten we (en jullie natuurlijk ook) het 25 mei... ;) Tja, we zijn nou eenmaal te nieuwsgierig van aard... ;)

@Mama em: Je kleine meid nog steeds niet helemaal fit? Ach gossie, echt sneu is dat he?! Hoop dat ze snel weer lekker in haar velletje zit. Kan ze niet gewoon teveel melk binnen hebben gekregen? Een beetje te vol maagje of zo.. En vloeistof komt er ook al weer makkelijker uit dan een boterhammetje.. Ik heb geen idee, maar zure melk zal het vast niet zijn. :D

Nu ben jij weer aan de beurt he, met de echo! ;) Spannend hoor!

@Lentekriebeltje: Nou, volgens de meiden was er geen NUB te zien, dus het zal vast iets anders geweest zijn. Hihi.. Wel grappig hoor...

En mijn eerste heb ik in het ziekenhuis gekregen en ik was er ook niet bepaald tevreden over. Ze hebben mij ook helemaal niet goed begeleid. Ik ben na de bevalling (samen met zoon) naar de kamer gebracht en daar hebben ze mij verder amper gesproken. Ik heb dus mijn zoon, zowat 24 uur aan de tiet gehad. Wist ik veel en hij bleef sabbelen (had honger, dacht ik). Tepels waren dus helemaal kapot toen ik de volgende ochtend thuis kwam. Ik had wel kunnen bellen, maar ik wist niet goed hoe en wat, wat dat hadden ze niet uitgelegd. Ik was jong en wilde niet "lastig" zijn. Gelukkig goede kraamhulp gehad die het meteen allemaal goed aangepakt heeft toen we eenmaal thuis waren.

Ook de bevalling zelf was idd. heel anders dan mijn bevallingen thuis. In het ziekenhuis heb ik bijna 30 mijn persdrang moeten wegpuffen, omdat er geen vk in de buurt was. Grote stress dus voor mij, want het kind wilde echt komen. Toen de gyn aankwam wilde hij (na de eerste perswee) al meteen even een knip zetten, maar dat wilde ik absoluut niet. Ik was ook al behoorlijk opgefokt, omdat ik niet mocht persen, dus de boodschap was duidelijk en hij heeft de scharen even weggelegd.. Hihi.. Gelukkig was mijn zoon er ook binnen een paar persweeën(zonder ingescheurd te zijn), hartstikke blauw! Ik ben van mening dat dit niet was gebeurd met een thuisbevalling. De vk is geheel tot je beschikking bij een thuisbevalling en zodra je lichaam aangeeft klaar te zijn kan je beginnen. De drie meiden zijn allemaal snel en makkelijk geboren, prachtig roze. Heel relaxed, zonder stress of boosheid/frustratie. Allemaal heerlijk chill...

Maar goed, bij de eerste was ik ook erg afwachtend en wist ik ook niet goed dat ik ook bepaalde dingen mocht eisen, zeg maar. Nu weet ik dat maar al te goed. Het is mijn bevalling en ik bepaal alles in principe. Wel in overleg met de vk natuurlijk, dus het is verstandig om vantevoren het eea vast te leggen idd. Ik denk dat een zh bevalling dan ook heel anders zal gaan. Genoeg die wel positieve ervaringen hebben met zh bevallingen.. ;)

*einde mijn ego-verhaal*:p

@Zonnestraal: Hier ook een mooie deksel, maar die hoef je maar 1x te vergeten en het nieuws gaat rond in de poezenwereld. :D Hoe is het eigenlijk verder afgelopen met Luca? Was het thuis weer meteen allemaal goed? Niet meer gespuugd?

@Pinjo: Jij wel een goede zh ervaring dus?! Dat bedoel ik (zie mijn ego-verhaal hierboven). Nog steeds ongi? Temp je trouwens? Misschien had je dat al verteld hoor. :)

@Eeva: Jep, no nub.. :D Maar we wachten gewoon tot de 25ste mei.. Misschien weten we dan meer. ;)

@SweetRoosje: Jij denkt een jongetje? Vanwege de nub (wat niet de nub was)? Of gewoon een gevoel?

Heb je nu al wat uitslagen terug?

@Kaatjuh: Allemaal ziek? Beterschap en een dikke worden-jullie-maar-gauw-weer-beter-knuffel! Ik hoop met je mee dat de vage tekens horen bij een zwangerschap en niet een griep ofzo. Spannend hoor! Ik hoop zo dat je deze maand een positieve test krijgt!!! Ik heb geen idee of ze nu al iets kunnen zien op de echo trouwens.. Wel fijn dat ze je nu toch eens goed gaan checken. Ben benieuwd of ze iets vinden.

Heb je trouwens nog nagedacht over een opleiding?

Nou, ik was (geloof ik) weer bij.. ;)

Tot schrijfs!

16. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hallo meiden,

Alles goed met iedereen?
    Mijn ei is gisteren al gesprongen, dus ik zal zo het lijstje even aanpassen, NOD is dus ook 2 dagen eerder.

@Sweetroosje: Luka was gisteren wel nog wat huilerig en sliep heel veel, maar vandaag leek ze weer helemaal de oude gelukkig.
    Ik zou ook gewoon doorgaan met tempen hoor, misschien dat je er uiteindelijk toch wijzer van wordt? Of vind je het heel vervelend om te doen?

@Lentekriebeltje: Lekker Wie is de Mol gekeken gisteren? Ik volg het ook altijd, zo leuk!

@Kaatjuh: Beterschap voor jullie alledrie. Klinkt heftig die duizeligheid. Zou super zijn als het door een zwangerschap komt!! Nog even afwachten maar.
    Gaan ze verder nog wat doen met die zenuwen? Ze kunnen toch niet elke keer verdoven lijkt me.
    Jammer dat ze verder nog niets konden zien op de echo.

@SimplyMe: Leuk dat jullie het toch willen weten wat het wordt! 25 mei al, spannend zeg!
    Ik herken je verhaal heel erg van je eerste bevalling. Ik was ook zo afwachtend en wist niet goed hoe of wat. Ik liet het allemaal maar gebeuren, maar dat ga ik bij een volgende zeker niet doen!
    Met Luka is alles nu weer goed, gisteren nog wel huilerig de rest van de dag en superveel geslapen, dus denk dat ze toch ziek was.

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    SimplyMe 23 maart termijnecho
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    Kaatjuh 26 april Gynaecoloog

18. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

ff n kort ego-bericht (deze keer echt kort, hihihi)

Meisje is sinds vandaag weer ene beetje de oude. 2x goed geslapen en na het 2e slaapje (ik had ook lekker geslapen, zoooo moe steeds) lachtte ze weer meer. Hopelijk morgen weer helemaal de oude.

Verder weinig te melden.

kaatjuh: volgens mij is nu op een echo echt nog nix te zien. Geloof dat pas bij 4-5 weken zwangerschap een zwangerschapsring is te zien. Mijn beste vriendin heeft een echo van haar terugplaatsing bij ICSI (dus 2 al bevruchte eitjes) en daarop is echt niets te zien.
    Hopelijk is het raak en blijft de pijn in het litteken weg.

SimplyME ik denk idd dat meisje teveel melk had gedronken, gisterochtend weer. En ze dronk meer dan normaal, beetje mamahonger denk ik doordat ze niet lekker was. Vanochtend is de melk erin gebleven,

IEdereen: hoihoi en een dikke knuffel!

tot later meiden!

19. SimplyMe

♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    SimplyMe 9 april VK
    Kaatjuh 26 april Gynaecoloog
    SimplyMe 25 mei 20 weken echo

Ik heb even mijn afspraken erbij gezet hoor.;)

20. SimplyMe

Goedemorgen allemaal! :D

Deel Deze Pagina