Jonge aanstaande moeders zonder baan/opleiding

Discussion in 'Algemene clubs' started by babywens2011, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoii Meiden,

Ben 21 jaar en 24 weekjes zwanger van de eerste. Sinds 10 maandjes getrouwd met mijn lieve man (23 jaar)
    Begin dit jaar ben ik gestopt met mijn studie. Momenteel 'werk' ik als oppasmoeder. Helaas heb ik nu nog maar 1 kindje om op te passen. DIe komt meestal maar 1 keer in de week. Voor de rest heb ik geen baan en kan ik momenteel ook niet vinden. Ik zit dus voornamelijk thuis. Zijn er nog meer meiden die zwanger zijn en thuis zitten?
    Wat doen jullie tegen het vervelen? Mijn vriendinnen zitten op school of werken fulltime. Ook zijn zij nog niet getrouwd en hebben nog geen kinderen. Ik loop in dat opzicht dus erg ver vooruit. Dit merk ik ook goed en kom steeds meer in een isolement. Lijkt me leuk om te contacten!!

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi!

Ik ben 24jaar en zwanger van de 2e.
    Ook ik ben werkzaam als gastouder. Vang 2kindjes op, 2middagen pw.
    Verder ben ik gewoon bij huis, run mn huishouden en ga eens ergens op visite.
    En uiteraard leuke dingen doen met mn zoontje.
    Wel volg ik nog een thuisstudie om zo toch wat diploma's te halen en mn opties open te gooien voor als de kinderen naar school gaan.
    Wellicht dat je dat ook kunt doen??

3. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heej!

Gefeliciteerd met je zwangerschap.. Leuk je 2de kindje!
    Mag ik vragen waar je de thuisstudie volgt? Want bij bijna elke thuisstudies moet je ook flink wat stage lopen toch? Ik zie het niet echt zitten om straks 4 a 5 dagen stage te moeten lopen met een kleine. En je hebt toch ook wel heel veel geduld en doorzettingsvermogen daarvoor nodig? Ik ga er zeker eens over na denken! Dank je voor de tip.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik ben ook een jonge aanstaande moeder:)

ben 20 jaar en heb op dit moment geen baan, ik deed een opleiding maar ben daar mee gestopt. ik wil na de bevalling wel weer gaan beginnen met studeren..:)

5. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oehh je bent ook al bijna uitgerekend zie ik! Spannend hoor.. Weten jullie al wat het gaat worden?

Wanneer ben je gestopt met je opleiding? Wat doe jij hele dagen dan? Ik zit mij nu al soms behoorlijk te vervelen. Ik wil geen fulltime opleiding meer gaan volgen als de kleine er is. Wil zoveel mogelijk thuis zijn.. Wil dan wel 2 daagjes in de week gaan werken, maar zonder opleiding is dat dus al gauw een winkel of supermarkt.

6. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Ik ben al mama geworden :) en ik zit nu bijna al een jaar thuis...Tijdens mn zwangerschap ging het bedrijf failliet waarvoor ik werkte, en omdat je zwanger bent word een baantje zoeken wel heel erg moeilijk. Heb dagen dat ik me inderdaad enorm verveel! Het is al zoals je schrijft, de meeste vriendinnen leiden een heel ander leven. Nu probeer ik wel weer aan een baantje te komen, want elke dag thuis zitten vind ik maar niks...de muren komen op me af! Lijkt mij wel fijn om onder de mensen te komen, behalve dan de verzorging van mn kleine meid uit te besteden ;)

7. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej wat leuk dat je al mama bent :)

Je kan dus meepraten over het thuiszitten tijdens de zwangerschap ;) Best saai soms he? Een baantje zoeken wordt nu inderdaad nog erg lastig, niemand die mij wil hebben natuurlijk :p

Weet je al wat voor baantje je wilt gaan doen? Je hebt wel gewoon een diploma neem ik aan, aangezien je wel bij een bedrijf werkte?
    Ja ik snap dat je weer wat daagjes wilt gaan werken.. zou ik ook doen! Inderdaad weer gezellig onder de mensen komen enzo :)

En is je kleine meid lief? haha vast wel. Bevalt het moederschap?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik volg een thuisstudie bij de NTI. Vakbekwaamheid horeca.
    Dit is een praktijkgerichte opleiding zonder stage of praktijkdagen. De enige dag die je nodig hebt is de dag van het examen.
    Ik heb net mn planning klaar en met 2x2uur in de week + af en toe ff wat lezen moet ik het kunnen redden om 3nov examen te doen en te slagen.
    Daarna wil ik nog mijn ondernemen mkb gaan halen (als ik dan toch nog thuis zit he;) Dan maar wat nuttigs met mn tijd gaan doen)
    Ik ben wel blij dat ik de kinderen opvang in hun eigen huis en zo dus wel 2x per week mn eigen huis uit ben... (ik ben inmiddels al 4 jaar gastouder) Want anders was ik allang gillend gek geworden ;)

Ik heb het geluk dat het voor onze financiele situatie niet noodzakelijk is dat ik meer uur ga werken. Ik heb bijna geen diploma's en tijd zat om ze te behalen;) Maar als wij klaar zijn met kinderen krijgen en ze gaan allemaal naar school, dan wil ik zover zijn dat ik aan het werk kan. Tot die tijd blijf ik lekker bij mn kleintjes(L)

9. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh dat is wel heel fijn, dat je geen stage of praktijkdagen hebt. Dit scheelt wel een hele hoop! Als je in begin november je examen zou kunnen doen, zou dat heerlijk zijn joh. Dan heb je je eerste papiertje binnen :)

Als je op kinderen past bij hun thuis neem je dan altijd je zoontje mee? Of gaat hij die dag dan naar kinderopvang?

je hebt groot gelijk! Ik vind dat een moeder ook veel thuis hoort te zijn als de kinderen nog klein zijn en nog niet naar school hoeven!! Lekker van je kinderen genieten :D

10. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    @babywens2011: Bedankt voor je felicitatie! Ik heb inderdaad wel een diploma, en zit eraan te denken om in een winkel aan de slag te gaan. Op die manier kan je het gemakkelijkst aan het werk parttime, want fulltime zie ik niet zitten. Moet natuurlijk nog wel van mn kleine kunnen genieten :) Wil jij ook aan het werk of wil je eerst fulltime van de kleine genieten?

11. babywens2011

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil eerst paar maanden fulltime van de kleine genieten en daarna zo'n 2 a 3 dagen in de week werken. Zal voor mij ook wel in een winkel worden ;)

12. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

Aug 14, 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    En gelijk heb je! De tijd gaat zo ongelofelijk snel als je een kleine hebt (hoe cliche het ook klinkt...), elke dag veranderen ze wel weer en met de dag worden ze wijzer. Ik kan de ontwikkeling van mijn kleine amper bijhouden, ze leert zoveel elke dag weer! Daar moet je zeker van genieten :)

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    @babywens, mijn zoontje gaat gewoon mee op de dagen dat ik kinderen opvang. Dat is zoooo eigen geworden. De kinderen daar zouden me raar aankijken als ik mn zoontje niet mee zou nemen.
    Ik ga overigens ook niet werken om de opvang te betalen.
    Dan blijf ik wel helemaal thuis.

Share This Page