Zwanger geworden via IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Judith32, Aug 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Ben benieuwd of er hier mensen, op dit forum, zijn die naar IUI zwanger zijn geworden of nu zwanger zijn.

Ik ben zelf naar 5 x IUI en 3 jaar bezig geweest zwanger geworden van ons eerste kindje. Ben nu 20 weken zwanger en het blijft nog onwerkelijk en soms niet geloven. 3 jaar terug is er bij mij PCO ontdekt en de mmm gestart, eerst van temperaturen en clomid slikken en om de paar manden een onderzoek. Naar een jaar begonnen met IUI, spuiten en tig keer in de maand naar het ziekenhuis voor een echo of de eitjes aan het groeien zijn.
    Waren ze een bepaalde cm dan kon er een paar dagen daarna tot inseminatie over gaan.
    Dit is in totaal 4x mislukt en dat put je enorm uit :). Elke keer de schouders er onderzetten en je verstand op nul om verder te gaan. Naar de 6de keer zouden we een gesprek krijgen met de artsen hoe nu verder.
    Maar dat is niet nodig geweest bij de 5de keer was het raak....

Zit nu op 20 weken en over een paar dagen krijgen wij de echo. Dat blijft dubbel omdat je al zoveel heb meegemaakt. Je durft gewoon niet blij te zijn...

Hoop dat ik hier wat mensen zijn die dit oa hebben meegemaakt of op een anderen manier. Hoor graag jullie verhalen en ervaringen. Misschien ben je ook zwanger, 5 januari ben ik uitgerekend.

2. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi Judith,

Wat fijn dat het bij jullie ook gelukt is na iui! Ik snap het dubbele gevoel van blij zijn en toch angst heel goed. Ik ben nu ruim 30 weken en vind het nog steeds eng, haha. Denk pas dat ik gerust ben als ik haar in mn handen heb :).

Wij zijn ook bijna 3 jr bezig geweest en hebben ruim 1,5 jr in de mmm gezeten. Om een lang verhaal kort te maken hebben we na alle onderzoeken in Nl de diagnose onbegrepen verminderd vruchtbaar gekregen en werd iui voorgesteld als behandeling. Ik was daar niet helemaal gerust op, omdat ik toch graag wilde weten wat dan de oorzaak van onze problemen was (we hebben ook meerdere vmk's gehad). Heb in het buitenland bloedonderzoek laten doen en toen gehoord dat mn schildklier niet optimaal functioneerde en mn immuunsysteem overactief was. Heb hier medicijenen voor gekregen en ben toen na de 3e iui met deze medicijnen blijvend zwanger geraakt. Wat ons nou het meest geholpen heeft de iui of de medicijnen zullen we natuurlijk nooit weten, maar ik denk beiden. De 3e iui was trouwens de 1e waarbij de timing goed was, want bij de eerdere 2 iui's sprong mn eitje te laat na de spuit en iui (bij de 3e heb ik de spuit toen stiekem zelf een aantal uur eerder gezet :D).

Veel succes met de 20 weken echo, hopelijk kun je er daarna toch iets meer van genieten!

3. fenyalara

fenyalara Actief lid

Jul 28, 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames

Wat fijn om te lezen dat er dames zwanger zijn via iui,en ik begrijp jullie gevoel goed.. Wij hebben zojuiste de 6e iui gehad en ik zou niet weten hoe ik zou reageren als het wel raak zou zijn,het lijkt me echt onwerkelijk..
    Al hoop ik uiteraard dat het binnenkort een keer raak mag zijn..

geniet van jullie zwangerschap..

Hopelijk is alles goed met de 20 weken echo..

xxxx

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier een van de gelukkigen die na de 1e IUI al zwanger was...en is gebleven. Inmiddels dus 32 weken..
    Ik kreeg IUI gezien mijn leeftijd. Hiervoor twee maal een Missed Abortion gehad.

Succes met de 20-weken echo. Ik vond dat een heel bijzondere ervaring!

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier bijna 3 jaar in de malle molen gezeten.
    8x IUI (waarvan de 5e zwanger, helaas miskraam).

En verder (maar dat was niet de vraag) 2 laparoscopieen (waarbij bij de 2e mn linker eileider is verwijderd) en toen IVF.
    1e IVF raak

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Oh wat fijn te lezen dat een 5e IUI gelukt is!!! Gefeliciteerd!! :D Ik ga nu naar m'n 5e IUI. De 1e 3 IUI's was ik optimistisch en positief. Maar vanaf de 3e mislukte IUI begint mijn moed te zakken. Het valt me enorm zwaar!! Ik ben nu ook best negatief over de 5e IUI, zo van 'die zal toch wel weer niet lukken'. En ik herken mezelf zo niet, ben een optimistisch persoon.

Dus hoop hier wat meer goed nieuws te lezen, doet me goed :).

@ Judith: heel begrijpelijk dat als het dan eindelijk gelukt is, dat je amper blij kan zijn. Heel logisch hoor met zo'n voorgeschiedenis. Maar tis gelukt, raar maar waar....en nu proberen ervan te genieten!! Want deze periode hoort heel mooi te zijn. Genoeg ellende achter de rug....

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @zonnestraal en alle anderen die op 4+ iui's zitten: Eén van mn gyns zei een keer dat de mediaan wat betreft het aantal iui's waarna een vrouw zwanger werd in ons ZH (amc) op 5 lag :). De mediaan is het getal dat het meest voorkomt (is dus net weer iets anders dan het gemiddelde). Ik denk wel dat die gyn het specifiek had over iui met spuiten bij onbegrepen onvruchtbaarheid, maar toch viel het getal mij mee/ tegen (als in: ik dacht dat het lager zou liggen ;)), maar dat komt waarschijnlijk omdat het gemiddelde wat lager ligt. In ieder geval, er is dus echt nog genoeg reden om optimistisch te zijn als het de eerste 3 a 4 keer niet lukt!

8. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Ten eerste leuk om vandaag al zoveel reacties te hebben gekregen. Natuurlijk weet je dat je geen uitzondering bent die hiermee in aanraking komt, want het voelt soms wel raar om tussen de zwangere tussen zitten waarop het een gewone manier is gegaan. Maar geniet er nu naar een paar mooie echo's er ook wel weer van.

*Nana; jullie weten neem ik aan, uit je tekst, dat het een meisje wordt? Leuk, ook voor een jongen natuurlijk net zo. Was die ervaring niet apart om het te zien? Lijkt mij zo mooi.
    Ik vond de ervaring bij de nekplooimeting met 12 weken ook zo mooi, veel mooier dan de anderen echo's. Maar goed het apparatuur is stukke beter.
    Grappig om te lezen over de spuit eerder te zetten dan normaal, dat hebben wij ook gedaan een keer (niet de laatste keer). Je gaat het zelf natuurlijk ook uitproberen.
    Hoe is het nu met je schildklier? Daar nog last van? En nog medicijnen daarvoor aan het slikken.

* Fenyalara; het is ook onwerkelijk als je de test gedaan hebt en ziet dat het raak is. Het blijft raar. De 1ste 3 behandeling doe je met veel energie als blijkt dat die niet raak zijn dan wordt je gevoel daar snel minder in. Maar bij bleef een gevoel in mijn hoofd zitten, de ene keer sterker dan de ander keer, we gaan door...ik moet door...ook zo rare gedachte kronkel.
    Toen het dan bij de 5de raak was heeft het zeker 13 weken geduurd voordat het gevoel pas echt kwam dat het goed is. Zoals ik al zei heb ik PCO en heb in mijn leven vaak mee gemaakt dat ik 13 weken niet ongesteld was en na die weken dan wel weer. Dus je kan nagaan dat het geloof pas lang duurde.
    Blijf die hoop ook houden hoe moeilijk het ook is, dat zeiden meer mensen in mijn omgeving ook altijd en kon ik soms behoorlijk boos/verdrietig om worden maar ze hadden nog gelijk in. Op het moment dat ik met een nieuwe behandeling begon was dat er ook weer.
    Neem het aantal zaadjes bij jullie dan af? Dat deed het ook bij ons tot dat ze daar een spulletje bij deden (weet de naam ff niet). Dit spul deden ze altijd in het lab er bij en dat moesten wij nu vooraf erbij doen.
    Apart om ook te lezen dat elk ziekenhuis, dat wist ook wel maar toch blijft het raar omdat te lezen, weer anders werkt. Voordat wij met de IUI begonnen heb ik een hsg onderzoek gehad daar was alles goed te zien en zat dat niet in de weg.
    Heel veel suc6 met alles.

* Liesben; Goed om te horen dat het met 1x ook al raak kan zijn. Geniet van je zwangerschap. Weten jullie wat het geslacht is?

* Merah; hé fijn om te horen dat je nu zwanger ben. Jullie hebben er ook veel moeten doen om zo ver te komen. Had je die miskraam al vrij snel dat je zwanger was van de IUI? Mochten jullie naar die 8x niet meer IUI doen? Bij ons werd eerst 6x genoemd dat werd later 9 en 12x. Vroegen ons toen ook wel erg sterk af of wij die 12x wel vol konden houden.

* Zonnestraal77: Dat optimistisch en positieve herken ik zo goed. Dat hadden wij ook. Naar de 3x hebben wij ook bewust 2 maanden geen mmm gedaan. Even totaal geen puf voor..waren zo moe. Hadden totaal geen moed meer om verder te gaan. We zijn naar die 2 maanden toch weer begonnen, het zat ff nog niet lekker om niks meer te doen, zover was ik nog niet. Maar het optimistisch was wel weg. Je hebt al zoveel geprobeerd en daarbij de hormonen werken dan ook echt niet mee. Ik heb in die periode ook dingen gedaan die ik normaal nooit zou doen maar goed...
    Fijn om te horen dat je uit zo forum toch ook het positieve kan halen, ik kon in die periode niet op dit soort forums komen zonder onpasselijk te worden.
    De 1ste 3 heb je het zonder hormonen gedaan?
    Wens je super veel sterkte toe de komende tijd.

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Judith, wij krijgen een knul...ik heb het zelf gezien met de 20-weken-echo :)

10. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    @ Allen die zwanger zijn, van harte!!

@ Nena, nou laten we het hopen. Doet me wel goed dit te lezen. Geeft me in iedergeval weer wat hoop :).

@ Judith, de 1e 3 IUI's zonder hormoon. De laatste 3 IUI's met hormoon. Niet omdat er wat mis is, maar om de kansen te vergroten ;). Toch mooi om te lezen dat het gelukt is bij jullie, zeker omdat je na de 3e IUI de hoop (bijna) had opgegeven. Het heeft zo moeten zijn, en daarom heb je over een paar maanden een heel mooi lief kindje in je handen. Maar ik snap je qua onbegrip uit je omgeving. Tis ook voor een buitenstaander niet te begrijpen in wat voor moeilijke fase je hebt gezeten.
    En ook ik walg van sommige forums, hhahahaha!! Vrouwen die het zo belangrijk vinden te melden dat het de 1e keer gelijk gelukt is (ik heb het over de natuurlijke manier dan hè)....blehhhhh....vaak nog te vroeg in de planning ook, bah!!! 'we waren nog niet eens gestopt met de pil en toen al raak' :x. Of m'n man hoeft maar naar me te kijken en ik ben al zwanger....Bah.
    Jeetje Judith, hoe was je eerste echo? Onwerkelijk???

@ feny, sterkte met de wachtweken!!!!

11. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    @Judith: ja, het is inderdaad een meisje :) (met een jongen waren we uiteraard net zo blij geweest). Bijzonder he, die echo's. ik weet nog wel dat ik bij de eerste twee echo's (7 en 10 weken) zo hard moest huilen van geluk dat de gyn de beelden bijna niet meer kon zien, hihi. Het is zo leuk om na al die eitjes enzo ook eens echt een beebje te mogen zien en het wordt alleen maar leuker! Willen jullie ook weten wat het wordt? Zo ja dan hoor je het vast met de 20 weken echo.
    Ik slik inderdaad nog steeds medicijnen voor mn schildklier, dat moet sowieso de hele zwangerschap door. Of ik ze daarna blijf slikken weet ik nog niet, in principe hoeft het niet, maar mocht ik dan weer heel moe en koud worden dan mag ik ze hopelijk blijven slikken ;).

12. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Ja die echo's blijven wat raar. 3 Jaar genoeg echo's gehad en als het dan raak is zie je er ineens wat in. Bij onze 6 weken echo waren het in eerste instantie 2 en dat was ff goed schrikken, zouden hier wel blij mee zijn geweest. Maar met de 8 weken echo was er maar 1 te zien. De arts zei ook, ook bij de 6 weken echo, dat dit best veel voorkomt en dat er na 2 weken er 1 over blijft.
    Bij 8 weken was er duidelijk een te zien en te horen en dat is zo apart en doet je zo goed. Het is dan toch waar en het gaat ergens op lijken....
    Bij de 12 weken echo, was tegelijk een nekplooimeting hebben wij beide voor gekozen omdat te laten doen. Was alles nog duidelijke te zien. Nu dan weer bij de 20 weken echo en de gedachte om het geslacht te weten wordt wel steeds serieuze. Als het allemaal lukt dan willen wij het wel weten. Alleen de echo met 16 weken dacht die kleine weet je wat ik ga lekker dubbel liggen er was geen touw aan vast te knopen door de arts. :)
    We zullen het zien....

13. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

Apr 14, 2006
    1,202
    0
    0
    Hier ook een positief verhaal! Na bijna 4 jaar en ondertussen ook een LEO gehad na 5 iui's eindelijk zwanger geworden en inmiddels een prachtige dochter van 9 maanden oud:D.
    Morgen heb ik me eerste FM voor onze eerste iui voor de 2de spruit:D

14. Zonnestraal77

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Noord-Holland
    #14 Zonnestraal77, Aug 22, 2011
    Last edited: Aug 22, 2011
    @ Judith, mooi hoor al die echo's!! Hoop het ook mee te mogen maken :D.

@ Lilmomo, oh wat fijn om te lezen!!! De 5e ook ;). Wat is LEO???
    En leuk, ik heb morgen ook m'n FM. We gaan dus een beetje gelijk op :).

15. birgitta

birgitta Lid

Jul 7, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Gefeliciteerd allemaal die zwanger zijn
    Ik ben nu 6 weken zwanger na tweede iui.
    Ik vind het allemaal erg spannend. Soms voel ik wat in me buik en dank dan al van helaas daar gaan we.
    Maar ben nu twee weken verder. Verder weinig klachten.
    Geloof het ook allemaal niet zo.
    1 sept hebben we de eerste echo, kijken of alles goed zit.
    Je gevoelens gaan alle kanten op.
    Wel fijn om te lezen dat het bij jullie goed is gegaan.

16. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    @ Zonnestraal en Lilmomo voor morgen heel veel suc6. Ik duim voor jullie.

@ Brigitta. Jij ook natuurlijk Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je gedachtes en je onzekerheden zijn mij zo bekend. Dat gevoel krijg je helaas ook niet helemaal weg. Vandaag bij de VK geweest en die bevestigde dat ook, mij gevoel, je hebt behoorlijk wat mee gemaakt om zo ver te komen en dan gebeurd het en dan gaat het heel langzaam pas tot je door dringen.
    Elke keer als je wat voelt ga je twijfelen, dat deed ik. Ik zat in die periode ook veel op de wc om maar te kijken of ik niet ongesteld zou worden...

Wat ik net hierboven ook al vertelde vandaag controle gehad bij de vk en alles was goed. Had mijn ouders dit keer mee genomen, die wilde het hartje weleens horen. Echo had ik 4 weken terug gehad en ze zag geen reden omdat nu te doen. Was ook niet erg maar toen ik er eenmaal op de tafel lag had ze het apparaat toch aan gezet en dat was wel ff leuk om te zien. Ze zat ook ff naar het geslacht te zoeken maar daar heeft ons kind een stokje voor gestoken want het liet niks zien...Heel miss as vrijdag bij de 20 weken echo.

Vandaag ook voor het eerst duidelijk wat gevoeld en op dit moment is het ook goed bezig. :)

17. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Zonnestraal; hoe is het gegaan vandaag?

18. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier bij de 6de IUI zwanger, helaas kreeg ik eem miskraam.
    IUI7 mislukt en IUI8 net gehad...3 sept NOD.

19. Judith32

Judith32 Lid

May 19, 2008
    89
    0
    0
    Panter.
    Ontzettend veel succes de komende tijd.

Share This Page