Orienteren op ICSI in buitenland. Welke kliniek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Alexandra2008, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hallo lieve MMM-dames.

Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen ben ik al een behoorlijk tijdje bezig met proberen zwanger te worden. Ik heb nog 2 cryo's in de vriezer en die wil ik na mijn rustpauze tegelijkertijd laten terugplaatsen. Ik ga er al vanuit dat het weer zal mislukken en daarom wil ik mij oriënteren op verdere behandeling in het buitenland.

Ik zou graag ervaringen horen van meiden die al bezig zijn (geweest) in het buitenland. De volgende dingen zou ik graag weten:
    - Welke kliniek ben je geweest?
    - Hoe lang was de wachtlijst?
    - Wat deden ze in die kliniek anders dan wat je in Nederland gewend was?
    - Ben je tevreden over de wijze van behandelen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
  3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meissie,

Ik kom je even "uppen". Ik kan helaas niet echt helpen, want mijn verhaal ken je al. Maar wilde gewoon even kijken hoe het nu met je gaat. Voel je je inmiddels al wat beter? Stoer dat je toch besloten hebt om door te gaan! Ik denk dat het buitenland een hele goede zet gaat worden. Volgens mij zijn hier redelijk veel meiden met ervaring in Gent en Dusseldorf en daar gaan ze echt een stukkie verder dan hier in NL. Hopelijk reageert er snel iemand die je verder kan helpen!

Dikke knuffel!!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben nu moe, maar wil toch ff snel wat schrijven.

Ik heb door DD gekozen.
    Wil morgen wel wat meer hierover vertellen. Wat je ook kunt doen is op de site van Freya ff lezen. Daar staat ook een hoop.

En op 1 oktober wordt er op de Fertifair van Freya een voorlichting door ervaringsdeskundigen gegeven over behandelingen in het buitenland. Misschien is dit ook iets voor jou?

5. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Nana
    Dankje meis :)

@Maartje
    Bedankt voor je reactie.
    Ik ga 1 oktober ook naar de Fertifair. Moet me alleen nog inschrijven en weet nog niet voor welke workshops/lezingen.
    Zal ook even op Freya kijken.

6. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meis, ik lees soms even je blog; laatste tijd was het even ''stil'' bij jouw blog maar pas zag ik weer een berichtje....kan je niet helpen met je vraag; ik hoop dat je via anderen wat hoort. Wilde even laten weten dat ik je ''volg'' en dat je blogs soms mij ook helpen in deze :$-situatie.....

7. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Hoi,

Wij hebben voor DD gekozen. Tijdens de 3e poging was ik al bezig het internet af te struinen naar ervaringen van andere dames. Via een freya.nl en deze website ben ik tot mijn keus gekomen.

We zijn nog niet begonnen met de echte behandeling maar tot nu toe ben ik erg positief.

Gent schijnt ook een goede keuze te zijn. Ik hoor daar in ieder geval veel positieve verhalen over.

Succes met je keuze.

8. Koosje

Koosje Fanatiek lid

15 jan 2007
    1.418
    10
    38
    Vrouw
    Utrecht
    Ha,

Het ligt er aan waarvoor je naar het buitenland wilt. Naar DD en Gent kun je het best gaan als je nog wel eitjes hebt en je ook redelijk of goed genoeg zaad hebt bij je mannetje.

Spanje en St Petersburg, ook buitenland :D, is m.i. ook te gebruiken als second opinion maar of zij echt verder gaan dan bij DD of Gent, denk t niet. Spanje en St Petersburg is wel heel goed voor eiceldonatie of embryodonatie, dat is in de landen om NL heen veel moeilijker en in Spanje hebben ze databanken vol eiceldonoren en zaaddonoren..maar dat is mss nog een stap te ver voor jou.

Second opinion vragen in DD of Gent lijkt mij eerder een volgende stap of niet?
    Maarre....ik ga eerst nog voor een zwangerschap uit jouw laatste cryoterugplaatsing hoor!!!

Succes meid!

Grtz,
    Koosje

9. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Nana
    Erg fijn om te horen dat mijn blogs (ook al schrijf ik niet meer zo frequent) jou ook soms helpen. :)

@Gabrie
    Ik heb inmiddels ook wat gelezen op het forum van Freya en lees toch zowel positieve als negatieve dingen. Wat gaf voor jou de doorslag om voor DD te gaan?

@Koosje
    Met mij is -voor zover bekend- alles in orde. Alle onderzoeken heb ik al gehad, met uitzondering van een kijkoperatie, omdat daar gewoon geen indicatie voor is. Het probleem zit 'm dus geheel bij mijn man, die traag zaad heeft. (Volume, aantal en morfologie is wel goed.)
    Second opinion in DD of Gent zou inderdaad een volgende stap zijn, na mijn laatste 2 cryo's uiteraard.

@All
    Ook jullie zitten nog midden in de MMM zie ik. Heel veel succes!!!

10. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Hallo!

Even heeeeel snel, want ik heb weinig tijd:
    Wij zijn in DD geweest.

+ punten:
    - SCSA test voor zaadkwaliteit (DNA-fragmetatie, aan te raden bij slecht zaad en ik denk zeker in jullie geval)
    - IMSI: is ICSI maar dan met een lens die 6500x vergroot ipv 200x, dus ze kunnen een betere zaadcel selecteren
    - Vriezen alles in (ook matige kwaliteit embryo) en het ontdooiproces is beter dan in NL
    - NL arts en assistenten, maar met de Duitsers kan je ook goed communiceren
    - Wachtlijst was toen kort (was er niet), nu hebben ze het volgens mij wel iets drukker
    - proberen meer/ kijken beter naar jouw situatie wat betreft hormoonstimulatie e.d.
    - staan open voor nieuwe dingen
    - Wij hebben via hen ook een immunologische test laten doen
    - Voor ons was het dichterbij dan Gent

- punten:
    - als je eenmaal begonen bent gaat het snel (hij neemt de tijd voor het eerste gesprek maar daarna niet echt)
    -je moet zelf goed je hoofd erbij houden en het is fijn als je wat ervaring hebt in de mmm. In nL vond ik de begeleiding en uitleg beter (qua spuiten etc) maar ik had het in DD niet nodig vanwege de ervaring in NL

Maar.... van Gent hoor ik ook hele goede verhalen hoor (vooral als het aan de vrouw ligt).
    Succs met je keuze!

Deel Deze Pagina