Zwanger geworden zonder ovutesten en temperaturen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Summer1987, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben het niet helemaal eens met het gezegde dat je er te veel mee bezig zou zijn als je temperatuurt.

Met mijn eerste heb ik enkel de cyclus lengte bijgehouden, 2e cyclus zwanger (wel 4 maanden verder).

Met de 2e was ik direct zwanger.

Met de 3e, heb ik wel getemperatuurd, en ook ovulatietesten gebruikt in de laatste cyclus. Ik was in de 3e cyclus zwanger. Ik zie dat jij net als ik ook een onregelmatige en wat langere cyclus hebt. Je kunt dan heel snel op de verkeerde dag klussen. Helaas bleek dat tijdens de echo 2 weken terug dat het vruchtje niet groter was dan 6,5 weken. Juist doordat ik een ovu test had gedaan en mijn temperatuur bij heb gehouden wist ik dat ik niet minder ver kon zijn dan dat ik dacht. Anders had ik misschien nog 2 weken in onzekerheid rond moeten lopen.

En ik vind het zelf gewoon prettig om te zien dat je een eisprong hebt gehad zodat je ook een beetje weet wanneer je ongesteld zal worden. Zeker met die onregelmatigheid is het steeds een verrassing. En je kunt niet aan je temp zien dat je een eisprong hebt, alleen daarna, dan stijgt je temperatuur. Het is dus niet zo van...OH hoog...nu klussen. Zo werkt het niet. Met een ovu test is dat wel zo natuurlijk :)

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hoi hoi, bij de eerste was ik in ronde 2 zwanger, nu pas na een jaar. Ik heb nooit getemperatuurd of ovulatie testen gebruikt. Had bij deze keer wel zoiets, als het na de zomer nog niet gelukt is, dan ga ik naar de huisarts. Maar ronde 5 is nog redelijk kort (ik weet het, als je iets graag wilt duurt een dag al lang :p ), het gros schijnt pas na een jaar zwanger te worden.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben beide keren zwanger geraakt zonder ovulatietesten en temperaturen enzo. Ik heb beide keren alleen mijn cyclus bijgehouden. De eerste keer was ik zwanger in ronde 9 en de tweede keer in ronde 1.

4. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Ja.. hier ook!! :)

17 september 2011 de laatste pil geslikt, maar er verder niet echt bij nagedacht. We hadden zoiets van; we zien wel wanneer het gebeurd. Mijn afscheiding hield ik ook niet in de gaten. We hadden seks als we zin hadden en ja hoor.. 29 november een positieve test. De tweede ronde dus!! :)

Helaas was het een missed abortion van een tweeling. Ik heb 24 januari een curettage gehad en sindsdien is m'n cyclus helemaal van slag af, ik heb nu een cyclus van 120 dagen!! :O

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb nog nooit een ovu test aangeraakt en de termometer heb ik ook nooit gebruikt om mijn ei te spotten.
    Ik was beiden keren de eerste ronde zwanger en ik had nog erg onregelmatige cyclussen ook altijd.
    Toeval? Ik weet het niet, ik denk dat we gewoon beiden erg vruchtbaar zijn.
    Doe waar jeje goed bij voelt zou ik zeggen, dat is altijd het beste.;)

6. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi,

Bij mijn eerste was het na 4 maanden raak. Bij mijn tweede zwangerschap die niet goed ging na 5 maanden raak. En bij mijn derde zwangerschap was het na 8 maanden raak. Ik heb niet getempt en geen ovutesten gebruikt. Wel rekende ik precies uit wanneer mijn ovu was. Succes hè!

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb de eerste ronde niets gedaan, tweede ronde getempt (gewoon om te kijken of ik uberhaupt eisprong had...) en de derde ronde ovulatietesten gebruikt. Juist omdat ik het leuk vond er bewust mee bezig te zijn. Die ronde was het ook raak:D

Deel Deze Pagina