Hoi dames, Maandag 25 september had ik een positieve test in handen en gaf cb 1-2 weken aan. Nu had ik afgelopen vrijdag een vroege echo en zei ze dat ik pas 5 weken en 5 dagen ben. Ik snap niet hoe het dan mogelijk is dat ik 25 september een positieve test in handen had? Naar mijn idee ben ik dan zeker ruim 6 weken maar op de echo was nog geen hartslag te zien. Het zag er wel allemaal goed uit, iemand ervaring?
Een echo op zo'n termijn zegt nog niet veel hoe het gaat. Het enige wat ik je kan adviseren is rustig af te wachten tot de volgende echo. Bij klachten altijd bellen. Ik heb het ook 2 keer meegemaakt. 1x werd het een miskraam en groeide het niet goed door. 2e keer hadden ze mij ook terug gezet. Dat klopte ook niet helemaal met mijn berekeningen. Ook het hartje klopte niet de 1e keer. Had namelijk ook een erg vroege echo ivm bloedingen en angsten. 2e x een mooie klopper. Nu ben ik 34.1 weken zwanger van dat kleine vruchtje. Wanneer heb je weer controle?
Weet je ook wanneer je ovulatie was? Misschien heb je heel vroeg positief getest, ik testte bij 10dpo al streepjes. En bij een latere echo kan de termijn nog iets veranderen volgens mij. Daarom doen ze een termijnecho pas rond de 11/12 weken.
Ik heb bij 3 weken en 3 dagen positief getest achteraf. Omdat ik mijn cyclus nog niet wist ivm verwijderen spiraal, dachten de gynaecologen dat het niet goed zat. Gelukkig viel het in mijn geval mee. Maar je kunt weinig anders dan even afwachten en hopen op het beste. Succes!
Ik had rond 18 september een positieve ovutest in handen. Ik had vorige week ook al een echo ivm krampen en in vergelijking was het wel goed gegroeid. Ze adviseert nu 4 weken te wachten voor weer een afspraak. Alleen nu zat ik me dus af te vragen als ik pas 5 weken en 5 dagen was hoe het mogelijk is een positieve test in handen te hebben. Daarbij kan het sowieso niet want als ik terug reken had ik toen ook geen seks gehad.
Als ik het dan terug reken is de conceptie 23 september geweest maar dan kan ik nooit 2 dagen later positief testen.. ik weet ook wel dat het mm werk is nu maar het maakt je zo onzeker, zeker na de MA in juli
op dit termijn een goeie meting is nog heel erg moeilijk en haast niet te doen. Een mm anders en het scheelt zo een paar dagen. Als je 18de pos ovulatie test had, is je ovulatie rond de 20ste geweest en zou je vandaag rond de 6.5 zitten en vrijdag dus op 6.3.. de ene mm kan het verschil maken in die dagen tussen 5.5 en 6.3.. Hartje gaat rond dit termijn kloppen dus dat kan dat je daarvoor te vroeg was. Wel jammer dat je 4 weken moet wachten! Ik zou vragen om een echo over 2 weken dan ben je rond de 8 weken en moet je wel al iets zien!
Ja ze gaf aan als ik erg onzeker ben ik wel eerder mocht terug komen, mn man zegt dat ik er gewoon op moet vertrouwen dat het goed zit maar dat is wel erg moeilijk!
Heb hier ook twee verschillende verhalen, had bij beide bloedverlies en de eerste was echt een miskraam, maar bij deze zwangerschap werd ik eerst ook een week terug gezet, wat ook bijna onmogelijk was. Ben nu 21 weken zwanger dus het hoeft echt nog niks te zeggen. Maar zou wel een echo vragen anders blijf je zo onzeker. Ondanks je man qat anders zegt. Sterkte met wachten meis, weet hoe vreselijk dat is.
Ik ben ook meer als een week terug gezet bij mijn echo. En ik wist ook zeker wanneer mijn eisprong was. Maar inderdaad wat hier boven staat. Is dat op deze vroege termijn niet goed is vast te stellen.
Ik ben bij mijn eerste echo ook 6 dagen teruggezet, bij de derde kreeg ik er pas weer 4 bij. Ik weet niet of je bijvoorbeeld de nipt wil doen maar dan zou ik voor de zekerheid over 3 weken terug op controle gaan, stel dat het een meetfout is geweest, ben je nog wel op tijd voor andere controles.
Ik was niet van plan de nipt te doen, maar had wel besloten om over 3 weken een afspraak te maken, vind 4 weken wel erg lang
Hebben ze wel een vruchtje gezien op de echo? Of alleen een dooierzak? Sommige bevruchte eitjes blijven langer in de baarmoeder rondzweven voordat ze gaan innestelen. Daarnaast is er een hele grote kans dat ze verkeerd gemeten hebben. Het is echt mm werk en 1 mm kan al gauw 2/3 dagen verschil opleveren. Als je echt 5,5 weken bent, dan ben je net te vroeg om een kloppend hartje waar te nemen. Bij mijn laatste zwangerschap werd ik 4 dagen terug gezet tijdens de eerste echo. Tijdens de tweede echo, 8 weken, werd ik ineens een week verder gezet (was ineens 9 weken).
Ja ze zag wel een klein eh babytje haha van 2 mm maar dus nog zonder hartslag, ze zag ook een vliesje eromheen.
Hier ook hetzelfde! Wist zeker wanneer eisprong was etc. 1e echo was termijn goed. 2e echo 8 dagen terug gezet en de 3e echo met 12 weken 9 dagen vooruit. Snap je stress want ik was echt helemaal overstuur en overtuigd dat het niet goed zat etc maar inmiddels al bijna 15 weken en de laatste echo heeft de kleine alleen maar rondgestuiterd in mijn buik! Het zegt dus echt nog niet heel veel maar als je heel onzeker bent idd gewoon even een nieuwe echo vragen over een week of 2 weken. Dan moet je wel een hartje zien kloppen
Bij mijn zoontje was ik in 2 dagen tijd 5 dagen vooruit gezet. Lang verhaal maar komt goed meid. Volg je gevoel
Dinsdag al een beetje lichte menstruatiekrampen en in de avond ineens bloed in mn broekje! maar oud bloed, gelijk in paniek de vk gebeld en kon gelijk voor een echo naar het ziekenhuis. Daar zag het er goed uit, lag nog hoog in de baarmoeder en ze zei dat ze een beginnende hartslag zag, alleen zei ze weer dat ik ergens midden 5 weken zwanger was! Ik snap er niks meer van, hoe is het mogelijk op 26 september positief te hebben getest en nu pas midden 5 weken te zijn?? Vanmiddag weer een echo maar ik ben zo zenuwachtig, ik zag wel dat het gegroeid was ten opzichte van deze echo in dit topic maar toch, ik voel me ook niet zwanger... ben echt zo bang dat ik weer slecht nieuws krijg