hoe weet ik of alles goed gaat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door n87, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. n87

n87 Lid

3 feb 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 24 weken zwanger, de laatste echo is de 20weken echo geweest.
    Elke maand ga ik een x langs de vk, sta dan binnen een kwartier weer buiten. Bloeddruk, even buikje voelen en het hartje luisteren. Thats it

Wanneer is de volgende echo weer? En hoe weet ik of het toch wel goed met de baby gaat?? Maak me een beetje zorgen..

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    De volgende echo ( althans bij mijn verloskundige) is bij 36 weken.
    Heel simpel je weet het niet! Maar je gaat steeds meer beweging voelen en misschien stelt dat je gerust.
    En je kan natuurlijk altijd een pretecho laten maken als je dat wilt.

Maar zolang je controle's goed zijn en je geen gekke klachten heb mag je er vanuit gaan dat alles goed is hoor.

Sterkte en succes met je zwangerschap!

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier na de 20 weken echo geen 1 echo meer. Met 28 weken moet je elke dag de baby voelen. Bij onze praktijk kijken ze niet na hoevaak je hem voelt maar verandering in zijn bewegingen. Bijvoorbeeld minder hard of zo ineens niet meer op vaste tijden.

Als je behoefte hebt aan een echo kun je een pretecho laten maken

4. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je gaat je kindje steeds meer en beter voelen. En hoe langer je zwanger bent hoe meer controles je krijgt.op het begin 4 weken er tussen,dan 3, 2 en op het einde elke week.
    En mocht je je zorgen maken over je kindje mag je altijd tussendoor bellen met je verloskundige.en ook tijdens de controles kun je vragen over dingen zoals echo's,afspraken en je zorgen uiten.dan kan je verloskundige uitleg geven over de dingen die je wild weten.

5. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier krijg je ook na de 20 weken geen echo meer.
    Tenzij je idd aangeeft dat je het kindje minder vaak, of anders voelt dan je gewend bent... Of ze luisteren ff met de doppler en sturen ze je voor de zekerheid ff naar het ziekenhuis voor ctg en een echo

6. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Je hoeft je geen zorgen te maken en misschien krijg je geen echo meer. Zwangerschap is een natuurlijk iets, de kans dat het misgaat is ongeveer 1% en dat blijft tot de bevalling staan. Komt wel goed hoor :)

7. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bij mijn praktijk maken ze bij iedere controle een echo. Gewoon even snel kijken omdat de meeste vrouwen dat zo graag willen. Even kijken en tevens luisteren naar het hartje. Zelf vind ik dit ook erg prettig en vooral als ik lees dat jullie zo lang weer op een echo moeten wachten. Ik zou dat ook best lastig vinden. Een pretecho is wel best duur telkens...

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Een gewone echo ook, alleen gaat dat op de grote hoop;)
    Tijdens mijn laatste zwangerschap vertelde de vk me dat ze steeds meer dingen doen om moeders tegemoet te komen, niet om medische redenen. Dat is toch best heftig vind ik.

9. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Daar zat ik idd ook aan te denken, heb ook vorige week de 20 weken echo gehad maar volgens mij krijg je er daarna geen meer. (tenminste niet standaard geloof ik) Ik voel dat de kleine elke dag goed actief is dus ga er maar van uit dat het goed zit.

Misschien kun je je vk vragen om na 30 weken nog eens een echo te krijgen? Lijkt me wel fijn, ik ga het ook vragen bij de volgende controle. Of idd een pret echo...

10. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Wat dat betreft is het weer een "voordeel" om in het ziekenhuis te lopen, daar krijg je iedere afspraak een echo. Ik moet momenteel wekelijks, dus iedere week even kijken. Maar goed, dan heb je ook een indicatie die maakt dat kijken wel nodig is.

Ik zou in jouw schoenen denk ik ook gaan voor pretecho's, al is dat wel aan de prijs op veel plaatsen. In Veenendaal kun je voor 30 euro terecht, dat is nog wel te doen. Maar ja, moet je net een goedkoper bureau in de buurt hebben..

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    vervelend hè? heb dinsdag met 16w5d controlle bij de verloskumdige. maar verwacht geen echo. pas met 20 weken. vind het wel jammer. ben zo benieuwd hoe het gast daar binnen in mn buik!

12. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ha toevallig had ik precies dezelfde gedachte! En t is m'n derde al dus dat zegt (voor mij) niet veel haha ;)
    Maar ik probeer nu idd te vertrouwen op de bewegingen die duidelijk aanwezig zijn, het hartje en de groei vd buik.
    Ook echo's zijn geen garantie dat alles goed gaat.

13. Veera

Veera Niet meer actief

Na 20 weken geen echo meer gehad. Wel ging de vk altijd naar t hartje luisteren en aan mijn buik voelen. Daarbij voelde ik haar elke dag wel bewegen

14. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Hier in Duitsland krijg ik elke keer een echo. Eerlijk gezegd duurt dit twee minuten, even hartje luisteren, kijken of de placenta en het vruchtwater goed is en dat is het. Ik vind het niet speciaal en het voegt op z'n manier ook niks toe.

15. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Het is wel jammer dat je inderdaad geen echo meer krijgt.. toen ik dat voor het eerst hoorde baalde ik ook best wel :p maarja ik voel me ventje nu elke dag en nu heb ik inmiddels liever geen echo meer.. als ik er nu nog 1 krijg betekent het toch dat de vk het nodig vind en zich zorgen maakt.. en waarschijnlijk krijg ik er eerders wel nog 1 omdat meneertje als kool groeit.. dus het geeft mij eigelijk alleen meer spanning..

16. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik wist helemaal niet dat er bij de vk zo weinig echo's gemaakt worden. Ik ben bij de gyn onder controle en krijg bij iedere controle een echo.
    Voor het eerst dat ik blij ben om naar het ziekenhuis te moeten

17. aapje7

aapje7 Actief lid

28 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier doen ze zelfs kort een echo op verzoek. Mijn zoontje was mee met de controle. Was toen 18 weken en hij wou graag kijken. Was geen enkel probleem.
    Met 30 weken ook nog een groeiecho gehad. Mocht je zelf voor kiezen.
    Met 36 weken krijg ik weer een echo om te kijken hoe ze ligt, want ze houd hun steeds voor de gek.

Misschien gewoon vragen of je even naar binnen mag spieken. Nee heb je, ja kan je krijgen.

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.394
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook bij gynaecoloog dus elke keer een echo. Maar ook dat stelt weinig voor hoor. Ff apparaat erop, hier hoofdje, daar kontje, vruchtwater en klaar. Echt veel geruster wordt je er niet van haha. Maar dat is het verhaal van een moeder, volgens mij ga je de rest van je leven ongerust zijn of alles wel goed is. Je moet gewoon op je lijf vertrouwen en geloven dat de vk het wel merkt als er iets niet goed gaat! Als de baby niet goed groeit groeit de baarmoeder ook niet goed en kunnen ze dat daaraan voelen.

19. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze vk maken ze wel een (korte) echo bij elke controle. Ze hebben dat apparaat er toch staan en voor hun is de moeite amper groter om even met het echo apparaat te kijken of met de doppler te luisteren. Maar ik hoor vaker dat vk's geen echo apparaat hebben.

Maar toch heb ik dit ook niet nodig om te weten of het goed gaat.
    Ik voel de kleine elke dag bewegen en elke week weer harder, en dat icm mijn buik die groeit heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat.

En idd, wat mijn voorganger zegt, eenmaal uit de buik blijven die zorgen (en worden alleen maar groter want je baby zit nu nog lekker veilig in je buik)
    Dus je kan maar beter proberen vertrouwen te hebben.
    Ik vond dat trouwens wel heel moeilijk tijdens de eerste 10/12 weken. Maar dan voel je de baby ook nog niet en dan is er een grotere kans op een mk.

20. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik krijg bij de 32 weken ongeveer nog een liggingsecho. Was de vorige keer ook.

Maar zolang hun niets vermoeden en je je baby goed voelt ga er vanuit dat alles goed is.

Ik krijg nog meer echos omdat de 20 weken echo niet goed was. Ben wel bij de vk gewoon maar moet wel vaker naar ziekenhuis voor echo's maar dat is dan meer medisch.

Anders idd een pretecho doen. Als dat jezelf geruststeld.

Deel Deze Pagina