nou de kop tekst zegt al genoeg maar zal het nog in het kort uitleggen, ik ben er sinds vrijdag achter gekomen dat ik zwanger ben door de pil heen, de boosdoener was 5 dagen diarree dus geen werkende pil, hier wist overigens niks vanaf... wel antibiotica en braken. de man waar ik dus zwanger van ben we hebben geen relatie het was ook niet voor een keer maar we zijn hele goede vrienden en doen buiten sex ook gewone dingen samen. maar nu is het volgt na veel opgezocht te hebben over abortus is dit iets wat ik niet over mijn hart kan verkrijgen om abortus te doen en heb ik besloten de zwangerschap voort te zetten. en ben nu zover niet gepland maar wel gewenst. voor hem ligt dat iets anders hij zegt niet gepland en niet gewenst maar sta achter jou besluit want wie ben ik om jou te verplichten een abortus te plegen. ook zegt hij mij binnen zijn vermogen te helpen ook financieel. maar hij vraagt me wel iets heel moeilijks hij wil dus niet dat de buitenwereld weet dat hij de vader is, dit omdat zegt hij dat hij daar niet klaar voor is....en omdat hij in de muziekwereld zit en niet gezien wil worden als een player die een vrouw op jong zet..... hoe moet ik dat in hemelsnaam doen.... wat moet zeggen als iemand vraagt van wie ik zwanger ben of als het geboren is en ze vragen wie is de vader..... ik ben wel heel blij voor zijn steun en hulp maar is dat rede om in zijn wens te voldoen?
Jeetje, wat een lastige situatie! Hij wil jullie ongeboren kind dus ook niet gaan erkennen? Misschien moet je hem even wat tijd geven, het is ook nog erg pril en voor hem waarschijnlijk een hele schok. Toch is dit kind de verantwoordelijkheid van jullie beide. Jullie gebruikte geen condoom en het is een feit dat in sommige gevallen de pil niet optimaal werkt. Ga bij jezelf na of -als dit echt zijn besluit blijft- jij er mee zou kunnen leven om nog wel contact met hem te hebben terwijl jij je kind niet kan vertellen dat hij zijn/haar papa is. Als hij hem of haar niet erkent heb je ook geen 'recht' op alimentatie van hem, hij heeft geen plichten. Aan de andere kant kan hij ook geen bezoekregeling eisen(als jij dit niet willt). Zonder erkenning heeft hij ook geen rechten.
hij wil het kind ook niet erkennen want hij zal ook niet bij de bevalling zijn zegt hij (nu) kan idd straks anders zijn. kijk het zal natuurlijk ook wel even duren tot je kunt zien dat ik zwanger ben, ik denk ook zo we hebben allebei schuld en moeten beide onze verantwoordlijkheid dragen en dat doet hij voor een klein gedeelte ook wel maar ik meer natuurlijk.... hij zadelt er mij mee op want hij zal er geen vragen over krijgen en dan is het aan mij om mezelf daar uit te praten.... ik maak mezelf niet over hoe andere over mij zullen denken... het is mijn leven en ik geef dit wondertje ook al is het niet gepland een kans en zal er net zoveel van houden als mijn zoontje van 3..... hij heeft ook te kennen gegeven me finencieel bij te staan maar niet met regelmaat als ik eens wat nodig dat ik het aan hem kan vragen en als hij het op kan brengen het me zal geven maar niet in de vorm van allimetatie
Een lastige situatie! Jeetje. Fijn dat je er uit bent dat je het kindje wilt houden. Ik vind niet dat hij van jou kan verwachten dat jij niet verteld wie de vader is. Daarnaast vind ik het niet kunnen dat hij het kindje niet erkent en geen vaste financiële bijdrage geeft. Ik hoop voor jou en je kindje dat hij bijdraait.
Uuhhmmm dat ga je toch niet serieus overwegen he? Wat een eikel....groot genoeg om z'n broek te laten zakken maar te scheiterig voor de consequenties? Al zing je als elvis Presley lekker elangrijk, ook leuk voor je kind later...nee papa wilde niet dat men wist dat jij zijn kind bent want o o o o wat zou hij zich dan schamen....grow up
Hihi! Das duidelijk! Denk er ook zo over. Jullie zijn beide volwassenen en doen volwassen dingen. Jij neemt je verantwoordelijkheid en is heel kinderachtig van hem dat hij dat niet doet. Helaas kan je hem niet dwingen, net zo goed dat hij jou niet kan dwingen om abortus te plegen. Hoop voor je dat hij of bij gaat draaien... Succes meis!
Wat een vreselijke situatie. Wel wil ik je waarschuwen! Ondanks dat hij jullie kindje niet erkent of alementatie wil betalen heeft hij als biologische vader recht op een omgangsregeling. Je kan dit verbieden maar juridisch heb je geen poot om op te staan! Aangezien jullie vrienden zijn en blijkbaar buiten de bennifits dingen doen lijkt me het nog ingewikkelder. Zeker omdat je hem niet uit je leven wil weg bannen. Hierdoor kan hij namelijk op een later tijdstip (als hij besluit dat hij wel een vader wil zijn) aantonen dat hij een band heeft met zijn kind. Het ergste is dat hij nooit verplicht is om te betalen mits dit op papier staat, maar wel rechten heeft omtrend zijn bezoeksrecht en omgangsrecht. Veel vrouwen weten dit niet maar het zijn mazen in de wet uit vroegere tijden toen het niet chique was om een bastaard te krijgen. Toen is dit opgenomen als bescherming van de onwillige vaders. Ik hoop voor je dat hij bijdraaid en dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt. Maar zoals ik het hoor is hij egocentrisch met zichzelf bezig en wat het voor hem betekend dan met jou en de gezondheid van jullie kindje! Succes en ik wens je veel wijsheid!
Dit dus. Verder, ik zou dat 'ik geef je af en toe iets, wanneer het mij uitkomt' niet accepteren. Jij hebt straks allemaal extra vaste lasten, denk alleen al aan de kinderopvang, die kosten zijn structureel, laat hem ook maar structureel bijdragen.
Nieteens voor de buitenwereld maar ik vind dat je kind het recht heeft om te weten wie zijn/haar vader is!
dit werkt inderdaad niks.. had ik ook met de 'vader'van mijn dochtertje maar die kwam maar 1 keer in de 3 maanden en weet je wat hij meenam ? een pak luiers en soms kon dat er nog niet eens vanaf ( trouwens nu volledig geen contact meer ) en over dat een kind het recht heeft om te weten wie haar of zijn vader is ! Ja dat klopt maar dan pas als ze er goed mee om kunnen gaan . mijn middelste en mijn jongste hebben echt low life dads om maar zo te zeggen ,nooit naar hun omgekeken .. ooit zou ik ze vertellen hoe alles in elkaar zit en wie hun vader is maar tot die tijd komt hebben ze de beste vader die je maar kan bedenken die alles voor hun over heeft ... Soms is het weten dat je een vader heb die je niet wilt niet goed voor ontwikkeling kind dus ik vind dat je dat voor je moet houden tot je kind oud en wijs genoeg is .. Hier word er gewacht tot jaar of 15.16 wat ze er dan mee doen is aan hun
bedankt voor jullie reactie, ja ik ben wat dat betreft misschien een watje ik weet het niet maar ik wil hem nog niet te veel op zijn huid zitten, jullie hebben wel allemaal wel gelijk hij is erg egocentrishc bezig zo.... hij huppelt en dartelt straks nog vrolijk rond zonder dat hij last heeft van de gevolgen want ja niemand weet dat hij een kind bij heeft.... want hij wil alles stiekem doen, maar ik daarin tegen ik loop straks met een dikke buik en ik krijg straks de vragen goh wie is de vader... uuuuuuhhhh ja sorry kan ik niet zeggen want dat wil meneer niet, wie zet zich dan meer voor schut?! maar ik weet niet wat het is bij mij maar ik redeneer de hele tijd zo van ja hij staat machteloos wat mijn beslissing betreft liefst heeft hij dat ik abortus pleeg zegt hij maar hij wil ook weer niet dat ik daar mijn hele leven spijt van heb en verder een wrak ben......maar aan de andere kant denk ik van ja het heeft net zoveel schuld als ik..... heb ook tegen hem gezegd als jij er echt zo in staat laat er dan een knoop inleggen want ook al is de kans klein dat je door de pil zwanger wordt de kans bestaat zie je wel..... ik merk gewoon heel erg dat hij super bang is dat ik het aan de grote klok ga hangen dus probeert mij toch op de een of andere manier tevreden te stellen...... want toen ik begon over die knoop erin leggen begon hij plots over dar hij me heus wel bij zal staan. maar toch merk ik nu weer dat zoals hij toen sprak en nu weer een klein beetje begint te verdraaien... eerst zei hij ik wil niet dat je moet gaan schooien om spullen voor mijn kind maar nu is het alweer van ja wil je best af en toe helpen maar niet met regelmaat. pffffff ik bengin hem nu echt wel beter te kennen zo.... en ik denk dat ik uiteindelijk een keuze moet maken of doen wat hij vraagt en zodat ik op financiele steun kan rekenen of denken krijg jij lekker het heen en weer en gewoon de buitenwereld gaan vertellen dat hij de vader is met gevolg dat hij me laat barsten......
als vader lange tijd niks heeft laten horen en kind vader niet kent en moeder kan dit bewijzen dat vader heeft gefaald dan gaat rechter niet akkoord met omgang ....
ik bewaar ook op advies van een vriedin alles wat hij me stuurt..... zodat ik straks bewijs heb over hoe hij erover dacht.....
Heftig! Maar vind het idd te veel gevraagd dat jij helemaal niets zou mogen zeggen over wie de vader is. Natuurlijk hoeft niet iedereen dat te weten maar het voor iedereen verborgen houden kan hij ook niet van jou vragen. Zou dit hem toch wel duidelijk maken.
zou gewoon eerlijk zijn tegen de mensen om je heen . Als je ze erom vragen geef ze andwoord . Vragen ze er niet om dan zou ik er nog niet eens over beginnen
Tjee weer zo'n lul van een vent! Sorry ik wil niet hard overkomen maar sorry alvast voor wat ik ga zeggen,maar wat een bullshit! Wel zijn lul gebruiken en dan komen met af en toe financieel helpen.... En niemand mag het weten?! Al was meneer de beste zanger,musicus of wat dan ook ter wereld,bij mij zou hij aan het gas gaan.Lekker respectloos tegenover jou en het kind! Tuurlijk kun je hem niet dwingen,maar hij dwingt jou nu ook om lekker alles zelf op te knappen! Fijn dat jij hem niet teveel op z'n nek wilt zitten,maar vindt je niet dat je zowel jezelf en je kindje daarmee tekort doet. Meneer gaat lekker door met zijn leven hoor,of denk je nu echt dat hij straks gezellig gezinnetje gaat spelen met je? Nee ik heb hetzelfde gehad en je zult helaas heel naief zijn als je denkt dat hij wel bij gaat draaien. Sorry meid,maar als ik jou was zou ik hem toch zeggen dat hij zijn gedeeltelijke verandtwoording moet nemen,anders sta je er straks echt helemaal alleen voor geloof me. Doe het voor jou en je kindje! Laat hij je helemaal zitten,zou ik zeggen maak het lekker openbaar! Kan hij daarna lekker alles uitleggen
Ik zou vast bedrag per maand afdwingen desnoods bij de rechter Hij komt er wel makkelijk vanaf zo het is wel fijn kind hoor Heel laf dat hij zegt wil niet als een player gezien worden is gewoon een manier om onder zijn verandwoordelijkheid uit te komen Kom voor jezelf op meid! Ps je trouwens ook niet schuldig gaan voelen denk aan wat jou kindje nodig heeft Een studie kleren eten enz. Daar moet jij alleen dan voor zorgen hij wanneer het hem uit komt niet echt eerlijk he.... Hij kan misschien beter een bijbaan erbij nemen in een winkel voor vast inkomen voor zijn kind!
Lastige situatie! Kan me je gevoel ook heel goed begrijpen hoor hetis ook moeilijk om ineens naar buiten te brengen dat je in verwachting bent. Maar hoe je het ook went of keert jij wilt het graag houden wat ook je goedrecht is! En of hij het wil of niet het komt toch wel naar buiten dat hij de vader is. Hij is ook stoer genoeg voor het pleziertje dan moet hij de gevolgen ook maar dragen en wil hij dat niet zou ik persoonlijk het contact verbreken. Maar dat is natuurlijk mijn mening
Wat een lul joh! Laat je niet afschepen door zo'n onverantwoordelijk typje man... Zo'n vent zou bij mij aan het gas kunnen in elk geval
Hij wil niet dat mensen hem zien als een player die een vrouw met kind schopt. (Terwijl dat natuurlijk wel is wat er nu gebeurt.) Maar bljkbaar maakt het hem niet uit dat de buitenwereld jou straks ziet als een sl@t die he blijkbaar met zoveel mannen heeft gedaan, dat ze niet eens weet wie de vader van haar kind is. Want dat is natuurlijk het verhaal dat gaat als jij geen antwoord geeft op de vraag wie de vader is. En die vraag ga je gegarandeerd krijgen, als je zwanger bent en voo rmensen niet duidelijk is wie de vader is. Nee, ik zou hier niet mee akkoord gaan. Als hij niet wilde dat mensen hem zo zouden zien, dat had hij ervoor moeten zorgen dat het niet was gebeurd. Ik zou het dus gewoon zeggen. En dan ontkent hij het maar lekker. Jij weet hoe het zit.