Hi meiden. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis gemoeten omdat ik met m'n hand tussen de deur zat. Het werd dik en blauw en was dus bang voor een botbreuk. Was redelijk in paniek en heb een foto moeten laten maken van mijn hand. Door mijn paniek etc totaal niet bij nagedacht dat ik "misschien" zwanger zou kunnen zijn. Zit nu op 8dpo. Zou deze foto van mijn hand kwaad kunnen?? Pff baal zo van mezelf Alvast bedankt..
Ik denk niet dat het zo vroeg al kwaad kan hoor, eenmalig.. En zo'n foto is toch wel belangrijk dan. Hoe is het afgelopen met je hand?
Ja ik had al op internet opgezocht maar kon niet echt iets duidelijks vinden. Schijnbaar is de straling 4x minder dan dat het schadelijk zou zijn maar ja, je zult natuurlijk net zien allemaal. Lief dat je het vraagt , het is zwaar gekneusd (gelukkig). Verbandje er om en hopelijk over 3 dagen wat minder pijn en zwelling.
Hi dames! Ik heb gisteren toch een test gedaan omdat ik mezelf wat gerust wilde stellen (en was gewoon benieuwd haha). Nou kreeg ik dus een streepje.. dus heb vanmorgen weer getest en zie ik ook wel een streepje maar veel lichter .. Van gister een indroger zeker? Ben nog heeeel vroeg hoor weet ik zelf ook
Hebben ze je niet gevraagd of je zwanger kon zijn dan? Normaal krijg je dan wel een loden schort of lapje aan om de straling tegen te houden.
Nee hebben ze niet gevraagd. Geen enkele Arts ook de assistenten die de foto hebben gemaakt niet.. Het gekke is zelfs dat ik in datzelfde ziekenhuis bij de fertiliteitsarts loop.. Achteraf had ik verwacht dat ze dat wel zouden kunnen zien. Vriendin van me werkt ook in dat zh en zij kan als ze wil al mijn afspraken en behandelingen zien. Ach, achteraf had ik het gewoon moeten melden. Mijn fout.
Euh...ik zie het streepje eerlijk gezegd ook niet, sorry! Nog even een paar dagen afwachten maar. Een enkele röntgenfoto die niet in de buurt van je buik was kan niet zoveel kwaad hoor. Mijn tandarts wou toen ik zwanger was liever geen foto's van mijn gebit maken. Hij zei er toen bij dat het geen kwaad kon, maar hij het toch liever even uitstelde tot nadat ik bevallen was. Waren ook puur foto's voor controle.
Nee zie je ook niet/amper. Ligt al in de vuilnisbak . Ja klopt ze willen gewoon geen risico lopen met die straling. Alleen maar goed eigenlijk! Voor de volgende x (wat ik niet hoop ), geef ik het direct aan!
Hier doen ze het niet (waarschijnlijk alleen in risicogevallen). Ze zeggen dat zo'n loden omhangsel ook niet helpt omdat de straling zich door je hele lichaam verspreid. Maar of dat waar is? Ze lopen hier met wel meerdere dingen achter wat kennis van zorg betreft.. Ik denk echter dat het zo vroeg echt nog geen kwaad kan..
Dan zou je dat als laborant / secretaresse aan elke vrouwelijke patiënt moeten vragen tussen de pakweg 16 en 50 jaar. Dat kan (veel) pijnlijke situaties opleveren, niet fijn voor patiënt en medewerker. Als het goed is staat op meerdere plekken op de afdeling aangegeven dat mensen zelf moeten melden dat ze zwanger (kunnen) zijn.
Klopt! Zag het toevallig bij de tandarts deze week. Maar moet heel eerlijk zeggen dat ik dit bord niet ben tegengekomen bij de EHBO en bij foto maken (volgens mij is de rotgenafdeling van EHBO sowieso veel kleiner en in de gang zelf etc) maar goed kan dus ook door de paniek zijn geweest dat ik het niet gezien heb. Als ik het bord had gezien had ik het uiteraard direct gemeld.
Ik heb ooit iemand gesproken die werkte op de rontgen afd. En zij gaf aan dat het totaal geen kwaad kan, omdat de straling zoveel x minder is dan schadelijk en daarvan maar een fractie 'in je buik terecht komt'.