8 weken zwanger en voel me nu al een tonnetje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dana23, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af of het normaal is dat je na 8 weken al vocht begint vast te houden? En dan vooral in benen en voeten.

Sinds twee dagen behoorlijk last van en ik kan nu al zien dat mijn benen dikker zijn geworden.
    Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Voel me er zo onzeker door en ben zo bang aan te komen. Ik heb er sinds gister ook 1kg aan zien komen op de weegschaal dus dat werkt ook niet echt mee.

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Veel water drinken, zout zoveel mogelijk vermijden.

En ik zou de vk wel even bellen en vragen je bloeddruk te meten voor de zekerheid.

Verder geen ervaring mee maar mijn vriendin had het ook erg vroeg vocht vasthouden en bloeddruk problemen en bleek zwangerschapsvergiftiging later pas maar lijkt me slim dat even uit te sluiten en de Verloskundige jou tips te geven hoe vocht vast te houden te voorkomen. Succes meid

3. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aankomen gaat sowieso gebeuren, dus als je daar zo bang voor bent, zou ik daarvoor hulp zoeken.

Kan best zijn dat je een beetje opgeblazen bent. Hoort er helaas bij...

4. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Ik pas nu mn schoenen al niet meer. Alles onder de knieën is dik. Het weer werkt natuurlijk ook niet fijn mee. Bloeddruk was écht heel goed, dus daar ligt het ook niet aan. Lekker blijven drinken! Heel erg veel.

5. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Een kussen onder je matras, brandnetelthee, zoveel mogelijk met je pootjes omhoog of in een badje koel water. Verder blijven drinken! Zo hou je het wel onder controle. Succes!

6. Dana23

Dana23 Lid

7 mei 2014
    80
    0
    0
    NULL
    ZH
    Dankjulliewel voor de tips!

& @godblessed; ik ga inderdaad even bij de vk na hoe het met bloeddruk zit. Me moeder had ook een hoge bloeddruk bij zwangerschap.

Deel Deze Pagina