Jeuj, zwanger :) Maar hoe hou ik het nog even geheim voor m'n kroegvrienden??

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Sanny76, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Beetje een stom probleem misschien... :)

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en ben daar echt suuuuperblij mee! We willen nog wel eventjes wachten met het bekend maken aan iedereen (ook ouders, broers, etc) maar ik loop tegen een probleempje aan...

Ik ga nog geregeld uit. Meerdere malen per week naar de kroeg, of naar een leuk concert ofzo. Veel bekenden spelen in verschillende soorten bands en ik ga vaak kijken. Daar drink ik altijd bier bij. Mensen kennen mij niet beter dan met een biertje in de hand. :)

Uiteraard drink u nu geen druppel meer, maar de afgelopen dagen viel dat dus al op. Ik was naar Lowlands geweest en heb er maar van gemaakt dat ik me niet zo goed voelde, beetje grieperig enzo en dat ik daarom de biertjes even aan me voorbij liet gaan. Maar het voelt zo vervelend om te liegen! :(

Komend weekend staat er een superleuk concert op het program en ik ben nu al aan het bedenken wat ik als smoes moet gebruiken voor mijn cola-drinkgedrag... Ik wil het namelijk wel echt eerst aan onze ouders vertellen, maar liever pas over een paar weken.

Zijn er meiden die hetzelfde hebben gehad? En hoe hebben jullie dat aangepakt?

2. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    je zou kunnen zeggen dat je de BOB ben;) ... tenzij je geen rijbewijssie heb natuurlijk:(...

en anders zeggen dat je medicijnen ingenomen heb tegen hoofdpijn, daar mag je ook geen alcohol bij gebruiken.

3. Mommy1981

Mommy1981 Lid

28 aug 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst gefeliciteerd!

Misschien zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is een antibioticakuur het standaard excuus toch. Of daar nog mensen intrappen is de vraag. :) Maar ja: soms heb je toch echt een keer ab nodig. Het sluit in ieder geval wel mooi aan bij je vorige smoes van niet lekker voelen.
    Je kunt inderdaad ook gaan voor "Ik ben de BOB." of: Ik vond dat ik toch wel wat veel alcohol dronk en daarom wil ik het nu eens een tijdje zonder proberen.

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D

6. gimena

gimena Niet meer actief

idd zeggen dat je de bob ben hahha :)
    Gefeliciteerd :D

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Super gefeliciteerd. Lastig inderdaad om smoesjes te verzinnen. Maar misschien toch zeggen antibioticakuurtje ivm blaasontsteking

8. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    als allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap...
    ik zou ook zeggen dat je aan de antibiotica zit voor blaasontsteking ofzo (helemaal nav je vorige smoesje)

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja idd een ab kuurtje...

maar cola is ook slecht hoor!!
    maar goed je kan natuurlijk niet alles laten toch!!

succes meiss oh ja nog gefeliciteert..

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Dank voor jullie reacties!

Ik heb een rijbewijs, dus voor dingen buiten m'n eigen woonplaats, kan ik de bob-reden gebruiken en ik gooi dan inderdaad die antibioticakuur maar in de strijd, hihi.

Heb de afgelopen jaren voor m'n huid heel veen ab-kuren gehad, die vaak weken duurden, maar daar dronk ik dan stiekem wel bij. Blaasontsteking is dus een beter excuus.

En ik drink niet alleen maar cola hoor. Het afgelopen weekend was het warme choco met slagroom (omdat ik het zogenaamd koud had, jaja) tomatensap, appelsap en cola, maar niet teveel.

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!

12. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap,
    ik was ook zo veel uitgaan vooral naar kroegjes enz.
    Maar ik kon gewoon mn mond niet houden, en al helemaal niet toen vrienden me gewoon onder vragenvuur namen:)
    Ik hoop dat het jouw wel lukt!:)

Groetjes;)

13. super79

super79 Lid

29 aug 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb precies hetzelfde probleem. Hou van een wijntje met zo af en toe een sigaretje erbij. Ben nu net zwanger (gestopt met roken en drinken) en wil het ook graag een tijdje geheim houden. Maar ben bang dat iedereen het door heeft.....helllup!! antibiotica smoes is niet geloofwaardig denk ik.....

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja lastig he. Ik was ineens elke keer de Bob en toen ze zich ineens bedachten dat ik ook weleens een leuk avondje mocht hebben en niet hoefde te rijden, gooide ik ook de antibiotica smoes erin.
    Niemand heeft het doorgehad hoor. Ik zou het bij mij vriendinnen denk ik ook niet doorhebben.

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Gefeliciteerd meid.

16. Ingrid82

Ingrid82 Actief lid

11 aug 2009
    236
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook hetzelfde probleem, een aantal feestjes voor de boeg en gaat echt opvallen dat ik niet drink!! Ik ga de BOB smoes gebruiken, en als ze vragen of ik zwanger ben kan ik denk ik best goed liegen omdat ik het nog echt neit wil vertellen! Maar ben benieuwd hoor of het ook gaat opvallen :D.

17. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Gefeliciteerd en succes met stilhouden :)

18. xlittlechildx

10 aug 2010
    78
    0
    0
    gefeliciteerd met je zwangerschap
    :)

ik zou ook voor het smoesje van de kuur gaan;)

suc-6 ermee

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben ook weken de BOB geweest haha en op een of andere manier viel het ook niemand echt op dat ik niet dronk (ben vergroeid met mijn glaasje rosé ;))
    Vond het liegen wel erg vervelend dus kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet. Maar wel heerlijk genieten van je zwangerschap, gefeliciteeeeeerd! :D

20. super79

super79 Lid

29 aug 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Volgende week heb ik een uitje van m'n werk....misschien moet ik alleen deze avond maar gaan neproken.....oooh baal zo zo he....wil nog graag dat het een poosje geheim blijft. kan ok niet BOB zijn want we gaan met de fiets... haha!

Heeft iemand al een smoes gebruikt met succes?

p.s. Ik wil ook zo'n leuke banner....maar doe iets fout....wi kan mij helpen?

Deel Deze Pagina