Beetje een stom probleem misschien... Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben en ben daar echt suuuuperblij mee! We willen nog wel eventjes wachten met het bekend maken aan iedereen (ook ouders, broers, etc) maar ik loop tegen een probleempje aan... Ik ga nog geregeld uit. Meerdere malen per week naar de kroeg, of naar een leuk concert ofzo. Veel bekenden spelen in verschillende soorten bands en ik ga vaak kijken. Daar drink ik altijd bier bij. Mensen kennen mij niet beter dan met een biertje in de hand. Uiteraard drink u nu geen druppel meer, maar de afgelopen dagen viel dat dus al op. Ik was naar Lowlands geweest en heb er maar van gemaakt dat ik me niet zo goed voelde, beetje grieperig enzo en dat ik daarom de biertjes even aan me voorbij liet gaan. Maar het voelt zo vervelend om te liegen! Komend weekend staat er een superleuk concert op het program en ik ben nu al aan het bedenken wat ik als smoes moet gebruiken voor mijn cola-drinkgedrag... Ik wil het namelijk wel echt eerst aan onze ouders vertellen, maar liever pas over een paar weken. Zijn er meiden die hetzelfde hebben gehad? En hoe hebben jullie dat aangepakt?
je zou kunnen zeggen dat je de BOB ben ... tenzij je geen rijbewijssie heb natuurlijk... en anders zeggen dat je medicijnen ingenomen heb tegen hoofdpijn, daar mag je ook geen alcohol bij gebruiken.
Volgens mij is een antibioticakuur het standaard excuus toch. Of daar nog mensen intrappen is de vraag. Maar ja: soms heb je toch echt een keer ab nodig. Het sluit in ieder geval wel mooi aan bij je vorige smoes van niet lekker voelen. Je kunt inderdaad ook gaan voor "Ik ben de BOB." of: Ik vond dat ik toch wel wat veel alcohol dronk en daarom wil ik het nu eens een tijdje zonder proberen.
Super gefeliciteerd. Lastig inderdaad om smoesjes te verzinnen. Maar misschien toch zeggen antibioticakuurtje ivm blaasontsteking
als allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap... ik zou ook zeggen dat je aan de antibiotica zit voor blaasontsteking ofzo (helemaal nav je vorige smoesje)
ja idd een ab kuurtje... maar cola is ook slecht hoor!! maar goed je kan natuurlijk niet alles laten toch!! succes meiss oh ja nog gefeliciteert..
Dank voor jullie reacties! Ik heb een rijbewijs, dus voor dingen buiten m'n eigen woonplaats, kan ik de bob-reden gebruiken en ik gooi dan inderdaad die antibioticakuur maar in de strijd, hihi. Heb de afgelopen jaren voor m'n huid heel veen ab-kuren gehad, die vaak weken duurden, maar daar dronk ik dan stiekem wel bij. Blaasontsteking is dus een beter excuus. En ik drink niet alleen maar cola hoor. Het afgelopen weekend was het warme choco met slagroom (omdat ik het zogenaamd koud had, jaja) tomatensap, appelsap en cola, maar niet teveel.
Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik was ook zo veel uitgaan vooral naar kroegjes enz. Maar ik kon gewoon mn mond niet houden, en al helemaal niet toen vrienden me gewoon onder vragenvuur namen Ik hoop dat het jouw wel lukt! Groetjes
Heb precies hetzelfde probleem. Hou van een wijntje met zo af en toe een sigaretje erbij. Ben nu net zwanger (gestopt met roken en drinken) en wil het ook graag een tijdje geheim houden. Maar ben bang dat iedereen het door heeft.....helllup!! antibiotica smoes is niet geloofwaardig denk ik.....
Ja lastig he. Ik was ineens elke keer de Bob en toen ze zich ineens bedachten dat ik ook weleens een leuk avondje mocht hebben en niet hoefde te rijden, gooide ik ook de antibiotica smoes erin. Niemand heeft het doorgehad hoor. Ik zou het bij mij vriendinnen denk ik ook niet doorhebben.
Ik heb ook hetzelfde probleem, een aantal feestjes voor de boeg en gaat echt opvallen dat ik niet drink!! Ik ga de BOB smoes gebruiken, en als ze vragen of ik zwanger ben kan ik denk ik best goed liegen omdat ik het nog echt neit wil vertellen! Maar ben benieuwd hoor of het ook gaat opvallen .
Ik ben ook weken de BOB geweest haha en op een of andere manier viel het ook niemand echt op dat ik niet dronk (ben vergroeid met mijn glaasje rosé ) Vond het liegen wel erg vervelend dus kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet. Maar wel heerlijk genieten van je zwangerschap, gefeliciteeeeeerd!
Hoi dames, Volgende week heb ik een uitje van m'n werk....misschien moet ik alleen deze avond maar gaan neproken.....oooh baal zo zo he....wil nog graag dat het een poosje geheim blijft. kan ok niet BOB zijn want we gaan met de fiets... haha! Heeft iemand al een smoes gebruikt met succes? p.s. Ik wil ook zo'n leuke banner....maar doe iets fout....wi kan mij helpen?