Zwanger!?! Help?

Discussion in 'Zwangerschap' started by cmns020, Jul 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cmns020

cmns020 Nieuw lid

Jul 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en eigenlijk ben ik ontzettend zenuwachtig. Sinds een paar weken heb ik last van moeheid, sneller hoofdpijn, vaker naar de toilet moeten, misselijkheid op de meest vreemde tijdstippen en hoewel ik normaal geen emotioneel persoon heb ik tegenwoordig vaker last van 'buien'.
    Nadat ik het hier over had met een vriendin zei deze, joh ben je niet zwanger. Ik ben aan de pil, al een lange tijd, slik deze twee maanden door, en gebruik verder geen voorbehoedsmiddelen. Ik heb in het weekend van 22 juni mijn stopweek gehad en ben toen ook ongesteld geweest, al was dit wel minder dan normaal.
    Mijn eerste vraag is, zou ik zwanger kunnen zijn? Wat denken jullie ervan?

Dan mijn tweede vraag, de jongen/kerel/man met wie ik nu zo'n 6 maanden omga, is nog getrouwd, hoewel hij wel bij zijn ex weg is. Mocht ik zwanger zijn, vertel ik hem dit? Zo ja, hoe? Ik ben zelf nog student en hoewel ik er zelf heel gelukkig mee zou zijn, is het qua tijdsplanning ontzettend lastig. Hij werkt al wel, maar is ook nog jong en wil volgens mij nog geen kinderen.

Ik denk dat ik me te druk maak en dat ik als ik morgenochtend een zwangerschapstest doe deze negatief zou zijn, maar ik ben zo zenuwachtig dat ik graag toch reacties zou krijgen.

Liefs

2. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    De kans dat je door de pil heen zwanger wordt is heel klein!
    Ik zou lekker vroeg naar bed gaan, voor je het weet kan je de test doen.
    En nu nog niet druk gaan maken over dingen die niet zeker zijn! Als je wel zwanger blijkt te zijn heb je daar nog tijd genoeg voor!!
    Welterust alvast en hou ons op de hoogte!

3. cmns020

cmns020 Nieuw lid

Jul 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik vergeet erbij te zetten, dat ik niet al te regelmatig de pil slik. Wel elke dag, het is maar een enkele keer dat ik hem vergeet en dus de dag erna 's morgens vroeg en dan 's avonds weer een pil slik. Maar ik heb absoluut geen vast tijdstip, dus ik slik hem op het moment dat ik de strip zie liggen of eraan denk, heeft dit nog enige invloed?

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,031
    3,850
    113
    Female
    Thuis
    Dan is de pil niet zo betrouwbaar.

Alleen een zwangerschapstest kan je de zekerheid geven dat je niet zwanger bent.

5. zwendel

zwendel Niet meer actief

als je de pil slikt en je slikt hem trouw (als je hem 'savonds vergeten bent kun je hem 'sochtends nog innemen) dan is ie nog maar 99 % betrouwbaar, dat is de pil altijd, deze is nooit 100% betrouwbaar. ik ben zelf ooit ook zwanger geworden door de prikpil een dus het kan wel degelijk. gewoon lekker op tijd gaan slapen en dan kun je morgenochtend testen. als je al een test in huis hebt kun je ook nu testen en als deze negatief is dan kun je altijd nog een test halen om te testen met ochtendurine. als je al verder in de zwangerschap bent dan maakt het niet uit. hcg zit toch al in je urine... succes!!!!

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    De kans is niet zo heel groot dat je door de pil heen zwanger wordt, begrijp ook dat je gewoon ongesteld bent geweest? Dan lijkt het mij nog onwaarschijnlijker dat je zwanger bent.

Maar goed, een test voor de zekerheid doen kan natuurlijk geen kwaad. Maar je kan natuurlijk ook gewoon je menstruatie afwachten.

7. Angel1989

Angel1989 Lid

Jun 27, 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans is er wel degelijk, ik ben ook zwanger geraakt door de pil en heb gewoon mijn menstruatie gehad waardoor ik er pas na 7 weken achter kwam. Maar maak je vooral niet te gek, en wacht even die test af. Laat het ons weten..

Liefs

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    De kans is niet groot maar zeker daar. Mijn schoolvriendin was ook zo met de pil. Wel elke dag maar geen vast tijdstip en ja hoor eerste 2x wel gewoon 'ongesteld' maar zeker zwanger. Kwam terug na de zomerstop afgelopen jaar en ja hoor was toen al 22 weken zwanger! In de winter bevallen van een zoontje en heeft haar studie afgemaakt.

Doe de test dan weet je het zeker. Wat je daarna moet doen is voor daarna, want misschien is het niet zo. het is niets om in onzekerheid te blijven zitten. Het liefst met ochtendurine testen. Succes!

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,208
    10,823
    113
    Test maar voor de zekerheid, al is de kans niet heel groot. En natuurlijk moet de vader het weten, als eerste! Gewoon een rustig moment uitzoeken. Als-ie een vent is neemt hij zijn verantwoordelijkheid.

10. Tinywish

Tinywish Actief lid

May 31, 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    om eerlijk te zijn... en hier wil ik je niet bang mee maken..
    ik ben ook zwanger door de pil. ik slikte hem op een vast tijdstip, iedere dag. mijn vorige zwangerschap(helaas een mk*) was door de prikpil heen..

dus indd gewoon een testje doen! succes meid

11. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Mss moet je sws maar eens met je vriend hierover praten. Ongeacht of je zwanger bent of niet. Het houdt jou bezig, dus is belangrijk genoeg om te delen met je geliefde. Toch?

12. ptries

ptries Bekend lid

Feb 22, 2011
    874
    834
    93
    Female
    Verpleegkundige
    Ik zou gewoon een test doen dan weet je het zeker:) Deze stress is ook niet goed voor je hoor, word je ook moe, onzeker en angstig van én door stress kan je menstruatie ook uit blijven.
    succes en hoe dan ook komt het vast wel goed!

13. cmns020

cmns020 Nieuw lid

Jul 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de test gedaan, waarschijnlijk teveel haast, want er kwam maar geen streepje op het controle scherm. Sta nu in dubio, wacht ik tot morgenochtend of zal ik er straks nog eentje halen? Maakt het echt zo veel verschil tussen ochtenurine of gedurende de dag?

14. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    ja dat maakt echt uit.
    ochtendurine is meer geconcentreerd. zeker als je pril zwanger bent kan dit verschil maken in het resultaat van de test.
    maar als je wat langer(week of 5/6) zwanger bent kan je het zwanger resultaat ook in elk soort urine hebben.

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

Feb 29, 2008
    2,188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Als je al een paar weken symptomen hebt en deze zouden van een zwangerschap komen dan kun je ook gerust gedurende de dag testen. Je zou dan echt al zoveel HCG moeten aanmaken dat dat makkelijk kan.

16. sallebel

sallebel Actief lid

Jun 24, 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    ikzelf test smiddags positiever dan s ochtends. dat verschilt per persoon. rustig aan meis. gewoon opnieuw testen! succes! xx

17. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hier ook een 'middagtester'. Was veel duidelijker dan 's morgens.

18. Tamara2703

Tamara2703 Actief lid

Dec 14, 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik test 's middags ook duidelijker dan 's ochtend...

19. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Tot nu toe negatief. Het is inderdaad wel makkelijk om over een paar dagen nog een keer te testen als je nog steeds alle symptomen houdt. Mijn cyclus was namelijk van mijzelf 39 dagen, dus ondanks symptomen testte ik eerst ook negatief, pas anderhalve week later positief :)

20. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    alleen een test geeft uitsluitsel. JAmmer dat je slordig bent met de pil als je nog niet toe bent aan kinderen .Succes meid!

Share This Page