Zwanger worden van onze laatste kindje gaat moeizaam. Oorzaak man of mk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wizzy5, 31 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Hoi dames.

    Wij hebben in november besloten voor een laatste kindje te gaan.
    In december was ik al zwanger, maar helaas is dit een een miskraam geworden. Ik kreeg paar uur na mijn miskraam echo en bleek nog klein restje in te zitten wat wel weg zou gaan na menstruatie. Hier verder geen controle meer voor gehad.
    1 dag na de miskraam kreeg mijn man ineens enorm veel pijn in zijn zaakje. Bleek een bijbal ontsteking, waarschijnlijk vanuit de prostaat. Heeft hier een kuur van twee weken voor gekregen.

    Nu het volgende. Normaal raak ik echt super snel zwanger. Echt de eerste maand al. (Klinkt heel overdreven en dramatisch,maar ik ben mij bewust van deze zegen dat het zo makkelijk ging bij ons).
    Maar nu zijn we al drie maandstonden verder en dus nog steeds geen zwangerschap.

    Nu vraag ik mij af of die ontsteking meer heeft gedaan dan we dachten /hoopten.
    Arts zei dat het geen invloed zou hebben op de vruchtbaarheid.

    Wat zouden jullie hiervan denken ? Iemand ook zoiets gehad met man, of meegemaakt ?
    Het maakt ons beide onzeker. Maar naar de arts toestappen
    Heeft geen nut , ben ik bang voor. Die zegt natuurlijk (klopt ook) jullie zijn nog maar heel kort bezig.kom volgend jaar maar terug.
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.968
    17.010
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou het nog wel even een paar maanden de tijd geven! Bij de leeftijd van 35 kun je al met een halfjaar langs geloof ik.
    Ik denk niet dat de ontsteking de vruchtbaarheid heeft aangetast als de dokter dat zo zegt. Maar snap je onzekerheid erover.

    Dat je 3x eerder heel snel zwanger bent geraakt geeft geen garantie dat dat nu ook zo is.

    Hoe moeilijk ook, iedere ronde is er 1 te veel, maar geef het nog ff de tijd..... Succes! Hopelijk ben je snel weer zwanger
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. M.a.w. dat het een keertje langer duurt is waarschijnlijk gewoon domme pech. Je zult geduld moeten hebben. Meteen al denken dat het ergens aan ligt is idd erg dramatisch. Je hebt in het verleden gewoon ontzettend veel mazzel gehad dat het meteen lukte, en nu een keer niet.

    En eerlijk... Over onze eerste hebben we 15 maanden gedaan, zonder dat uit onderzoek iets gekomen is. Domme pech. En nu van nummer 2 wel meteen zwanger. Je stoot denk ik heel wat dames tegen het hoofd met deze post. Je nu al druk maken omdat je "al" 3 maandstonden verder bent zonder zwangerschap, stel je voor....
     
    Kangerootje, exciting, Maan14 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik sluit me hier bij aan.

    Onze eerste duurde 3 jaar. Medisch was alles uitgesloten en was er niets aan de hand en de normale manier zou gewoon moeten lukken. Toch lukte het 3 jaar lang niet en ineens toch spontaan zwanger.

    De tweede was binnen 3 maanden raak!
    3 maanden proberen is nog zo ontzettend kort en het is en blijft een kwestie van timing en een portie geluk.
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  5. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Allereerst: het is echt niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten. Ik ben mij er zeer bewust van dat dit maar 3 maanden zijn.

    Ik heb ook geprobeerd het zo nuchter mogelijk neer te zetten om hier niemand voor het hoofd te stoten. Excuses!

    Maar ik heb na mijn miskraam zo'n groot verlangen extra gekregen.
    Dat ik angst begin te ontwikkelen mbt mk en die ontsteking bij mijn man. Zou het toch wat meer gedaan hebben dan we hoopten.

    Wel bedankt voor de reacties trouwens .het heeft mij wel ff met beide benen op de grond gezet. Mooi dat het in het verleden zo makkelijk ging voor mij. Maar heel normaal als het ff wat langer duurt dus

    We geven het maar de tijd :)
     
    boerderijmama vindt dit leuk.
  6. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor je fijne reactie.

    Ik ben geen 35 nog. Dus zal daar niet voor in aanmerking komen dan. We wachten het gewoon nog tijdje af. Wie weet maak ik me druk om niks en kost het gewoon deze keer wat meer tijd.
     
  7. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw

    Ik begrijp je gedachtegang heel goed. Ik zou denk ik zelf ook deze link gelegd hebben, omdat ik mij altijd snel zorgen maak en vaak ergens iets achter zoek. Maar nu als buitenstaander zou ik zeggen, de arts zegt dat het er niets mee te maken heeft, probeer er dan maar op te vertrouwen. En wat bovenstaande dames ook zeggen, het is ook een kwestie van timing en een portie geluk en eerdere snel gelukte zwangerschappen geven helaas geen garantie voor een volgende. Dat ervaar ik momenteel zelf ook. Echter voel ik mij persoonlijk helemaal niet gekwetst door jou post, want je maakt je gewoon zorgen en dat mag. Ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 5x in de eerste poging zwanger. 6e keer duurde 5 maanden.. 5vd6 zwangerschappen geëindigd in een ma..

    Ik denk echt dat je jezelf tot de orde moet roepen. Deed ik na 4 maanden ook. Beseffen dat t niet altijd meteen raak kan zijn.
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Kan je geen controle aanvragen bij je arts? Vriendin van mij kreeg zovaak controle tot zeker was dat alles weg was na haar mk. Voor mij klinkt het raar dat je geen nacontrole gehad hebt.

    Natuurlijk moet je het de tijd geven. Maar ik begrijp je zorgen wel. Vooral als je niet zeker weet wat er vanbinnen gaande is.
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  10. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hier zelf ook twee keer in de eerste maand zwanger. Inderdaad een zegen. Kan me voorstellen dat het je nu zorgen baart, omdat je anders gewend bent van je lichaam. Kan je misschien bij de huisarts vragen of ze een echo van je bm kunnen maken om te kijken of je echt schoon bent? Hopelijk valt t mee en ben je snel weer zwanger!
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  11. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik zou sowieso nog een paar maandjes afwachten. Misschien heeft jouw lichaam even tijd nodig om te herstellen, misschien die van je man.
    Ik was ook altijd snel zwanger. Van de 6x 3x eerste ronde en 2x in de 3e ronde. Maar na mijn curretage duurde het een jaar. Mijn lichaam had echt een klap gehad en werd pas zwanger toen ze daar weer aan toe was.
    Daarnaast snap ik je wens heel goed hoor! Elke ronde is er 1 teveel.
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  12. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Volgens mij kan een verkoudheid of griepje al flink invloed hebben op de zaadkwaliteit van de man, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat een bijbalontsteking inderdaad behoorlijke invloed kan hebben. Dat trekt ongetwijfeld ook wel weer weg, maar kan de 'vertraging' wel verklaren. Net zoals de hormonen van de miskraam, trouwens...
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  13. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Yep, duurt 3 maanden voordat zaad weer optimaal is. (dan is het volledig vernieuwd)
     
    Wizzy5 en Leraje vinden dit leuk.
  14. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie. Ik krijg helemaal geen melding..

    Maar @Stiertje, dit meende ik ook ergens gelezen te hebben. Maar op internet kan ik weinig vinden over de vruchtbaarheid risico's.

    @Leraje ik wist niet dat zelfs een griepje of verkoudheid dit kan beïnvloeden. Wel heel interessant trouwens.

    Idee miskraam kan ook nog van invloed zijn misschien? Als het komende maand nog niet raak is, ga ik toch alsnog een nacontrole vragen. Vond het zelf ook wel raar eigenlijk. Maar als je elke maand wel gewoon je menstruatie hebt, kan het dan alsnog zijn dat het er zit? Zwangerschapstest is wel gewoon negatief namelijk.

    Verder wachten we het maar gewoon af. Mijn hoop is (helemaal na dit topic) niet vervlogen hoor . Het is zoals hierboven paar keer is beschreven, apart,omdat je deze vertraging niet echt kent. Ik werd/word er wat onzeker van. Maar we gaan het zien. Ik heb zeker nog hoop

    Bedankt voor de fijne reacties !
     
  15. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie. Ik krijg helemaal geen melding..

    Maar @Stiertje, dit meende ik ook ergens gelezen te hebben. Maar op internet kan ik weinig vinden over de vruchtbaarheid risico's.

    @Leraje ik wist niet dat zelfs een griepje of verkoudheid dit kan beïnvloeden. Wel heel interessant trouwens.

    Idee miskraam kan ook nog van invloed zijn misschien? Als het komende maand nog niet raak is, ga ik toch alsnog een nacontrole vragen. Vond het zelf ook wel raar eigenlijk. Maar als je elke maand wel gewoon je menstruatie hebt, kan het dan alsnog zijn dat het er zit? Zwangerschapstest is wel gewoon negatief namelijk.

    Verder wachten we het maar gewoon af. Mijn hoop is (helemaal na dit topic) niet vervlogen hoor . Het is zoals hierboven paar keer is beschreven, apart,omdat je deze vertraging niet echt kent. Ik werd/word er wat onzeker van. Maar we gaan het zien. Ik heb zeker nog hoop

    Bedankt voor de fijne reacties !
     
  16. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Sorry 2 keer
     
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Tja de kans op bevruchting is elke maand ook maar zeer klein. Gewoon rustig afwachten.
    Dochter gelijk zwanger en nu meer dan 2 jaar bezig. Wij dachten ook wauw wat zijn we vruchtbaar maar nu weten we wel beter.
     
  18. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Joh. Twee jaar. Wat een geduld moet je hebben dan zeg. Ik hoop van harte dat het snel raak mag zijn.

    Nogmaals, ik ben mij er echt bewust van hoor dat we nog zo kort aan het proberen zijn. Wil je niet kwetsen
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Begrijp ik hoor, geen punt. Zou gewoon nog geduld hebben. Het gaat alleen maar lastiger worden als je steeds gaat denken dat het eerst zo snel gaat.
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Je gevoel is herkenbaar hoor. Na 5x in ronde 1 zwanger te zijn geraakt was ronde 5 voor mij ondenkbaar. Opende er ook een topic over. Uiteindelijk bleek die ronde raak te zijn. Maar t kan je zo onzeker maken terwijl je gewoon weet dat je nog niet echt lang bezig bent. Je menstrueert gewoon en je testen zijn wit. De kans dat er dan nog iets zit is echt heeel klein
     
    Wizzy5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina