De eerste weken....onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelymum, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymum

Lovelymum Lid

12 apr 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet soms niet meer waarin het zoeken moet...
    Vanuit mezelf ben ik al vrij onzeker.., manlief helemaal niet...
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben, dat was met 2e paasdag is de onzekerheid toegeslagen....
    Ik heb wel 7 testen gedaan om de bevestiging te krijgen ( liepen netjes op ), praat veel met mijn man erover maar alles knaagt aan me...
    Durf bijna niks meer...geen seks, niet rennen, niet springen enz....
    Bij mijn vorige zwangerschap kwamen we er pas na 6 weken achter en dus maar 2 weekjes hoeven te wachten op een echo die gelukkig goed was.
    Nu ruim 4,5 week wachten op een echo en het vreet aan me....

Ik voel me echt goed, iets hoofdpijn en wat vermoeider af en toe een steekje...wat me eigenlijk het goed voelen dus onzeker maakt...
    Bij mijn zoon was ik zo ziek als wat en kreeg ik elke dag weer te maken met de zwangerschap...( al moet ik denk ik blij zijn dat ik me nu zo goed voel )

Wie herkend dit? En iemand tips om de 1e weken door te komen?
    Word gewoon moe van mezelf....

2. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo :)

Ik heb het ook gehad, ik durfde echt niets. Het is mijn eerste kindje. Je zou een echo over 2 weken kunnen krijgen dan kun je wel het hartje zien kloppen dan ben je ongeveer 6+5. Het valt echt mee en in het begin had ik echt geen klachten en het gaat tot nu toe goed.

3. Lovelymum

Lovelymum Lid

12 apr 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze verloskundige doet geloof ik pas met 8 weken.
    Kan je dar gewoon vragen zonder enige reden buiten de onzekerheid dan?

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    de eerste weken zijn idd heel erg onzeker en eng. En iedere zwangerschap kan anders verlopen dus je hoeft je geen zorgen te maken als je bij je zoontje kwaaltjes had die je nu niet hebt.

Ze zeggen trouwens dat de misselijkheid vaak pas met 6 weken begint dus het kan zijn dat je het nog gaat krijgen (hoop het niet voor je)

Gefeliciteerd!

5. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Wat vervelend dat je daar last van hebt. Maak je niet te druk, die onnodige stress is ook niet goed voor je. Je baarmoeder kan echt wel tegen een stootje hoor! Iedere zwangerschap verloopt weer anders dus hoe je je de vorige keer voelde zegt niets over hoe je je nu voelt. Probeer er juist maar van te genieten!!

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    probeer ff rustig te doen. gewoon je gang gaan. je bent zwanger, niet ineens invalide.
    ALS het mis gaat, kun je daar niks aan doen. of je nou 1 of 4 echo's krijgt in de eerste paar weken, jij gaat toch net zo onzeker blijven. gister bijvoorbeeld nog een hartje zien kloppen, en 2 dagen later ineens geen klachten meer, is voor jou dan al een reden om totaal in paniek te raken? kom op meid. even relativeren. je hebt al een kleintje.. ga lekker met hem spelen en gek doen ipv nadenken ;)

7. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hebbikbook gehad, heb denk ik wel 20 testen gedaan.
    Ik mocht toen vanaf 4 weken om de drie weken voor een echo komen.
    bij mij hielp het goed onvveel afleiding te zoeken en me te richten op oets heel anders.
    je kunt echt gerust gaan rennen seksen en gewoon normaal leven, dat is echt veel beter dan de spanning die je nu waarschijnlijk hebt.

8. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant

Ik vind dit niet erg aardig... Misschien bedoel je het niet zo.
    Onzekerheid is heel normaal in de eerste weken en waarschijnlijk Door de zwangerschap heen. Iedereen gaat hier op een andere manier mee om

9. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ook hier iemand die onzeker is dit is ons eerste kindje en heb ik dec helaas een mk gehad. Ik heb ook amper kwaaltjes.
    Hopelijk gaat de tijd snel en krijgen we een goede echo!

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik weet niet of het helpt, maar ik was ook erg onzeker de eerste 12 weken. Ik had ook geen kwalen, behalve dat ik enorm moe was.
    En precies op de dag dat ik 12 weken was, was mijn onzekerheid helemaal verdwenen. Tegen mij werd gezegd probeer afleiding te zoeken.

Ik maakte mezelf ook gek door alles te googlen enzo en dan krijg je altijd als eerste de verhalen waarin het mis ging. Probeer dat dus niet te doen.

Zoek afleiding, ga leuke dingen doen...wellicht gaat de tijd dan sneller..Succes met wachten..!!;)

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Weinig aan te doen (heel herkenbaar).

Als eerste; je bent nu inmiddels even zwanger dus de zwangerschapshormonen blijven een tijdje in je lijf, ookal zou het mis zijn gegaan, dus testjes blijven doen, heeft geen zin want die blijven toch nog een tijd positief. Kan je daar mee ophouden; scheelt geld.

Verder; bedenk dat je bijna alles mag tijdens je zwangerschap dus probeer zo min mogelijk te vermijden want daar raak je gestresst van en dat is niet goed.

Als laatste; de hormonen versterken de onzekerheid heel erg dus bedenk dat wat je voelt, niet ECHT zo hevig is maar door de hormonen zo gemaakt wordt.

Kwaaltjes komen en gaan en zeggen niks over hoe de zwangerschap verloopt!

Sterkte meid!

12. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lovelymum ook wij zijn op 2e paasdag erachter gekomen dat we zwanger zijn van onze eerste wondertje :). We zijn er ontzettend blij mee, maar inderdaad ook zo bezorgd. Ik heb mijn eerste echo pas over 3 weken en tel echt de dagen af. Ik blijf ook continu herhalen dat de tijd zo langzaam voorbij gaat en dat ik hoop dat de eerste 12 weken voorbij vliegen!!

Ik dacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, ik eindelijk verlost zou zijn van alle onzekerheden. Niets is minder waar helaas... We kunnen niks anders doen als er het beste van maken en afwachten op de eerste echo.

13. Lovelymum

Lovelymum Lid

12 apr 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx allemaal...
    Is ook zo, afleiding werkt ook wel, maar door de vermoeidheid niet altijd haalbaar...
    Vond bij de 1e na de 8 weken echo de onzekerheid een stuk minder...
    Maar bij hem een hele onzekere zwangerschap gehad en dan voor van de 30 tot 37 weken...dus het blijft hoe dan ook wel spannend...
    Voor iedereen die de 1e echo nog krijt! Succes...en idd hopen dat we allemaal een goede echo hebben en een mooi kloppend hartje!

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik vind je onzekerheid herkenbaar hoor!
    Ben nu zelf weer zwanger na MA in nov/dec en knijp m best!
    Vandaag gelukkig goede echo gehad, vorige keer ontdekten we met de echo met 7 weken dat t niet goed was dus ben nu iets relaxter. Eerste horde is genomen. Maar t blijft spannend. Maar denk dat dat ook bij het moederschap hoort: vanaf nu zullen we altijd willen dat t goed gaat met ons kleintje! Dus probeer maar zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen, dat is het enige waarop ik nu invloed heb!

Succes meid!

15. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik wist met 3.5 week dat ik zwanger was en had met 10 weken pas de eerste echo. Ik heb me gelukkig niet zo druk gemaakt. Wel afentoe onzeker geweest, omdat ik geen symptomen had. Met 8 weken werd ik soms een beetje misselijk met overgeven, maar verder ook weinig symptomen. Ik had zoiets van als het mis gaat dan gaat het toch wel mis, met of zonder echo en dat zou betekenen dat het vruchtje niet goed is. Ik ben sowieso best een nuchter persoon.. Heb helaas dus geen tips voor je, maar dat je geen symptomen hebt zegt in ieder geval niks dus geniet lekker van je zwangerschap! :) Voor je het weet heb je je 1e echo!

16. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Grappig toch dat ieder karakter anders is.
    Hier mijn allereerste zwangerschap maar maak mij totaal niet druk. .
    Wnige wat ik dacht toen ik na mijn icsi traject wist dat ik zwanger was: yes weer op mijn paard rijden haha!!

Relax een beetje kanjers! Dan gaan de dagen zoveel sneller!!!

17. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Ik maak precies hetzelfde mee. Ben in verwachting van mijn eerste en ik wordt er gek van... Durf helemaal niks meer te doen.
    Zit bijna op week 8 en heb over een paar dagen me eerste echo.
    Ik wordt gek met de gedachte of de baby er nog wel is?

Soms voel ik me goed, maar soms ook weer ontzettend veel pijn aan me borsten en dan denk ik mooi ik heb nog zwangerschapsverschijnselen....
    Dus dat zit wel goed.
    En dat gaat zo maar door...

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Misschien helpt dit.

Zodra je de 6 weken hebt gehaald, is de kans op een miskraam heeeeel klein. Het hartje begint rond de 6 weken met kloppen, en juist daar gaat het vaak mis.

1 op de 10 vrouwen krijgen een miskraam, dat is dus niet veel

Deel Deze Pagina