zwanger; hoe zit 't met utrogestan?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by butterfly89, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Zit nu 14 dagen na de 'eisprong' en heb al een aantal positieve testen gehad, dus.. zwanger! :)

Ben zo'n stresskip die 't liefst om de dag een test doet om te zien of 't nog goed gaat, maar misschien moet ik er maar meer op vertrouwen dat ik 't wel merk als 't niet goed gaat.
    Deden jullie na de test op dag 14, nog meer testen?

En stel het gaat niet goed, merk je dit dan wel, ook met de utrogestan balletjes en estradiol pilletjes? Of zorgt die ervoor dat een evt. miskraam hoe dan ook niet doorgaat en merk ik dan pas bij de 1e echo dat 't niet goed zit?

Heb 2 oktober de eerste echo, maar duurt nog zo lang!

2. MrsMe

MrsMe Lid

Jul 10, 2013
    97
    0
    0
    België
    Proficiat met je zwangerschap! :)

Wij hebben na de zwangerschapstesten nog twee bloedtesten laten doen, en nadien was het al de beurt aan de echo's...

Wat utrogestan betreft: volgens onze arts gebeurt een miskraam sowieso, ook als je utrogestan neemt (mijn vriendin heeft die vraag gesteld omdat ze daar zelf ook mee zat).

Veel succes, hè!

3. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Positief is positief! Je bent dus zwanger. Je hormoonspiegel verandert ook de komende tijd, dus ik zou stoppen met testen. Straks heb je een lichter streepje en zit je helemaal in de stress. Heb ik nooit gedaan.
    Ik heb getest op de dag dat het moest en toen echt gewacht tot de echo (en dat is heel moeilijk :) Maar er komen nog spannende momenten genoeg! Probeer een klein beetje te genieten en te gaan van moment tot moment. Na een goede echo, op naar het volgende moment! Ik moet nog 5 weken en zal pas echt opgelucht zijn als die kleine er straks is, met alles erop en eraan! Maar naarmate mijn zwangerschap vorderde (en je goede echo's hebt/de baby gaat voelen, etc.) kon ik het negatieve steeds iets meer loslaten en ervan genieten. Maar helemaal een onbezorgde zwangschap heb ik niet en zal ik ook nooit krijgen vrees ik (door het voortraject waar je telkens weer de deksel op de neus krijgt).

Ps: Ik werd altijd gewoon ongesteld dwars door de utrogestan heen, ondanks dat de bolletjes de menstruatie kan uitstellen/ vertragen.

Succes!!

4. ettol

ettol Actief lid

Aug 21, 2013
    233
    56
    28
    super herkenbaar!!! Ik zit in exact hetzelfde schuitje. Vorige week dinsdag mijn eerste positieve test gehad, maar ik mocht van artsen pas zaterdag testen dus tot en met zaterdag zou ik progesteron medicatie moeten nemen (ik heb crinone gel). Zaterdag weer positief, maar ik durfte niet te stoppen met crinone...ik had er ook nog zoveel over...Ik werd gek in mijn hoofd want soms leek het alsof zwangerschapssymptomen minder werden en dan dacht ik weer dat ik misschien alleen maar symptomen had vanwege de bijwerkingen van de progesteron medicatie...dus vandaag test #4 gedaan en die knalde er direct vanaf. Ook heb ik ziekenhuis gebeld en zij zeiden mij dat ik gewoon kan stoppen met medicatie, want je maakt nu zelf al die hormonen aan. Echter als ik het te eng vond om te stoppen mocht ik er ook nog een paar dagen mee doorgaan, want het kan in het eerste trimester geen kwaad. Ik denk dat ik toch wel ga stoppen ook omdat ik niet meer het idee wil hebben dat de symptomen die ik ervaar nep zijn.... EXTREEM stressvol dit.

Veel succes!!! (en natuurlijk GEFELICITEERD!)

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Zie 't nu pas! Bedankt voor jullie reacties :)

MrsMe: Oh oke, dan kan 't dus wel. Dus als ik geen bloedverlies heb, kan ik er wel op vertrouwen dat 't nog goed gaat :)
    Martie: Ja, het blijft denk ik idd wel redelijk stressvol.. Er is altijd wel iets om weer naar uit te kijken natuurlijk, dan de 12 weken echo, dan de 20 weken echo etc. Succes met je laatste weken!
    Ettol: Echt spannend he de eerste weken.. Ik heb vanmorgen ook alweer de zoveelste test gedaan. Hij was nu nog weer duidelijker, dus krijg er wel meer vertrouwen in! Apart dat jij meteen moet stoppen met medicatie, ik moet door tot week 9. Maar als je lichaam 't nu zelf aanmaakt is 't niet meer nodig idd. Succes deze weken!!

Share This Page