Vraagje aan de zwangere dames ;)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liza28, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hallo, ben Liza en 28 jaar... Heb even een vraagje aan de zwangere dames hier.. Ben zelf pas net actief op het forum "zwanger worden" maar hoop natuurlijk zelf ook snel hier te kletsen met iedereen :D

Maar daarvoor ben ik hier dus niet.. Ben even benieuwd.. Ben 2 jaar geleden gestopt met roken en afgelopen jaar 30 kilo afgevallen.. Niet bewust omdat we bezig waren zwanger te raken maar omdat ik allebei graag wilde en wel wist dat het zou helpen als we eenmaal wilden stoppen met de pil.. Om een lang verhaal kort te maken, heb nu dus een gezond BMI en rook niet meer.. Maaaar, mijn man rookt nog wel.. En best wel veel.. Wil hem absoluut niet pushen om te stoppen maar baal er wel van dat hij rookt.. Ten eerste omdat hij aan een eventueel wondertje het foute voorbeeld geeft maar ook omdat roken de kwaliteit van het zaad beinvloedt...

Nu zijn wij nog niet eens echt bezig en zal ik me wel druk maken over niks, en veel te vroeg haha, maar ben gewoon even benieuwd bij jullie! Bij jullie is het immers raak, dus ben benieuwd of jullie mannen roken en of je daar moeite mee had? Of misschien jullie zelf wel? Ook bij vrouwen kan het geloof ik invloed hebben op de vruchtbaarheid?

Wil hem niet dwingen om te stoppen, want dan lukt het sowieso niet, hij moet het zelf willen maar ben wel benieuwd hoe groot de invloed van roken is.. En hoe jullie daar in staan of stonden (toen jullie bezig waren...Dus even een uitstapje van het ene forum naar het andere.. En benieuwd naar jullie reacties!

Overigens allemaal van harte gefeliciteerd! Super leuk dat jullie allemaal kleine wondertjes verwachten!

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Wat grappig dacht namelijk precies heyzelfde als jou! Heb nooit gerookt maar mijn vriend al jaren! Ik dacht oh jee dat beïnvloed het zaad natuurlijk ;)! Ik had voor mezelf wel besloten van we proberen het eerst een jaar gewoon zo als alles is en dan kan ik altijd nog zeggen dat hij maar eens moet stoppen ! Maar goed ik was de 2e ronde gelijk zwanger dus nee het heeft hier geen nadelig effect gehad! Plus dat ik zelf ook nog overgewicht heb ! Succes meid hoop dat je snel zwanger mag raken!

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Annet1985 Thanks voor je reactie, wat fijn om te lezen, ligt dus niet aan mij gelukkig haha! Heb er tegen mijn man ook niks over gezegd hoor, zijn nog niet eens serieus begonnen (net van mijn onttrekkingsbloeding af) dus hij wordt gek als ik daar nu al mee start hahaha.. Maar zo snel raak? Jullie boffen echt dan!!

Hoe heb je dat de eerste maand na je onttrekkingsbloeding gedaan? Gewoon uitgegaan van een cyclus van 28 dagen? En dan rond je vruchtbare dagen klussen? Of hoe vaak "klussen" jullie? Lees op het "zwanger worden" forum veel klus-gedrag van iedere dag of om de dag.. Nou wij houden ook wel van klussen en wil het rond die vruchtbare dagen wel vaker doen.. Maar zo vaak redden wij niet, ook niet vanwege alle hobby's en drukke banen e.d. Ben benieuwd!

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik heb in september mijn spiraaltje laten verwijderen , dus eigenlijk tel ik de eerste echte ronde niet eens helemaal mee maar goed we hebben het toen wel geprobeerd en was niet zwanger ! Ik heb een onregelmatige cyclus die variert tussen de 28/ 34 wij hebben in de vruchtbare week iedere dag het gedaan zeg maar ( maar goed we waren net bezig dus dan is het nog leuk haha ) en 20 november testte ik positief ! Nou zijn we alweer over de helft! Maar hou een gezond doel voor ogen dat een jaar best normaal is! Misschien was dit wel een geluksschieter en duurt het de volgende keer wel tijden! Probeer er wat nuchter in te staan hoe lastig ook ;)!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Allereerst: wat knap van je, stoppen met roken en nog eens zoveel afvallen. Klasse!

Ik begrijp je punt. Ik heb als tiener wel een jaar gerookt, maar daarna nooit meer. Ik vind het goor.
    Mijn man rookt, maar hij heeft bewezen superzaad te hebben ;)
    Meteen raak, werd een miskraam maar de volgende ronde weer meteen raak. We matchen dus goed samen.

Hij zegt dat hij nu nog 7 maanden de tijd heeft om te stoppen met roken, maar het zal mij benieuwen. Hij rookt niet binnenshuis en niet in mijn bijzijn (uit respect voor mij) en hij zal ook niet in het bijzijn van de kleine roken. Maar dan nog... slecht voorbeeld en echt ontzettend goor.
    Hij neemt overigens ook altijd ontzettend warme baden, wat ook slecht voor het zaad zou zijn. :)

Ik denk persoonlijk dat een goede timing in beginsel het meest belangrijk is, dus klussen in je vruchtbare periode. Ik temperatuurde en bestudeerde mijn slijm.

6. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik was de 2e ronde na "groen licht" van de gynaecoloog weer zwanger en mijn man rookte ook. Hij is nu gestopt gelukkig.

7. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Hoihoi,

Mijn man en ik zijn ook allebei gestopt met roken. Gewoon omdat het voor onszelf gezonder is en omdat het voor de kleine spruit ook beter is. Het zaad wordt nou eenmaal beinvloed door roken en wat denk je van meeroken als je straks (hopelijk snel) zwanger bent? Misschien is het een idee om voor te stellen dat er binnen niet meer gerookt wordt en dat manlief buiten moet gaan staan. Helaas wordt het weer beter en gat dat niet echt een straf worden, maar het kan wel vast het roken verminderen en jou minder laten meeroken als je straks zwager bent.

Ik ben nu 22 weken zwanger en heb er helaas wel meer als een jaar over gedaan. Maar dat is toch per persoon verschillend. Een vriendin van me is ook zwanger en die is in de eerste maand na de pil meteen zwanger geworden. Dus je kunt meteen gaan klussen! Ik had een heel onregelmatige periode, dus wij hebben geklust met plasstokjes. :) en dan een dag wel, een dag niet, en een dag weer wel klussen. Niet te vaak klussen, want daar wordt het zaad schijnabar ook weer minder van.

Tjeu wat een verhaal! Nou hopelijk heb je er wat aan!

8. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Annet1985 Ja ben er ook best nuchter in moet ik zeggen, heb ook geen ovulatietesten enzo, enige dat ik echt doe is foliumzuur slikken.. Van tevoren nooit bij stil gestaan dat wanneer het zover was ik er zo mee bezig zou zijn.. Maar is nu dus toch wel zo hahaha.. Of ben wel nuchter hoor, stel me ook in op een jaar en wil het ook leuk en spontaan houden..Maar door hier te lezen en te schrijven word je eigenlijk 'wijzer' dan misschien goed is om zo maar te zeggen hahha.. Maar voor sommige vragen kan het dus wel goed zijn en vind het veel te gezellig.. Voor jou: geniet van je zwangerschap!

@Sandana Jullie hebben ook geluk gehad met de snelheid zie ik wel, helemaal top joh! Moet me niet laten lijden door "wat als" vragen, helemaal nu nog niet.. Dat wordt me al wel duidelijk!
    Mijn man rookt overigens ook alleen buiten, dus geen schade maar inderdaad vind het voorbeeld ook belangrijk.. En vind het ook gewoon stinken haha! Jij ook dank voor je reactie en een fijne zwangerschap gewenst!

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    hahah dat herken ik wel hoor ;) toen wij er echt voor gingen was ik de eerste ronde helemaal gek hahaha, elk pijntje dacht ik ja nu ben ik zwanger! Maar de 2e keer kon ik het al beter naast me neerleggen, het is dat iemand anders tegen me zei he waarom heb je nog niet getest, had totaal niet het gevoel zwanger te zijn ( Was wel dus zo haha) dus meid geniet van een leuke tijd die gaat komen, lekker samen klussen hihi, enz ! zijn jullie al echt bezig zeg maar? of praten jullie er alleen nog maar over?

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    @Blisskarin Mijn man rookt al buiten, hebben nooit binnen gerookt.. Dus dat meeroken zal wel meevallen! Hij moet zelf inzien dat ie wil stoppen voor zijn gezondheid en voor een kleintje.. Kan hem niet dwingen want weet dat het dan niet werkt.. Stoppen steeds meer mensen om ons heen dus verwacht dat het moment vanzelf een keer komt.. Duimen maar haha!

@Annet1985 Ja geniet er nu al van.. Zijn niet "echt bezig", afgelopen zaterdag was mijn laatste dag onttrekkingsbloeding van de pil.. Dus verwacht dat het vanavond zomaar raak kan zijn, en wil het weekend wel wat extra klussen (zou mijn eisprong moeten zijn). Maar das wel puur op de gok en uitgaande van een regelmatige cyclus van 28 dagen.. Dus kleine kans volgens mij die eerste maand.. Alhoewel ik er inmiddels ook genoeg heb gezien waar het wel bij is gelukt.. Ach, niet geschoten is altijd mis ;) Stel me in op een jaar en alles wat het eerder lukt is mooi meegenomen! En ja ben gewoon eerlijk, natuurlijk hoop ik dat het supersnel raak is! ;)

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn partner is gestopt met roken toen ik na een jaar proberen nog niet zwanger was geworden en zijn zaad niet perfect bleek. Hij besloot dit toen zelf, en ik denk dat dat ook de enige manier is om te slagen (jammergenoeg ;) Het stoppen met roken lijkt de kwaliteit niet te hebben veranderd, maar het is moeilijk te zeggen omdat het langzaamaan gaat, en we nog meer maatregelen hebben genomen. Uiteindelijk was zijn kwaliteit wel gestegen maar of het hierdoor kwam?

12. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Mijn vriend rookt ook. Hij is wel al 4 jaar lang 'aan t stoppen'. Hoop dat het nu echt lukt voordat de baby wordt geboren. Anders hoop ik echt dat hij niet in bijzijn van de baby rookt (hij doet t al niet in mijn bijzijn, omdat ik het echt vies vind). Een man die rookt kan langzamere zaadcellen hebben en sommige onderzoeken wijzen zelfs uit dat rokende vaders invloed hebben op de vruchtbaarheid van hun zoon (over dochters niets bekend). Wij zijn echter wel in de 1e ronde al zwanger geraakt. Wij hadden wel de afspraak dat als het binnen 6 maanden niet gelukt is, hij zeker zou stoppen met roken.

Succes met zwanger worden!

13. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja ik heb er wel moeite mee dat mijn vriend nog rookt!!
    Maar hij rookt wel maar heeeeel weinig...op een hele avond gaat hij zo'n 3x naar buiten om een sigaret te roken. Maar wanneer hij dan terug binnen komt dan stinkt het echt zoooo hard naar sigaretten!

Daar kan ik echt niet meer tegen... (ben gestopt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben) en ik kan sigarettenrook gewoon niet meer verdragen.

De vriend moet namelijk NA IEDERE sigaret naar de badkamer gaan om zijn tanden te poetsen en zijn handen te wassen, en dat doet hij dan ook zonder enig probleem :)

14. Mailyn

Mailyn Lid

9 okt 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voordat ik zwanger werd rookte wij allebij een pakje per dag weg! Na een 2 weken gestopt te zijn met de pil was het al raak! ventje groeit perfect! Roken kan nooit goed zijn voor de baby, maar qua vruchtbaarheid.. je ziet het! Succes!:)

15. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    ik weet doordat wij in de mmm hebben gezeten, een arts ons heeft verteld dat roken het zaad genetisch kan beschadigen maar normaal gesproken slecteert de natuur de goede zaadcellen van de slechte (dus beschadigde zaadcellen). bij niet natuurlijk selectie zoals bijvoorbeeld bij icsi (vructbaarheidsbehandeling) selecteert de natuur niet dus kan je een beschadigde zaadcel gebruiken. wel kan geloof ik de zaadkwaliteit iets minder zijn maar dat volgens mij maar om heel weinig vermindering. natuurlijk is het wel beter om te stoppen met roken ook voor de kleine straks.
    dit is wat ik erover weet
    heel veel succes met zwanger worden!!

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Eerste keer zwanger rookte we beide en meteen eerste maand zwanger.
    Tweede keer zwanger rookte we beide en meteen eerste maand zwanger.
    (deze zwangerschappen zijn beide mis gegaan)

Ik gestopt met roken, manlief niet, 12 kilo aangekomen en 6 maanden lang raakt eik met vele proberen niet zwanger. Gestopt met proberen waren beide ontslagen dus onzekere toekomst etc.
    Begonnen met afvallen ivm al overgewicht hebben en door stoppen met roken nog meer aankomen :p
    Ongeplant zwanger geraakt door 1x te sexen zonder condoom.

Dus ja... waarschijnlijk die extra kilo's boven op mn 'normale overgewicht' hebben de boel op stopgezet, ook geen regelmaat meer in ongi zijn dit was klokslag elke 26 dagen, nou dat was prut was geen touw aan vast te knopen. Manlief springt hier ook altijd onder bloedhete douches en in baden.
    Hij rookt nog steeds maar wel in de keuken/zn mancave ;) of op t balkon.

17. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja, wij waren (qua zwanger raken) n gevalletje apart....

k Heb overgewicht, k rook en mn vriend rookt...
    Daarbij was k aan de pil.... Niet ziek geweest, geen 1 x vergeten...

Dus tja... Je kan soms heel erg verrast worden... =D

18. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Bij mijn 2 oudste was ik te zwaar en rookte mijn vriend. Zwanger worden heeft toen tussen de 6 maanden en 12 maanden geduurd.
    Ik ben nu afgevallen. 60 kilo en mijn vriend is gestopt met roken en na 2 maanden waren we zwanger.

19. misa

misa Niet meer actief

Hier gelukkig allebei al lang niet meer aan en roken toen we zwanger wilden raken. Maar als mijn man nog rookte en het zou zomaar niet lukken, dan zou inktte wel van hem verwachten. Als vrouw moet je al geneg doen en laten rondom zwanger worden, zijn en blijven. Hij mag er ook wel wat voor doen..!

Ik zou er gewoon eens open met je man over praten!

20. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Hier het zelfde als bij mama4life.

Vriend rookt, ik rookte en aan de pil
    Ook niet ziek geweest, geen vergeten en nu 18 weken zwanger van de eerste.

Deel Deze Pagina