Hierbij mijn verhaal: Vrijdagochtend om 2 uur begonnen bij mij de weeën en om 6 uur waren ze al een tijdje erg regelmatig om de 4/5 minuten. Toen heb ik mijn man maar uit bed gehaald en om kwart over 7 hebben we de verloskundige gebeld. Zij was al in het ziekenhuis bij een andere bevalling, dus we mochten gelijk daar heen, waar we rond 8 uur waren. Daar had ik al gauw 3 cm, waarna ze mijn vliezen hebben gebroken. Nou... daarna werd het al snel erg pijnlijk voor mij! Ik had namelijk hele sterke rugweeën! Na heel veel uren deze wegpuffen, kreeg ik zo rond 16 uur een pompje. Hierdoor kon ik me tussen de weeën door wel ontspannen, maar helaas hielp het niet om de weeën draaglijk te maken... Bij rugweeën werkt geen pijnstilling! Zo rond 19 uur kreeg ik persdrang, maar mocht nog niet persen, had namelijk nog maar 8 cm. Onze kleine was namelijk een sterrenkijker... Heb toen op veel verschillende manieren gelegen/gehangen en ze is toen zelf nog gedraaid. Ik had ook oxytocine gekregen om de weeën wat regelmatiger te krijgen, na een half uur zat ik op 9 cm. Ik mocht vanaf toen rustig wat mee gaan persen met de weeën, wat veel fijner was dan die sterke weeën wegpuffen. Zat toen ook zo op de 10 cm! Om 20 uur mocht ik echt gaan persen en in hoog tempo (45 min) werd ze geboren! Ik had dit allemaal niet gekund zonder mijn man! Hij had het er erg moeilijk mee om mij te zien en toen ik eindelijk een infuus kreeg voor de pijnstilling, hield hij het niet meer. Hij werd even erg emotioneel... Maar hij pakte zichzelf weer goed op en heeft me goed door de weeën en het persen heen kunnen slepen! Ben dan ook erg blij met hem!! Ook al had ik een pittige bevalling, je bent een deel ervan al kwijt als je ziet wat er in het wiegje ligt! Het is het echt waard!! Ik wil jullie namelijk niet ontmoedigen... Ik kreeg nog wel van iedereen de complimenten voor mijn doorzettingsvermogen, eentje zei zelfs nog dat ze zo'n zware bevalling bijna nooit mee maakten... Onze dochter wil helaas nog niet drinken, ze is erg misselijk van de bevalling. Maar ik heb er nog wel vertrouwen in! Ben maar begonnen met kolven om het in ieder geval op gang te brengen. Nu alleen de pijn van de hechtingen nog kwijt en ik kan volledig gaan genieten!
Wat een mooi maar heftig verhaal nmv! Morgen reageer ik wat langer. Hoe heet de kleine? Nogmaals gefeliciteerd!! X
Wat een bevalling nmv. Hoop stiekem wel dat de mijne wat gemakkelijker zal zijn! Maar wat je zegt, je vent het ergste al vergeten bij de eerste blik op je kleine. Geniet lekker van elkaar en van de kleine! Hopelijk ben je zelf weer snel op de been en kan het echte genieten beginnen. Dikke knuffel!!
Ik moet even klagen hoor meiden, heb zo'n kutdag!! Lijkt wel alsof mijn hormonen volledig in de war zijn. Elke zin van iedereen vat ik op als een persoonlijke aanval en ben zo ontzettend verdrietig. Beetje raar dat ik geen reden heb om verdrietig te zijn.... Ga maar even een dutje doen.... misschien vind ik dit getypte straks volledig overdreven haha...
@tallie, hoort er helaas bij! Ik had af en toe ook van die dagen... @hier, gaat allemaal een stuk beter met ons! Ze heeft vandaag eindelijk aan de borst gelegen, dus waarschijnlijk hoef ik niet meer te kolven. Ben zo opgelucht! Alleen doen mijn borsten nu erg pijn, stuwing... Hoop dat jullie het wachten nog een beetje vol kunnen houden!!
K ben zo benieuwd naar haar naam haha! Fijn dat ze drinkt nmv! Wel balen bam de stuwing, heb gehoord dat dat geen pretje is
Hoihoi! Fijn dat het goed gaat nmv! Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar haar naam Tallie lekker klagen en heeeeel herkenbaar! We hadden een feedbackgesprek op het werk gisteren... Ik kan hier normaal heel goed mee omgaan maar nu...... Tranen! Pffff Hier vanmorgen een liggingsecho gehad. Kindje gedraagt zich voorbeeldig. Ligt helemaal ingedaald en vast in het bekken. Yeah!!