Hoi Allemaal, Ik zal me even voorstellen, ik ben Anna en ben op dit moment 24 weken zwanger. De zwangerschap gaat voorspoedig en mijn kleintje groeit lekker. Verder heb ik de laatste tijd (afgelopen maand) niet zo'n lekkere maand. Ik zal vertellen hoe dat komt..... Mijn vriend waarvan ik dacht dat ik mijn hele leven bij hem zou blijven heeft me ruim een maand terug verlaten. Hij zegt dat hij in de war is en dat alles een beetje te snel is gegaan en dat hij toch nog gevoelens voor zijn ex heeft. Hij wil de relatie met mij beeindigen en ik heb het daar op het moment heel erg moeilijk mee. We hadden samen voor dit kleine wonder gekozen ruim een half jaar geleden en ik was eigenlijk vrijwel gelijk zwanger. Ik hoop maar dat ik een beetje tot rust kan komen, zoals het er nu uitziet zal hij niet terug komen op zijn eerdere beslissing. Ik weet echt niet hoe ik het zou moeten redden in mijn eentje. Ik heb nog helemaal geen kinderspullen en mijn contract bij mijn huidige werkgever wordt niet verlengt ivm de zwangerschap. Gisteren ben ik tussendoor naar de verloskundige geweest omdat ik erg veel pijn in mijn buik heb. Maar die zegt gelukkig dat het kindje goed groeit en dat het hartje ook goed klinkt. De pijn komt waarschijnlijk door de spanningen/stress en verdriet of het kan bandenpijn zijn. Aangeraden door haar is om goed rust te nemen en aan mezelf en het kindje te denken. Ik snap helemaal niks van zijn beslissing, we hadden namelijk nog nooit woorden of ruzie met elkaar gehad en hij vertelde me bijna elke dag dat hij erg veel van me houd. Heeft iemand van jullie zoiets misschien meegemaakt? Groetjes Zonnetje
he meissie!! Wat naar zeg!!! je kunt je niet voorstellen dat er zulke mannen rondlopen op deze aardkloot!!! ik zou je heel veel sterkte toe willen wensen. ik heb zoiets (gelukkig) nog niet meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je ontzettend verdrietig bent!! vooralsnog wil ik je een hele fijne zwangerschap toewensen, en veel sterkte voor de toekomst en dat t allemaal goed mag komen!! Veel liefs xxx Debby
Als je ziek bent terwijl je contract afloopt Krijg je geld van het uwv. Je moet natuurlijk wel een rede hebben dat je ziek bent. Lichamelijk of geestelijk. Dus je moet wel onder behandeling staan van huisarts of psycholoog. Dit heb je echt nodig om jezelf te onderhouden. Verder zou ik proberen om je te concentreren op jezelf en je baby. Zou je vriend met rust laten. Misschien draait ie bij Hoe meer je achter hem aan gaat zitten des te meer afstand hij zou kunnen nemen. Zorg goed voor jezelf. Uiteindelijk komt alles goed.
Nee zoiets heb ik niet meegemaakt nee... Allereerst wil ik je hier welkom heten en je feliciteren met je zwangerschap Wat een rotsituatie zeg.. Je (ex) vriend zal je toch bij moeten blijven staan vind ik.Hij heeft samen met jou voor jullie kindje gekozen, je bent al verder in je zwangerschap dus hij kon dit al weten voordat je zwanger werd! En wil die ex van hem hem nog wel terug?? Als bij mij vroeger iets overging hoefde ik hem ook echt niet meer terug. Spullen kan je goedkoop (en vaak ook mooie!) op marktplaats kopen. En vrder zul je altijd wel familie en vrienden hebben die je helpen met je babyuitzet. Je werk mag je niet ontslaan of je contract niet niet verlengen omdat je zwanger bent. Praat eens met iemand die hier meer verstand van heeft die zou je kunnen helpen je baan te behouden, ook met uitzicht op zwangerschapsverlof. Dit hoeft je baas geloof ik nog niet eens te betalen, dit wordt 100% vergoed door het UWV. Verder wil ik je er veel sterkte mee wensen en wens ik je ook nog een heerlijke verdere zwangerschap xxx Marijke
Een werkgever hoeft geen reden te geven waarom je contract niet word verlegt. Als je zwanger bent is hij niet verplicht om je te houden contract voor een bepaalde tijd loopt daarna gewoon af ook al ben je ziek of wat dan ook. Hij kan hem verlengen dat wel.
Ben er stil van!!Wat een kl#*#*...Daar kan ik zo boos om worden, mannen die weglopen voor de verantwoordelijkheid.Intussen laat hij jou zitten, echt niet te geloven.Zorg je wel dat hij zijn financiele verplichtingen nakomt??Ik weet wel, nu erg emotioneel, maar jij moet het toch allemaal doen.Een ding weet ik zeker, jij gaat het redden en je krijgt een prachtige zoon/dochter. Ik hoop dat je alle steun en liefde krijgt van familie en vrienden, en onze steun heb je. Heel veel sterkte!!! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Je eerste kindje? Probeer er van te genieten, het blijft bijzonder. groetjes Patricia
Lieve allemaal, Het doet me goed dat jullie zo lief zijn en met me mee willen denken. Op dit moment heb ik me ziek gemeld en daar is nog een reden voor. Mijn (ex) vriend werkt ook nog eens bij hetzelfde bedrijf. Ik zit op kantoor als orderbegeleider en hij werkt op een andere afdeling waar ik mee te maken heb aangezien ik hem en andere productie orders moet geven. Het is dus voor mij extra moeilijk om nu gewoon weer naar mijn werk te gaan en de confrontatie aan te gaan. Van mijn werkgever heb ik nog helemaal niks vernomen vanaf dat ik thuis ben (3,5 weken nu) en dat vind ik ook erg vreemd. Vandaag heb ik wel het FNV gebeld om raad, maar daar heb ik nog niks van gehoord. Ik zal inderdaad eens op Martktplaats kijken voor leuke goedkope spulletjes. Mijn zus zei dat ze nog wel wat kleding heeft van haar zoontje die ik mag hebben. Dus dat komt in ieder geval goed uit. liefs Zonnetje
Jee meis, wat een vervelende situatie zeg. Ik zie aan je formumnaam dat je het nog wel positief in ziet gelukkig. Ik hoop dat je een beetje rust in jezelf kunt vinden. Veel sterkte toegewenst.
Tja of ik het echt positief in zie..... op dit moment niet. Ik gebruik eigenlijk altijd de naam zonnestraal. Mijn email adres is namelijk anna_zonnestraal@hotmail.com Vandaar de naam Zonnestraaltje Ik hoop zelf ook dat ik de rust en de kracht kan vinden. Dank je groetjes Anna
jeetje zeg dat is wel heel sneu. dna ben je gelukkig zwanger, je hoopt samen een kindje op de wereld te zetten en dan wil je vriend weg. ik weet ook niet in hoeverre hij mee moety betalen als je niet getrouwd bent. ik heb het zelf niet mee gemaakt. ik ben wel eens plots in de steek gelaten door een vriend met wie ik al lang iets had. vreselijk vond ik het. zo moeilijk te begrijpen. zo onverwacht. ik heb het er zo moeilijk mee gehad. het enige als klein beetje steun kan ik zeggen dat ik als ik er nu op terugkijk dat het zo goed is geweest. maar neemt niet weg dat ik er ontzettend veel verdriet van gehad heb. ik weet dat het nu nog heel moeilijk is en je zo veel dingen moet regelen, maar hopelijk kun je toch een goede band krijgen met het wondertje in je buik. wat je vriend ook doet. de kleine en jij zijn samen en met steun van familie en vrienden ga je het redden!
Bah ik hoop dat alles toch op zijn pootjes terecht komt... Sterkte in deze tijd.. Maar toch nog gefeliciteerd met je zwangerschap en probeer er toch van te genieten..
Jeetje meisje, wat een vreselijk verhaal. Ik wil je veel kracht en steun toewensen want kan me niet voorstellen wat je nu doormaakt. Ik kan je wel wat advies geven op het juridische vlak, al is dat wellicht iets waar je hoofd nu niet naar staat..... Helaas is het zo dat een werkgever inderdaad je contract gewoon niet hoeft te verlengen. Zwanger of niet. De overeenkomst loopt gewoon van rechtswege af. Je zal door je zwangerschap en bevalling een uitkering krijgen, maar bovenal ben je ook werkloos en niet verwijtbaar. Ook die uitkering zal je dus waarshijnlijk krijgen. Ga alvast informeren bij UWV. Wat betreft de vader....Elke man die ene kind verwerkt heeft van openbare orde een alimentatieplicht voor het kind, dat kan je ook afdwingen via de rechter. Zover is het alleen nog niet en wellicht gaat je ex zijn verplichtingen ten aanzien van je kleine niet uit de weg, maar het is maar dat je het weet.... Heel veel sterkte...
Dank je Me2, Hoe het gaat lopen verder weet ik inderdaad nog niet. Heb vorige week via mijn (ex) vriend de zwangerschapsverlof papieren ingeleverd bij mijn werkgever en als het goed is worden deze ingevuld. Op dit moment loop ik in de ziektewet ( al heb ik begrepen dat ze me pas van de week ziek gemeld hebben, terwijl ik toch alweer bijna 2 maanden thuis ben) Als het goed is ben ik in dienst bij mijn werkgever tot eind augustus.... moet ik me dan nu al aanmelden bij het UWV? Of pas als mijn zwangerschapsverlof begint? Op de formulieren heb ik wel al ingevuld dat mijn contract verloopt tijdens mijn verlof. Er komt een hoop bij kijken vind ik maar. Of mijn (ex) vriend zijn verplichtingen na gaat komen ten opzichte van zijn kind daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Ik hoop het wel...... niet alleen vanwege het geld, maar ik zou het toch ondanks alles wel fijn vinden als hij zijn kind op ziet groeien. (is dat raar na alles wat hij me aan doet?) Heb vandaag trouwens behoorlijk last gehad van de warmte en van mijn buik. De hitte daar moet ik nog erg aan wennen en ik zit dan ook het liefste in de schaduw met een bak water en een drankje in de buurt. groetjes Zonnetje
Als je weet dat je overeenkomst niet wordt verlengd kan je je al bij UWV aanmelden. Ik vind het overigens helemaal niet raar dat je wilt dat de vader van je kindje het kind ziet opgroeien, ondanks wat hij tegen jou heeft gedaan. elk kind verdient als het even kan twee ouders. Hij zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen....Vind het zo naar voor je!! (Als je iets juridisch wilt weten of een second opinion naar aanleiding van wat de vakbond zegt kan je me altijd PB-en).
Jeetje Anna, wat een rot situatie, dit verwacht je natuurlijk niet. Hoe vervelend het ook is misschien is het als je ex bij hetzelfde bedrijf werkt nog niet eens zo slecht als je contract niet verlengt wordt? Je hebt recht op zwangerschapsverlof en omdat je niet zelf ontslag hebt genomen heb je ook nog recht op WW na je verlof. Kun je tot rust komen en genieten van je kindje en daarna rustig aan op zoek naar een andere baan. Het is een heel praktisch advies terwijl je nu waarschijnlijk overloopt van de emoties maar misschien dat je als je de praktische zaken een beetje op orde hebt je meer tot rust kunt komen en de emoties kunt verwerken en een plaatsje geven........ Ik wens je heel veel sterkte en probeer ondanks alles toch te genieten van het feit dat je zwanger bent, dat blijft hoe dan ook een groots wonder en wat er ook gebeurt blijft die relatie voor altijd bestaan!!!! Liefs Lilly