Zwanger in de crisis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pien25, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij houden er ook geen rekening mee. Sterker nog, dit is al ons tweede crisis-kindje :D

2. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons er niet van laten weerhouden.

3. mamavang

mamavang Niet meer actief

Wij wilden al heel lang een kindje..
    Vorig jaar mei onze 3e ma..
    In aug kregen we n huisje aangeboden..
    Vanwege verhuiskosten wilden we onze kinderwens even opzij zetten.
    Eerst maar n nieuw stekkie opbouwen en dan verder kijken.
    Nou, dat ging dus niet zoals gepland haha
    Tijdens de verhuizing bleek ik zwanger en t ging nog goed ook :D
    We wisten dat t financieel niet makkelijk zou worden.
    Nou, dat is dus een understatement aangezien vl zijn baan verloren is vorige maand.
    Het wordt dus even afzien maar we zijn dolgelukkig met ons nieuwe huisje
    en ons wondermeisje wat elk moment kan komen..

Ja, wij wilden dus uitstellen ivm crisis maar niet gelukt, gelukkig !

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

geen rekening mee gehouden, als je er wel rekening mee houdt kan je denk ik nog 10 jaar wachten

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik ben zelf een crisiskindje en heb er ook twee :)

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel over nagedacht, maar niks van aangetrokken. Er is altijd wel een reden waarom je nog even kan wachten. Als je zo begint, dan blijf je bezig en voor je het weet gaan er jaren voorbij.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lijkt mij niet meer dan logisch eerlijk gezegd! :( Van liefde alleen wordt een kind niet groot en je wilt je kind toch ook wat te bieden hebben en niet met financiële zorgen laten opgroeien. ;)

8. ClaudiaZ

ClaudiaZ Actief lid

5 mrt 2013
    276
    0
    0
    Flevoland
    Wij hebben daar ook heel erg mee gezeten omdat we met 2 huizen zitten. Alleen ben ik 31 en vl 30 dus de klok begint te tikken en de wens is zo enorm groot dat we wel al gestopt zijn met de pil. We hebben het niet slecht maar als er een kindje is zullen we het wel financieel zwaar krijgen, hopen dat voor die tijd mijn huisje is verkocht of we het in ieder geval kunnen verhuren.

Ben overigens nog niet zwanger dus nu nog niks om zorgen over te maken haha.

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ben blij dat mijn ouders er ook gewoon voor gegaan zijn in de crisisjaren :)
    Hier is er echt wel het besef dat ik in deze tijd meer kans heb om mijn baan te verliezen, maar goed, die kans heb je altijd en zoals anderen ook al zeggen "dan is er altijd wel wat". Dus nee, hier laten we ons niet tegenhouden door de crisis.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Ach, niemand kan in de toekomst kijken.
    Toen onze oudste werd geboren, 13 jaar geleden, ging alles ons financieel nog voor de wind (nu nog niks te klagen hoor!) en bij de twee kinderen daarna ook. Toen nr. 4 kwam begon de crisis net goed.
    Je kunt je kinderen nu toch ook niet meer "wegdoen" door de crisis.
    Je kunt nu dus wel wachten, maar stel dat het over drie jaar weer beter gaat; wie zegt dat het 10 jaar dáárna nog steeds goed gaat???? Wie weet is er dan alweer een nieuwe crisis.....
    Wij zouden ons er dus niet door laten weerhouden (alhoewel ons gezin nu echt compleet is:)), tenzij we écht niet meer rond konden komen (bijstand, voedselbank, enz.).

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee, wij ook niet. Wel goed nadenken over of we het kunnen betalen. We leven goed, niet ruim, en doen onze boodschappen al zuinig. Maar zolang we het okay kunnen betalen gaan we het niet uitstellen, was onze reactie. Het leeftijdsverschil wordt ook groter en crisis blijft misschien wel een tijd.

Kijk, als je van de voedselbank moet leven snap ik het ja. Dan had ik dat ook niet gedaan. Maar dat is dus bij ons gelukkig niet zo.

Blijf maar kindjes maken:) Ik zit ook in het onderwijs, dus wil in de toekomst ook wel werk hebben hihi

12. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

wij hebben idd om deze reden besloten waarschijnlijk niet voor een derde kindje te gaan.

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Nee, niet over nagedacht. De wens was zo groot en als ik nu terug kijk. We redden het echt prima!

14. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    nee totaal niet bij nagedacht.
    Wij hebben persoonlijk ook amper last van de crisis/
    Manlief heeft een goede baan die ook niet snel op de tocht zal staan. ik kan gewoon thuisblijven voor de kids.
    Qua financien zitten we best goed, het zal met een 2e erbij wel iets krapper worden, maar evengoed nog steeds behoorlijk goed
    (ik maak er graag een sport van om op de kleintjes te letten, ook al hoeft het niet eens)

15. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik ben een alleenstaande moeder met 3 kindjes en ik red het voor nu ook nog prima als ik eerlijk mag zijn .
    Let op wat ik koop en wat ik uitgeef en mijn kindjes komen niks te kort kwa kleding, schoenen,voedsel,drinken enz enz enz
    belangrijkste wat ze krijgen is meer dan genoeg liefde:)

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dit dus!

Wij zijn in een zeer goede tijd begonnen voor kinderen, en hebben er 4 jaar op moeten wachten.
    Wat er in die tijd allemaal is gebeurt zal ik je besparen, maar toen Beer werd geboren, heeft mijn man 6 maanden thuis gezeten.
    Klote,tja, maar goed we hebben Beer nu, en ook met minder kan je t redden.

Maar is t zonder kind maar net te halen, dan zou ik er anders over denken.
    Wat er niet is, kan je ook niet opmaken, dus dan heb je eigenlijk geen keus.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.879
    5.171
    113
    Home
    nee, want wij hebben geen last van de crisis
    maar mochten we daar last van hebben gehad dan zou ik echt 100 x beter nadenken

18. Islah

Islah Niet meer actief

Nee hoor, alleen als ik echt te weinig geld zou hebben om te eten of kleren te kopen ofzo, dat is gelukkig niet het geval.
    Alleen mijn gezondheid en situatie qua zwangerschappen (cervixinsufficiëntie, bekkenklachten) heb ik laten meetellen.

19. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    Ja en nee, natuurlijk hebben wij er over gedacht en het besproken. Samen kwamen we tot de conclusie dat het voor een kind waarschijnlijk juist BETER is om in een tijd op te groeien dat niet alles vanzelf sprekend is. dus op een manier heeft de crisis bij ons wel degelijk meegespeeld.

Misschien als we ooit zouden gaan denken aan een tweede en de crisis zou nog steeds gaande zijn dat het ons er van zou weerhouden, maar nu zeker niet.

20. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet zozeer met de crisis. Maar wel met dat er nu niet genoeg ruimte zou zijn voor een 2e kindje, maar de wens is wel heel groot!

Deel Deze Pagina