Oh nee hoor er zijn nog genoeg andere middelen om niet zwanger te raken. Ben zelf ook al heel lang niet aan de pil en heb altijd goed kunnen voorkomen om zwanger te raken. In 16 jaar nooit "per ongeluk" toch zwanger geworden. Denk ook dat dit echt ook heel erg aan jezelf ligt of je het wel of niet wil. Als jij niet zwanger wilt worden dan kan je daar in deze tijd wel echt voor zorgen. Maar de beste tijd is het nooit en als je daarop wilt wachten kan je beter eeuwig blijven wachten. Er kan altijd iets op je pad komen, ook als je al kinderen hebt, wat roet in het eten strooit.
Ik dacht eerst: hier hoor ik niet bij. Totdat ik verder las.. Eind april krijg ik misschien een vast contract, maar misschien ook niet... Nog volledig onzeker. Ik werk in de kinderopvang, daar waar het niet super meer gaat. Ik maak me er alleen niet meer druk om. Ik zie wel hoe het loopt en anders ga ik in mijn verlof wel solliciteren!
Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt hoe je een "ideale situatie" omschrijft. Bij mijn man is in april '10 een ernstige nierziekte geconstateerd. Sindsdien zit hij in de ziektewet omdat hij zijn werk hierdoor niet meer kan uitvoeren. Half maart zit hij twee jaar in de ziektewet en dan moeten we nog maar zien hoe hij gekeurd gaat worden. Ik heb gelukkig een leuke, goede baan en zal fulltime blijven werken, hij is toch thuis dus hij zal voor onze dochter gaan zorgen. We hopen dat hij dit aan kan, hij heeft namelijk sterk verminderde energie en is heel snel moe. Maar ja, ik ben er van overtuigd dat dat allemaal wel goed komt. Als het niet gaat zoals we nu hopen dan bedenken we wel een andere oplossing. Want onze dochter is wel super gewenst! En als je het zo bekijkt is het toch best een ideale situatie.
Ach ja, wat is ideaal... Toen ik zwanger was van de eerste zat ik in mij. Proeftijd. Zwanger van de twee zaten we financieel heel krap. Is allemaal goed gekomen gelukkig. Maar wel een heel stabiel gezin, de kinderen krijgen meer liefde dan ze aan kunnen geloof ik mijn man en ik hebben zelden ruzie en genieten ook nog steeds heel erg van elkaar. Als ik zie wat voor stellen soms kinderen krijgen... Ze hebben alles, maar wel constant ruzie, onenigheid en twijfels of het we, goed zit. Dan zijn mijn kinderen toch veel beter af.
Tja, heel extreem ruim hebben wij het financieel ook niet. Maar zeker niet dramatisch en het kan veeeele malen erger. Wij zijn daarbij ook niet goed in sparen. Maar we hebben wel erg veel tweedehands gekocht en dat gaan we dit keer weer doen. Ook omdat ik het gewoon zonde van het geld vind om bepaalde dingen nieuw te kopen terwijl ze tweedehands nog prima een ronde of wat mee kunnen..!
Inderdaad! De kinderen missen het 'extra' geld niet, maar missen wel liefde als die er niet is. We hebben het hier in Nederland eigenlijk heel goed! Ik vind een stabiel gezin zoveel belangrijker dan een mooi huis en een dure gezinswagen. Je moet wat creatiever zijn met minder geld , maar kinderen uit een stabiel gezin hebben een grotere kans om ook een stabiel leven te leiden. Wij hebben het op dit moment ook niet heel ruim en moeten echt even op de kleintjes letten. Maar ik maak me niet druk en door middel van creativiteit en 'slim handelen' krijgen we een heel leuk en gezellig (huur) huisje met een mooie kinderkamer. Onze relatie is erg goed en we ervaren nu al zo veel liefde voor dit kind! Ons kind komt niks tekort
hier eigenlijk hetzelfde... ik ben zelfs zwanger geworden toen ik nog met een opleiding bezig was (van mijn zoontje) en ben moeten stoppen met de opleiding. nu leven wij ook op 1 salaris. en tot nu toe gaat dat wel. Wel met veel zorgen of we het redden, maar tot nog toe nog wel gered. Nu dus zwanger van de 2e en financieel nog iets krapper, maar het zal goed komen. Hoe dan ook. nu moeten we nog een babykamer zien te regelen en is ook nog eens het wasmachine kapot gegaan. Alles komt altijd tegelijk en op de verkeerde momenten.
Hier ook een niet-ideale situatie, vriend heeft een burnout en gaat uit de WW, wordt de wia ingezet. ik zelf ben chronisch ziek en heb een wajong. qua geld is het dus 3x niks. o ja, een huisje.. dat is ook weer een verhaal appart. zelf ben ik nog ingeschreven bij mijn vader, mijn vriend heeft een eigen huis wat bijna afbetaald is, maar door zijn ziekte kunnen we daar niet blijven wonen (hypotheek is te duur voor de ww die hij krijgt) zelf sta ik nu 4 maandjes ingeschreven bij woningverenigingen en hoop ik zo snel mogelijk een huisje te kunnen vinden! misschien kunnen we elkaar helpen om te kijken waar we 'recht' op hebben, qua geld bvb of 'voorrang' bij de woningverenigingen?
hier ook niet echt een 'ideale' situatie.. Vind het een beetje lastig om te zeggen, maar toen we wisten dat ik zwanger was hoorde we een week erna dat mn vriend moest voorkomen voor een eenzijdig ongeval in 2009. Dit was een hele stomme fout van hem, geen rijbewijs en drank op, en hij moet nu hiervoor 10 maanden zitten in een halfopen instelling. Hij heeft 1x per maand een weekend verlof, en daar moeten we het mee doen. Best moeilijk allemaal, maar we hebben iets moois om naar uit te kijken!!
Ja daar zijn we nu mee bezig, zoveel papierwerk om gek van te worden!:x Maar we proberen een week strafonderbreking aan te vragen. Oh ja, ik kan alleen bellen als ik weeen heb vóór 16.00uur. Anders kan ik pas volgende ochtend 08.00uur bellen.
Tsjah.. ik pas gewoon bij de hele meute in het rijtje! Gelukkig zwanger, ontzettend gewenst.. maar financieel niet breed! Vriendlief is 1,5jaar geleden voor hemzelf begonnen en jah dat draait.. maar draait niet super winstgevend nog..! Gelukkig heb ik een vaste baan dus inkomen is er wel maar we kunnen ons gewoon geen luxe dingen permitteren..! Maar dat scheelt... die hoef ik ook niet! Al kan vriendlief wel eens down zijn door het (tekort aan) geld..! Als je kindje maar liefde in overvloed krijgt een dak boven zijn/haar hoofd heeft en eten binnen krijgt..! Denk ik dan.. Spulletjes halen wij inderdaad ook van marktplaats.. spul ziet er nog mooi uit dus waarom niet..!
hier: gisteren bij een koopwoning gekeken en vandaag en bod uitgebracht hoop dat ze wel genoeg willen zakken met de prijs anders doen we het niet...
Ik denk dat niemand echt ideaal heeft tegenwoordig ! Het is best moeilijk en hard bikkelen tegenwoordig ! Ja tog ??? Hoop dat alles snel goed komt bij jullie ! En pricilla jij hebt last van schildklier ? ! Heb ik ook , heb een te snelle ! Wel behandeld met radio actief jodium! Maar weet niks van dat pil dan nadelig werkt ? Nooit verteld tegen mij?.
Owww en priscilla heeeel veeel plezier morgen zie dat je dan een geslachtsbepaling heb :d super spannend :d ik weet het nog laaaaangggggg niet ! Hahahahah