soms minder voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bambie, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Soms voel ik het kindje de hele dag, vooral het draaien want mijn placenta ligt aan de voorkant dus schopjes voel ik echt heel zelden wel elke keer gekriebel..
    Eergisteren was zij/hij aan het koppeltjeduikelen in mijn buik (zo voelde het tenminste :) ) maar gisteren en vandaag voel ik hier en daar eens iets. Ik voel het wel elke dag gelukkig maar dus de ene keer veel meer dan de andere keer herkend iemand dit?

En nog een vraagje, in het ziekenhuis en bij de vk zeggen ze elke keer dat het kindje nog alle ruimte heeft maar als ik kijk naar mijn baarmoeder (navel hoogte) en lengte baby (zo'n 27 tot 30 cm?) vind ik toch niet dat ze zoveel ruimte hebben jullie wel?
    groetjes
    bambie

2. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik voel hem ook de ene dag veel en de andere dag bijna niet, denk ik niets om je zorgen over te maken hoor :)

Wat betreft grootte van je kindje en baarmoeder, er is wel meer ruimte dan je buik uitsteekt, je baarmoeder groeit volgensmij ook naar binnen, en dan valt het alweer mee toch :)

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Toen ik ongeveer net zo ver als jij was heb ik beeb ook een keer 3 dagen niet gevoel. Heb ook de placenta voor liggen.
    Als je je ongerust maakt kan je vk bellen. Heb ik toen niet gedaan omdat ik daar de derde dag toch al moest zijn. Gelukkig bleek alles goed.

En je beeb heeft zijn beentjes vermoedelijk ingetrokken. Het klinkt allemaal erg krap, en dat zal het ook best zijn. Maar ja, het is toch echt de beste plek voor ze om te zijn. We komen allemaal uit de buik.

4. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ja dat snap ik dat we uit de buik komen (volgens mij is het maar goed dat we dat niet meer weten, het lijkt me best benauwd) :) :)

Ik ga de verloskundige niet bellen omdat ik soms wel iets voel (denk ik) dus wacht het gewoon even af.
    Ik vraag me wel af wanneer je nu eens wat minder onzeker wordt, ik had gedacht dat dat na de 20 weken echo toch wel eens over zou moeten zijn maar dat is niet zo.

Ik moet ook zeggen dat er wel erg veel gebeurd in mijn leven op dit moment, we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis (hopenlijk in juli ergens verhuizen) aan het inpakken. Mijn schoonmoeder die is overleden net toen ik zwanger was, en vandaag krijg ik een telefoontje dat de opa van mijn vriend is overleden en een kennis van hem een hersenbloeding heeft gehad. en die komt waarschijnlijk vandaag ook te overlijden.

Dan ga je je ook afvragen hoeveel stress je kan hebben tijdens je zwangerschap, en o'ja ze gaan ook nog eens bezuinigen op mijn werk (ook op het personeel) dus het gaat even allemaal niet zo lekker...

groetjes
    Bambie

5. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ach meid , het echte voelen komt nog wel ;) vanaf de 27 weken moet jij je kleintje pas elke dag goed voelen.....het is ook maar net hoe hij/zij ligt :) de ene keer voel je de voetjes trappelen en de andere x is het hoofdje aan het duwen tegen je buik<-- dat kan dus zachter aanvoelen ;)
    het is wel eens leuk om eens lekker een kwartiertje op de bank te gaan liggen en zachte duwtjes in je buik te geven! je zal zien dat je vaak een reactie terug krijgt :) geniet er maar lekker van , want als eenmaal geen ruimte meer is dan kan je schaambeen of ribben veel pijn gaan doen hahaha
    grtz Ramona

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Bij veel stress is je kindje ook drukker. Als je zelf (bijv. in een rustig weekend) tot rust komt, voel je je kindje ook minder fanatiek. Dat was bij mij (bij de 1e) wel het geval. Sterkte met alle ellende!

7. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Tja soms denk je hoeveel elende kan je hebben hé?

In iedergeval zal ik wel blij zijn als we in ons nieuwe huisje kunnen en ik de babykamer kan gaan klaar maken,

en de rest, tja daar heb je niet zoveel invloed op, dus heb besloten om het maar over mij heen te laten komen want je kan er toch verder niets aan doen maar ik hoop wel dat het hierbij blijft want het is nu wel even genoeg.

Vanavond naar een voorlichtingsavond van de vk voor zwangeren, ik ben benieuwd wat ik allemaal te horen krijg, meteen even een welkome afleiding.
    groetjes
    bambie

Deel Deze Pagina