Hoi allemaal! Wie telt ook de dagen af, voor de eerste afspraak en echo bij de verloskundige? Ik moet nog wel even maar het is altijd zo spannend!! Een zwangerschapstest zegt dat je zwanger bent maar als je de echo ziet dan voelt het echter of zo haha. 1dec pas de afspraak
1 december duurt nog heel lang. Hier de 1e afspraak als ik 9 weken zwanger ben. Ik ben ook aan het aftellen, heb er zelfs een aftel app voor. Nog 11 dagen voor de 1e afspraak bij de verloskundige. Intake, counseling en volgens mij een echo om naar het hartje te luisteren. We willen het nog aan niemand vertellen dat we zwanger zijn, en dat is lastig vol te houden. Maar over 11 dagen willen we los gaan. Zodat we weten of dat het goed gaat daar binnen, en of het er 1 is of meer. Spannend dat is het zeker. En misschien krijgen we een foto mee, dat zou leuk zijn te laten zien aan de aanstaande opa en oma's.
Haha echt is er een app voor? Ja het voor je houden is lastig he, je wilt zo graag de vreugde delen! Ik hoop voor je dat je lekker druk bent dan gaat de tijd lekker snel! ik zit nu in de 6e week dus als ik 10 weken ben heb ik de afspraak! Het is gewoon nu nog zo on werkelijk!
Hey is zeker spannend....ik heb morgen mn eerste echo bij de verloskundige en als et goed is ben ik dan 9 wkn...ben vorige week al voor een pretecho geweest zodat ik iig wist dat ik geen leeg vruchtzakje zou hebben...heb toen het hartje gehoord...was en is nog zo vreemd. Hopen dat morgen alles het nog doet en mn kleine boon wat verder gegroeid is.
Zeker spannend! Ik heb over 2 weken mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Kan niet wachten om te zien of alles goed is!
Dan moet je inderdaad nog even geduld hebben. Wil je dat zelf pas met 10 weken of kon het niet eerder? (rond een week of 7 is toch gebruikelijk?) In ieder geval sterkte met wachten en aftellen!
Heb een simpele countdown app. Daar kan je invullen bijvoorbeeld hoe lang je al verkering hebt, of wanneer je jarig bent. Nu heb ik er 1 voor de afspraak van de verloskundige. Dat komt dan in een rij onder elkaar te staan. Vind het soms fijn hoef ik niet zelf te rekenen. Hoef ik alleen maar even te spieken hoe lang nog, of hoe lang al. Oe wat spannend lovelie morgen 1e echo. Kitty01 Denk dat het bij elke praktijk anders is. Zo had ik ergens gelezen dat de eerste afspraak + echo gemiddeld tussen de 8-12 weken ligt. Wat ik me dan wel af vraag of ze dan rond 12 weken (de termijn echo) dan nog een afspraak inplannen? In mijn geval zou dat dan misschien zijn als ik 13 weken ben. Volgens mij heb je in het begin 1x per maand een afspraak bij de verloskundige.
Donderdag de 1e echo bij de verloskundige. Ben wel erg nerveus.. al die horror verhalen die je van mensen hoort. Daarbij kon de aanstaande opa z'n mond niet zo goed houden bij mijn directe collega's.. (we werken bij hetzelfde bedrijf) hij is heel enthousiast en dat is heeel lief (ik neem hem niets kwalijk). Maar het zorgt wel voor extra druk, wat eigenlijk heel stom is.
ohh 1 december duurt nog lang ! ik heb mijn eerste echo 11 november dus ben zo nerveus al ! we tellen af !
Hier altijd pas rond de 12 weken dat is dus meteen de termijn echo. Als je geluk hebt kun je eerder het hartje horen via de dopler van de verloskundige. Hier dus officieel maar 2 echo's.
Ik snap geloof ik iets niet helemaal. Als jij op 27-09 je positieve test had (zoals in je onderschrift staat) dan zou je nu zo'n 9 weken zijn (er vanuitgaande dat je 14 dagen na ei positief testte). Dan zou je op 1 december 13-14 weken zijn. Dat is wel echt laat voor je eerste afspraak! 10 weken is ook niet vroeg, maar beter te behappen dan 13-14. Succes met wachten iig. Ik was erg blij dat bij onze praktijk een vroege intactecho stanaard is, en dus al met 7-8 weken. Gefeliciteerd! Succes met je geduld.
Ik hoefde na mijn positieve test gelukkig maar 2 week te wachten na mijn positieve test zou niet weten hoe ik dat anders volgehouden zou hebben
Ik kon niet eerder terecht hellaas vandaar dat ik lang moet wachten, ennik wil niet bij een andere praktijk ivm dat ik met me vorige kindje ook bij hun zat. Fortunae ik denk dat ik uit zenuwen perongeluk de verkeerde datum onder gezet heb hihi allemaal succes en geniet van die 5 min dat je even kan terug zwaaien 😍
Hier volgende week dinsdag 1e echo. Dan rond de 10 weken.. Voor mij ook de 3e. En zie dat jij ook een kindje hebt van mei 2015, ik ook een dochter mei 2015. Zijn we beiden snel zwanger van nummer 3.
Wat leuk, hoe oud is je oudste? die van ons 5, we wilde ze eigelijk dichter op elkaar nr 1 en 2. maar het lukte helaas niet. en nu spontaan zwanger van de 3e wat eigelijk niet helemaal de bedoeling was zo snel maar we zijn nu wel super blij!! Wat zal het druk worden! Hoe denk jij er over? Mijn werk ziet me al aan komen hahah.
Ik heb ook pas met 10 weken de eerste afspraak. 9 december de echo en 10 december afspraak bij de verloskundige.
Ik ook 1 december! Wat gaat de tijd langzaam Maar toch ben ik nu ook al wel aan het genieten. Heeft ook wel iets spannends om zo'n geheim bij je te dragen
Ja erg he hahha, en het is idd ook nog genieten straks krijg je een overvloed aan vragen zo als, hoe lang nog? En ect hahah dus nu even stil genieten idd!