Zwanger in en rond Zwolle

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Suzanne1977, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik hobbel nog steeds rond... Vandaag gestript, maar heeft nog niet veel effect. Vrijdag nieuwe poging, al hoop ik dat het niet meer nodig is

2. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    @MotherMary, ik wilde mijn zoon laten voelen vandaag, stopte hij er mee;)
    @NVM blijven ademen :) Hoevaak en hoelang mag je gestript worden?

3. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Enenen? Al ergens noeuws? Liggen alle babys en placrntas er al klaar voor?

4. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    @Suzanne jaaaaaa heel bekend verschijnsel. Doet die van mij ook steevast als ik zeg 'voel eens' of 'kijk mijn buik beweegt'. Niet echt een podiumbeest denk ik... ;)

@Amertje, bijna 20 weken hee! Wanneer heb je de 20 weken echo?

Is er nog iemand van jullie gisteravond naar de voorlichting in het Isala geweest? Ik was er wel, maar had er een beetje spijt van... Het klinkt echt alsof ze heel goed en zorgzaam zijn hoor, maar de nadruk lag (logisch) zo op het medische aspect (pijnbestrijding, complicaties, keizersnedes etc) dat ik ineens heel bang werd dat mijn zwangerschap niet zo voorspoedig zal verlopen. Bleech. Hoop dat ik mijn vertrouwen in mijn lijf nog een beetje terugvind de komende weken...

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    MotherMary, die voorlichting ben ik nooit heen gegaan. Had begrepen dat dit meer gericht was op degenen die een medische indicatie hebben en meer risico hebben op complicaties. Daarom vond ik het niet nodig om er heen te gaan...

6. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Morgen 19 weken, 28 augustus 20-wekenecho. Ik moet nog ff geduld hebben dus! Voel de kleine nog maar errug weinig, wanneer k er tijd voor neem al helemaal niet. Vriend heeft ook nog niks kunnen voelen. Had stiekem inmiddels toch meer verwacht met een keurig achterliggende placenta...

Niks gehoord van VK over voorlichting in Isala... er zal er nog wel eentje komen komende 20 weken. En voorkeur is thuis bevallen, maar dan nog is zo'n rondleiding niet verkeerd natuurlijk!

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Kijk maar op de site van Isala Amertje, daar staan ze ook wel benoemd. Volgens mij elke 2 maanden, dus ergens in okt?

8. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    NMV nog steeds niks?

Ik heb deze week een gesprek met een gynaecoloog gehad, dus ik ga niet meer naar de voorlichting. (Vorige is KS geweest:() Ik ga voor een pompje i.p.v. een ruggenprik in het geval van pijnbestrijding.

Ik voelde mijn zoon al bij 14,15 weken, heel vroeg al, maar ik wist bij deze al vrij snel dat de placenta voor ligt. Dus had ook niet anders verwacht. Wel jammer dat je de baby nog zo weinig voelt Amertje, terwijl alles zo mooi achter ligt...

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Suzanne, mag ik vragen waarom je voor het pompje gaat?

10. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    De ruggenprik is niet goed bevallen. Hij is niet goed door mijn heup heen gegaan. (Kan voorkomen bij een ruggenprik.) Ik heb weeën ophogers gehad. Het gevolg was dat er vanaf 3 uur 's middags tot laat een kaboutertje tegen mijn rug aan heeft gehamert. De ruggenprik ging wel door mijn been, wat ook niet de bedoeling is, met als gevolg dat ik niet meer goed op mijn benen kon staan en ik had heel graag een hurkbevalling willen hebben, wel geprobeerd, maar niet gelukt daardoor.

Het schijnt dat een ruggenprik beter pijnstillend werkt dan een pompje, maar ik heb aangegeven dat ik niet bang ben voor pijn. De gynaecoloog vond mijn argumenten wel goed, ze snapte mijn overwegingen en heeft het genoteerd.

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ah! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb juist mindere ervaring met pompje... ;)

12. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik had hele erge rugweeën die niet minder werden door de pijnstilling, maar waarschijnlijk had een ruggenprik bij mij ook niet gewerkt... Wel kon ik tussendoor 'ontspannen', maar dat ging bij mij zover dat ik regelmatig vergat om adem te halen. Er ging elke keer alarm af... En ik was erg van de wereld en misselijk (incl overgeven), ook nog nadat het pompje uit was. Ik heb naar mijn idee de helft van de bevalling/geboorte gemist...

14. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook dagen hele heftige rug weeën gehad. Ik geloof dat daar niks tegen bestand is:(

15. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Ik kom elke dag even hier kijken of er nieuws is... Ben benieuwd. Mooie bevalling gewenst, nvm, als het niet al geweest is... ;)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Nog niet geweest, je hebt dus nog niets gemist... :(

17. Amertje

Amertje Actief lid

30 mrt 2015
    255
    0
    16
    Zwolle
    Zat ineens vanmiddag te bedenken dat er 2 waterpolo-aanhangvrouwen zwanger waren/zijn (1 inmiddels bevallen) en zat te bedenken dat één van jullie de ander wel zou kunnen zijn... maar volgens mij toch niet ;) Grappig toch dat je gaat bedenken welke zwangeren je in Zwolle kent en dit zouden kunnen zijn haha!
    Maar NVM, ik hoop dat je nu toch wel gauw eens aan de beurt bent...!

18. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Ja Amertje, haha, dat doe ik ook! Moest vanochtend bloedprikken, dan zit daar de hele wachtkamer vol met vrouwen die de glucosetest komen doen. Heb ook wel een paar keer gedacht: zie hier iemand van het forum tussen zitten?

En nvm, je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg.... Lang wachten hè, dat laatste stukkie? Ik vond dat het moeilijkste wachten van mijn leven! Maar hoe dan ook... over iets meer dan een week heb je je kleine in handen.
    Had de vk je eigenlijk nog gestript?

19. Suzanne1977

24 nov 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wachten in spanning ;)

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Gaat dit om mij?
    Hier nog steeds geen baby te bekennen. Heb voor morgen een intake staan bij het ziekenhuis om inleiden te bespreken. :(

Deel Deze Pagina