Weer, begrijpelijk hoor. Ik duim met je mee dat je een prachtige echo hebt morgen! Amertje, hoe is het met je ischias? Weer een stuk minder hoop ik? Wanneer heb je de glucosetest? Valt wel mee hoor. Drankje zou ik niet in de kroeg bestellen, maar het is te doen. Hoop op een goed resultaat! Nvm, fijn dat je weer een beetje de oude wordt. Er moet nog best veel gebeuren hier in huis. Ik was er vorige week zelfs behoorlijk gestresst van... Maar dit weekend zijn er hulptroepen geweest, hebben we heel hard geklust. De babykamer is nu bijna af en in elk geval zitten we niet meer zo in de verbouwingstroep. Ik ben nu bekaf, maar een stuk rustiger. Al zal ik pas écht lekker zitten als alles klaar is.
Weer, spannend zeg! Wie in je omgeving heb je al verteld van de prille zwangerschap? Wou al vragen bij welke VK-praktijk je zit, maar je loopt nu natuurlijk nog bij het ziekenhuis. Ik heb woensdagochtend m'n glucosetest. Ik hoor echt dramaverhalen over dat drankje, dus ik bereid me op het ergste voor. Maar goed, dat zijn ook mensen die 's ochtends niet goed tegen zoet kunnen en daar heb ik dan weer geen problemen mee: boterhammen 's ochtends zijn juist zoet belegd omdat ik dan geen hartig weg krijg. Dus hagelslag in 7 soorten! Maar goed, wel saai om daar zo lang te zitten. Hoop dat het wat comfortabel is en niet van die plastic ziekenhuiskuipstoeltjes. M'n rug is wisselend. Zaterdagavond had ik last (nadat ik 2 uur in het zwembad op de tribune had gezeten... gek zeg!), gister niet, maar nu op het werk merk ik het weer met lopen. Geen peil op te trekken, maar zo erg als afgelopen dinsdag heb ik gelukkig niet meer gehad!
Amertje, als je je op het ergste voorbereid, kan het alleen maar meevallen! Hier geen ervaring ermee gelukkig. Mijn schoonzus werd er erg misselijk van en moest zelfs overgeven waardoor ze nog een keertje moest... Bij haar 2e moest ze weer en toen hadden ze het drankje net aangepast, was volgens haar nog wel smerig maar niet meer zo erg als 2 jaar eerder! Dus hopelijk valt het jou mee! Weer, wanneer heb je echo? Moet ik nog steeds duimen?
Dames mijn echo was goed!!! Klein frutseltje met een hartslag!!! Helemaal happy. Kan het nu wat meer geloven. Amertje: onze familie en vrienden weten het nu. Iedereen heel blij voor ons het werk nog niet maar het is ook nog vroeg. Heb me al wel bij een verloskundige praktijk aangemeld (extra echo hahaha en kon me niet meer inhouden na de goede echo) bij bakerraad. Zat bij mn vorige zwangerschap bij de kiem maar daar heb ik nooit een fijn gevoel bij gehad. Fijn dat bij jou het drankje dus wel goed gong, krijg je dan ook gauw de uitslag? Mother Mary: heel fijn dat er hulptroepen zijn gekomen, kan me voorstellen dat je op nesteldrang modus gaat/ wilt gaan.
Weer: Gefeliciteerd! En bakerraad heb ik goede ervaringen mee! Over een paar weekjes daar nog langs voor de nacontrole, is niet nodig, maar vind ik zelf erg leuk! En de dames daar vinden het ook altijd leuk om het 'resultaat' nog even te bewonderen... Amertje: Fijn! Hele geruststelling!
Oh dat is goed om te horen!! De receptioniste was ook heel aardig aan de telefoon, dus heb ook een fijne 1e indruk.
Als je wilt zien wie er in de praktijk werken, op hun site kun je foto's bekijken van alle vk en assistentes... Ik heb beide zwangerschappen/bevallingen met hun gedaan. Natuurlijk had ik zo wel mijn voorkeur qua vk, maar allen zijn ze goed in hun werk!
Gefeliciteerd met je goeie echo, weer! Ik heb ook heel goede ervaringen met de Bakerraad. Bij onze 1e al en nu weer. Alle vk's zijn ontzettend vriendelijk en professioneel en geven je heel veel vertrouwen. Ook ik heb natuurlijk wel een voorkeur, maar ik heb bij niemand het gevoel gehad: die moet ik niet aan mijn bed hebben straks! Amertje, fijn van je glucosetest. Viel het mee? Dat drankje hebben ze aangepast. Was een paar jaar terug inderdaad heel smerig, mierzoet drankje 'met een smaakje' (dat maakt t alleen maar erger) in een klein flesje. Maar nu hebben ze het aangelengd. Tis nog steeds zoet en niet erg lekker, maar een stuk beter te doen.
Van harte Weer Wat vond je niet fijn aan de Kiem? En Amertje met de uitslag van de glucose test... Ik zit voor de tweede keer bij het Verloskundighuys en heb daar goede ervaring mee. Je bent toch afhankelijk van hoe de dienstdoende VK in de omgang is. En mijn bevallig is in het ziekenhuis geweest. Ook daar heb ik goede herinneringen aan. Ik probeer alles maar als een momentopname te benaderen.
Wie vond je het fijnst bij het verloskundig huys? Ik heb nu N gehad en J 2x en laatste x de waarneemster, maar de tweede x J was geen succes: ze vergat de hekft en het voelde echt als lopende band. Toen ik een paar dagen later langs moest om papieren op te halen heb ik dat ook aan de assistente gezegd en die vond t heel goed dat ik t aangaf. Volgende x heb ik H, die lijkt me vanaf de foto een kenau maar zal in de praktijkj een schat van een mens zijn!
Ik ben dol op E. Ik vind haar benadering warm en gezellig. Ik moet er bij zeggen dat ik twee jaar geleden bij de KS geen begeleiding heb gehad vanuit het ziekenhuis en dat zij mij toen fantastisch heeft geholpen... Goede uitleg. Echt even wat zorgen weggenomen. (Ik had überhaubt nog nooit in een ziekenhuis gelegen) Ik herken dat wel een beetje en denk dan dat ze misschien een rotdag heeft ofzo..... Wel goed dat je het aangegeven hebt. Heel misschien doet ze er dan wat mee... Ik probeer het altijd een beetje te nemen voor wat het is. In elke praktijk zit wel iemand waar je het niet goed, of juist super mee kunt vinden. Het Overall gevoel moet wel goed zijn. Deze zit vooral dicht bij huis....
E heb ik nog niet gehad. Die zou ik vorige x hebben, maar toen heb ik m'n afspraak moeten verzetten waardoor ik bij waarneemster C kwam. Leuke meid hoor, maar die is toch al weg tegen de tijd dat ik ga bevallen. Maak liever kennis met de VK's die er tegen die tijd ook zijn. Volgende keer heb ik dus H. W en D zijn zelf nog met zwverlof begreep ik. A heb ik ook nog nooit gezien. De assistentes vind ik tot nu toe echt schatten! Hele fijne visitekaartjes voor de praktijk. Ben jij wel eens naar zo'n cursusavond geweest? Of doe jij CP?
Wat is CP? Die groepsbijeenkomsten van het Verloskundighuys? Nee, die doe ik niet. Ik vind de controles iets van tussen mij en mijn vriend. Ik ben wel naar alle voorlichtingsavonden geweest in het ziekenhuis, voor borstvoeding e.d. Ook al doe je er niets mee, het is altijd handig als je er wel wat mee gaat doen... Ik heb bij Lars zwangerschapsgym en zwemmen voor zwangeren gedaan in het cultuurhuis en bij Bubbels, vooral voor de sociale contacten. Het stelt in beide gevallen niet zo veel voor. De zwangerschapsgym is meer een voorlichting. Ik woonde hier nog niet zo heel lang en wilde ook wat mensen leren kennen. Ik doe nu Pilates voor zwangere mamma's. Daar heb ik echt heel veel baat bij, dus daar ga ik mee door voor zo lang het kan. Ik vind het fijn voor de ademhaling en mijn houding. Weet jij al wat je wilt gaan doen? En wat doet de rest om een beetje in beweging te blijven?
Ik begin dinsdag met Zwangerfit, cursus van de bekkenfysiopraktijk in Holtenbroek. Gerichte oefeningen voor zwangere vrouw, houding, ademhaling, een partneravond etc. Ben heel benieuwd! Ik wil idd ook live contact met vrouwen die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. Ik vind zwemmen ook heerlijk maar ik ben een waterpoloër waardoor zw-zwemmen me erg saai leek. Hopelijk word ik wel gewezen op die avonden over bv en Z-H enzo. Want ookal wil ik thuis bevallen, bezoek Z-H met parkeerkbstrucfie en rondleiding etc lijkt me toch niet onverstandig!
Ik heb me gewoon daar waar mogelijk laten informeren. Baat het niet dan schaadt het niet. Het is leuk om een groepje dames te kennend die rond de zelfde tijd uitgerekend zijn. Dan heb je een referentiekader en als het een beetje meezit een clubje waar je af en toe wat kunt bespreken / mopperen
Goedemorgen dames! Suzanne: ik had bij de kiem geen klik, met geeneen verloskundige... Kan het niet goed uitleggen maar het contract liep niet lekker voor mijn gevoel. Zo slecht zelfs dat ik er ook geen geboortekaartje naar heb gestuurd (ik ben bij een gyn in zkh bevallen). Gek hè, ik hoop daarom dat het nu anders wordt. En ben me ook aan het oriënteren op verschillende cursussen, liefst zwangerschapsyoga. Maar pilates klinkt ook nog wel goed. Waar kun je dat doen Suzanne? Andere tips/ aanraders zijn uiteraard ook welkom! Fijne dag iedereen?