Zwanger in Groningen !

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mam1987, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Hallo Dames!

Zijn er nog meer zwangeren hier uit Groningen (of omgeving)? Lijkt me leuk om hier met elkaar te babbelen! Ik ben zelf 13 weken zwanger van ons eerste kindje

2. Tijgertje1980

Tijgertje1980 Actief lid

17 apr 2016
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik woon ook in de provincie Groningen
    ben bijna 30 weken zwanger
    leuk om hier te kletsen
    mvg

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Hier ook zwanger van ons eerste kindje en woonachtig in Groningen!:D

4. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Leuk! Jullie zijn beide even ver zie ik! Wat toevallig!

Hoe verloopt alles bij jullie?

Ik ben net uit de fase van misselijkheid, heb 1 echo gehad (hartje zien kloppen :) ) en volgende week maandag gaan we naar het hartje luisteren! Ben mij nu langzamerhand de uitzetlijst aan het afwerken!

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ja Tijgertje en ik hebben ook beide op dezelfde dag een geslachtsbepaling laten doen, bij hetzelfde bureau destijds:D.

Ik heb vandaag weer een controle gehad bij de verloskundige. Met de baby gaat gelukkig alles goed. Ik heb het afgelopen weekend flink last gehad van het indalen maar vandaag voelt het alleen nog een beetje beurs, dus dat scheelt.

Fijn dat de misselijkheid over is, ben je heel erg misselijk geweest? Het hartje luisteren is zo leuk! Het klinkt een beetje alsof er een kudde paarden voorbij komt razen. Is je eerstvolgende echo de 20 weken echo? Of gaan jullie ook een geslachtsbepaling laten doen?

6. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Leuk! Ik woon ook in groningen en zwanger van ons 1e kindje!

7. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Wat grappig Bozoe en echt toevallig!

Wat balen dat je last hebt van dat indalen...Kun je daar nog iets tegen doen? En fijn dat alles goed gaat met jullie baby!

Ik was in het begin erg misselijk (zonder overgeven gelukkig), maar dat is gelukkig over! Ben zoo benieuwd maandag! Dacht eerst dat ik het tijdens de eerste echo het hartje zou horen, maar met een doppler mag het niet zo vroeg (toen 11weken). Onze volgende echo is inderdaad de 20 weken echo, nu al zin in :) Hoe was dat bij jullie ? Weten jullie allemaal het geslacht? En vertellen jullie het ook aan anderen?

En welkom Nena185! :)

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Er valt niet zo heel veel te doen tegen de indalingsweeën maar gelukkig is het al een stuk minder pijnlijk.

Het klopt inderdaad dat ze volgens mij pas na 12 weken voor het eerst gaan luisteren naar het hartje met de doptone. Dit omdat ze niet weten of het voor die tijd schadelijk is (is nog geen onderzoek naar gedaan volgens mij).

Ik heb een Angelsound destijds aangeschaft omdat ik toch wel erg onzeker was. Ik heb er vrij veel aan gehad in het begin, gaf toch een stukje geruststelling en ook erg leuk om aan familie te laten horen.

De 20 weken echo vond ik ook enorm spannend, ik heb geen oog dicht gedaan de nacht daarvoor. Met 16 weken heeft mijn verloskundige nog een uitgebreide echo gemaakt en alle organen nagelopen maar toch bleef het spannend. De 20 weken echo wordt hier namelijk niet door mijn verloskundige zelf gedaan maar door Vita (Martini Ziekenhuis) dus het voelde wel heel serieus allemaal. Gelukkig was alles in orde en was het nog steeds een meisje. Ik was echt bang dat ik alle roze kleding terug kon brengen hahahaha:D

9. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Jaa snap ik! Vervelend he die onzekerheid! Vonde eerste echo ook ontzettend spannend (wel / geen kloppend hartje etc.). Maar inderdaad vanuit gaan dat het allemaal vaak goed zit en gaat!

Hebben jullie nu ook vaker echo's nu je verder bent of alleen controles?

10. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Hier een klein ventje onderweg, die me sinds het weekend aldoor vol in mijn zij/heup schopt. Echt enorm pijnlijk! Is helemaal beurs daar pff..

Met 13 week en paar dagen hebben we de geslachtbepaling laten doen echter kwam alleen mijn zusje het geslacht te weten en een paar dagen later wij ook dmv een gender reveal party, heel leuk! En nu weet heel de wereld het, alleen de naam blijft geheim!

Ik heb in het begin heeeeeel veel echo's gehad ivm mijn bbz eerder dit jaar. Maar nu hoe verder ik kom hoe minder echo's.. zal straks rond de 35 weken wel weer toenemen geloof ik..
    Heb wel met 27w en 4 dagen een 3d echo gedaan, zo bijzonder mooi!!

11. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    #11 Mam1987, 14 dec 2016
    Laatst bewerkt: 14 dec 2016
    Vervelend dat het zo'n pijn doet! Maar lijkt me heerlijk om je kindje te voelen!

Wat bijzonder hoe jullie dat hebben gedaan met geslachtsbepaling! Had je het verwacht een jongetje?

Wat naar de bbz..fijn dat het geen effect had op een nieuwe zwangerschap en dat het allemaal goed verloopt!

Wanneer zijn jullie eigenlijk uitgerekend?

12. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Het getrappel is verder idd heerlijk!
    Nee ik was overtuigd van een meisje! Dus had een extra echo ingepland om het met eigen ogen te zien haha. Droomde wel 2 dagen voor de gender reveal dat m'n zusje zei een jongen. Maar zijn er gelukkig net zo blij mee!
    Ja de bbz heeft wel z'n littekens na gelaten letterlijk en figuurlijk dus zijn zo ontzettend dankbaar dat ik zo snel week een gezonde zwangerschap mocht hebben.

Ik ben 27 februari uitgerekend, jullie?

13. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Hier ook provincie Groningen :)

14. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Welkom Mama2017! :)

Februari! Dat is al snel! Al helemaal voorbereid? Alles al in huis?

Ik ben 13 juni uitgerekend, dus dat duurt nog even :)!

15. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Ik ben 21 februari uitgerekend. De babykamer is helemaal klaar en alles in huis. Het kraampakket van de zorgverzekering is inmiddels ook binnen dus het aftellen kan beginnen!

@Mama2017 welkom!

Het Noorden is nog best goed vertegenwoordigd op ZP.:D

16. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Ook al zo snel! Aftellen dames, spannend hoor!
    Werken jullie ook of al met zwangerschapsverlof?

Wij zijn ook al bezig met inslaan van de uitzetlijst...babykamer van de week besteld en gaan dit weekend even langs de babydump etc.

Kennen jullie trouwens leuke babywinkeltjes in Groningen?

17. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Ja druk aan het aftellen! Met vandaag nog 15 werkdagen verdeeld over 4 weken! Dus nog 8 in het nieuwe jaar heerlijk!
    Wij hebben bijna alles af.. alleen z'n kast in elkaar ( al bijna klaar) lampje en plankjes aan de muur en dan het leukste: de aankleding!
    Gisteren een informarie avond gehad over de bevalling, krijg er al meer zin in haha!

Ik ga veel naar de woonboulevard hoendiep daar heb je de prenatal babyplanet en babydump naast elkaar ideaal!

18. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat alles al klaar is! Kun je lekker rustig aan op je kleine wachten!

Ben vandaag inderdaad naar Hoendiep geweest en zijn zeker geslaagd. Kinderwagen wordt nog een klus met lange vriend en zelf niet zo groot :0 Hebben jullie al dat spul nieuw gekocht of ook wel tweedehands?

19. Nenna185

Nenna185 Bekend lid

24 okt 2015
    691
    345
    63
    Oh herkenbaar! Mijn man is 1.86 en ik 1.60.. maar hebben de mutsy igo zijn we heel blij mee! Zo soepel en makkelijk.
    Wij hebben alles 2e hands behalve de kledingkast voor de kleine. Ook mijn koeka verslaving is 3 kwart 2e hand's van haha!

20. Mam1987

Mam1987 Lid

7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Bij ons ongeveer zelfde, ik ben 1.60 en mijn vriend is 1.94...We hadden inderdaad of een mutsy igo of Joolz day. En dan tweedehands, omdat ze nieuw ontzettend duur zijn! En koeka is ook heel mooi...maar inderdaad ook weer zo duur!!

Zitten jullie verder bij cursussen of iets dergelijks?

Deel Deze Pagina