Hoe zit het nu precies??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dubbelgeluk, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.093
    113
    Ik heb op de site van het voedingscentrum al e.e.a. gelezen, maar zou graag hier nog een vraag willen stellen. Hoe zit het nu met listeria? Kan dit ook groeien op niet rauwe/ wel gepasteuriseerde producten? Of is dat niet meer mogelijk?
    Als je eten hebt gekookt wat je later weer op wilt warmen, heb ik begrepen dat je het goed moet verhitten. Is dat dan vw listeria? De producten zijn al een keer gekookt geweest.

Daarnaast heb ik roosvicee 50/50 gedronken, waarvan het pak al even open stond in de koelkast (wist ik niet), houdbaarheidsdatum is nog ver weg, is dit dan ook een risicoproduct, of is het gewoon voor de smaak minder lekker? (Smaakte overigens prima)

Juist omdat ik er zo weinig vanaf weet, maakt mij dat onzeker. Ik hou niet eens van rauwmelkse kaasjes of zalm, en rauw vlees eet ik ook niet. Als ik verder mijn groente en fruit was, heb ik dan alle maatregelen getroffen om het te voorkomen?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Je hebt het helemaal goed begrepen. Alleen de rauwe zachte kazen mogen niet. Verder inderdaad groentes en fruit goed wassen en kliekjes goed opwarmen want hier kan het wel in zitten. Alhoewel groent en fruit meer toxoplasmose is.
    Betreft de frisdrank hoef je je geen zorgen te maken, hier zitten allemaal conserveringsmiddelen in en wordt je niet zomaar ziek van.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina