Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gentle, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    nou er is zo'n zwangerschaps kliniek, daar gaat iedereen eigenlijk heen. ze zijn hier gek op echos! kost maar 4 euro. dus sat is wel heel fijn!!! buiten de gemaakte afspraken kun je daar niet echt terecht. het is daar zo druk dat de arts geen tijd heeft.
    Ook heb je hier geen kraamzorg, alles moet je zelf doen, gelukkig woont mijn moeder ook hier, zo kan ze me een beetje helpen. zal wel een zware tijd worden.
    Thaise mensen dumpen hier al die kinderen bij hun (schoon)ouders. maar dat wil ik absoluut niet.
    Dus dit forum geeft echt wel veel antwoorden op mijn vragen!
    Dat is wel heel fijn!

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ Esther: Ja klopt de bananen zijn voor Kalium maar ook voor Calcium (dus ook de zuivel is daarvoor).

@Rose: kraamzorg is echt typisch nederlands. Geen van de meiden hier op het forum heeft kraamzorg. Er bestaan wel mogelijkheden om kraamzorg vanuit NL te krijgen, maar dat is ontzettend duur. Wel fijn dat je moeder in de buurt woont en die je wat kan helpen. Doen ze in thailand wel aan thuisbevallingen of ook alleen maar ziekenhuisbevallingen?

3. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    alleen ziekenhuis bevallingen, toen ik dat vroeg begonnen ze keihard te lachen! haha nou zo rare vraag is dat toch niet..

hey even een ander vraagje, miss een beetje domme vraag, ik ben nog niet zo heel lang op dit forum, maar hoe krijg ik zon ticker net als jullie bij mijn naam?

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier precies dezelfde reactie hoor, geloof dat dat in veel landen is.

Voor de banner kun je boven in het menu naar banners gaan en daar er een uitkiezen. Zodra je alles hebt uitgekozen kun je het adres in je vakje voor je handtekening kopieren in je persoonlijk profiel.

5. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    super dank je wel! even testen of tie het doet.
    Hoe lang woon jij eigenlijk al in spanje? en ben je met een NL jongen of spaanse?

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Rose87 Ik woon hier nu zo´n 4 jaar en ben samen met een spanjaard (anders was ik denk ik lekker in NL gebleven, niet dat ik hier niet gelukkig ben, maar vind NL gewoon erg leuk)..

Elif82, tja dan weet ik het ook niet meer, dit is wat de nederlandse ambasade me vertelde..

8. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    #188 katjepatatje, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    @rose87: ooooh een echo voor 4 euro! Wat een schijntje, zeker als je bedenkt wat die apparatuur kost. Wel fijn dat je moeder ook in Thailand woont, maar thuisbevallen zit er zeker niet in? Of ga je het toch proberen?Thuisbevallen gebeurt misschien alleen in gebieden waar mensen niet anders kunnen? Heb je trouwens een Thaise partner?

@AMS: misschien geldt het nationaliteitsverhaal voor Spanje en dat de ambassade je daarom dit vertelde? Elk land houdt er een beetje zijn eigen regels op na. Zowel in Frankrijk als België is alleen er geboren worden zo te zien niet voldoende.

@Esther87: Ik kan hier geholpen worden aan mijn klachten, ik ben gewoon verzekerd hier. Maar dat bestaat tot nu toe vooral uit pijnstillers en antibiotica voorschrijven (die niet werken als er geen bacterie is grrrrr). omdat de oorzaak niet de meest voor de hand liggende is, moet ik nogal doordrammen voor extra onderzoeken. Voor de blaasecho heb ik de gynecoloog 3 afspraken lang moeten bewerken voor ze me die voorschreef. Voor mij is de uitslag wel een bevestiging dat het niet tussen de oren zit. Dat gevoel geven de artsen je hier nl. wel als je 'zeurt'.

Ik ben in de (roze) wolken! Ik heb een afspraak gemaakt met een sage-femme (soort verloskundige) die aan thuisbevallingen doet, en hopelijk zal zij mijn verdere zwangerschap kunnen begeleiden. En dat betekent ook dat ik na mijn bevalling wat hulp van haar aan huis krijg, jippie!

Ik voel me steeds beter, hoewel die rechter nier soms zeurende pijn geeft. Wat de oorzaak is, is nog steeds een raadsel. Binnenkort ook maar weer eens naar de dokter, hoewel ik me nu niet meer zo slecht voel.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik geloof je wel hoor meis;), maar iig bij ons is het zo het geval???
    Wat leuk trouwens dat je in spanje woont.
    Wij hebben ook gedacht over turkije, maar nu voorlopig nog maar niet;)
    xxx

10. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    hey ja ik ben met een Thaise jongen samen,
    ik weet niet of sommige andere thuisbevallen, want ze gooien de thaise mensen hier zo achter in zo'n pick up rescue truck en vervoeren ze naar het ziekenhuis...
    nou toen ik vroeg gewoon uit interesse of ze toen bevallingen in het water deden.. toen zei ze dat je daar voor ECHT SUPER rijk moest zijn.. gek he?

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen?
    Hier is de warmte zo goed als voorbij, echt heerlijk..
    Verder veel last van mijn navel, de dokter dacht aan een hernia, maar na een bezoekje aan het ziekenhuis blijkt het wel aan het openen te zijn, maar (nog) niet zoveel dat er over een hernia gesproken kan worden.
    Inmiddels hebben we alle spulletjes in huis en het kamertje geverfd, ik moet nog wel wat dingen wassen, maar we zijn er dus klaar voor. Nu nog even genieten met z´n tweetjes.

Noralie, voor jou nu echt de laatste loodjes... Spannend hoor, ben je er helemaal klaar voor? Hoe doe je dat eigenlijk met het bad, heb je die al staan? Iig veel succes!

12. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Hallo allemaal!

Sorry dat ik lang niet gereageerd heb, maar ben er niet aan toe gekomen.

Vorige week donderdag mocht ik terug komen voor de echo zodat ze kon kijken of het nog goed was na de bloedingen. Dat was het geval!!! We hebben een hartje zien kloppen in een minimensje van 7,2 mm. Heel erg opgelucht natuurlijk.
    Ik voel me verder goed, ben alleen mega moe! Slaap erg veel en onderneem momenteel weinig.

In een boekje dat ik van de gyneacoloog heb gekregen, heb ik iets gelezen over thuisbevallingen :$ Echt waar....maar waarschijnlijk hier bovenop de berg in dit achtergestelde dorp zal dat niet kunnen en ik moet eerlijk zeggen dat ik een ziekenhuisbevalling ook wel een veilig gevoel vind. Ik heb ook iets gelezen over de zogenaamde Hebamme, kraamhulp, die mogelijk ook na je vertrek uit het ziekenhuis thuis nog wat tips kan komen geven....dat vind ik wel weer interessant!

Hoe doen jullie dat met familie die op kraamvisite willen komen? Bij ons reageert iedereen meteen van: oooh dan moet ik direct vakantie aanvragen, maar ik ben bang dat dan straks heeeel de familie tegelijk hier allemaal in zwitserland zit.....dat zou ik eigenlijk wel willen verspreiden.

Fijne dag !

13. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi allemaal,

Heb wel lekker meegelezen met alle verhalen hoor de laatste weken maar had tegelijkertijd zoveel te doen dat reageren er even niet inzat. Nu even een uurtje computertijd.

Ik heb afgelopen dinsdag mijn laatste werkdag gehad. Nu dus echt op verlof! Heerlijk dat mijn man freelancer is en dus met mij op verlof is. Op het moment van schrijven lijkt ons huis wel een oorlogsgebied (toepasselijk voor het land waar ik woon ;)). Echt alles ligt overhoop! Gek genoeg raak ik er niet eens van in paniek en dat terwijl de bevalling zich elk moment kan aandienen...

De verloskundige was hier eergisteren en schat in dat de baby nu 3000gram weegt. Ze is ingedaald en vanwege de grote hoeveelheid vruchtwater heeft ze het idee dat mijn bevalling wel eens kan beginnen met het breken van de vliezen (dat is niet bij iedereen zo, schijnt). Verder heeft ze het gevoel dat het een goede bevalling wordt, fijn idee ook al baseert ze dat puur op haar intuitie.
    @AMS: zij neemt het bad mee als de bevaling begonnen is. Tot 5 cm ontsluiting mag je er toch niet in en tegen die tijd is ze hier (hoop ik :)).

@Alpenmama: ik denk dat je zelf moet bepalen en aangeven wanneer jij je familie op bezoek wilt! Mijn moeder "springt" op het vliegtuig als de bavlling begint, mijn vader komt half oktober. Dan een vriendin in november en wij hopen met kerst naar NL te gaan. Maar ik had al 2 vriendinnen die meteen wilden komen en die heb ik vriendelijk (doch dringend) verzocht dat niet te doen. Ik heb namelijk geen zin in een overkill aan mensen maar vooral wil ik dat ze komen als wij gewend zijn aan ons kindje en zelf ook weer lekker dingen kunnen doen. Ik wil ook genieten van mijn bezoek! Dat zorgde even voor teleurgestelde gezichten maar dat is dan jammer, niet mijn probleem.

Hier heeft het gisteren voor het eerste gemiezerd na zeker een half jaar geen druppel. De herfst dient zich dus eindelijk aan! Ook al is het nog warm, de vochtigheid is uit de lucht en wind verkoelend. Heerlijk dus!

Nou meiden, ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en dat iedereen zich goed voelt! Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen!

14. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    @AMS: doe het rustig aan hoor! Ik kan me voorstellen dat er op het laatst toch nog een drang komt om het een en ander in orde te maken, maar een navelbreuk oid is nou ook niet echt lekker. O, en hier in Z-frankrijk is het ook eindelijk koeler geworden, idd lekkerder zo!

@Alpenmama: je verhaal is heel erg herkenbaar! Ik had ook een bloeding gehad helemaal in het begin, maar ook bij mij was er niets aan de hand. En die moeheid, phoe, daar kan ik ook over meepraten. Ik heb dagen gehad dat ik echt niets anders kon dan in de fauteuil zitten dutten. En die Hebamme zou ik maar alvat reserveren :D Wat een uitkomst! Hier kun je hulp thuis op je buik schrijven als je terug bent uit het ziekenhuis. Het is bevallen, naar huis en je zoekt het maar uit. Mijn schoonmoeder heeft zich aangeboden als hulp! Heel lief, maar ik weet niet of ik dat trek. Aan de ene kant wel fijn dat ze wil helpen, maar aan de andere kant zijn wij beide niet echt sociale dieren die het fijn vinden als er 24 uur per dag, 7 dagen lang iemand bij ons in huis zit. Nou ja, nog maar even over nadenken.
    Ik maak me niet zo druk om bezoekers die we gaan krijgen. De meesten vinden het toch te ver om 'even' snel langs te komen, dus we gaan bij de paar die wel komen, gewoon aangeven wanneer het uitkomt. Jammer dan als het ze niet bevalt dat het niet de dag na de bevalling al is, maar bijv. 4 weken later.

@Noralie: begrijp ik het goed dat je thuis, in bad gaat bevallen? Wat fijn dat dat mogelijk is dan! Succes met de laatste loodjes, en het opruimen haha!

Ik ben vandaag voor het eerst naar de verloskundige geweest, een die aan thuisbevallingen doet! Wat een verademing vergeleken met al het ziekenhuisgespuis zeg. Ze luisterde naar wat ik te vertellen had, vertrouwde ook op mijn oordeel over mijn lichaam, en nam een uur de tijd voor ons. De afstand tot het ziekenhuis lag op de grens, maar thuisbevallen 'mocht'! Ik ben daar zo blij mee. En mijn lichaam lijkt het probleem van de pijn ook eindelijk op te gaan lossen. We hebben in het weekend nog een wandeling van enkele uren gemaakt, en dat ging prima. En dan te bedenken dat ik een paar maanden geleden niets eens een maltijd kon bereiden, wegens de pijn. Ik hoop dat de verbeterende lijn doorzet, maar nu voel ik me al zoveel beter dan een paar maanden geleden.

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Noralie: Wat fijn dat zij voor het bad zorgt, weer een zorg minder voor jou.. En fijn dat ze zo'n goed gevoel over de bevalling heeft, dat zal je wel geruststellen..
    Lekker dat jullie samen van je verlof kunnen genieten (kan je man ook fijn helpen met orde in de chaos scheppen:))...

@Alpenmama: Wij verwachten behalve mijn ouders (en heel misschien mijn zusje) geen bezoek vanuit NL. Als alles goed gaat gaan we met de kerst naar NL en zullen we daar wel iets van een kraamborrel bij mijn ouders houden..
    Ik zie vooral op tegen het bezoek van mijn schoonfamilie, die wonen hier allemaal om de hoek, maar zijn niet gewend om na een uur weg te gaan, die blijven meteen de hele dag hangen (daar heb ik nu al moeite mee). En vooral vervelend dat ze allemaal al bedacht hebben dat ze de eerste dag in het ziekenhuis langs willen komen...
    Als ik jou was zou ik iig proberen het bezoek te reguleren en zeker geen mensen in huis te nemen, zodat jullie ook aan je rust en uurtjes met je gezin kunnen komen..

@katjepatatje: Wat fijn dat je je zoveel beter voelt! En lekker dat je een verloskundige hebt gevonden waar je vertrouwen in hebt. Het idee van thuis kunnen bevallen is natuurlijk helemaal fijn, maar ook al zou je naar het ziekenhuis moeten is het natuurlijk fijn begeleiding te hebben van iemand die je vertrouwd. Krijg je nu trouwens je controles dubbelop of alleen van de VK? Hier is het nl zo dat ook al ben je prive verzekerd en beval je in een privaat ziekenhuis, moet je alsnog op alle sociale controles komen..

16. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Oef nee zeg, gelukkig mag de verloskundige mij maandelijks controleren en hoef ik geen dubbele controles. Ze mag van het sociale verzekeringssysteem de verplichte controles doen. Alleen voor de 2 verplichte echo's die nog gaan komen moet ik naar een kliniek waar ze echo's kunnen maken (of het ziekenhuis :x). Verder had de VK mij nog wel op het hart gedrukt om eenmaal, in de 8e maand, bij het ziekenhuis langs te gaan, voor het geval dát ik er toch heen zou moeten.

Ik wens je heel veel succes met je schoonfamilie :$. Maar wie weet interesseert het je helemaal niets meer als je eenmaal bevallen bent, laten we daar maar op hopen ;).

17. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @katjepatatje: Ik ga inderdaad in bad bevallen...tenminste...dat is het plan.
    Wat fijn dat je een verloskundige hebt gevonden! Wij zijn trouwens ook naar het ziekenhuis gegaan om te kijken en dat vind ik toch wel een fijn gevoel nu (weet hoe het eruit ziet enzo). Onze verloskundige heeft trouwens ook uitgebreid uitgelegd wat ze in het ziekenhuis doen zodat we daar goed op zijn voorbreid. Mijn man weet ook dat hij daar een grotere rol speelt omdat er een aantal dingen met de baby gedaan worden na de bevalling die wij niet willen en hij er dus op toe moet zien dat het gaat zoals wij willen.

@AMS: inmiddels ziet alles er bijna uit zoals we willen :) Zijn erg blij met het resultaat en ik was door alle commotie even vergeten dat ik binnenkort ook nog moet bvallen :) Ineens wel weer heel spannend maar inderdaad een geruststellend idee dat de verloskundige er een goed gevoel over heeft.

Fijne dag allemaal! :)

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, fijn dat alles er nu bijna uitziet als jullie willen, het aftellen voor jou is nl nu echt begonnen... Wat doen ze eigenlijk in het ziekenhuis daar na de geboorte wat jullie niet willen? Ik weet namelijk helemaal niet wat ze hier doen. Morgen weer naar de gyn, dus dan hoop ik toch maar weer eens wat meer info te krijgen.. Hier hebben we een van de verloskamers ook gezien, niet echt vrijwillig, want toen ik voor mijn navel ging werd ik in een verloskamer gezet aan een machine om de aktiviteit van de baby te meten (en geloof dat ze hier de deuren niet dichthouden, want hoorde nogal wat geluiden uit andere verloskamers komen, niet zo fijn).
    Succes met de laatste loodjes, probeer nog een beetje van je rust (voor zover je die nog kan pakken) te genieten..

19. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @AMS: deuren open? Brrr...kan me voorstellen dat dat niet echt bemoedigend werkt als je nog niet aan het bevallen (toe) bent!

Helaas wordt in het ziekenhuis de navelstreng snel doorgeknipt en kunnen we daar weinig aan doen. Maar je kunt wel voorkomen dat de baby meteen bij je wordt weggehaald, naar een kamer met heel veel andere baby's gaat, veel licht en herrie...nogal een shock als je net uit een donkere warme baarmoeder komt! En juist die eerste uren zijn zo belangrijk voor de binding tussen moeder en kind. Ook krijgt de baby hier standaard een vitamine K injectie (dat is in heel veel landen gelukkig al vervangen door druppels). Dat is voor de baby een zeer pijnlijke injectie die dus onnodig is. Denk overigens wel dat de procedure per land verschilt. Misschien inderdaad een goed idee om je gyn eens te vragen wat de gang van zaken is na de geboorte. Dan kun je altijd nog besluiten dat je bepaalde dingen wel of niet wilt.

Jij hebt ook niet zo lang meer te gaan! Ik merk dat ik - gek genoeg - steeds minder het gevoel heb klaar te zijn voor de bevalling. Dus hoop dat ze nog even blijft zitten. Maar uiteindelijk heb ik het niet voor het zeggen dus we zullen zien :)

20. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    @ Noralie: Spannend, echt de laatste loodjes!!! Goed dat jullie duidelijk weten wat jullie wel en niet willen. Ik hou het hier in de gaten!!! :D

@ familiebezoek: We gaan er zeker op toezien dat we niet overspoeld worden met visite. Moet dat alleen nog even voorzichtig proberen te brengen bij de schoonouders en ouders...we moeten maar eens kijken hoe we dat gaan doen, want ze moeten natuurlijk wel vakantie aanvragen. Bijna iedereen werkt in de zorg en kunnen niet plots vrij krijgen....
    Over twee weken gaan we naar Nederland, dan moeten we het er maar eens over hebben.

Ik ben nog steeds heel erg moe en wisselend van stemming. Dan ben ik blij, maar ben ook regelmatig best onzeker over alles....zou het nog goed zijn? Krijgen we alles goed geregeld? Wat daarna? Terug naar NL?
    Voordat we naar NL gaan en de hele familie en vriendenstapel vertellen over het blijde nieuws, zou ik toch wel graag nog een echo willen. Nu pas 29e okt....ga toch liever met een goede echo op zak het blijde nieuws verspreiden....misschien ben ik wel een onzekere miep, maar ja....kan er niets aan doen dat ik me zo voel he.

Trouwens, zo'n kraamfeestje in Nederland is ook nog wel een idee he....die ga ik wel even onthouden!

Deel Deze Pagina