Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gentle, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hey hey,

ik dacht laat ik me ook maar eens bij de buitenland mama's voegen. ik zit dus ook in spanje.
    ik vind het erg lastig om in het buitenland zwanger te zijn. In nl is alles zo makkelijk te vinden, maar goed wij redden ons wel:)

We zitten nu net midden in een verhuizing dus het is een beetje gaos, maar beetje bij beetje krijg ik de baby kamer op orde:) en de rest volgt vanzelf wel. :)

2. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Welkom Helene E! Leuk dat je je nog even bij ons voegt.

Woon je met een Nederlandse of Spaanse man in Spanje? Het is natuurlijk ook makkelijker om in Nederland je weg te vinden, maar ik vind met behulp van collega's en bekenden, komen we hier ook wel een eind....in Spanje zou ik het wel wat moeilijker hebben ivm de taal haha!

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Noralie: jeetje, dat is vervelend dat ze de baby bijna meteen bij je weg halen. Gelukkig staat in mijn boekje van de verzekering dat ik recht heb op een kamer samen met de baby en dat ze die niet zomaar (behalve als er natuurlijk medische indicaties voor zijn) bij je weg mogen halen. Ik zal eens navragen over de vitamine K, ben er wel benieuwd naar hoe ze dat hier doen..
    En idd hoef ik ook niet zo heel lang meer, maar wat mij betreft kan het ondanks dat ik enorm tegen de bevalling op zie niet snel genoeg gaan. Ik heb echt genoeg van het zwanger zijn, alles doet me zeer en ook slapen is een ramp, maar ja, we zien wel wanneer meneer er klaar voor is...

@alpenmama: Misschien kun je een pretecho laten maken voor je naar NL gaat? Dan weet je iig dat het goed zit voordat je het aan iedereen verteld.. Wat het plannen van vakanties betreft voor bezoek is ook wel lastig, je weet nl niet wanneer je kindje komt, het kan veel te vroeg komen, maar het kan nl ook zijn dat je overtijd loopt..

@Helene, leuk dat je hier langs komt! Heb toevallig net op je topic over de uitzet gereageerd..
    Weet jij trouwens hoe het zit met die 2500 €? Ik hoor van mensen dat je het nu al niet meer krijgt, maar op de site van agencia tributaria staat er helemaal niets over en kan ik het model nog steeds gewoon downloaden..

4. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hoi, hier ook iemand die in Spanje woonachtig is.
    De 2500 euro is niet afgeschaft hoor, er gaan geruchten, maar niks oficieels in ieder geval dus dit jaar zeker nog geldig.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @supermummy: Mooi dat het nog niet officieel is, kon er idd ook niet echt info over vinden. Zou jammer zijn als we net buiten de boot vielen. Jij bent er al bijna (als je nog niet aan het bevallen bent), succes!

6. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    He buitenland-mama's,

Hoe gaat het hier? Al babies? :D

Ik had vanochtend weer een bloeding....eenmalig wc-papiertje vol (sorry voor de details), daarna nog wat donkerbruin en nu niets meer.....ga er maar van uit dat het oke is. Toch? Het komt voor bij 20% van de zwangeren en daarvan gaat de helft gewoon helemaal goed. Bel nog wel even om het even te melden denk ik....

Nog twee weekjes en dan een week naar Nederland!!! Heel veel zin in!

Rustig aan allemaal!

Liefs uit de Alpen

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @alpenmama, wat vervelend ondanks dat alles ws goed zal zitten zal het toch de nodige spanning met zich mee brengen denk ik. Ik zou het idd even melden en horen wat ze te zeggen hebben (misschien mag je dan toch voor een echo komen die je dan mooi mee naar NL kan nemen).. Lekker hoor, bijna naar NL, ben jaloers op je. Hopelijk gaat alles goed en kunnen wij met de kerst weer even naar NL...

8. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi meiden,

Hoe is het? Hier nog steeds rustig... het rommelt "down under" zo nu en dan en had vannacht niet zo'n goeie nacht maar bevallen...ho maar ;)

Ik las net toevallig een topic over eten en daar kwamen de krentenbollen en broodjes kroket voorbij. Toen kreeg ik ineens zo'n zin in Nederlandse producten die ik hier niet kan krijgen... Wat missen jullie nou het meest? En hangt dat dan, net als bij mij, af van je bui? Zoet of zout enzo? :p

9. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @alpenmama: ooooh, jij kan al heel snel alles eten dat je nu mist realiseer ik me ineens! Ikke jaloers!!!

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @Noralie: Spannend hoor, wel vervelend dat je dan niet zo'n fijne nacht hebt gehad. Hopelijk gaat het vannacht (als je niet bevalt of al bevallen bent) beter...
    Ik mis vooral bastongekoeken en rozekoeken en wat ik hier niet kan krijgen zijn dolmaas, niet echt nederlands natuurlijk, maar daar heb ik al tijden zo'n zin in (kan hier ook geen wijnbladeren vinden zodat ik ze zelf kan maken)... Er zit hier wel redelijk in de buurt een bar die nederlandse snacks verkoopt, dus daar haal ik af en toe een kaassouffle en bitterballen, mmhh!!

11. Emme

Emme Niet meer actief

Noralie, vandaag je uitgerekende dag zie ik? Spannend! Zal af en toe eens komen spieken of je al bevallen bent ;).

Hier in Dubai kun je qua eten bijna alles krijgen, maar ik mis af en toe wel de kruidenmixen en sauzen van Conimex (maakt koken toch een stuk makkelijker...)

12. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Nou, ben nog niet bevallen...vannacht zelfs een heerlijke nacht geslapen (stilte voor de storm?). Begin nu wel ongeduldig te worden hoor!

Ohhh, kroketje, roze koeken, jammie! Ik heb gisteren in ieder geval wel pannenkoeken gemaakt met spek en kaas, das ook best wel heel Nederlands, toch? ;)

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Pannenkoeken zijn heel nederlands en idd makkelijk te maken, wij eten ze ook vaak.
    Ben benieuwd of je al bevallen bent inmiddels, iig veel succes! Ik heb wat problemen met internet, maar probeer de site in de gaten te houden..

14. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    ik heb net paneermeel gekocht.. ik mis de kaassoufflés! Niet de chique uit de oven, maar gewoon de ranzige uit de snackbar. Ben benieuwd of het wat wordt. Sommige dingen mis ik hier wel hoor; als vegetariër is het af en toe doffe ellende. Het enige wat ze voor 'mijn soort' hebben, zijn droge groenteburgers zoals we die 15 jr geleden in NL hadden. Ik droom soms van het assortiment van de Appie... Wel heeft de supermarkt hier gedacht aan satésaus, hagelslag, pannenkoekenmix en fritessaus. Helaas geen roze koeken! :D

Verder gaat alles zijn gangetje. Ik begin een buikje te krijgen, maar heb nog niets gevoeld. Ik ben ook veel te ongeduldig! We zijn afgelopen weekend 'even' naar de middellandse zee geweest, wat zalig was dat! Lekker genoten en uitgerust. En toen we terugkwamen, kreeg manlief telefoon dat ie naar NL moest komen voor een begrafenis. Omdat ik me niet te druk moet maken, gaat hij alleen met de trein en blijf ik hier.

@Noralie: ik ga voor je duimen, het is de hoogste tijd :). Ik hoop op een vlotte bevalling en een prachtig kindje!

@Helene: welkom hier!

@Alpenmama: hoe gaat het met je? Hopelijk was de bloeding niets ernstigs en ben je nu bezig met de voorpret voor je trip naar NL.

(ps: ik moest wel een beetje grinniken .. terwijl ik dit bericht typ, verschijnt er op deze pagina een google-advertentie voor 'real dutch food' hahaha, ze weten ons wel te vinden zeg!)

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    katjepatatje, wat vervelend dat je na een fijn weekend zulk nieuws krijgt.
    Hier is er voor de vegetariers ook idd niet echt veel keus. Als je om iets van groente vraagt krijg je vaak wat aardappels... Gelukkig hebben sommige engelse winkeltjes wel enkele quorn produkten (wel ontzettend duur, maar op z`n tijd nl wel erg lekker) en soja kan ik hier gelukkig wel krijgen.
    Ik ben benieuwd hoe je kaassoufflees geworden zijn, anders heb ik nog wel een makkelijk recept voor je..

Noralie, ben benieuwd of je inmiddels bevallen bent... Hopelijk gaat (of is gegaan) alles naar verwachting..

16. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi allemaal,

Nog steeds niets hoor! Onze dame zit blijkbaar prima... Ik begin een tikkie zenuwachtig te worden omdat ik absoluut niet wil worden ingeleid maar ik heb nog even...

Voor vegetariërs is het hier juist heel fijn! Er is bijna geen restaurant dat niet iets voor vegetariërs op de kaart heeft staan en heel veel gerechten worden sowieso al zonder vlees bereid. En Tivall komt hier vandaan dus volop keus in de supermarkt. Ik ben geen vegetariër maar ik weet dat vegetarische vrienden altijd blij zijn om hier te zijn kwa eten :)

Nou, ik ga weer even op mijn dochter inpraten, dat ze wel mag komen. Jullie zie/horen het!

17. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hallo! Hier ook een NLse in het buitenland. Wij wonen nu 2 jaar in Zwitserland en gaan over 2 weken verhuizen naar Frankrijk, 800m. over de grens van Zwitserland. Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en voel me goed gelukkig! Ben net terug van een tripje naar NL, genoten natuurlijk! Helaas zal het nu wel zo'n half jaar duren voor ik er weer heen kan...En dan met baby!!Haha gek idee.
    We hebben zo'n beetje de hele babyuitzet in NL gekocht, veel is hier in Swiss toch ouderwetser en stukken duurder dan in NL. Hebben jullie ook veel in NL gekocht?
    Ik meld me binnenkort wel weer eens! Doei!

18. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Welkom Juttel! Mag ik vragen waarom jullie je geluk nu in rankrijk gaan beproeven? Wij hebben heel veel gekocht in NL tijdens ons laatste reisje. Schoonmama woont in de grote stad en dankzij marktplaats hebben we in een dag allerlei moois gescoord: een badje, kinderwagen en een maxi-cosi. Voor een prikkie werkelijk! In frankrijk is het zelfs tweedehands harstikke duur. Ik vraag me wel eens af of mensen wel echt van hun spullen af willen. Verder heb natuurlijk ook de Hema, IKEA en H&M onveilig gemaakt :D
    Hoe zijn je ervaringen als zwangere tot nu toe geweest in Zwitserland?

@AMS: wat een uitkomst dat die Engelsen zo van hun etenswaren houden, en er zelfs in Spanje Quorn te krijgen is! En duur is eigenlijk wel logisch. Gekoeld transport zal niet goedkoop zijn... Manlief zit nu in de trein, en gaat kijken of hij nog puf heeft om wat etenswaren uit Nederland mee te smokkelen. Mijn zelfgemaakte kaassoufflés liggen in de vriezer te wachten op de hete olie. Ik had nog wat ei en meel over en heb ook maar een franse versie gemaakt: een stuk camembert in paneermeel!
    Hoe gaat het trouwens me je? Speelt de navel nog op?

@Noralie: mag ik binnenkort even langskomen om lekker te eten? Klinkt erg goed allemaal. Ik had trouwens geen idee dat Tivall uit Israël kwam, weer wat geleerd. O, en ik ben weer aan het duimen voor je hoor!

19. Tja hier valt het denk ik wel mee.
    Ik beval in een prive ziekenhuis en heb een eigen kamer. Kindje mag bij me blijven.
    Familie probeer ik idd zoveel mogelijk op afstand te houden.
    haha nou zijn we net naar the middle of nowhere verhuist. Ver van zijn bemoeiige familie, dus die zullen niet zoveel over de vloer komen.
    haha btw we hebben katten en die zijn vies volgens hun, dus zoveel reden voor hun om niet te komen :p
    Mijn mammie komt wel logeren, maar ik denk dat ik haar hulp meer dan kan gebruiken. Mijn familie komt wel langs, maar niet allemaal tegelijk en tja ze praten niet zoveel als die spanjaarden;)

20. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Hè bah, vieze katten :D Wij hebben ook 2 van die smerige, harige, poepende dieren. Ben er nog nooit ziek van geworden, sterker nog: ik ben lekker immuun voor toxoplasmose, en mijn antistoffen geef ik fijn door aan mijn kindje met borstvoeding. Heeft zo zijn voordelen, die kattenliefde.

Fijn dat je moeder hulp kan komen geven. En wat ik zo lees over Spaanse familieleden..., zit je daar in de middle of nowhere wel goed ;)

Deel Deze Pagina