Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gentle, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Thanks Kris.
    Momenteel mistig, maar temperatuur wel aangenaam.

2. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    @ juttel: en.. en.. en ...?
    Ik vind het trouwens ook vreemd hoor, dat de laatste maand ook maar 1 controle is standaard.

@kris34: welkom hier! En gefeliciteerd natuurlijk :)

@elea: ben je inmiddels het officiële zwangerschapscircuit ingerold? Met de CAF hier niets dan wachten pfff. Ik geloof dat de prime à la naissance niet komt aan het einde van de 7 maand, maar eerder als het kind 7 jaar is. Wat een trage instantie!

Hier gaat het goed. Ik hoef nog maar 2,5 mnd en dat is ineens veel te snel! Er moet nog van alles geregeld worden, zoals mijn zwangerschapsverlof en alle administratie die erbij komt. Om nog maar niet te spraken van de brieven en folders die ik ongevraagd krijg toegstuurd wegens de zwangerschap. En dan nog in 2 landen belastingaangifte doen, precies rond de tijd dat ik ga bevallen (ja, ik ben van de huishoudelijke administratie! :D). Beetje stressen dus.
    Ik merk dat het nu fysiek wat zwaarder wordt. Niet alleen zit de buik in de weg, maar ik kan ook niet lang meer achter elkaar lopen en mijn stuitje doet in elke houding pijn (oude snowboardblessure). Volgende week vrijdag (8 jan) heb ik mijn 32-weken echo. Het geslacht willen we nog niet weten, dat blijft een verrassing. Ik voel de kleine flink bewegen, en ben stiekem wel benieuwd naar de beelden.
    Nou, verder weinig nieuws eigenlijk. tot snel!

3. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    hallo mama s in het buitenland

mag ik jullie eens iets vragen ?
    ik spaar al meer dan 11 jaar geb kaartjes

en nu leek het mij zo leuk om kaartjes uit elk land te gaan sparen
    mag ik vragen of jullie een geb kaartje hadden

en of jullie er misschien een over hebben voor mn verzameling?

gr anja

4. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi Anja,

Geen probleem, het kaartje is wel helemaal in het Nederlands opgesteld want ze doen hier niet aan geboortekaartjes... Maar ons adres in Israel staat erop dus daardoor toch een buitenlands tintje. Als je wil dat ik je er een opstuur moet je me je adres even doorgeven. Ik kan je ook een digitale versie sturen, wat je wilt.

Groetjes!

5. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
  6. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    hoi noortje

ik wil je ff heel erg bedanken voor het super leuke geb kaartje van je dochtertje
    echt een leuke kaartje hadden jullie hoor
    hij gaat in mn map
    kan ik er weer 1 afstrepen ;)
    gr anja

7. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hai meiden,

Jaja daar ben ik weer, wij zijn rond de kerst verhuisd en het duurde even voor het internet op gang was ;) Maar hij doet het weer! :)

We hebben trouwens besloten om in te gaan op een aanbieding voor een baan in Qatar. Dat betekent dat we begin maart naar Qatar gaan verhuizen! Ga ik daar dus het hele zwangerschapstraject weer in en ook daar bevallen! En dat terwijl we nog midden in de dozen zitten! Ach, wel zo handig, scheelt straks weer inpakken :D

Afgelopen maandag een echo gehad, de gyn nam er echt de tijd voor, omdat ik zo dun ben kon ze hele mooie plaatjes maken en daar werd ze zo enthousiast van dat we wel ruim 3 kwartier naar binnen hebben gegluurd! Heb er ook nog eens meer dan 25 foto's van gekregen, dus dat was wel erg leuk! Was ook heel mooi om dat frummeltje te zien, al zo 'af'. Door de drukte rond de verhuizing en de stress van een evt. nieuwe verhuizing stond ik eigenlijk helemaal niet meer stil bij dat kleine wezentje in mijn buik. Dus was wel heel mooi om daar dan zo'n ukkie te zien friemelen. Werd ere helemaal een beetje emo van. Zucht... Haha, tsja hormonen he :)

Nog de beste wensen voor 2010 trouwens!

Liefs Elea

8. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hallo allemaal!
    Ik kom even melden dat ik op 2 januari ben bevallen van een gezonde zoon, Twan! De bevalling was heftig, uiteindelijk doordat zijn hartslag steeds daalde is hij mbv de forceps (tangen) gehaald.
    Maar alles gaat goed met ons, het is een voorbeeldige baby! Huilt weinig, drinkt heerlijk aan de borst en slaapt 's nachts ook al redelijk,om de 4 uur meldt hij zich keurig!
    Ook mijn herstel gaat goed!
    Zijn jullie ook even op de hoogte!

9. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Gefeliciteerd met jullie zoon Twan!!!! Leuk zijn naam, klinkt zo lekker Frans en dan zo mooi Hollands geschreven :D Helemaal super! Fijn dat alles goed is met jullie en dat het allemaal goed is verlopen, ondanks de heftige bevalling dan ;)

Geniet lekker van jullie mannetje!

liefs Elea

10. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    @Elea: mooi is dat he, dat zijn babytje zo vroeg al alles er op en er aan heeft zitten! En alweer verhuizen, pfff ... succes ermee

@Juttel, leuk om van je te horen, ik was al benieuwd hoe het er voor stond. Van harte gefeliciteerd natuurlijk! Fijn dat het nu zo goed gaat, na de heftige bevalling.

11. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Juttel: HIEPERDEPIEP VOOR TWAN! Geniet ervan!

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik kwam even langs om te kijken of er al mensen bevallen waren en zie dat Juttel een zoon heeft gekregen, gefeliciteerd! Geniet er lekker van...
    Elea lees dat jullie gaan verhuizen, spannend hoor! Succes met de verhuizing etc..
    Hopelijk gaat met de rest alles goed en kunnen jullie het nog een beetje volhouden..

13. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Hier gaat het goed! Ik zit nu een viertal weken voor de uitgerekende datum, dus 'mag' thuisbevallen. Het bevalbad is gearriveerd en vandaag is de VK bij ons thuis langs geweest.

Op het gebied van de bureaucratie is het even heel spannend geweest. Ik heb als zelfstandig ondernemer recht op 10 weken betaald zwangerschapsverlof, en ook nog 2 andere potjes met geld. Na veel mailen en brieven schrijven lijkthet er op dat ik het eindelijk ga krijgen, jippie!

Intussen begint mijn hersenpan een beetje moe te worden, en mijn enkels dik. Maar de bloeddruk is steeds goed, en ook de urinetestjes zijn steeds goed. Alles lijkt dus goed te gaan zo!

Familie wilde eigenlijk direct na de bevalling langskomen (vanuit NL!), maar we houden dat even een paar weken af. Toch fijner dat als ze komen, dat we dan een beetje gewend zijn aan ons kleine mensje. Al zijn ze nóg zo nieuwsgierig! Het is toch anders dan even een kraambezoekje van een half uur in NL.

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Katjepatatje, was benieuwd of je al bevallen was.. Zo niet heel veel succes en anders hoop ik dat alles goed is gegaan..

15. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ben ook benieuwd katjepetatje! Hoop dat alles goed is met jou en je kleine meid en dat je haar al lekker in je armen hebt mogen sluiten! Idd. wel een goed idee trouwens hoor, om de kraamvisite even af te houden. Is toch wel intensief, want ze blijven gelijk een tijdje natuurlijk.

Liefs Elea

16. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Wat lief dat jullie reageren! Ik ben nog niet bevallen, maar het kan nu elk moment gebeuren. Tenminste, volgens de uitgerekende datum dan. Ik merk nog helemaal niets van een aankomende bevalling. Heb dan wel een dikke buik met een trappelende baby erin, maar verder? Geen oefenweeën, niet ingedaald etc.

Nou goed, ik heb nog tot 13 maart tot de VK mij doorstuurt naar het 'fijne' ziekenhuis voor ctg-scans, dus we duimen en ik probeer mezelf bezig te houden met naai- en breiklusjes.

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Katjepatatje, ik had ook geen echte voortekenen van de bevalling, om 23.00 uur zei ik nog dat mijn zoontje er voorlopig niet uit zou komen en om 6.45 uur was hij geboren.. Dus je weet maar nooit..

Veel succes iig, zet hem op..

18. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    dankjewel! Ik moet mezelf mara gewoon een beetje bezig houden. En ach, het uizicht is mooi, er is vannacht sneeuw gevallen hier! Wel een beetje vreemd, want een week geleden was het lente (15 graden en zon!) en nu dit...
    En ik wil best op internationale vrouwendag bevallen, zeker de op de 100e editie :D

19. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik zal voor je duimen dat je snel niet meer hoeft te breien en naaien, maar lekker met je kleine frummel mag knuffelen!

Erg hè die laatste dagen... Maar nu kan het echt NIET lang meer duren! :)

Liefs Elea

20. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk

Deel Deze Pagina