Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gentle, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ Iosola: Was ik nog vergeten, maar dat van de pil wordt hier idd ook gezegd. heb zelf niet van een gyn gehoord, maar werd wel door vriendinnen gezegd en over gevraagd. Vond het zelf ook nogal vreemd, want wat heeft het dan voor zin om de pil te slikken om bijv. een regelmatige cyclus te krijgen?

2. supermummy

supermummy Niet meer actief

@ Ams,
    Nou wat een rare huisarts en gyn heb je dan...jammer dat je er niet terecht kan voor je vragen. Wil je meer weten over zwangerschap,bevalling en opvoeding in Spanje kijk dan eens op dit forum: www.crianzanatural.com . Hier kan je ook bevallingsverhalen lezen in de spaanse ziekenhuizen. Ik weet niet of je al over de bevalling hebt nagedacht, maar een standaard spaanse ziekenhuis bevalling is nogal gemedicaliseerd.Namelijk infuus, catheter, ruggeprik, knip. Misschien wil je wel een gemedicaliseerde bevalling, maar als je dat niet wilt is het aan te raden om een bevallingsplan te maken en of een ziekenhuis te zoeken die een protocol hebben m.b.t natuurlijk bevalling het ziekenhuis van Huercal Overa in Almeria is daar een voorbeeld van.

Babyspullen

Spuugdoekjes,Hydrofiele luiers,Moltons etc in Ikea of Carrefour. Ik vind de spaanse babywinkels eigenlijk alleen maar duur met veel niet praktische dingen. Bij Ikea vind je ook prima ledikantjes en commodes.

2500euro.
    Kan je direct na de bevalling telefonisch of via een kantoor van de seguridad social aanvragen.Hier is de website waar het beschreven wordt: http://aeat.es

Ziekenhuis,
    Het is inderdaad normaal dat je man of iemand anders bij je blijft slapen in het ziekenhuis om je te helpen met de baby en met je eigen verzorging. Ligt er ook een beetje aan in welk ziekenhuis je terecht komt.

3. supermummy

supermummy Niet meer actief

Enne ik ben getrouwd, ik weet eigenlijk niet wat de voor en nadelen zijn van geregistreerd
    partnerschap.

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @supermummy: Thanks voor je reactie! Moet idd in Huercal Overa bevallen. In mijn omgeving hoor ik alleen maar slechte verhalen over dat ze je aan je lot over laten en onnodig pijn laten lijden. Maar ik denk dat het vergelijkbaar is als met hoe de dingen in NL gaan. En heb van een verpleegster gehoord dat het een van de beste ziekenhuizen voor natuurlijke bevalling moet zijn binnen europa. Helaas door alle negativiteit hier rondom het ziekenhuis en mijn slechte gevoel bij de controle van de gyn zie ik er nu nogal tegenop. En vriendin van mij heeft daar wel een kindje gekregen, maar die had een geplande keizersnee, dus daar heb ik wat informatie betreft niet zo veel aan.. Ik denk dat ik voor nu het volgende bezoek aan de gyn maar afwacht (geloof dat het niet elke keer dezelfde hoeft te zijn), heb gelukkig nog genoeg tijd om de dingen uit te zoeken..

6. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    hoi meiden, onwijs balen...door het nieuwe forum zijn alle berichten van de laatste tijd komen te vervallen. Zo jammer!

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Idd jammer, maar ja, ze hadden het vermeld dat alle berichten zouden komen te vervallen..
    Gaat alles goed met iedereen?
    Hier is de zomer nu echt begonnen, niet zo heel fijn die warmte... Verder gaat alles prima.

8. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hey Meiden!

Hier ben ik dan weer eens!
    Alles goed met jullie?
    Hier gaat het redelijk, we zijn met het aftellen begonnen!

De laatste weken hier zijn een beetje hectisch geweest.
    We hebben het kamertje klaar gemaakt, paar wijzigingen in ons huisje aangebracht enz.

Ook kreeg ik twee weken geleden te horen dat mijn placenta al wat verouderd zou zijn, er waren wat verkalkingen te zien.
    Gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, echo's gemaakt enz.
    Een hele week om de dag aan de ctg gelegen, om uiteindelijk afgelopen donderdag te horen te krijgen dat het best wel meevalt, en dat ons kleintje het nog goed heeft/doet in mijn buik.
    Mij dus in hele week druk gemaakt om niets!
    Wel hebben ze me op het hart gedrukt dat ik hem 10x per dag moet voelen, zo niet mag ik even langskomen voor een ctg.

Heb ook mijn laatste onderzoekjes in het ziekenhuis gedaan, bloed, urine, elektrocardiogram, uitstrijkjes ect.
    We zijn er klaar voor zou ik zo zeggen!
    Koffer staat al klaar! Nu hoeft het alleen nog maar op gang te komen!

Hoe verloopt jullie zwangerschap?
    Gaat het allemaal een beetje?
    Voor de meiden in de warme landen, ik weet hoe het voelt!
    Ook hier begint het lekker warm te worden, wat ik nog best kan hebben, het probleem is alleen dat de luchtvochtigheid hier zo hoog is, dus even iets doen betekent hier al gauw jezelf helemaal plakkerig voelen!

Nou meiden ga even lekker op de bank hangen met een zakje chips erbij :)!!!

Tot snel!

@Noralie; zou jij voor mij de naam Luca (spreekt uit als loeka) in het hebreeuws willen opschrijven? Zit eraan te denken om strakjes een tattoo te zetten met zijn naam. Of in het hebreeuws of in het sanskriet, even kijken wat mooier is! Alvast bedankt!

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jeetje Iosola, wat naar zeg! Hopelijk blijft het goed gaan en succes met de laatste loodjes!

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Iosola: Spannend, de laatste loodjes! Hier is het trouwens ook zo ontzettend vochtig (soms wel 85%), ik douche nu al 2 keer per dag en de zomer is nog niet eens echt begonnen...

Zo schrijf je luka in het Hebreeuws: לוקה
    Dit is natuurlijk een nogal standaard lettertype maar je hebt in ieder geval een indruk.

Hou ons op de hoogte! :)

11. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Isola; spannend zeg. Hopelijk gaat het allemaal goed. Je bent er in ieder geval bijna.

Hier ook behoorlijk warm en vochtig. Gelukkig overal airco en 2 zwembaden hier op het resort, dus ik mag niet echt klagen. De chinezen vinden het volgens mij wel een beetje raar dat ik met mijn dikke buik in een bikini ga zwemmen. Ze hebben sowieso vaak al zwempakken met rokjes aan. Maar ja, ze moeten maar even doorbijten....(doe ik ook als ze op de grond spugen).
    Wel begin ik nu al vocht vast te houden. Dat had ik bij mijn eerste zwangerschap helemaal niet.

Verder niet zoveel nieuws. Maandag mijn laatste tentamen (ik doe wat psychologie vakken aan de open universiteit) voor de bevalling en weer controle bij de gyn. Ik moet nu om de 2 weken en het is best een reis naar Hong Kong (2 a 3 uur enkele reis)

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @kaatjesmam: jeetje dat is wel ver zeg! Is er bij jullie in de buurt geen gyn? Iig veel succes met je tentamen.

13. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @AMS; het wordt sterk afgeraden om in China te bevallen. De kwaliteit van de gezondheidszorg is erg laag. Ook is de taal en grote cultuurverschil een belemmering. Vandaar Hong Kong. En daarom ook daar de controles.

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hey!

Het is rustig hier he?

Hier iig alles goed, voel mijn kleine nog genoeg bewegen en helaas nog geen tekenen van een bevalling, ben bang dat het nog wel even kan duren....

Hoe gaat het met jullie? Alles goed hoop ik?

@kaatjesman, kan goed geloven dat de zorg beter is in Hong Kong, is toch wat westerser denk ik.
    De reis er naartoe is wel eventjes maar ik neem aan dat je er ook een dagje uit van maakt?
    Vocht vasthouden heb ik tot nu toe (even afkloppen) nog steeds geen last van, ja een beetje in mijn benen maar ik ben niet opgezet ofzo:)

@noralie, thanks voor de naam! Mag ik je ook vragen hoe ik het zou moeten lezen? En wat bedoel precies met verschillende lettertype? Zit daar veel verschil in?

15. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    #75 noralie, 10 jun 2009
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
    @Iosola: Je leest van rechts naar links.
    ל = L
    ו = u/oe
    ק = k
    ה = ah
    Je kunt natuurlijk uit verschillende lettertypes kiezen waardoor eentekst er wat mooier/passender uitziet en niet zoals standaard Arial of Times New Roman. Snap je wat ik bedoel? Anders wil ik de naam met liefde in een paar verschillende lettertypes schrijven zodat je een indruk krijgt!

@kaatjesmam: dan moet je die reis dus ook maken als je bevalling begint? lijkt me best pittig als je weeen hebt of ga je dan al eerder?

Hier alles ok - op de hitte na dus. Ik wil thuis gaan bevallen in een bevalbad en ga morgen voor het eerst met een mogelijke verloskundige praten. Ben benieuwd...

Fijne dag allemaal!

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @noralie; als je dat voor mij zou willen doen?:):)
    Enne nog een vraagje, aangezien jij in tel aviv woont, hoe is de sfeer daar eigenlijk? Rustig? Of moet je soms toch wel op je hoede zijn?
    Laatst zag ik daar iets over op tv en moest gelijk aan je denken vandaar mijn vraag;)

En dat is natuurlijk waar kaatjesman, jij moet dan ook zo lang reizen als de bevalling al begonnen is! Ben benieuwd hoe je dat gaat doen, ga je trouwens met de trein of auto?

Nou ik ga me klaarmaken , ga naar ikea met mijn schoonmoeder!

Tot snel!

17. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ga ik doen!

In Tel Aviv merk je eigenlijk nooit iets, het lijkt wel een stad in een zeepbel, heel raar. Maar voor ons natuurlijk fijn want ik denk vaker niet dan wel aan het gedoe hier. Ik maak me momenteel meer zorgen om wat er gaat gebeuren onder de nieuwe regering...

Ikea met je schoonmoeder als je 38 weken zwanger bent...is dat een leuk uitstapje? ;)

18. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Haha, zou voor mij een grote straf zijn....Dat is wel een voordeel van in china wonen (en schoonouders in NL)

Over HK; voor de controles ga ik nu met een taxibusje van deur tot deur. Heel luxe. De reis is wel te lang voor de bevalling (voordat je zo'n taxi hebt geregeld en als er file staat) dus ik ga per 1 augustus in een appartement in HK zitten met mijn dochter. Dat is wel pittig met een 2 jarige peuter, maar wel noodzakelijk. Waarschijnlijk ga ik een babysitter inhuren via een bureau die af en toe al een middagje kan komen en we op kunnen roepen als de bevalling begint.

19. Emme

Emme Niet meer actief

Kom ook weer eens langs. Wat zijn er veel berichten verdwenen!

Jeetje Kaatjesmam, dat is wel zwaar, alleen met je dochter naar Hongkong! Maar goede medische zorg is wel ontzettend belangrijk, natuurlijk...

Iosola, ook voor jou de laatste loodjes. Hoe gaat het nu?

Hier begint het een beetje te rommelen, maar nog geen teken dat de baby zich al echt aandient. Ben er nu wel klaar voor, trouwens. Vooral vanwege de warmte (puf).

20. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @Iosola: en, Ikea geslaagde actie? :)
    Ik heb je een berichtje gestuurd over de namen, beetje erg off topic om hier voort te zetten. :)

@Emme: ja jammer he van al die berichten? ze hadden het wel aangegeven maar ik dacht dat dat alleen gold voor wat geplaatst was in de overgang van oud naar nieuw...blijkbaar bedoelden ze tot het hele nieuwe forum helemaal af zou zijn... nou ja, helaas!

Deel Deze Pagina