Zwanger in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gentle, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @kaatjesmam: jeetje, lijkt me zwaar en ook spannend..Maar idd snap dat gezondheid/veiligheid op nº 1 komt. Hopelijk klikt het meteen tussen de babysitter en je dochter.

Verder voor alle dames die bijna op het einde zitten, succes met de laatste loodjes..

2. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hi!

@noralie; Ikea was gisteren wel een beetje te veel van het goeie ja!
    Voelde me aan het einde echt een oud vrouwtje, had echt overal pijn!
    Vandaar dat ik vandaag lekker thuis blijf, beetje opruim, wasjes draai, nog wat strijk wegwerk en vooral veel achter de pc zal zitten...
    Morgen avond ga ik een pizza eten met vriendinnen, dus laten we hopen dat er dan iig niets gebeurd!
    Bedankt voor je berichtje! Er zitten 2 voorbeelden bij die ik echt heel mooi vind! Thanks!
    Laat je het ook even weten hoe het was bij de gyn?

@Emme, ja zeker laatste loodjes! Nog eventjes!
    Voel jij al wat rommelen dan? Ik nog steeds niet, soms wat menstruatiekrampen, niet pijnlijk ofzo.
    En soms heb ik het gevoel of ik een tampon verkeerd ingebracht heb zitten :(, heel raar! Maar dat is dan ook alles.
    Moet zeggen dat ik de laatste nachten ook wel redelijk goed slaap, paar x naar de wc maar daarna val ik gelijk weer in slaap tot een uur of 09.30 's morgens :)
    Hebben jullie alles al klaar? En de naam? Zijn jullie daar al uit?

@Kaatjesmam; hebben jullie het kamertje al klaar en de naam al uitgekozen?
    En gelukkig heb ik een schoonmoeder die wel redelijk te doen is!:)
    OK niet voor elke dag en soms kan ze een beetje opdringerig zijn maar ik denk dat er veel italiaanse schoonmoeders nog erger zijn, dus mag niet klagen!

@AMS; hoe gaat het bij jouw? alles ok hoop ik!
    Zit jij eigenlijk aan de kust?

Voor alle anderen; hoop dat alles verloopt zoals het hoort en tot snel!

P.S. Sweetmarije zal haar kleintje inmiddels wel al in haar armen hebben! Zal zeker al weer een paar weekjes zijn als ik mij niet vergis?

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @ Iosola; Gaat redelijk hier, wel veel last van mijn rug en daardoor ook van wat kramp in mijn buik, ga morgen naar de dokter om te kijken of ze er iets aan kan doen.
    Zit vlak bij de kust, nu gelukkig een fris windje van de kust (vaak krijgen we hier de warme wind uit afrika). Hoop dat ik voor de afkoeling binnenkort wat kan zwemmen. Op dit moment is de zee me iets te onrustig. Zit jij ook dicht bij de kust?
    Veel plezier met je vriendinnen, geniet er nog even van..

4. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @ams, ja ook ik zit hier aan de kust.
    Moet wel zeggen dat we hier niet echt zandstranden hebben, is meer met van die kleine steentjes.De zee is hier trouwens wel mooi en schoon...
    Maar ga deze zomer toch niet naar het strand, op dit moment voel ik me net een walvis (ben van 58 kg naar 79 gegaan)!
    Dus mij zie je deze zomer niet in bikini hoor!
    Maar dagjes aan de kust zullen er zeker bij zitten, lekker op een terrasje met een apertiefje! Nog eventjes en dan mag ik ook weer een beetje alcohol nuttigen, op z'n minst een biertje ofzo!
    Komen er bij jullie daarzo veel toeristen? Moet zeggen dat het hier gelukkig wel meevalt, soms hoor ik hier en daar een NL-der praten, wel leuk hoor!

5. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Hallo, mag ik mij hier ook aansluiten?
    Ik ben 28 en ben in Oktober 2008 naar Duitsland verhuist om te gaan samen wonen met mijn vriend, 1 maand later was ik al zwanger:)

Ik ben ontzettend blij dat ik hier ben tijdens de zwangerschap en de bevalling, hier wordt zoveel zorg besteed aan het welzijn van moeder en kind en dat kan ik als ik de ervaringen van fam en vrienden hoor van NL helaas niet zeggen.
    Op het moment ben ik aan het uitzoeken in welk ziekenhuis ik wil bevallen en hoe.

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @pooh; tuurlijk, hoe meer zielen des te beter :)
    Je bent al een eindje op weg met je zwangerschap zie ik? Nog 2 maandjes...Weet je al wat het wordt?

Ik ben vandaag weer op controle geweest in het ziekenhuis, aan de ctg en een echo om te kijken naar mijn vruchtwater.
    Alles ok, nu mag ik maandag weer terugkomen voor een andere ctg.
    Dus ook hier veel controles, beter te veel dan te weinig!

Nou ga me nu klaarmaken en even relaxen op de bank met een tijdschriftje, wordt namelijk om 20.00 uur opgehaald om een pizza te gaan eten!

Tot snel!

7. Pooh28

Pooh28 Actief lid

12 jun 2009
    228
    0
    0
    Duitsland
    Iosola: het blijft toch altijd weer spannend, ik heb nu 2 x een ctg gehad en krijg die nu bij elke controle.
    Hier is het trouwens ook zo dat je de hele zwangerschap onder behandeling bent van een gynaecoloog is dat in italie ook zo?

oja wij krijgen een meisje als de arts het teminste goed heeft gezien en daar gaan wij wel van uit;)

8. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Emme en Isola; al tekenen van de bevalling? Spannend hoor!

Pooh; gezellig dat je hier ook bij komt.

Nee hier nog geen naam en het kamertje is ook niet af. Maandag heb ik een laatste tentamen en daarna mag ik allemaal baby dingen doen. Eindelijk kan die nestdrang eruit...

Hier beetje stress. Ik had een appartement in HK dat aan het ziekenhuis vastzit om de bevalling af te wachten. Heel handig zodat ik eventueel 's nachts niet met m'n dochter nog in een taxi hoef. Nu belden ze gisteren dat ze die appartementen standby willen hebben als isolatie units voor de mexicaanse griep.
    Nu dus heel hard op zoek naar iets anders.
    In de stad (zo'n 15 minuten van het ziekenhuis) is het allemaal echt superduur en ook vaak aan een grote drukke straat. Zie ik niet zo zitten met mijn peutertje en 40 graden.
    Nu heb ik wel wat gaafs en betaalbaars gevonden aan de kust met groot zwembad en speeltuin enzo, maar dat is weer een uur rijden van het ziekenhuis.
    Daarnaast net een mail gehad van schoonmoeder (ja waar we het laats nog over hadden) dat ze wel 3 weken wil komen naar HK om te helpen. Heel lief en ook heel handig, maar ik weet niet of ik dat ga trekken. Gedoe...

Sorry, heel verhaal.

9. Emme

Emme Niet meer actief

@Pooh: welkom hier; gezellig dat je mee komt schrijven. Ik heb hier in Dubai een Duitse gynaecoloog. Hij is ook erg goed, dus kan me voorstellen dat je je veilig voelt daar.

@AMS: lekker dat je kunt zwemmen. Ik doe het hier ook nog steeds. Helpt echt om in beweging te blijven!

@Iosola: hier gaat het zo'n beetje hetzelfde als bij jou. Wel wat krampjes, maar het zet nog niet door. Ik heb vandaag weer een CTG, dus ben benieuwd of ze wat kunnen zien... Ben tot nu toe 10 kilo aangekomen, dus dat valt mee. Vooral ook omdat ik erg lang ben, dus mensen geloven vaak niet dat ik al 38 weken zwanger ben (heb echt een klein buikje) ;).

@Kaatjesmam: succes met je laatste tentamen en met het vinden van een nieuw appartement!

@Sweetmarije: hopelijk heb je je kleintje al in je armen en is alles goed gegaan.

Prettige dag allemaal!

10. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    hoi allemaal!

@Iosola: blij dat ik kon helpen, laat maar weten als je nog iets nodig hebt! Hoe was de ctg gisteren? Bij de gyn was alles goed. Eigenlijk checkt ze alleen maar de uitslagen van al mijn testen, zet in de computer en geeft aan wat mijn volgende test is.

@Kaatjesmam: al iets gevonden? zit je wel op te wachten zeker, zo op 't laatste moment al je plannen omgooien...?

@Pooh: welkom :)

@AMS & Iosola: ik zit ook vlakbij de zee maar moet eerlijk bekennen dat ik gewoon te lui ben om te gaan haha In Nederland droomde ik van bij het strand wonen en als je er eenmaal woont ga je niet :)

Fijne dag allemaal!

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Klopt hoor Noralie, wij gaan ook bijna nooit naar het strand, eigenlijk alleen als we bezoek hebben.. Alleen nu is het toch wel fijn om mijn lichaam een beetje te ontzien (voor een warm bad thuis is het nu wat te warm).
    Ik zit sinds vrijdag thuis ivm met rugpijn die doorstraalt naar mijn buik (autorijden gaat nu niet zo goed en de bus gaat maar 2 x per dag naar het strand) en hoop dat ik af en toe lekker even naar het strand kan blijven gaan.. Is toch eigenlijk wel erg fijn. Het scheelt ook wel dat het ivm de crisis dit jaar niet zo heel erg vol met toeristen zit..

Kaatjesmam, hopelijk heb je een oplossing kunnen vinden.. Wat vervelend zeg!

En pooh nl welkom!

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hi,

Hoe is het met iedereen? Iosola en Emme, al een baby in zicht? Heel veel succes met de bevalling en ben benieuwd naar jullie ervaring met het bevallen in het buitenland..

13. Emme

Emme Niet meer actief

Hier is helaas alles (weer) rustig. Geen tekenen dat de baby er snel zal zijn... Ben er nu wel klaar voor, hoor: hij mag komen!

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Dag dames! Mag ik erbij?

Ik ben nog niet zwanger, deze maand is de eerste probeerronde.
    oorspronkelijk kom ik uit Belgie, maar woon sinds een jaartje in Duitsland nl. Duisburg.

Heb nog maar pas dit topic ontdekt.

Ziet er hier wel fijn uit!

15. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hoi Clapat, tuurlijk mag je erbij! Welkom!

Succes met de eerste ronde ;)

16. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Welkom clapat, succes met de eerste ronde..

Emme, succes met wachten, lijkt me erg vervelend om te wachten, hoop voor je dat het niet te lang meer duurt..

Hier gister 20 weken echo gehad, gelukkig alles helemaal goed en we krijgen een jongetje! Wel een tegenvaller dat ze vergeten waren foto´s te maken van de echo. Ik was er nogal teleurgesteld over, want had ze graag voor het album gehad. Helaas wilden ze ze niet alsnog maken, volgende keer vraag ik dus maar brutaal tijdens de echo naar.. Maar het belangrijkste is nl dat het gezond is..

17. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hey meiden!

Wat is het rustig hier!
    Alles goed met iedereen hoop ik!?

Ik wil jullie even laten weten dat ik vorige week maandag bevallen ben van Luca (zie ticker).

Mijn ouders waren die zondag ervoor (21-6) aangekomen uit NL en twee uur later zijn mijn vliezen gebroken.
    Wij naar het ziekenhuis gegaan, ctg gemaakt etc. alleen geen weeen te bekennen.
    Ben wel opgenomen in het ziekenhuis en daar hebben ze mij maandagochtend om 09.00 ingeleid met een soort van uitstrijkje (had nog steeds geen weeen en zat maar op 2cm ontsluiting).
    Tot en met 14.00 was er niets aan de hand, heb zelfs nog gegeten (wat af te raden is, lees zo waarom).
    Even na tweeen zijn de weeen begonnen die vrijwel gelijk om de 5 min. kwamen, na een uur kwamen ze al om de minuut.
    En om 19.16 ben ik dus bevallen van Luca!
    Ze hebben mij ingeknipt en gehecht, en ik het tijdens de weeen moeten overgeven aangezien ze mij hebben laten eten (dus vandaar, raad ik jullie aan niet teveel te eten!).
    Nu 9 dagen verder gaat het harstikke goed, heb nergens meer last van, en heb een schat van een ventje!!!

Dit wou ik jullie even laten weten!
    Ga nu verder wat in huis doen aangezien Luca even slaapt.

Tot snel!
    En succes met de warmte;)!

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Iosola, van harte gefeliciteerd met Luca! Wat een mooi mannetje.Fijn dat alles goed is gegaan.. Geniet lekker van je gezinnetje!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hey, wat zie ik nu!

Ooit lang geleden een topic gestart op zoek naar zwangere buitenlanders, en nu is daar opeens 10 pagina's geklets van jullie! Wat leuk! Oh, en meteen al gefeliciteerd met Luca! Wat een mooi mannetje zeg!

Ik ben dus de TS :p Haha. Ik woon in Bonn, DE, en ga hier over een week of 6/7 bevallen. Jippie! Aangezien ik nu lekker met "verlof" ben, zal ik regelmatig even hier komen kijken hoe het met jullie gaat.

@ Clapat, ook welkom hihihi, je woont best in de buurt. Hoe bevalt zwanger zijn in DE jou tot nu toe?

Groetjes

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Emme, ben benieuwd of je tot vandaag hebt moeten wachten, anders heel veel succes vandaag! Hopelijk gaat alles goed..

Gaat met de rest ook alles goed?

Deel Deze Pagina