Iosola, gefeliciteerd met je mooie mannetje! Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent nu. Clapat; welkom, hopelijk ben je snel zwanger. AMS; leuk dat je een jongetje krijgt! Gentle; ook welkom. Ongeveer net zover als ik! Hier gaat het op zich wel ok, maar ik heb enorme jeuk op mijn handen en voeten en nu denken ze aan zwangerschaps cholestase. M'n galzuur waarden waren ook verhoogd en nu gaan ze me elke week testen. Kan zijn dat ze de baby eerder gaan halen (voor de 38ste week). Morgen weer naar de dokter en dan hoop ik meer info te krijgen.
@Iosola: GEFELICITEERD!!!! Ben wel heel benieuwd of je de bevalling vond mee- of tegenvallen als je er nu op terugkijkt. Maar dat heeft geen haast hoor! Eerst maar eens wennen aan en genieten van het leven met een kindje en zonder buik Liefs!
Hoe is het verder met iedereen? Hier gaat eigenlijk *klopt af* alles heel goed! Ik heb alleen last van de hitte en ben elke avond weer blij als de zon ondergaat en een zeebriesje ons dakterras aangenaam verkoeld! Inmiddels ook een verloskundige gevonden die mijn bevalling thuis (in bevalbad) gaat doen. Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan zodat ik inderdaad thuis mag gaan bevallen. Maar eerst nog even een weekje Nederland en nog minstens 3 maanden te gaan voor ik kan bevallen... Ben heel benieuwd of ik straks terugkijk op mijn zwangerschap en vind dat het toch wel snel voorbij ging (nu namelijk helemaal niet...). Fijne week allemaal!
Leuk weer wat leven hier! Wat fijn Noralie dat je ws thuis kan bevallen en nog in bad ook. Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Hier kan ik helaas alleen in het ziekenhuis bevallen, zou ook wel graag thuis bevallen, het lijkt me wel speciaal om dat thuis te doen. Veel plezier in NL! Fijn dat je iig nog mag vliegen.. Kaatjesmam, wat vervelend zeg! Hopelijk weet je snel wat het is.. Kun je wel op tijd in je appartement voor het geval je eerder zou moeten bevallen? Hopelijk heb je het allemaal rond kunnen krijgen.. Ben benieuwd of Emme haar kleintje inmiddels al in haar armen heeft.. Hier gaat het redelijk, ik zit inmiddels al 5 weken thuis met rugproblemen, maar eigenlijk is het nu met de hitte wel fijn.. Hier is de zomer nu ook echt begonnen en ook 's nachts koelt het niet meer zo erg af, het blijft zo'n 30 graden (al is het vergeleken met overdag nl wel lekker koel).
Afgelopen zondag ben ik bevallen van een zoontje, Lars. Het is gelukkig allemaal goed gegaan. Was er van tevoren een beetje bang voor dat in Dubai alles erg 'medisch' zou zijn in vergelijking met Nederland, maar uiteindelijk was dat helemaal niet het geval en was het een hele goede ervaring! (Ben uiteindelijk zelfs niet ingeleid, maar dat is een lang verhaal). Mis wel dat er hier geen kraamhulp is, maar gelukkig is mijn man een paar weken vrij. Iosola, heel erg gefeliciteerd! De rest, veel succes verder met de zwangerschap.
Gefelicteerd Emme! Wat fijn dat je zo'n goede ervaring hebt gehad en dat je niet ingeleid hoefde te worden. Geniet van jullie gezinnetje..
Gefeliciteerd Emme, en geniet er van! Ik denk dat ik de kraamhulp ook ga missen hoor. Mijn man krijgt helemaal niet zoveel vrij van z'n werk als ik had gedacht, dus misschien neem ik de uitnodiging van mijn moeder om te komen kramen nog wel aan... Hier is het trouwens heerlijk afgekoeld de laatste 2 dagen. Bij jullie? Ik vind het wel een verademing, na die hitte van de afgelopen weken...
Ik denk idd ook dat ik de kraamhulp zal gaan missen, vooral om vragen te stellen. Gentle ik zie dat jij vaak dezelfde vragen in andere topics stelt die ik had, wel grappig. Hier is het vandaag wel te doen met de warmte, maar gister gaf de thermometer toch echt 47 graden aan... In huis is het gelukkig redelijk uit te houden...
@Emme: gefeliciteerd! Hartstikke fijn dat de bevalling zo'n goeie ervaring was! @AMS: 47 graden? pffff...dat wordt het hier niet, tenminste niet waar ik zit. Gaat 't een beetje met je rug? Hier ook geen kraamhulp maar ik heb het geluk dat mijn man freelance werkt en dus na de bevalling even geen klussen aanneemt. Ben ik super blij mee want hoor van veel meiden dat het best pittig is als je ineens alleen bent. Komen jullie ouders allemaal na de geboorte? Wij zitten in dubio over het wanneer, ticket boeken als de bevalling begint lijkt de beste optie. Mijn moeder kan niet zomaar een lange tijd vrij nemen en de kans is groot dat ze dan al ver voor de geboorte komt en dan erna maar kort kan blijven. Hoe doen jullie dat?
@Noralie: Ik dacht ook dat het hier niet zo warm werd, op het weer bericht hebben ze het altijd over 38 - 40 graden. Maar er zit al een paar graden verschil tussen het dorp waar we wonen en het buurdorp, zal wel door de bergen komen oid.. Mijn rug gaat redelijk, veel van houding wisselen en dan is het wel uit te houden.. Mijn ouders zijn idd wel van plan om na de bevalling te komen. We hebben besloten dat we ze bellen zodra de bevalling begint en dat ze dan een vlucht boeken. Het zou idd zonde zijn als ze hier al een week zijn voor de bevalling begint en ze uiteindelijk maar 1 of 2 dagen van hun kleinkind kunnen genieten omdat ze weer terug moeten. Mijn schoonouders (die hier wonen) bellen we pas als de baby geboren is, anders gaan ze in het ziekenhuis zitten wachten en dat lijkt me echt helemaal niets. Ik wil ook dat we eerst een uurtje met z'n 3en zijn en dat ik me even lekker kan douchen ed voor het eerste bezoek komt. We hebben sowiezo besloten dat we de eerste dag alleen ouders/schoonouders en broers en zusje op bezoek willen hebben, de rest moet gewoon maar even wachten. We hebben daar al veel commentaar op gehad omdat het hier heel normaal is dat iedereen meteen aan je bed staat. Dat zelfde geld voor de naam, iedereen is heel beledigd dat we de naam nog niet willen vertellen... Hoe is dat bij jullie?
Hey allemaal! @Emme, Gefeliciteerd met Lars! Geniet ervan! En je mag echt blij zijn dat je niet bent ingeleid!(ik ben dus wel ingeleid, niet echt prettig). Hoe lang heb je trouwens over de bevalling gedaan? Geef je ook bv? Hoe dan ook geniet ervan! @kaatjesman, vervelend van die jeuk! Weet je onderhand al iets meer? Hoop voor je dat het meevalt! @noralie, thanks! De bevalling ging op zich wel... Het is dat ik ben ingeleid dus in een weeenstorm terecht kwam. Mijn vliezen waren nl zondagmiddag om 13.00 gebroken en maandagochtend om 09.00 hebben ze een tampon ingebracht. En om 14.00 zijn de weeen begonnen, gelijk om de 5 min. en na 1 uurtje had ik ze elke minuut (of korter!). Dit is doorblijven gaan tot een uur of 18.00 (tussendoor hebben ze wel de tampon eruit gehaald aangezien ik het niet meer aankon) en na zessen ben ik gaan persen. Luca is geboren om 19.16, dus.... Het inknippen en hechten is echt 10x niks! Het inknippen voel je dus echt niet, en van het hechten voel je allemaal kleine steekjes maar daar geef je op dat moment ook niets om. Jij wou wel in het water bevallen he? Ik mocht niet meer in het bad aangezien mijn vliezen al 24 uur gebroken waren maar ik wou het wel proberen. Heb goede verhalen over waterbevallingen gehoord! Uiteindelijk valt de bevalling niet mee maar ook niet tegen...Heel raar maar weet niet hoe ik het moet beschrijven. Hoe dan ook , mijn buik mis ik niet! Er zijn nu al 9 kilos eraf en kan niet wachten tot de andere 11 eraf zijn! Wanneer ga je trouwens naar NL? Wij gaan nl ook, in augustus! @AMS, leuk dat je een jongentje verwacht! Heb je al een naam voor hem? En ik leef met je mee, zwanger zijn in de warmte is echt vreselijk! Hier is het ook zo warm (gelukkig niet 47 graden, maar wel warm!). Wat kraamhulp betreft mis ik het niet zo, had erger verwacht. Maar heb dan ook mijn moeder (en vader) hier en natuurlijk mijn schoonmoeder die mijn een handje helpt. En een hele lieve baby , dat als hij slaapt ik gewoon wat in het huis kan doen, stofzuigen, wasjes draaien enzo. Mijn ouders had ik 1 week voor de uitgerekende datum laten komen en mijn vliezen zijn dus gebroken nadat mijn ouders bij mij thuis waren aangekomen. Het is wel een goed idee om pas het ticket te boeken als je bevalling begint, of als ze toch wat langer willen blijven, net voor de uitgerekende datum laten komen, dan zijn ze misschien een paar dagen te laat maar kunnen ze wel van de kleine genieten of moeten ze op zijn laatst 2 weken wachten (meer dan twee weken laten ze je niet overtijd lopen toch?). Zie dat het een erg lang verhaal geworden is, dus stop er maar even meer voor vandaag. Veel succes met het warme weer!!! Tot snel
@AMS: ik herken helemaal wat je zegt, wij houden de naam ook geheim en inderdaad vinden veel mensen dat maar irritant. Aan de andere kant mag je volgens het Joodse geloof de naam pas een bepaald aantal dagen na de geboorte vertellen dus de enigszins gelovige mensen willen het niet eens weten (zou ongeluk brengen, net als het inrichten van de babykamer voor de geboorte). Ook hier een golf van bezoek maar dat ga ik sowieso voorkomen omdat ik thuis beval (doe gewoon de deur niet open haha). Daarnaast kennen mensen mij inmiddels en nemen genoegen met mijn Nederlandse gewoonten (komt mij best uit ook al zijn die helemaal niet altijd "zo" Nederlands ). Ik denk dat mijn moeder uiteindelijk zsm een ticket boekt als de bevalling begint, mijn vader zal misschien een paar dagen wachten. @Iosala: poeh, best heftige bevalling dus? kan me wel helemaal voorstellen dat je die extra kilo's absoluut niet mist Wij vliegen 30 juli voor een weekje naar Nederland. Beetje dubbel gevoel over dit keer, merk namelijk dat ik wel erg graag in mijn eigen omgeving ben en een week bij anderen slapen...pfff. Maar ook wel weer erg leuk om familie en vrienden te zien en mijn ouders willen me natuurlijk heel erg graag zien! Fijn om te horen dat je de kraamzorg niet echt mist. Ik ben er ook niet zo bang voor hoor, mijn moeder en schoonmoeder zullen echt wel komen helpen en het sociale vangnet is hier veel groter dan in Nederland. Komt vast goed. Nou, nu de zomer nog door met dikke buik en vooral heel veel airco
@ AMS, leuk dat we een beetje op dezelfde lijn zitten! Gelukkig niet wat betreft de temperatuur, want ik ben toch echt heel blij dat het hier weer lekker 20 graden is. Wel jammer van die regen dan meteen... Mijn moeder komt helpen zodra ik haar nodig heb. We zitten natuurlijk niet zo ver van NL af, en als ik het wil blijft ze een paar nachtjes. Ik ben van plan in het ZH te blijven tot ik het fijn vind om naar huis te gaan. Minimaal 1,5 dag in ieder geval, dan is het tweede onderzoek in ieder geval wel gedaan. Ik weet helemaal niet hoe Duitsland is qua bezoek. We hebben er niets over op het geboortekaartje staan (meeste mensen zijn toch uit NL en zullen zeker bellen), maar ik heb eerder het idee dat ze meer afstand houden dan dat ze zomaar op de stoep staan. Niet zo spontaan Wel fijn ook!
Hoi meiden, Even een teken van leven! Gaat alles goed bij jullie? Hier wel eigenlijk. Behoorlijk last van de hitte dus ben zowaar blij als ik op kantoor ben en de hele dag binnen zit Hoop dat alles bij jullie goed gaat!
Hallo meiden, Mag ik mij bij jullie voegen... ; ) Ik ben 23jaar en ik ga begin oktober samen met mijn man voor een half jaartje naar Egypte toe. Onze kinderwens is te groot en we hebben daarom besloten om de grote stap te wagen en in september voor een kindje te gaan. Er is dus een grote kans (hoop ik hihi) dat ik ook zwanger zal zijn in het buitenland. Vandaar dat ik graag in dit hoekje wil meelezen/schrijven... En ervaringen en hopelijk tips te lezen van andere meiden die ongeveer in het schuitje zitten.
@ Stralend, welkom! We zijn niet zo actief, zoals je ziet Maar het is wel handig voor een vraag hier en daar. Hier gaat het trouwens prima, al zie ik onwijs op tegen de bevalling op z'n Duits zeg maar... Ik heb niet zoveel Duitssprekende contacten en kom dus niet heel natuurlijk uit m'n woorden. Hoe ik dat tijdens de bevalling ga doen, geen idee. Mijn manlief is gelukkig lekker nuchter, maar ik vind het toch wel griezelig. Wat is er bij jullie trouwens normaal w.b. bevallen rondom je uitgerekende datum? In NL mag je met 37 weken thuis bevallen (en is je baby dus niet te vroeg), maar hier zeggen ze dat het "normaal" is vanaf 10 dagen voor je uitgerekende datum. Dat is nogal een verschil! Ik denk/hoop dat onze baby een beetje op tijd komt, maar couveuse vind ik natuurlijk niet leuk.. Ik begrijp ook niet waarom Duitse kindjes die met 37/38 weken geboren worden evt nog in de couveuse zouden moeten, en Nederlandse kindjes niet! Vreemd...
Hoi allemaal, Hier ook weer eens een teken van leven. We zijn lekker op vakantie naar asturias geweest, lekker rustig aan gedaan met familie en vrienden en genoten van de lage (+- 23 graden) temperatuur. De warmte valt hier wel weer even behoorlijk tegen en bij thuiskomt woedde (nog steeds) in het buitengebied van het dorp en buurdorp voor de 2e keer in 2 weken een behoorlijke brand. de eerste keer is er 5000 hectare afgebrand en nu is de schade nog niet bekend, maar alles ligt onder het as en de bergen zijn echt helemaal zwart. Hoe is het bij jullie met de hitte? Kunnen jullie het een beetje uithouden? @ gentle: ik weet niet wat hier normaal is qua couveuse, maar hier moet je hoe dan ook in het ziekenhuis bevallen. Als je je druk maakt om de zinnetjes die je bij de bevalling nodig zal hebben kun je ze misschien opschrijven en als je er dan niet uitkomt en je man ook niet kun je ze evt. opzoeken.. Begrijp je het duits wel goed?
@Gentle: volgens mij hangt het volledig af van het gewicht van de baby of hij/zij in een couveuse moet of niet. Maar helemaal zeker weten doe ik het ook niet. Volgens mij hanteert ieder land eigen regels tav bevallen, hier gaat ook alles helemaal anders dan in Nederland. Ik ben maar opgehouden met me af te vragen waarom Ik doe er toch niets aan. Ik kan alleen maar zo veel mogelijk voor mezelf een optimale situatie creëren binnen wat mogelijk is hier. Gelukkig mag ik wel thuis bevallen (hangt alleen wel een prijskaartje aan). Einde van de week een weekje Nederland in het vooruitzicht. Zag regen op de weerrsvoorspellingen en vind dit - voor het eerst in mijn leven - helemaal niet erg Heerlijk beetje koel en nat! Zal inderdaad (zoals AMS al aangeeft) bij terugkomst wel weer even flink wennen zijn. Verder moet ik zeggen dat ik me prima voel. Eigenlijk is het enige vervelende het vele wakker worden 's nachts om te plassen. En ik vergeet af en toe dat die buik zo uitsteekt en zo kom ik nog wel eens tussen een deur Hoop dat alles bij jullie ook goed gaat! Fijne week alvast!
Jammer dat ik deze topic niet eerder heb gezien! Ik ben op 2 maart bevallen van onze zoon Ryker in de USA. Ik heb het persoonlijk niet echt als een probleem ervaren dat ik in het buitenland woon en zwanger was. Het was mijn eerste zwangerschap en wist dus toch niet hoe het is om in NL te bevallen. In mei zijn we voor ruim twee weken naar NL gekomen zodat mijn familie Ryker ook kon ontmoeten.
Lynnami, alsnog gefeliciteerd! Hoe beviel het vliegen je? Wij zijn van plan om met de kerst naar NL te gaan zodat iid mijn familie ons zoontje ook kan zien, maar krijg van heel veel mensen commentaar dat ik met een baby wil gaan vliegen. Ik zie zelf het probleem niet echt en daarbij is het maar een korte vlucht..