Ik heb op het forum gezocht of er al een groepje bestaat van (aankomende) moeders die net als ik geen moeder meer hebben. Ik vraag me af wat hun ervaringen zijn met het moeder worden en hoe het niet hebben van een moeder daar een rol in speelt. Ik heb zelf al een zoontje van 14 maanden en heb het tijdens mijn eerste zwangerschap er erg zwaar mee gehad. Mogelijk zijn er meer moeders zoals ik?
Hoi Mamadaisy, Ben zelf momenteel voor de derde keer zwanger en heb ook geen moeder meer. Ze was er al niet meer toen ik mn eerste kindje kreeg! Moet eerlijk zeggen dat ik niet de meest fantastische band met mn moeder had, maar toen ik mama werd zijn er veel dingen geweest waarvan ik nu denk "daarom deed je toen zo". Veel dingen zijn pas helder als je zelf kinderen krijgt. Verder merk ik om me heen dat veel mensen heel makkelijk praten over het hebben van ouder (passen om de haverklap op en noem maar op) en vinden alles de normaalste zaak van de wereld. Ik kan me daar vaak aan storen, temeer omdat ik het natuuurlijk zelf niet heb. Ik post meestal op andere forums, maar zag jouw onderwerp en wilde er toch even een reactie op geven.
hallo meiden, ik ben ook opzoek geweest,maar er is niet zoveel. Ik ben voor het eerst zwanger, ben nu 16 wekene, en ben 13 weken geleden mijn moeder verloren. Ik ga dus ook moeder worden, zonder moeder. Ik mis haar enorm, en juist nu met de zwangerschap, en alles wat er met me gebeurd en de aankopen enzo. Ik vind het erg moeilijk. Ik heb wel een paar vriendinnen om me heen die ook geen moeder meer hebben, en die lopen allemaal tegen hetzelfde aan....het is en blijft raar en heel verdrietig. liefs vita