Hey meiden, Ik weet niet in welk rubriek ik deze topic moest plaatsen. Ik hoop dat ik hier goed zit en dat er meiden zijn in dezelfde situatie of die een antwoord op mijn vragen hebben. Bij voorbaat dank!! Wij hebben momenteel een korte pauze ingelast. We gaan over 3 weken voor een maandje op vakantie. Als we terug komen (begin september) willen we dan eindelijk beginnen met klussen voor een kleintje in ons leven. We hadden eerst andere plannen, maar nu hebben we toch echt de knoop doorgehakt en we willen een 'oude' droom van ons waarmaken. In oktober gaan we voor een half jaar (ongeveer) naar het buitenland voor een studie. We blijven gewoon verzekerd in nederland. Dus in de tijd dat we daar zijn gaan we gwn onze verzekeringen netjes door betalen hier in nederland. We wilden eerst wachten tot we terugkwamen, maar de kinderwens is bij ons beiden te groot. Zo groot dat we hebben besloten om ook in het buitenland zwanger te raken. Ik wil nu graag alle info die ik maar kan pakken. Over hoe het gaat als je zwanger raakt in het buitenland. Hoe zit het met de echo's? Worden die hier door je verzekering vergoedt of niet? Stel het plan loopt uit en we blijven iets langer daar. Hoe zit het dan met de bevalling etc? Stel ik krijg een 2de mk, hoe zit het dan met curretage en het buitenland?? xxxx
Ik denk dat de antwoorden op je vragen heel erg afhankelijk zijn van het land waar jullie naar toe gaan. Misschien is het dus handig om dat er even bij te vertellen (of weten jullie dat zelf nog niet?). En voor wat betreft je verzekering....heb je wel al contact opgenomen met je verzekering? Het is namelijk niet zo (voor zover ik weet) dat als je naar het buitenland gaat om (tijdelijk) te wonen en je houdt gewoon je verzekering aan die je in NL ook had dat je dan dus echt goed verzekerd bent. Mijn schoonzusje gaat namelijk een jaar op de Dominicaanse Republiek wonen en werken en die moest van alles regelen met haar verzekering. Als je het nog niet hebt gedaan, zou ik t zeker even navragen.
Er zit hier ook een zwanger in het buitenland club. Hangt ook af van het land waar je naar toe gaat. We zitten bijna in hetzelfde schuitje.Nu in Indonesie,over 2 maanden in Australie,alleen noodzakelijke kosten worden vergoed,de rest moeten we hier zelf betalen. Gelukkig is Indonesie niet duur,zelfs niet prive ziekenhuis.
Ik woon al 8 jaar in Spanje en ben volledig ingeschreven in de sociale zekerheid van hier en niet in België. Ik ben ook van plan om hier te blijven. Ik zou alleen nog eens moeten langsgaan bij het consulaat om de dubbele nationaliteit etc..te checken. Misschien kun je meer te weten te komen bij het consulaat over hoe het systeem van het land waar je naartoe gaat werkt. Of een privé verzekering nemen met wereldwijde coverage.
Lijkt me inderdaad handig het land te vermelden waar je naartoe gaat. Ik zou persoonlijk gewoon een halfjaar wachten. Stel dat je zwanger wordt en het gaat mis of je wordt aan het begin zwanger en je kunt niet beginnen met het plannen/kopen enz. van babyspullen en kinderkamer. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. je schrijft dat je daar heen gata voor een studie. Hou er ook rekening mee dat zwanger zijn niet altijd leuk is. Ik ben van de eerste 7 maanden ziek geweest en mijn concentratie was bij alledrie niet al te best. kortom....studeren bij mijn zwangerschappen had helaas niet mogelijk geweest. Omdat het voor jullie een grote wens is om weg te gaan zou ik dat gewoon doen maar de kinderwens nog even uitstellen. Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar wellicht is een halfjaar wachten helemaal niet zo erg.
Hoi meiden, bedankt voor jullie antwoorden. We zijn van plan om naar Egypte te gaan. Bij de verzekering hebben we te horen gekregen dat we maximaal 11mnd mochten wegblijven als we hier verzekerd willen blijven. Het is idd wel zo dat niet alles vergoedt wordt, vandaar mijn vraagjes over zwanger zijn in het buitenland en je verzekering. @ buikje Essie. Je hebt een heel goed punt. Wij waren ook van plan om eerst even af te w8en. Ik ben 23jaar en mijn man 26jaar, dus we zijn op zich nog wel jong. Maar de kinderwens is gwn zo sterk aanwezig, dat zelfs deze laatste maandjes heeeel lang w8en lijken. ; )
Ik zou ook zeker wachten! Sterker nog... ik heb gewacht. En de wens was zeer sterk. Achteraf baal ik een beetje, omdat het nu ook nog eens wat langer duurt. Maar op dat moment was het niet handig om zwanger te raken dus hebben we onze kinderwens voor een half jaar uitgesteld. Om andere redenen dan jij, maar ik zou echt wel wachten. Wat is een half jaartje nou eigenlijk? Je bent ook nog jong, net zo jong als ik toen ik die keuze maakte.