tot hoeveel weken zwanger mag je vliegen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linda221, 19 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo,
    wij willen graag voor een tweede kindje gaan...heel erg graag zelf alleen houd een vakantie volgend jaar ons nu nog tegen...mijn ouders zijn namelijk volgend jaar 30 jaar getrouwend willen met het hele gezin plus aanhang naar menorca..27 mei zijn ze 30 jaar getrouwd en willen ze dus daar zitten.. ik heb dus geen zin om met een babytje daar te zitten en ik moet ook rekening houden dat ik nog wel mag vliegen. Nou heb ik een beetje zitten rondkijken op site´s van vliegmaatschappijen en de meeste hanteren een max van 34 tot 36 weken aan mits je geen complicaties hebt anders is de max 32 tot 34 weken en moet je een verklaring van de arts hebben..nou wil ik jullie raad graag..wat vinden jullie als ik 29 september mijn laatste menstruatie zou hebben en in 1 x zwanger zou raken dan ben ik 6 juli uitgerekend en ben ik in menorca 34 weken zwanger...vinden jullie dat ik vanaf die datum kan gaan proberen voor een kleintje de kans is toch groot dat het niet in 1 x raak is of vinden jullie dat ik moet wachten...en zo ja tot hoelang:(

zijn er mensen die ervaring hebben met vliegen vanaf 30 weken zwangerschap:(

ik zou graag jullie advies willen alvast bedankt!

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi,

tis idd per vliegmaatschappij verschillend. Heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het niet lekker is lang te moeten zitten als je al ver bent.

Zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen. Stel dat je wel gelijk zwanger raakt?? Kan je dadelijk niet mee. Wat is dan 1 maandje wachten nog. (al snap ik heel goed dat je niet kunt wachten met zwanger worden ;) )

Suc6 ermee.

3. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi

ik zag vorige jaar met hetzelfde probleem. wij gaan aankomende vrijdag naar amerika, en wij wilden ook graag zwanger worden. Ik heb toen het een en ander uitgezocht. Amerikaanse maatschappijen zijn daar veel makkelijker in dan europese. In amerika mag je soms ngo tot 38 weken vliegen. Hier in Europa dacht ik dat het maximaal 28 weken was, met mischien hier en daar een uitzondering. Ik heb het toen ook bij mijn huisarts gevraagd wat zij verstandig vond, en zij raadde aan niet meer dan 28 weken te zijn. 34 weken vind ik zelf vrij ver al in de zwangerschap, je baby`tje kan dan makkelijk al geboren worden. Ik zou het zelf nog een maandje uitstellen, al ik dat makkelijker gezegt dan gedaan. Achteraf is al dat uitzoeken voor ons voor niks geweest, want ik ben nog steeds niet zwanger omdat mijn vriend zijn zaadjes verminderd beweeglijk zijn. Dus als je graag zwanger wil worden, kan je natuurlijk ook gewoon beginnen en dan afwachten wat het word, en dan je beslissing nemen. Wie weet duurt het even en hoef je er niet eens over na te denken

succes

groetjes

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    bedankt voor jullie reacties! Tuurlijk kan een maandje wachten geen kwaad, maar ik heb het mezelf nu in mijn hoofd gehaald en vind hetwachten tot oktober nu echt heel lang duren...en ik heb zoiets van de kans dat je in 1 x zwanger bent...bij noa duurde het 3maanden..

verder nog iemand? met ervaring (hoog) zwanger en vliegen/...

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    niemand?

Deel Deze Pagina