mwah ik voel me redelijk. Depressief ben ik niet, maar ik merk wel dat de hormonen aanslaan. Ik ben gewoon niet mezelf met die hormonen en ga heel erg twijfelen over dingen, of ik het wel aan kan enzo. Maar tot nu toe is het nog redelijk vol te houden!
Babs - Vind het goed van je dat je alles gezegd hebt wat je wilde zeggen en je niet hebt ingehouden tijdens dat gesprek. Fijn ook om te weten dat je serieus genomen wordt. Was daar zelf ook altijd erg bang voor. Wel weer schrikken van die cyste zeg. Zit ook niet echt mee.... Ik heb vandaag mn enige vrije dag van de week en ben vanmorgen naar de vk geweest. Was wel een prettig gesprek vond ik. Nu lig ik even lekker op de bank niks te doen en dat wil ik zo houden voorlopig. Ga vanavond uit eten met mn vriend en daarna nog even naar de bios. Kunnen we het onder het eten misschien nog eens even over de combinatietest hebben....
Lekker Roos...even genieten van een vrije dag! Gelukkig is het ook niet meer zo warm! En dan vanavond nog lekker uit eten... Gaat het al wat beter op je werk of heb je je er maar gewoon bij neergelegd?
Heb me er bij neergelegd Babs. Het is gewoon niks voor mij, maar probeer er nu maar het beste van te maken. Heb gelukkig wel een paar leuke collega's. Die slepen me er wel doorheen. Heb het er net ook even over gehad met de vk. Die begreep de situatie ook waar ik in zat. Dat was ook wel fijn. Probeer te genieten van mn zwangerschap. Maar ik denk dat ik dat pas kan na de volgende echo en combinatietest. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het fout kan gaan. Geniet nu wel elke keer wel extra van mn vrije dagen, dus dat is dan weer wel een voordeel
Ik voel er niks van...had geen pijn ofzo. Ze zag het bij toeval op de echo..kon er ook niet echt omheen omdat het net zo groot is als de baarmoeder zelf. Het schijnt dat er vaker cystes groeien in de eierstok waar het eitje uit is gekomen. In mijn geval zou dat dus mijn linker eierstok moeten zijn. Gelukkig heb ik al een aantal hele positieve antwoorden gehad ergens anders op het forum, dus ik probeer me er niet te druk over te maken en hoop dat dat ding idd de volgende keer is verdwenen of kleiner is geworden. Geniet nog van je vrije dag! En gelukkig heb je een paar leuke collega's die je er doorheen slepen. Dat vind ik altijd wel belangerijk, leuke collega's!!
babs een cyste op je eierstok hoeft niet echt erg te zijn. Ik heb pcos en mijn eierstok zit vol met cystes. Dat blijft zo!
Echt waar? Ik heb er nog nooit van gehoord! De verloskundige maakte er ook geen big deal van, maar ik schrok toch van dat ding wat er niet hoort te zitten! Nouja..weer een positief bericht!
Hoi meiden, Sorry dat het een beetje lang heb geduurd eer ik weer een reactie gaf... Heb afgelopen dagen jullie verhalen wel weer zitten volgen, maar puf om te typen had ik niet... Spijtig te horen dat het toch weer wat 'slechter' gaat met de depressies enzo. Gelukkig is het nu sneller op te merken omdat je weet wat de eerste verschijnselen zijn. Hopen dat het dan ook minder erg zal worden dan bij de vorige keer.. Ik heb niet het idee dat ik er 'negatief' over denk. Ok, ik kan het er (nog) niet met iemand over hebben, en ben er ook minder mee bezig dan in het begin. Ben alleen wel een beetje bang voor de reactie van me ouders. Zij hebben in de 4,5 jaar me vriend maar 1x gezien (feestje van me opa en oma) en verder nooit gesproken. Is sinds het begin dat ze 't niet eens waren met de relatie etc. En laatste 2 jaar willen ze wel contact, maar nu wil me vriend niet meer. Dus ja, hoe zullen ze reageren als ze horen dat ze opa en oma worden, terwijl ze niet eens weten hoe/'wie' dat de vader is... Maar ja, hopelijk dat de blijdschap van de zwangerschap toch groter zal zijn (zit natuurlijk toch in de franse alpen als ik t ze vertel ). Vanmiddag hoop ik trouwens weer lekker op tijd naar huis te kunnen. Afgelopen 2 dagen gelukkig geen overuren gedraaid omdat ik natuurlijk dat dubbele werk heb nu. En dan vandaag ook alles op tijd afhebben zodat me vriend en ik daarna op tijd naar Duisburg kunnen vertrekken. Morgen is daar de Loveparade, weer een hele dag feest daar. Ga ik nu voor de 3e keer naartoe, me vriend voor de 6e ofzo. En dan zondag weer terug naar huis, maandagvroeg weer netjes op tijd op me werk . Heb de stekkers maar uit me monitor getrokken thuis. Me schoonzusje komt bij ons in huis om op de hond te passen. Hebben 2 pc's staan, maar dat ze niet de mijne pakt!! Als je internet opstart krijg je gelijk deze pagina als 1e te zien namelijk. En het is niet de bedoeling dat ze het op die manier komt te weten . Verder ook al me zwangerschaps-boekjes en vitaminepillen ver in de kast weggestopt onder een stapel kleren. Die zal ze ook niet zo snel vinden... Maar ja, ik ga nu maar weer aan het werk dan. Wens jullie alvast een heel fijn weekend en tot maandag weer!!!!
Hahahaha...herkenbaar! Ik had van de week ineens vrienden aan de deur. Kwamen gezellig van de ijsboer om de hoek even langslopen, maar ik stond bij de voordeur al heel rap te bedenken of ik niet nog wat op tafel had liggen. Er lagen twee rompertjes die ik van andere vrienden die het wel al wisten had gekregen en een echo. Ik heb ze daar af staan poeieren bij de deur tot mijn man ineens thuis komt en ze vrolijk binnen vroeg...gelukkig leidden de honden ze af zodat ik nog snel een krant op de spullen kon gooien. Tja..voor ons is het al zo normaal! Zal blij zijn als iedereen het straks weet... Ik ga ook lekker een weekendje weg. Met vriendinnen en mijn man en de vriend van iemand anders gaat ook mee. Hebben we nodig voor de BBQ en de boot aanmeren, hahaha...Nee hoor, maar we gaan naar het vakantiehuisje van mijn schoonouders in Friesland en mijn man en die andere vent zijn intussen wel gewend aan ons gekakel en vinden het ook wel gezellig. Geef ze bier en een BBQ en ze zijn stil..... @Laura; je hebt trouwens dikke kans dat je ouders misschien nu wat milder worden naar je vriend toe. Als ze een band met hun kleinkind willen zal iedereen toch een beetje toe moeten geven, da's wel zo leuk! Ik hoop het iig voor je...en ze zullen vast heel blij zijn!! Prettig weekend iedereen...Laura, veel plezier op de LoverParade!
Laura - heb veel aan je gedacht dit weekend ivm de loveparade. Hebben jullie geen vervelende dingen meegemaakt gister? Jammer dat je vriend en je ouders nog geen goede relatie hebben. Maar als je ouders nu wel willen kan je je vriend misschien ook wel over halen het nog een kans te geven. Wel een vervelende situatie lijkt me. Babs - heb je een leuk weekend gehad? Misschien even aan leuke dingen kunnen denken en niet te veel met de wat minder leuke dingen... Wij hebben ook besloten de combinatietest te doen. Nu ik er zelf wat langer over nagedacht heb had ik het waarschijnlijk niet gedaan als het alleen aan mij had gelegen. Een kindje met down zou bij mij ook welkom zijn, maar bij mn vriend absoluut niet. Ik ga er voor nu vanuit dat het allemaal wel goed zal zijn, mocht dat niet zo zijn hebben we wel echt een probleem...maar mocht het allemaal goed uitpakken hoeven we het er in ieder geval niet meer over te hebben. Hebben jullie eigenlijk zelf al iets baby-achtigs gekocht? Ik niet, vroeg me eigenlijk af wanneer die drang gaat komen. Misschien na een goede uitslag van de combinatietest ofzo... Mijn echo is verplaats van 10 naar 13 augustus, omdat er dan meer tijd nodig was voor een nekplooimeting. Luc is al weer een week weg, vrijdag gaat mn vriend hem halen. Ik kan dan helaas niet mee, want ik moet werken. Heb afgelopen week 48 uur gewerkt. Deze week wordt ook weer een zware week. Moet de komende 4 weken nog erg veel werken, daarna wordt het hopelijk wat minder. Vind het behoorlijk heftig, ook met het zwanger zijn enzo. Heb ook al behoorlijk last van bandenpijn. Wist niet eens dat dat kon zo vroeg in de zwangerschap, maar dat blijkt dus te kunnen. Ga nog even de keuken opruimen en dan nog even een paar uurtjes op de bank hangen en dan weer lekker slapen. Ik droom trouwens de laatste nachten heel erg veel en niet altijd even leuk. Vanacht droomde ik dat ik een echo kreeg en die leek niet helemaal goed te zijn. Heel akelig....
Hoi meiden, Even snel een reactie van mijn kant, maar wij zijn gelukkig in orde. We stonden 10 mtr voor het einde van de tunnel toen het gebeurde en waren er dus eigenlijk 'bij'. Wij zijn door de politie teruggetrokken om weer terug te keren, maar vrienden van ons stonden 2 meter buiten de tunnel en moesten dus doorlopen, langs de - later overleden - mensen die daar lagen. Wij hadden voor het drama al besloten dat dit onze laatste LP zou zijn (tja, met een kinderwagen doen we niet he), maar toen we werden teruggetrokken werden door de politie was het voor ons helemaal definitief. Niet alleen voor ons, maar heel de LP-organisatie. Dat ze het zo uit de hand hebben kunnen laten lopen, dat mag echt niet meer. Dan hoor je van de eerste 10 doden, toen was t echt helemaal definitief... Uiteindelijk hebben we toch het hotel weer kunnen bereiken, onze vrienden waren een half uur later terug in t hotel (hadden ondertussen wel van elkaar vernomen dat we ongedeerd waren, en ook vrienden, familie en collega's thuis waren grotendeels op de hoogte), waarna we zijn nog wezen eten. Toen maar gaan slapen (ipv direct naar huis te rijden) en zijn dus vanmorgen maar in de auto gestapt. Sfeer, me gevoel, alles heeft echt een klap gehad, ondanks dat wij t niet echt gezien hebben. Maar die vrienden hebben er foto's van. Vriendin van ons was uit de chaos, stond van boven nog even toe te kijken en zag dat ze met iemand bezig waren. Daarnaast lagen nog 2 mensen, maar toen ze zag dat de hulpverleners die gewoon 'liet liggen', drong t pas door dat die mensen echt al dood waren. Maar pff, wat was dat heftig zeg... De eerste beelden op tv die we zagen, was pas in t hotel bij de receptie. Was ook meteen als eerste de tunnel waar wij stonden en waar ze mensen aan het reanimeren waren. Toen kwamen de tranen en de receptioniste had daardoor ook wel door dat het heftig was geweest. Maar echt, waar wij stonden, stonden evenlater de hulpverleners mensen te behandelen of reanimeren... Als we 2 minuten eerder waren geweest hadden wij er misschien tussen gezeten. Mensen vertrapt of gestikt door het duwen... Het beeld wat me wel ff bij zal blijven is van 2 meisjes (15/16 jaar denk ik) boven op een dixie, huilend en maar naar de mensen in de tunnel gebaren dat ze terug moesten... Die zagen natuurlijk de paniek onder hun gebeuren, terwijl wij dat niet zagen... Maar ja, we zijn weer veilig thuis. Maar 19 gezinnen verscheurd door het verdriet dat ze iemand hebben verloren. Ga nu weer verder internet aflezen naar nieuws en reacties... Kom later wel weer terug!!!
Jeetje Laura...ik heb idd ook aan je gedacht toen we het nieuws hoorde! Wat een geluk dat jullie ongedeerd zijn, maar wat zal dat een impact geven. Logisch dat je je rot bent geschrokken! Ik ben gisteravond terug gekomen van een weekendje Friesland met vrienden..echt heerlijk gehad. Lekker relaxed, idd ook veel afleiding en heerlijk gegeten en gekletst. Heb ook al een paar kleine cadeautjes van mijn vriendinnen gehad, heel lief. Zelf heb ik nog niks gekocht. Daar wil ik toch nog even mee wachten..voelt nog niet goed, denk ik! Wat betreft de combinatie test..ik heb geen idee wat wij zouden doen als het bijvoorbeeld Down-syndroom zou zijn..dat is ook weer zo breed..ik denk dat het er vanaf hangt wat de bijkomstige problemen zijn. Kinderen met down kunnen ook ernstige hartafwijkingen e.d. hebben die ze ook al met behulp van echo's kunnen zien. Wij vinden het heel moeilijk om nu al te beslissen dat we een kindje met Down bijvoorbeeld niet zouden willen..ik denk dat ik over zoiets alleen kan beslissen als ik in de situatie zit. Bij mijn vorige zwangerschap was ons dochtertje niet levensvatbaar, dan is de keuze 'makkelijk'. Al hadden sommige mensen daar ookal een mening over! We wachten het maar even af. 3 aug moet ik al bloed laten prikken, zodat de uitslag in combinatie met de nekplooi op 9 aug wat sneller zal gaan...het zal wel weer klotsende oksels, knikkende knieen worden, hoor!Het komt allemaal ineens zo dichtbij...we gaan toch allemaal al richting de 12 weken!
@Laura: goed te horen dat je er weer bent!! Volgens mij maakte iedereen hier zich een beetje zorgen.. @Babs38: Het is nu nog veel te moeilijk om daar een uitspraak over te doen, denk ik. Ik duim in elk geval voor een goede uitslag! Ik heb woensdag a.s. weer een echo. Kijken of het hematoom alweer een beetje kleiner is geworden en of met de kleine alles nog in orde is. Ben er al wel weer een beetje nerveus voor, hoe dichter het bij komt he...
Hoi meiden, daar ben ik weer... Vandaag op me werk van alle kanten aangesproken of ik wat van het drama had meegekregen enzo Collegaatje dacht 'Ach, zijn 1,5 miljoen mensen, Lau zal er niet tussen zitten'.. Tja, dat zal iedereen denken 'het zal mij / mijn familie niet overkomen'. Hoor nu net op de radio 511 gewonden nog ipv de 342 die ze eerder opgaven. Waarvan nog 1 ernstig... Heb halve dag op me werk steeds op internet gekeken of er nog updates waren, vond me baas niet al te leuk volgens mij. Tja ach, heb dan zelf geen overleden mensen zien liggen ofzo, maar aangezien t wel op een afstand van nog geen 20 mtr is gebeurd terwijl we daar stonden (stonden allemaal op gelijke hoogte, dus kan niet zien wat er 5 rijen voor je gebeurde), schrik je er wel van. Me vriend en ik hadden t bijna aan die vrienden van ons verteld dat ik zwanger ben. Met die drukte (en die jongen maar door willen gaan naar voren) was t bijna geen doen. Hadden echt bijna zoiets gezegd van 'Nu ff wat langzamer aan hoor, loopt hier wel een zwangere vrouw tussen hoor!!'. Maar gelukkig hebben we 't niet gezegd en werden er op tijd uit de drukte gehaald... Alleen in eerste instantie jammer dat we echt helemaal niks van de LP hebben meegekregen. Ik zei van te voren nog tegen die vriendin 'Als ze de boel gaan afsluiten, dan zit er geen andere mogelijkheid op dan om te keren naar het hotel'. Haar reactie direct 'Ja, maar je denkt toch niet dat ik terug naar het hotel ga zonder iets gezien te hebben!!'. Nou, uiteindelijk hebben ze wel wat gezien... Pffff. Ze schijnen gister 2 uur op het politiebureau te hebben gezeten, verklaringen afleggen en foto- en videomateriaal af te hebben gegeven. Maar hier komen er gewoon steeds meer vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Toestemming van het stadsbestuur, de organisatie die heeft kunnen denken dat ze het aan zouden kunnen... Zijn allemaal struisvogels geweest, allemaal de kop in het zand gestoken om het niet te willen zien. Maar ja, jullie wel allemaal nog een leuk weekend gehad? Oa. lekker wezen varen in Friesland lees ik. Merk dat 'we' hier wel positief over een combitest denken. Alleen de uitslag, wat je daarmee zal doen. Tja, wat ik al zei, als na testen blijkt dat het inderdaad het down-syndroom heeft, dan zullen we t waarschijnlijk weg laten halen. Maar ja, dat zeg ik (zeggen we) nu, misschien dat het tzt wel heel anders is. Heb woensdag de eerste echo. Vind t wel spannend hoor, al denk ik er absoluut niet aan. Zit met me gedachte ook alweer bij volgende week, met me ouders ff weekje naar Frankrijk. Denk dat ik het ze in de loop van de week zal vertellen. Niet meteen de eerste dag, stel dat ze er niet zo lekker op reageren zit ik in ieder geval niet meer heel de week 'in de weg' . Oja, dalijk nog naar me schoonouders. Schoonmoeder was gister jarig, dus vandaag maar even langs gaan. Jippie!! Eerst maar ff gaan douchen dan... Ipv dalijk weer te moeten haasten.. Groetjes!!!
even snel tussendoor: ben 10 weken en 1 dag volgens de verloskundige. net de echo gehad, echt leuk zo'n klein hummeltje. over 3 weken hebben we de combitest, dus krijgen dan weer de kleine te zien!
Wat leuk Laura dat je je kindje gezien hebt. Heb je je echo gewoon bij de vk gehad? Wij hebben de combitest 13 augustus, ik droom er steeds over. Dat het niet goed is enzo...heel vervelend. Zal blij zijn als de nekplooimeting in ieder geval goed is. Kuipersl - hoe was jouw echo vandaag? Babs - ben jij al weer terug naar de gyn geweest en hoe gaat het nu met je? Wij gaan vrijdag lucas weer halen. Gelukkig maar, want 2 weken is echt te lang!
Jaaaa, echo was goed; het mini-mensje is nu 3,3cm en volop aan het bewegen. Hematoom weer een beetje kleiner..!!! JOEPIE!!!!!