Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs aah jij ook geen maatje 36 zo te lezen? Bij de h&m hebben ze positiekleding tot maat 48 (valt als 46 ongeveer) en
    bij c&a tot maat 50 en bij miss etam tot maat 48. Ik vind het ook altijd al ingewikkeld shoppen (heb maat 46) maar
    nu helemaal...
    He heb jij ADHD... hmmm ik was een beetje onderzoek aan het doen op internet (niet heel betrouwbaar dus). Over de
    werking van neurotransmitters en zwangerschapshormonen. Er is een theorie dat bij mensen met een pre partum depressie
    de hcg de neurotransmitters verstoord. Ik heb zelf Tourette syndroom (nu geen last meer van, als kind wel) en mijn
    neurotransmitters werken zowieso al anders. En bij ADHD is dat ook zo... hmmm misschien denk ik wel veel te moeilijk hoor
    ;)

laura lastig hoor in de bouw op dit moment. Ik werk met achterstanden/schulden en kom veel problemen met
    mensen in de bouw die zzper zijn tegen. Maar gelukkig gaat het nu iets beter...

roos hier ook veel pukkels. Daar baal ik ook van... Ach wat vervelend nou dat je taart moet eten... als het niet
    lukt dan gil je maar!

Hier alles ok. Mijn dochter is 4 dagen bij oma aan het logeren. Dat kwam zo uit met werk en een vrijgezellenfeest dat
    we hebben. Ik vind het wel lang 4 dagen...
    Nog 5 dagen tot de uitslag van de combitest, maar ik maak me er niet echt druk om dus ik denk dat het wel goed zit...

2. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    @ Debby...nee hoor, niet te ver gezocht. Ik heb de diagnose ook eindelijk gekregen na mijn vorige zwangerschap. Er zijn veel volwassen vrouwen waarbij de diagnose AD(H)D pas wordt gesteld nadat ze zwanger zijn geweest EN problemen met depressie hebben gehad. PMS is ook zoiets....pas toen ik het spiraal ontdekte had ik voor het eerst iets gevonden wat er voor zorgde dat ik niet elke maand zeker een week de kluts kwijt was. Hebben ook erg veel vrouwen met AD(H)D last van...tja, het is wat. Hahaha...Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me deze week een stuk beter voel en dat komt niet alleen door de goede uitslag vd combitest. Ik slaap beter, heb zin om dingen te ondernemen, mensen op te zoeken...denk echt dat het ook te maken heeft met het feit dat het HCG hormoon na 3 maanden afneemt!!

En idd, ik ben geen maatje 38, maar kan altijd heel prima slagen. Helaas zijn ze in Zeist opgehouden met zwangerschapkleding te verkopen bij Miss Etam en C&A, dus ik ga morgen maar weer eens in Utrecht kijken. Bij jou al iets te zien? Ik denk dat het bij mij nog wel even duurt..er zit toch een laagje tussen waar mijn buik nog wel even in kan groeien. Er is hier ergens ook een topic waar veel mensen foto's van hun buikje laten zien....ik was echt geshockeerd hoeveel je al kunt zien met 12/13 wkn als je slank bent! Best jammer....

@ Roos, ik heb geen last van pukkels, ik had normaal een hele droge huid, dus ik ben wel blij dat het wat vetter is, maar last van pukkels heb ik niet. Kan me best voorstellen dat je het niet makkelijk vind dat je er ineens anders uit gaat zien, vooral als je normaal heel slank bent en er ook graag veel moeite voor doet om er leuk uit te zien. Maar ik zou me er maar niet te druk over maken..je hebt het toch niet in de hand en het zal nog erger worden zelfs....sorryyy! Maar ik herken het wel, je baalt hoe je eruit ziet en dan baal je weer dat je er zo over denk...typisch vrouwenkwaaltje!

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs er is wel iets te zien bij mij, maar ja, ik weet dat het door de baby komt, anderen denken misschien dat het nog meer vet is ;)
    Door zwangerschapskleding wordt wel je buik omhoog geduwd dus dan zie je het wel beter. Maar ik ga voorlopig nog even geen buikfoto plaatsen ;) . En over een week of 10 kan je echt niet meer om je buik heen hoor!

4. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Sjonge, eindelijk geslaagd!!! Twee leuke (!) zwangerschapbroeken. Een lichtgrijze spijkerbroek en een donkere spijkerbroek. Ze hebben wel wat wijde pijpen, terwijl ik nu liever wat van die smallere pijpen heb, maar die zijn echt niet te krijgen..dan compenseer ik dat wel met leggings ofzo!! Ze zijn iig acceptabel en eigenlijk best ok. Ben eindelijk bij Miss Etam in Nieuwegein geslaagd..moest daar toevallig zijn en nog geslaagd ook!!

5. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Nou meiden, volgens mij was ik de laatste voor de combitest, maar wij hebben de kleine weer mogen aanschouwen vanmiddag.
    Om 1 uur de afspraak (ik ging rond 12.35 al van kantoor weg) maar uiteindelijk pas om kwart over 1 naar binnen mogen.
    Vriend weer terug naar de auto voor de papieren, terwijl ze al begon met echo-en. Weer 5 foto's meegekregen naar huis, en na 3 metingen kwam ze uit op een nekplooi van 1,8.
    Volgens mij wel netjes... Daarna ook nog even bloed afgenomen en uiteindelijk stapte ik tegen half 3 weer kantoor binnen. Iedereen zal weg gedacht hebben waar ik was ;).
    Volgende week vrijdagochtend wordt ik gebeld met de uitslag (of als ze de uitslag nog niet hebben, telefoontje krijg ik zowiezo).

Maar ik had natuurlijk plakkertje op me arm van t bloedprikken, dus op een gegeven moment zei ik zo tegen de rest 'jongens, ik heb ff wat te vertellen'... Me baas meteen: Je bent toch niet in verwachting he ;). Haha, hij mag niet meer raden...
    Me collega's vinden t allemaal hartstikke leuk en zijn er drukker me dan dat ik ben. De ene begint over me borsten dat ze dan wel beginnen te groeien (komt wel vaker ter sprake op de afdeling), dus ik zeg 'm meteen dat ze al minimaal 1 maat gegroeid zijn.. Haha, die reactie van 'm...
    Andere beginnen weer 'mama, mama' zachtjes te roepen als ze langslopen.. Pff, ze moeten er blijkbaar erg aan wennen.

Oh, heb t gister ook me zussen verteld. Onder t mom van 'kadootje voor de trouwdag van me ouders' (waren eergister alweer 33 jaar getrouwd). Die vinden het ook heel leuk dat ze nu echt tante worden.

Over 1,5 week ga ik met me moeder de stad in, krijg van haar dan ook me eerste zwangerschapsbroek. Zal zowiezo de Miss Etam bezoeken, kom daar altijd wel vanwege de lange maten die ze er hebben (broeklengte 36 altijd). Dus nu lekker op de positie-afdeling rondneuzen.

Net me schoonouders nog even langs geweest, gelijk kopietje van de echo meegegeven, zijn ze ook weer erg blij mee. Tja, kindje alweer meer dan 10 cm (incl. de beentjes).
    Op een gegeven moment meette ze zelfs dat ik al op 13w en 6d zat.. Ipv 3 dagen, maar kwam omdat t kindje zich beetje uitrekte waarschijnlijk.
    Ze zei wel dat we wel kans hebben op een langer kindje. Ik ben 1m80 en me vriend 1m86.

Begin trouwens ook wel een buikje te krijgen nu. Tot vorige week liep ik met me buik 'ingehouden'. Uitzetten deed echt beetje pijn toen. Maar nu loop ik continu met me buik 'uit', dus dan valt de buik meer op.
    Maar gelukkig hoef ik t op me werk niet meer te verbergen. Daar alleen nog zo'n 80 chauffeurs (allemaal 1 voor 1 natuurlijk) uitleggen dat ik zwanger ben ipv ben aangekomen van t snoepen :p.

Roos en debby, wat vervelend van de slechte huid.. Ik mag echt in me handjes knijpen, heb zo weinig last ergens van.
    Met de vermoeidheid gaat t wel wat beter. Ipv dat ik elke middag tukkie moest doen, red ik t nu wel tot 's avonds. En dan de ene avond weer wat langer op blijven om film af te kijken ofzo, en de andere dag weer wat vroeger. Mag me natuurlijk niet verslapen met de wekker om 5 uur...
    Wat verder wel wat vervelender is: vergeetachtig zijn. Soms weet ik 's morgens niet meer wie ik de middag er voor wel/niet gesproken heb van de chauffeurs. Of wat ik ze gezegd heb... Best vervelend als je dan aan jezelf gaat twijfelen..

Oh, me vriend heeft zn pc gelukkig weer. Vanmiddag nieuwe gehaald, dus toen hij ging stofzuigen heb ik m meteen maar weer geinstalleerd. Tja, of ie nou achter dat beeldscherm zit, of achter de tv hangt... Dalijk met de kleine zal het wel veranderen denk ik.
    En moet zeggen, zelf heb ik ook me pc en zit er zelf ook regelmatig achter hoor. Ach, we zien over een half jaartje wel.. Maar ik weet wel, de kleine gaat voor alles!!!!

6. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - het is gelukt met de taart hoor! We hadden er geen problemen mee :) Die pukkels zijn inderdaad intens irritant. Wanneer komt je dochtertje weer terug? Ik ben het op zich wel gewend als luc een paar dagen weg is, maar leuk is anders.

Babs - fijn dat het gelukt is met je zwangerschapsbroeken. Heb je ze ook al aan? Ik was inderdaad ook op zoek naar spijkerbroeken met smalle pijpen, maar ik vind er ook alleen met wijde. Heel raar. Ik doe er trouwens niet graag moeite voor om er leuk uit te zien, tis meer iets dat moet ofzo. Het is ook nooit goed genoeg. Tijdens de gesprekken die ik tijdens mn depressie gehad heb kwam dat ook steeds naar voren, ik ben te perfectionistisch en te streng voor mezelf. Ze vonden dat ik mezelf maar eens express moest laten verslonzen om dan te kijken wat er zou gebeuren. Heb dat nog niet gedaan en ben het ook niet van plan.

Laura - leuk dat je het nu eindelijk verteld hebt. Ook leuk hoe iedereen reageerd toch? Nu nog even een weekje wachten op de uitslag van de combinatietest. Ben je bang voor de uitslag of verwacht je dat het wel goed zit? Fijn dat je vriend weer een pc heeft, kan jij ook weer wat meer internetten enzo.

Wij hebben gister de uitslag van de combinatietest gekregen en die viel me nogal tegen eigenlijk. Op de een of andere manier vind mn vriend het wel best, terwijl we voor de test een minder grote kans hadden op een kindje met down dan na de test. Snap daar niks van.

Heb vandaag eindelijk een keer een zaterdag vrij en ik wilde vanalles gaan doen, maar vervolgens heeft mn vriend allemaal weer plannen gemaakt waardoor ik nu gewoon binnen zit. Word ik niet blij van. Jank ook weer alles bij elkaar vandaag. Heerlijk dat zwanger zijn. Je wordt dik, lelijk, zeikerig. Of ben ik nou te negatief?

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nee hoor...je bent niet te negatief. Ik ben verdorrie met een mongool getrouwd! Wat een idioot. We gaan voor het eerst naar Utrecht om ons eens te orienteren op kinderwagens enzo..komt ie een vriend tegen waarmee hij uitgebreid mee gaat staan ouwehoeren. Terwijl ik net een verkoopster aan de haak heb geslagen om ons nou eens duidelijk uit te leggen waar je op moet letten met een kar, blijft hij maar doorlullen. Op geen enkele manier krijg ik zijn aandacht en ik stond daar in mijn eentje te kijken naar hoe al die karren werkten en welke voor ons makkelijk zou zijn. Wat een EIKEL...ik was echt des duivels. Toen ik alles wist kwam hij ook ineens aanlopen, lekker op tijd!!! Toen ik er vervolgens wat van zei, was zijn enige reactie; 'Stel je niet zo aan'. Om vervolgens te vragen welke winkel we nu heen zouden gaan......nergens heen dus. Naar huis!! Zit nu thuis te briesen, kan hem wel wat doen! En hij zegt op alles wat ik nu zeg; ja, Bar, tuurlijk Bar en loopt weg. Ik heb moordneigingen, wat een zak! Weg leuk dagje...

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ow Babs, sorry, ik moest echt even lachen om je berichtje. Kan me helemaal voorstellen hoe het gegaan moet zijn en hoe je je nu voelt. Mannen zijn soms zo irritant.

9. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Roos, wat jammer dat je je toch niet zo lekker voelt bij de uitslag van de combitest. Wel vreemd met die uitslag dat dat nu opeens zoveel anders is dan daarvoor.
    En dan ook nog erbij dat je niet lekker in je vel zit. Hoop dat je vriend en Luc je kunnen opvrolijken deze tijd.

Babs, wat een verhaal zeg. Ken me goed voorstellen dat jij je er een soort van 'op verheugd' heb om wagens te gaan kijken enzo. Echt baby-dingen doen. En dan zo'n reactie van je vriend, alsof t m echt niet interesseert. Tja, achteraf dan komen vragen over hoe en wat.. Ik hoop niet dat mijn vriend dat gaat doen, maar ik zal me excuseren bij de verkoopster en me vriend letterlijk naar binnen sleuren. Het wordt ook zijn kind, hij moet er ook mee lopen etc...
    Of hoe mannen ook kunnen reageren 'kies jij maar', en dan achteraf beginnen dat ze de kleur, model of iets compleet anders niet leuk vinden... Tja, moet je je er maar meer voor interesseren.

Vanmorgen had ik trouwens me eerste echt zwangerschaps-misselijkheid. Had t 1,5 week geleden ook wel, maar dat zullen de zenuwen van de kaakchirurg zijn geweest (toen trouwens niet boven de wc gehangen ofzo, alleen ff kort gevoel in me maag).
    Maar vanmorgen 2 glazen water op en evenlater hing ik boven de wc. Pff, hoop dat dit t enige was. Moet er niet aan denken dit elke dag te hebben, al hebben andere vrouwen er wel degelijk veel mee te maken.

Daarna wel nog 2 broodjes gegeten, en ook nog boodschappen wezen doen. Voel me nu weer kiplekker...
    Me vriend is met een vriendin uitgebreid de hond aan het uitlaten. Zij komt vanaf woensdag schoonmaken, en dit is ff om weer extra aan de hond te wennen. Maandag komt ze nog een keer dan, en dan vanaf woensdag hoef ik niet meer te dweilen, ramen zemen etc.. Hihi, lekker hoor :p.

Oh, net trouwens me post van de kraamzorg binnen gehad. Nu wachten tot de 32e week, vanaf dan kunnen ze bellen voor intake-gesprek.
    En nog wat trouwens, heb gister ook de kinderopvang aangemeld. Alleen nog inschrijfgeld betalen en dan nemen ze 'm in behandeling. Ma, di, do en vrijdag. Nu maar hopen dat me baas daarmee akkoord gaat, en anders ga ik tzt wel wat anders zoeken. Hij mag al blij zijn dat ik weer 4 dagen wil komen werken ;).

Maar ik ga ff dat geld betalen, hoef ik me daar ook niet meer druk om te maken..

Oh, trouwens ff wat anders. Bij de kraamzorg stond ook iets over mantelzorg regelen. Partner, familie, buurvrouw oid, die dan ook voor je kan zorgen ofzo. Maar t is toch voldoende als me vriend t dan overneemt? Hoef toch niet me (schoon)moeder hier te laten komen als bijv. de kraamzorg om 15 uur weg gaat en me vriend pas 1630 thuis is?

10. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    We zijn net terug van een weekje Duitsland..hebben wij weer: de halve week regen, errug fijn...!!

@Roosenzo: wat was de uitslag van de combinatietest? Knal het eens op het forum, dan kunnen wij ook een mening geven!! Vaak wordt het gevoel alleen vervelender wanneer je het voor jezelf houdt. Hoeft natuurlijk niet, he...

Ik heb de Angelsound nog van mijn dochtertje. Lag nog in de kast en nu vind ik het wel een geruststellende gedachte dat je even kan luisteren wanneer je je onzeker voelt. Zeker na dat gedoe met die bloeding en dat hematoom..

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Laura - als je net bevallen bent kan je vriend misschien wel een tijdje vrij nemen. Dan ben je niet alleen. Toen ik net bevallen was lag luc in het ziekenhuis, maar het had me niet fijn geleken alleen met hem thuis te zijn de eerste paar dagen. Je bent toch niet zo mobiel enzo...

Kuipersl - vervelend van die regen zeg! Hebben jullie toch nog wel wat leuke dingen kunnen doen? Lijkt me ook wel fijn zo'n angelsound. Gebruik je hem vaak?

De uitslag van mn combinatietest was 1 op 240. Moet aan dat hormoon in mn bloed gelegen hebben, want de nekplooi was 1,6 en ik ben 27. Baal er behoorlijk van eigenlijk.

12. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @roosenzo: Die angelsound gebruik ik ongeveer 2 keer per week. Vaker wordt ook afgeraden... Maar ik hoef het hartje maar twee seconden te horen om gerustgesteld te zijn, dus ik gebruik het echt maar heel kort. Ik kan het hartje ook altijd heel snel vinden.

...kan me voorstellen dat je van de uitslag geschrokken bent, zeker als je hoger had verwacht, maar je zit wel nog in de marge die 'goed' is!! Ze hebben je vast niet geadviseerd om verder onderzoek te doen lijkt me, dan zijn de risco's bij de overige onderzoeken groter dan het risico op down. Wel genieten hoor, van je kindje!!

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Zo..ik ben er weer! Uitgebriesd en wel....sjonge, wat was ik boos en deze site stond open toen ik thuis kwam, dus heb ik het even van me afgeschreven!! Uiteindelijk trok hij bij en begreep hij wel dat het niet zo leuk was en vroeg me om nog naar een andere winkel te gaan. Uiteindelijk ben ik ook weer bijgetrokken en zijn we nog naar een grote winkel in Amersfoort geweest. Het gaat er op lijken dat wij op een Maxi Cosi uitkomen, handig voor in het bos met de honden en goed in hoogte verstelbaar, mijn man is nl 1.97m.

@Roos; kan me voorstellen dat je wel een beetje over de combitest inzit. Ze zullen je wel aangeraden hebben geen verder onderzoek te doen, maar dat kan alleen jij bepalen. Als jij je er te onzeker over voelt of je zorgen maakt, is de vlokkentest uiteindelijk zo gepiept en heb je wel weer rust! Een zwangerschap vol onzekerheid of zorgen is ook niet niks....misschien is het goed om met je verloskundige over de uitslag te praten, kijken wat zij zegt. Dat geeft je misschien een beetje rust.

@Kuipersl; jammer zeg van al die regen. Helaas zijn er veel mensen die de afgelopen week weg zijn gegaan en een verregende vakantie hebben gehad. Vrienden van mij zijn ook eerder terug gekomen van een vakantie in de bergen..ze hadden nog net hun skipak niet nodig! Toch een beetje jammer van je zomervakantie! Wij gaan volgende week nog een weekje op vakantie en hebben maar voor ver en zon gekozen. Een last-minute naar Lanzarote, dan weten we zeker dat de zon schijnt!

Hebben jullie trouwens ook last van je onderrug? Ik heb vannacht voor het eerst totaal niet kunnen slapen...ik kon maar geen goede houding vinden en ben er uiteindelijk uitgegaan. Heb uren beneden gezeten en maar een paracetamol genomen...ben kaput! Het zit echt helemaal in mijn onderrug, bovenkant billen.

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - ben blij dat het gister uiteindelijk toch nog goedgekomen is gister. Ben zelf een beetje blijven hangen in mn "bui". Vandaag wel weer het zonnetje in huis hoor! Naar welke winkel ben je geweest in Amersfoort? Heb je nog wat gekocht verder? Wat lekker dat jullie nog een weekje naar de zon gaan. Ben jaloers!

Op zich ben ik nooit bang geweest voor een kindje met down. Op de echo was ook een neusbotje te zien en kinderen met down schijnen die bijna nooit te hebben. Ook was de nekplooi goed. Denk niet dat ik verdere onderzoeken wil laten doen. Die combinatietest heb ik ook meer voor mn vriend laten doen dan voor mezelf. Maar het doet me nu wel meer dan ik verwacht had. Vind het gewoon raar. Je hebt mensen die krijgen een uitslag van 1 op 12000 en ik heb 1 op 240. Vind ik nogal een verschil. Aan de andere kant kan ik het ook wel weer relativeren. Want als ik nu 240 kinderen zou krijgen zou er eentje down hebben. Statistisch gezien... Moet volgende week weer naar de verloskundige. Zal het er dan nog wel eventjes over hebben. Maar ik denk toch dat ik het er wel verder bij zal laten nu.

Ik heb trouwens geen last van mn onderrug gelukkig. Wel passen mn bh's niet meer. Toch een excuus om even naar de marlies dekkers te gaan voor een zwangerschapsbh. Volgens mij hebben ze die daar ook. Heb sinds gister mn zwangerschapsbroeken aan en ze zitten lekker. Mooi is echt anders, maar goed. Zie er toch niet uit door al die pukkels, blubber buik en bijpassend chago hoofd ;)

We zijn net naar het bos geweest en zijn daarna pannekoeken gaan eten in lage vuursche (zo lekker). Nu hebben we een filmpje gehuurd en gaan we die even kijken. Heb voor mezelf "komt een vrouw bij de dokter" gehuurd, die ga ik vanavond kijken. Of het slim is weet ik niet. Heb zelf ook kanker gehad en toen ik het boek las werd ik al erg boos, zal bij de film niet anders zijn vrees ik.

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Pffooee, dat geen kattenpis...'Komt een vrouw bij de dokter'. Ik heb het boek gelezen en wil eigenlijk de film niet zien. Ik heb de ogen uit mijn hoofd gejankt en denk dat het niet veel beter zal zijn bij de film. Heftig als je zelf kanker hebt gehad..is het al lang geleden?

We zijn in Amersfoort bij Gardo geweest, geen aanrader overigens! Ze doen het overkomen alsof het een mega tent is, maar dat valt behoorlijk tegen. Ik vond de Baby Dump in Utrecht veel beter en overzichtelijker. Ik vind het geen naam, maar al mijn vriendinnen hebben daar hun spullen gekocht...met megakortingen, terwijl ze toch dezelfde spullen hebben als allerlei andere duurdere winkels. We hebben nog niks gekocht, was echt de eerste keer dat we gingen kijken naar wandelwagens, dus ik wil eerst nog een beetje rondkijken. Al denk ik wel dat we het qua wandelwagens wel al weten...de Maxi Cosi Mura. Behalve dat winkels hem voor ons ook aanraden, hebben een aantal vriendinnen van mij hem ook en zijn er erg blij mee.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je even uit het veld geslagen bent wat betreft de combi-test. Het is gewoon een andere uitslag dan wat je verwacht had en het is logisch dat je daar even bij stil staat, toch. Aan de andere kant, als je zelf verder geen behoeft voelt tot vlokkentest ofzo, dan moet je dat ook zeker niet doen. En je hebt gelijk, hoor. 1 op de 240 is natuurlijk ook niet een bijzonder hoog risico!!

Heb jij je trouwens al ingeschreven voor een kinderdagverblijf? Een vriendin van mij woont nog steeds in de buurt waar wij straks weer gaan wonen en zij is superenthousiast over Spikkels. Haar kids hebben er ook gezeten, het is dichtbij en ze hebben een mega grote binnentuin waar de kinderen kunnen spelen! Geweldig! Ik ben er overigens nog helemaal niet over uit hoe en wat met de opvang, maar ik heb me maar gewoon ingeschreven, zie dan wel weer verder.

Oh hee, en Marlies Dekkers heeft inderdaad ook een zwangerschapslijn..daar zou ik maar eens lekker gaan shoppen..ook goed voor je humeur, haha!

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik ziek was. Maar ik heb me ook suf gejankt bij het boek. Zit er nu over te denken de film toch maar niet te kijken....of misschien toch maar wel of toch niet.

Vraag me eigenlijk af of marlies dekkers nu mn maat nog wel heeft. Heb normaal 70F, maar die zijn echt te klein nu. Volgens mij is F het grootste wat ze daar hebben.

Ik was eigenlijk van plan gister naar de baby dump te gaan. Wat ik ook een vreselijke naam vindt trouwens. Denk dat ik dat nu op mn vrije dag maar doe, want moet a.s. zaterdag wel weer gewoon werken. Maar weet nu ook meteen dat ik niet naar Amersfoort hoef. Volgens mij is de baby dump in Utrecht wel een van de kleinere. Er zijn er wel die nog een keer zo groot zijn zag ik op de site. Toen ik zwanger was van luc werd er een babyzaak geopend in Vlissingen waar ik toen woonde. Was niet echt goedkoop, maar ze hadden toen allerlei openingsaanbiedingen waar ik toen veel gebruik van heb gemaakt.

Wat het kinderdagverblijf betreft zit ik een beetje te twijfelen. Ik weet namelijk nog helemaal niet wat ik tegen die tijd aan het doen ben. Zit nu mn tijd uit waar ik nu werk, maar wil er liever gister weg dan vandaag en mn contract gaat ook niet verlengd worden. Lucas gaat naar de blauwe eend. Naar de bso, maar daar zit ook een kdv. Dat is bij het wilhelminapark en het zoontje van Claudia de Breij zit daar ook. Ze hebben daar ook een tuin(tje), maar gaan ook vaak met de kinderen naar het park. Maar ga ook maar eens op internet wat info over Spikkels zoeken. Jij zat toch te denken over opvang bij je thuis?

Die uitslag van de combinatietest is hoe hij is. Ik kan nog van mening veranderen hoor, maar zoals ik er nu over denk laat ik het er maar gewoon bij. Maar had gewoon een veel betere uitslag verwacht.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo wat is er veel geschreven... even kijken wat ik onthouden heb...

@babydump, vind het ook een vreselijke naam maar wij hebben daar ook veel gekocht voor mijn dochter. En toen later onze wagen ergens anders in de aanbieding was kregen we het verschil terug.

@mannen en babydingen: oooh daar kan ik ook zo woest om worden... mijn man vind dat ik me aanstel en in november gaan we wel dingen regelen. En een naam wil hij ook amper bedenken. Snap er niks van want ik weet dat hij het kind ook graag wil

@combinatietest: jeetje wat een rotuitslag... dat is echt zo een twijfelgeval. Kans is natuurlijk nog geen half procent maar ja, zekerder ga je je er niet van voelen.
    Wij krijgen dinsdag de uitslag dus ik ben benieuwd...

@onderrug: die pijn kan te maken hebben met bekkeninstabiliteit. Heb je ook last van je stuitje? Ik zou het aangeven aan de vk. Als dat het is kan je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn...

@kanker... jeetje zo jong al die ziekte gehad... wat vreselijk!

Hier alles ok, we zijn een weekend naar Zeeland geweest voor een vrijgezellenfeest dus bijna niet aan mijn zwangerschap gedacht. Ook wel eens lekker. Gelukkig is mijn dochter nu na 4 dagen weer vrij.

Mijn psychiater heeft gebeld dat ik niet terug hoef te komen behalve als ik me rot ga voelen. Daar ben ik alleen maar blij mee want voorlopig voel ik me nog goed.

Liggen jullie nog fijn op je rug? Ik vind dat niet lekker, heb zo een gevoel dat mijn baarmoeder naar beneden drukt ofzo dan...

18. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Debby: ik slaap al jaren op mijn buik en ik heb dat bij de vorige zwangerschap tot bijna 30 weken kunnen volhouden, haha... ik had een heel bescheiden buikje en was ook bijna niet aangekomen, nu is dat al anders!!
    Toen ik bevallen was, moeilijke bevalling met genoeg hechtingen etc.. heb ik dezelfde nacht nog net zolang ge'wurmd' in dat ziekenhuisbed tot ik weer op mijn buik lag..heerlijk..! De volgende dag kwam er een verpleegkundige en die was hoogstverbaasd...'Heb jij écht op je buik geslapen???????? Ja dus, hihi!

Mijn vriend moet nog op zijn werk kijken of hij het kan regelen om een dag in de week ouderschapsverlof op te nemen. Dan kan ik daarna het kinderdagverblijf informeren..

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    @Debby; Ik heb op zich helemaal geen last van mijn stuitje, maar echt in mijn onderrug en bovenkant billen. Het lijkt wel een soort spierpijn, waarbij het aan mijn rechterkant ook nog doortrekt in mijn bil. Heeeel irritant...ik heb vannacht echt elke houding gehad en ben er uiteindelijk maar uit gegaan en heb een paracetamol genomen. Ik hoop echt dat ik straks weer goed kan slapen!!!

Fijn trouwens, Debby, dat je je niet meer bij de psych hoeft te melden. Je weet iig dat er hulp is, mocht het nodig zijn, maar hopelijk heb je het deze keer niet nodig!

@ Roos; ik denk idd ook nog aan thuisopvang. Vind het heel moeilijk om te beslissen wat beter is. Aan de andere kant lekker rustig om iemand thuis te hebben, zodat je je niet hoeft te haasten, aan de andere kant, is het kind dan wel alleen met een volwassenen en ik denk dat het ook goed is om juist met andere kindjes te spelen en te leren delen enzo...Ik schrijf me gewoon vast in je zit toch nergens aan vast. Als ik het volgend jaar anders beslis, kan ik altijd nog terug, maar volgend jaar beslissen dat ik mijn kind op een KDV wil hebben lukt dan weer niet ivm de wachttijden. Die van Lucas klinkt ook goed..is natuurlijk wel lekker om ze al te kennen. Spikkels is echt bij mijn appartement om de hoek, dus dat vind ik ook wel een pre..en die grote binnentuin is echt geweldig.

Wat het slapen betreft..ik heb zo'n Tempur matras, een traagschuim matras dus, waar je zo lekker in wegzakt. Daarin kan ik wel lekker op mijn rug liggen, omdat je aan alle kanten ondersteunt wordt, maar normaal lig ik het liefst op mijn buik! Ben nu achteraf heel blij dat ik vorig jaar die matras gekocht heb!

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik kon ons topic bijna niet meer vinden. We moeten meer schrijven hoor! We stonden op pagina 2.

Debby - Hoe was de uitslag van de combinatietest? Ik ben zelf al wel een beetje heen over de (toch wel) schrik van de uitslag. Op mn rug slapen vind ik niet prettig en op mn buik ook niet. Op mn zij slaap ik het beste nu.

Babs - Ik ga me ook inschrijven voor een kinderdagverblijf. Weet nog niet helemaal zeker welke. Maar moet er ook niet te lang over na denken, anders is er geen plek. Maar ik geloof dat ik thuisopvang ook wel prettig vind. Anders brengen we onze kinderen gewoon af en toe bij elkaar. Hebben we en thuisopvang en zijn ze niet alleen.

Ik was vandaag vrij en ben met mn vriend naar de prenetal en de babydump (ben nog niet gewend aan de naam) geweest. Heb me rot gelachen om was hij allemaal niet weet. Geen idee wat rompertjes zijn, of wat je met een wipstoeltje moet. Bij de prenetal heb ik wat kleding gekocht. Zodat ik me hopelijk geen dik varken meer voel. Geloof dat het wel gelukt is.

Morgen en zaterdag moet ik weer werken helaas. Helemaaaaal geen zin in.

Deel Deze Pagina