uitslag van de combinatietest was 1:720. Ik vond het toch nog wel best hoog... maar ja we komen niet in aanmerking voor een vruchtwaterpunctie. Dan moet je hem zelf betalen en dat is meer dan 1000 euro... dan denk ik maar dat het risico nog steeds klein is... roosenzo als je op gebruikersinstellingen klikt zie je op welke topics jij gereageerd hebt en dan vind je het makkelijk terug.
Goede tip! Dank je. Voordat ik mijn uitslag had had ik 1 op 720 ook best hoog gevonden. Ik ging echt uit van een veel betere uitslag en dat had jij ook waarschijnlijk. Vervelend hoor.
Jeetje, is dat zo duur!! Heb ik helemaal niet bij stil gestaan, zeg! Maar net wat jullie zeggen, eigenlijk is de kans bij beiden natuurlijk heel klein en de 20 wkn echo komt er ook nog aan!! @Roos, mijn man weet ook van toeten nog blazen wat baby-benodigdheden betreft, hoor. Mijn vriendin en ik vingen laatst een gesprek op tussen onze mannen, zij is ook zwanger, en toen hadden ze het over dat je heel veel robbertjes in huis moest hebben en dat het zo grappig was dat het robbertjes heette, want die vriend heet nl. Robert. Wij kwamen niet meer bij!! Je had ze moeten zien toen wij vertelde dat het rompertjes heette... Ben vandaag druk met laatste vakantie spullen kopen...je kent het wel...zonnebrand op, muggenspul niet meer te vinden. En ik moet nog wat strijken. Morgen naar Friesland rijden om onze honden bij mijn schoonouders af te leveren voor hun vakantie en dan mogen we ons zondagochtend om 02.40 melden op Schiphol!!! WAt een tijd...maarja, je moet er wat voor over hebben om nu een zonnetje te kunnen vinden!
ja 20 weken echo komt er nog aan... maar om dan nog je zwangerschap te moeten afbreken... pfffff... en zowieso zien ze bepaalde aandoeningen niet op de 20 weken echo. maar we wachten af. babs fijne vakantie roosenzo bij mijn dochter had ik 1:8490.... maar goed zoals de dokter al zijn. Als er 720 mensen in een veld staan, is er bij 1 de uitslag niet goed. Hopelijk ben ik niet die ene...
Ook wij hebben vandaag de uitslag van de combitest gekregen, 1:5000. Hele kleine kans dus, was ik wel gerustgesteld over. Maar jullie kansen zijn natuurlijk ook nog wel relatief klein. Inderdaad wat Debby zegt, zet 720 mensen in een veld en eentje ervan heeft down... Heerlijk Babs, lekker nog op vakantie. Zou denk ik ook liever nu gaan ipv 5 weken geleden. Was toen nog erg moe, wat de laatste week wel minder aan het worden is. Geniet er in ieder geval van he! Alleen uitkijken met de zon, met dat zwangerschapsmasker. Is voor mij de reden geweest dat ik niet uitgebreid heb liggen zonnen dat weekje. Morgen ga ik trouwens voor het eerst op zw.kleding uit. De stad in met me moeder en me zus. Lekker met zn drietjes, uhm viertjes mailde me moeder me al Hihi, met zn viertjes... Heb in me hoofd al een heel lijstje wat ik wil hebben.. Misschien ook nog wel even de prenatal of andere babyzaak binnen stappen om te kijken wat er allemaal is. Dat heb ik tot nu echt nog niet gedaan. Is mij nog even 'te nieuw' om daar te gaan winkelen. Maar ja, toch binnen een week of 2/3 maar mee gaan beginnen... Op me werk zijn de mannen op de planning er maar druk mee bezig hoor. Leuke opmerkingen, vragen over volgend jaar, dat soort dingen hoor ik de hele dag. Heb aan me baas doorgegeven dat ik volgend jaar weer 4 dagen wil komen werken, en dan ook van 8 tot 5 ipv de vroege dienst. Ach, daar kijken we later wel naar, was zn reactie. Helemaal niet! Ik moet de opvang opgeven, dus hij heb maar te 'luisteren'. Hij mag blij zijn dat ik uberhaupt terug kom. Vorig jaar is de telefoniste bevallen, die is helemaal niet meer terug gekomen (en denk maar niet dat er een nieuwe is, dat hebben we er op de planning ook extra bij gekregen). Hij had ook al aangegeven dat er tijdens mij verlof geen vervanging komt. Precies de drukste tijd van het jaar (transport naar tuincentra, dus alle tuinsets, bbq's, speciale feestdagen als pasen en hemelvaart etc) en ze moeten t maar even met een man minder doen... Precies me baas... Hij heeft nog t liefst dat ik of t kind 2 maanden laat wachten, of na 2 weken weer kom werken.. Haha, heeft ie ff pech. Hij maakte ook zelfs al de opmerking maandag 'dat had je toch beter moeten plannen Lau, in februari bevallen kan echt niet'. Nou, ik zal aan t kind vragen nog 2 maanden langer te wachten... Pffffff. Heb t ook gelijk naar PZ gemaild, ter bevestiging (anders komt me baas pas op me laatste werkdag aan van 'oh, ff over als je weer terug komt werken...) dat ik 4 dagen terugkom, van 8 tot 5. Heb er niks op gehoord, dus ga er een beetje van uit dat ze er mee akkoord gaan. Anders hadden ze t meteen moeten aangeven, vind ik. Had er in gezet namelijk dat ik de opvang moest gaan regelen en dus zsm iets moest weten... Maar ik ga maar wat eten opzetten. Denk maar stokbroodje bakken ofzo... Babs, geniet van je vakantie en verder iedereen een fijn weekend!! (Of succes met werken, in Roos 'r geval.)
laura werk je nu ook 4 dagen? Anders kan je voor de overige uren beter ouderschapsverlof opnemen. Dan krijg je toch weer 4 euro per uur van de regering... en het is zonde om het geld te laten liggen...
Ik werk nu gewoon 5 dagen, maar heb voor dit jaar nog 26 vakantiedagen over. In januari natuurlijk weer nieuwe, dus meer dan 50 totaal. Wil deze dan na me verlof opnemen, elke week eentje. Tot eind 2011 ben ik dus zo'n 26 tot 30 dagen kwijt. Hou er dan nog 20 over ofzo... Zo kan ik gewoon voor 40 uur uitbetaald krijgen, en raken me dagen ook een beetje op. Omdat t voor me vriend ook onduidelijk is hoe hij zn vakantie kan opnemen (heeft al 4 maanden thuis gezeten dit jaar natuurlijk), het liefst blijft ie tot februari gewoon continu werken. Dus blijf ik ook gewoon tot die tijd werken (indien mogelijk). Met dat ouderschapverlof - net even in gedoken - zie ik dat het onbetaalde uren zijn. Kan natuurlijk ook wel, maar als ik me vakantiedagen opneem krijg ik ze gewoon uitbetaald. En wat ik zeg, heb eind 2011 dan nog 20 dagen over ofzo, en krijg dan gelijk weer me nieuwe... Dus ja, denk dat ik 't maar op die manier ga doen.. Mochten ze er niet mee akkoord gaan, dan kan ik t altijd op het ouderschapverlof gooien, en zo dus wel voor 40 uur in dienst blijven, waarvan 1 dag verlof...
laura ja het is onbetaald maar van de belastingdienst krijg je 4 euro per uur die je opneemt. Maar dat kan je ook vanaf 2012 doen. Het heet trouwens ouderschapsverlofkorting als je er op gaat zoeken Ik neem denk ik na mijn verlof nog een maand ouderschapsverlof (die laat ik dan deels uitbetalen uit mijn levensloop) en nog een week of 4 gewoon vakantie. Dan moet ik ergens in juli weer beginnen, lijkt me een fijn idee.
Oh lekker joh, pas ergens in juli beginnen. Een ciollegaatje van me had al gezegd ook nog aansluitend van het verlof nog gewoon vakantie te nemen. Is bij ons op het werk zowiezo een probleem altijd met de zomervakanties (worden ongeveer nu al vast gelegd voor volgend jaar). Dus misschien dat ik juni er ook nog gewoon bij pak. Moet ik nog ff over nadenken. Vandaag trouwens naar Rotterdam geweest. Met me moeder en zus lekker zw.kleding wezen shoppen. Heb 3 spijkerbroeken, spijkerrokje, zwarte broek, 2 paar laarzen (met lage hak ipv hoge hak (die heb ik namelijk gewoon thuis liggen)), shirtjes... Dus wel weer lekker geslaagd al zeg ik zelf. Oja, nog 2 meegroei-bh's. Hopen dat ik die nog een tijdje kan dragen. Eindelijk van die te kleine sportbh af... Daarna terug naar t huis van me ouders gegaan en lekker met ze mee gegeten. Was echt gesloopt. Hoorde me moeder al tegen me vader zeggen dat ik wit zag toen we terug waren. Puur de vermoeidheid. Tja, en dan heb ik nog niet eens met de tassen lopen sleuren... Me gewone broeken kennen in ieder geval de kast in. Nu alleen nog maar die zwangerschaps-dingen. Al zitten ze nog een beetje ruim, met een riem er omheen moet het nog wel gaan lukken..
zo laura je bent goed geslaagd. Zo veel heb ik niet hoor! Ik heb 3 spijkerbroeken en 2 jurkjes en een berg shirtjes. Vind het voorlopig even genoeg. Als het kouder wordt ga ik wel weer verder shoppen.
Ja, ik heb echt genoeg voor de komende tijd... Hadden alleen nog wel veel zomerspullen hangen ipv lekker warme vesten ofzo. Maar vanaf vandaag me eerste zw.broek al aan en t zit heerlijk. Geen strakke knopen meer die in me buik prikken. Hebben trouwens net visite gehad van hele goeie vrienden van ons, met haar dochtertje van 7. Spraken 'r begin van middag op msn (laatste maanden niet zo vaak, vanwege haar verhuizing en andere problemen). Over 'r nieuwe huisje, kinderen weer naar school enzo... Dus ik maakte ze de opmerking 'over dochters gesproken'... Ze wist t meteen: 'wat.. Ben je zwanger', was 'r reactie. Ze kwamen dus meteen langs en ze zat gelijk al over een babyshower en dat soort dingetjes. Nu de rest van de vrienden nog, dan weet ongeveer iedereen 't. Hangt nu trouwens ook een mooie tekening aan de koelkast die 'r dochtertje heeft gemaakt. Haha, over een half jaar lekker met die vriendin 'r dochtertje van school halen, met de kinderwagen Hoe is jullie weekend gegaan meiden? Ook lekker binnen gezeten met dat slechte weer?
hey meiden, allemaal nog gefeliciteerd Ik geloof dat ik ook in juni positief getest heb, want de maand mei bleef me ongi weg. Dus kan ik me alsnog bij jullie voegen hihi Alle meiden suc6 met jullie zwangerschappen!!
Hoi Miracle, welkom hier... Je bent inderdaad ietsje verder dan dat wij zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zie dat je over 1,5 week de 20 weken echo al heb. Spannend hoor!
Hoe druk zijn jullie trouwens al met namen bedenken? Wij hebben een tijdje geleden al een lijstje gemaakt, maar ik blijf twijfelen over een meisjesnaam... Jongensnaam heb ik me voorkeur al voor, me vriend moet er nog even over nadenken (ivm naam overleden vader). Ooh, laat t alsjeblieft over 5,5 week een jongetje blijken, hihi. Anders nog een hoop namen door te nemen en een uiteindelijk keuze te maken...
miracle welkom!!! Eindelijk weer iemand die niet op 22 februari is uitgerekend laura: leuk van die vrienden... babyshower lijkt mij ook geweldig maar ik denk niet dat iemand dat voor mij zou organiseren. Namen: ja vind het maar lastig. We hebben een jongensnaam min of meer. Dus ik hoop ook maar op een jongen. Wij hoeven nog maar 9 dagen geduld te hebben tot we het weten. Ik vind het echt heeeel erg spannend worden! Ik moet ook nog een 2e naam bedenken... ach ja, deze zwangerschap ben ik niet zo snel... heb ook alleen nog maar een wiegje gekocht tot nu toe, verder nog niks.
Ik ben eigenlijk ook nog niet zo snel met dingen kopen, op de kleding na dan. De familiewieg komt half oktober onze kant op, dat is t enige wat tot nu toe echt geregeld is. Moeten zelfs de as. babykamer nog leeghalen. Staat (nog steeds) vol met puinzakken en gereedschap van de badkamer-verbouwing. Een oude klerenkast die er nog staat is leeg, die wordt over 2,5 week opgehaald door t grof vuil. Dan behang eraf, vloerbedekking eruit. Kijken wat daar onder vandaan komt. Is echt een kamer geweest, toen me vriend t huis kocht snel wat tapijttegels erin gelegd en een kast, en dat was t. Maar als ik de wieg dan heb, moet ie nog wel helemaal opnieuw bekleed worden. Is de laatste 5 jaar niet gebruikt en staat nu bij me oom en tante op zolder. Maar even me eigen foto's erbij zoeken, kijken hoe me moeder dat toendertijd deed... Weet alleen dat het een rieten mand is, met losse hemel erbij die je er op kan schroeven. Onderstel is van staal, dus daar weinig aan te doen... Maar de rest van de spullen.. Denk half/eind september dat we de eerste winkels binnen zullen stappen...
Meiden, hoe is t met jullie? Hier nog steeds geen klachten. Me vriend begint wel voorzichtiger te worden, mag geen zware dingen meer tillen. Boodschappen tilt hij nu ook uit de auto. Een collegaatje van me heeft 'r kindje bij dezelfde opvang zitten, als die wij hebben aangeschreven. Maar zij is in feb. 2010 bevallen en er zou pas volgende maand plek zijn!! En zij had ook gelijk met 'r zwangerschap de opvang aangevraagd. Ik word er vandaag over teruggebeld, maar hoop niet te moeten wachten tot okt. 2011. Nou ja, ken dan wel ouderschapverlof aanvragen (kan werkgever toch niet weigeren?) maar toch... Vandaag lekker een legging aan met een jurkje en vest erboven. Maar in t jurkje zie je me buikje nu wel hoor. Zeker omdat die legging er onder zit, dus alles een beetje ondersteund... Morgenavond een trouwerij van een collega, 's avonds me nieuwe kleren aan. Zwarte nette broek met een grijs jurkje / lange tuniek erop. Ook allemaal van de zwangerschaps-afdeling. Dus komt me buikje ook mooi in terug!!!
Even heel snel, want ik moet zo luc van school gaan halen en dan gaan we meteen door naar Brabant voor een familieweekend. Maar wij hebben net een pretecho laten maken en we konden erg duidelijk zien wat het gaat worden of wat het al is eigenlijk. En wat ik al dacht bleek ook waar te zijn. We krijgen een jongen! Wel jammer van al die leuke roze jurkjes... Ga er nu snel vandoor! Prettig weekend allemaal!
Oh leuk Roos... Weer een jongetje. Is toch ook niks 'mis' mee? Wij hopen juist op een jongtje, want kunnen er maar niet uitkomen met de meisjesnamen. Ga je Luc ook vertellen dat ie een broertje krijgt of houden jullie dat voor je, om voorbij-praten te voorkomen. Geniet in ieder geval van het familieweekend. Ik hoorde van me collega's dat het mooi weer gaat worden. Oh, kinderdagverblijf belde me net. Is echt lang wachten hier, alleen op de vrijdag kan ik direct na me verlof terecht. Op de donderdag zelfs een wachtlijst maar daar kunnen ze nog in gaan schuiven (staat nu op mei 2012). De ma. en dinsdag zijn vanaf 1 aug en 1 okt. Dus ng wel ff wat maandjes overbruggen... 't weekend maar ff thuis overleggen, en dan kijken hoe ik dat met me werk moet gaan regelen. Misschien vanaf thuis werken, als dat een optie is.
roos van harte met je jongen! Wij hopen ook een beetje op een jongen, zal het leuk vinden voor mijn man. Maar ik snap dat je een meisje ook heel leuk had gevonden. Tutten is ook leuk! laura wat ingewikkeld zeg met dat kdv... maar misschien gaan er nog kindjes weg/verhuizen/andere opvang etc. Ik hoor vaak dat het lijkt alsof er nog geen plek is maar op het moment zelf lost het zich vaak nog wel op. Anders kan je misschien nog wat ouderschapsverlof opnemen. Krijg je nog wat geld van de overheid ook. Ik wil denk ik na mijn verlof nog 1 of 2 maanden ouderschapsverlof opnemen. Ik vind 10-12 weken echt te vroeg om weer terug te gaan werken... Met hoeveel weken willen jullie eigelijk met verlof? Ik ga kijken of ik het deze keer tot 36 weken volhou...