Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ik probeer ook tot het laatste moment door te werken. Al is het maar om zo lang mogelijk verlof daarna te hebben.
    En misschien dat ik juni ook nog wel vrij neem hoor, zie ik dan nog wel even.
    Me vriend stuurde me net al een berichtje dat zn moeder dan maar moet komen oppassen. Maar ja, zo heel erg zit ik er niet op te springen om haar te laten oppassen. Ze is een aardige vrouw hoor, maar ik heb verder niks met 'r. Zal niet met 'r gaan winkelen of andere dingen mee ondernemen.

Me collegaatje had gister al aangeboden om op maandag op te passen. Ze is dan vrij en heeft 'r 2 eigen kindjes dan. Eentje erbij vind ze ook niet erg, zei ze ;).
    Vanavond zie ik ´r nog bij een bruiloft, dus kunnen we even overleggen... (al is het nog zoooo ver weg.)
    Dan alleen de dinsdag en donderdag nog. Misschien dat ik dan ook wel iets kan regelen met me baas.
    Want kon een baas nou ouderschapsverlof weigeren? Want dan gooi ik 't inderdaad daarop en moet ie me wel vrij geven :p. (oooh, wat gemeen..)

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lau als je de standaarduren opneemt (50% van je uren) kan je baas niet weigeren, anders alleen bij zwaarwegende bedrijfsbelangen.

3. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Oh, kijk. Dat is goed te horen. Ga er toch nog eens ff goed induiken. Ken ik gewoon nog 2 dagen langer bij ons kindje blijven!!!
    Maar ja, zwaarwegende bedrijfsbelangen, even kijken wat daar onder valt, want zit precies met de zomervakanties. Iets wat elk jaar al een zware opgave is om geregeld te krijgen (zijn we nu al mee bezig op de afdeling, herfst moet nog officieel gaan beginnen...).

4. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ok....blijkbaar is de server gecrashed en zijn we berichten kwijt van de afgelopen weken! Nouja...dan gaan we hier weer verder!!

Gister 20 wkn echo gehad en alles was ok. We zijn 2 uur onder de pannen geweest, sjezus wat duurde die echo lang en dan daarna nog een gesprek van een uur. Maargoed, beter dat ze de tijd voor je nemen dan dat je zo de deur uit wordt gegooid. Ik ben wel een week langer zwanger dan ze dachten, dat kwam uit alle metingen...van het hoofdje, de benen etc. Dus ze willen nu de oorspronkelijke bevallingsdatum van 17 febr weer aanhouden.

Moet binnenkort wel een suikertest doen, omdat ik zwaarder dan gemiddeld ben, maar ik weet dat je dan meer kans hebt op zwangerschapssuiker, dus ik vind dat wel best.

Heb trouwens al de eerste geboortekaartjes binnen. Ik heb allerlei proefdrukken aangevraagd en sommige zijn echt heel leuk en andere zijn in het echt veel minder. Ben er nog niet helemaal uit, maar zo'n wit kaartje met alleen een klein lichtblauw strikje, zoals mijn moeder graag wil, komt er niet. Ze heeft zich ook eindeloos bemoeid met onze trouwkaart (ze wil alles graag zoals het 'hoort', nl.) maar dit keer bepalen we zelf wel.

He, Kuipersl trouwt vandaag, toch? Ben benieuwd...

5. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ja, Kuipersl zal vandaag inderdaad 'Ja' zeggen (en as. manlief hopelijk natuurlijk ook ;)). Spannende dag hoor voor 'r.

Lekker trouwens Babs, dat de echo zo lang heb mogen duren en dat je weer vooruit gezet bent.
    Hier stonden we inderdaad met een half uurtje weer 'buiten', maar ze hebben alles gecontroleerd.

Wij zitten nou nog te twijfelen over de naam, maar daar hoop ik met een week wel uit te komen. En dan kunnen we ook het geboorte-kaartje gaan zoeken. Merk wel dat we daar een beetje in verschillen, maar ja, dat komt ook wel weer goed.

Ik las trouwens ook net op de hoofdpagina dat de server gecrasht is en daardoor alles vanaf begin sept. weg is. Hihi, had ik toch t geslacht hier in t forum neer kunnen zetten ;).

Morgen thuis weer aan de slag. Balken en hout boven t plafond in de babykamer is deels rot. Dus nu ingespoten en morgen nieuwe balken plaatsen. Ik mag me er iig niet laten zien, vanwege de alcohol-dampen die er hangen. Hihi, dan maar niet klussen...
    Morgen moet ik zelf ook weer werken namelijk, dus heeft ie thuis sowieso geen last van me.

Verder bij de rest nog bijzondere gebeurtenissen? Ok, Kuipersl natuurlijk, maar de andere meiden nog iets meegemaakt?

Oh, nog ff over de kinderstoel enzo. Ik begin ook wel te twijfelen er over, maar me vriend is nog al standvastig daarover. Want ik zie ook op internet creaties met een kist er onder gemaakt. Dat is dan ook wel weer makkelijk misschien met zo'n hoge tafel.
    En een wipstoeltje zal ik ook wel halen. Me vriend had bij Babypark meteen de duurste uitgekozen die hij leuk vond.. Jaja, we kijken wel ff, ok? ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kuipersl veel plezier vandaag!

Ik voel me niet echt geweldig. Mijn hondje die ik al 12 jaar had is gisteren opeens ziek geworden en s avonds overleden...
    Vandaag heb ik haar begraven in de tuin. Bleh...

babs 2 uur voor een echo is wel heel erg lang. Maar gelukkig was alles goed!
    Ik ben ook zwaarder dan gemiddeld (zeg maar gerust veel zwaarder) en ik heb nog niks gehoord over een suikertest...

Geboortekaartjes ga ik over een paar weken naar kijken. Nu nog niet zo heel veel zin in...

7. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ach gos, Debbie! Wat erg....ik heb zelf ook twee hondjes en moet er ook niet aan denken om ze te missen. Helaas heb ik ook al eerder hondjes moeten missen, want ik ben met ze opgegroeid en ik kan me nog heel goed herinneren hoe erg ik dat vond. Was ze ziek of is het heel onverwachts gegaan? Sterkte...

8. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Ohh Debby, dat is echt iets wat je echt niet wilt... Dat je hondje komt te overlijden. Kan me heel goed voorstellen hoe dat voelt, heb zelf altijd thuis ook honden gehad en deze zijn ook beide alweer overleden. Woonde met de laatste de laatste 5 jaar dan niet meer thuis, maar toen me moeder belde, wist ik genoeg... Met tranen in me ogen naar huis gereden, auto nog half op de weg moeten parkeren en me vriend denken dat ik een ongeluk onderweg had gehad...

Maar zo plotseling, begrijp ik. Aangezien je schrijft dat je hondje gister plots ziek werd. Al met al veel sterkte ermee.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bedankt meiden.

Ze werd gisteren ineens heel ziek. Ging overgeven enzo.
    Toen is ze in shock geraakt en s avonds overleden. Ze hebben nog wel wat geprobeerd met een infuus maar het heeft niet geholpen. De dag ervoor was er niks aan de hand.

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - raar is dat met honden, die gaan vaak heel snel dood als ze wat ouder zijn. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Ik heb ook altijd honden gehad. Mijn eerste hond (een basset hound) kreeg ik voor mijn 10e verjaardag. Toen ik 20 was is hij overleden. Ging ook erg snel. Daarna heb ik nog een hondje gehad, maar hij overleed al toen hij 3 was. Nu heb ik sinds anderhalf jaar weer een hond en ik hoop dat hij nog heel lang mee gaat. Sterkte er mee hoor.

Babs - een uur voor een echo is wel heel erg lang. Bij ons duurde het 10 minuten ofzo. Vond het een beetje raar gaan eerlijk gezegd. Was niet echt een leuke ervaring. Ook geen mooie foto's gemaakt helaas. Maar alles was in orde en dat is het belangrijkste natuurlijk. Ik heb nog niet eens aan kaartjes gedacht, is wel een goeie....ga vanavond maar eens kijken. Wat voor soort kaartjes vinden jullie leuk? Toen lucas geboren is heb ik zelf iets in elkaar gezet op de computer. Zag er best leuk uit al zeg ik het zelf, maar ga dat nu maar anders doen. Weet jij al welke zwangerschapscursus je gaat doen?

Laura - een kinderstoel heb je ook niet meteen nodig, dus je kunt er nog even over nadenken. Ik wil ook graag snel een definitieve beslissing over de naam nemen, maar mn vriend werkt niet echt mee. Ik heb al een hele tijd een naam in mn hoofd en voor mn gevoel heet mn kindje ook al zo, maar mn vriend vind het niet zo veel en hij komt zelf ook nergens mee. En hij is degene die hem meerdere namen wil geven. Gaat een beetje lastig worden zo.

Omdat ik zo veel harde buiken heb moest ik urine inleveren bij de huisarts vandaag. Ik heb geen blaasontsteking, maar wel te veel eiwit in mn urine. In combinatie met een hoge bloeddruk schijnt dat niet goed te zijn. Maar heb altijd een lage bloeddruk, dus zal wel meevallen allemaal.

Nu ben ik moe....en moet morgen natuurlijk ook weer werken. Maar dan nog maar 4 dagen werken en dan gaan we een weekje op vakantie. Lekker een week slapen :)

11. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Onze echo duurde idd heel lang, maar dat is misschien omdat we in het ziekenhuis lopen en ze alles minuscuul nakijken. Ze meten alles op, omtrek hoofdje, beentjes, kijken of het lipje dicht is, lopen de ruggengraad na, bekijken alle bloedvaten, of alles in het hart klopt, aan en toevoer van het bloed, hartkleppen...nouja, ga zo maar door. En dan ben je zo een uur verder. Daarna werd de echo uitgebreid besproken en heeft ze ook nog mijn buik gevoeld, bloeddruk opgemeten en hebben we het nog uitgebreid gehad over hoe het nu gaat met de zwangerschap enzo...ze nemen er wel echt de tijd voor in het WKZ. Je kunt natuurlijk niet alles uitsluiten, maar alles wat ze kunnen zien is nu bekeken en dat vind ik wel prettig. Nu alleen nog even die suikertest...ben er zelf ook wel benieuwd naar. Ik weet hoe gevaarlijk zwangerschapssuiker kan zijn, dus ik neem graag een vies drankje.

Lekker Roos dat je een weekje vakantie hebt. Ik zou idd maar eens goed uitrusten, want volgens mij loop je jezelf een beetje voorbij met al die uren werken!! Mijn beste vriendin die net een maand geleden is bevallen heeft ook enorm veel moeite gehad tijdens de zwangerschap met harde buiken en kreeg te horen dat ze echt teveel werkte..uiteindelijk heeft ze de knop omgezet en zich op dagen dat het niet anders kon gewoon ziek gemeld en elke keer als ze zich schuldig voelde naar haar werkgever, dan bedacht ze zich dat ze zich anders schuldig voelde naar haar kindje....tja, dan is de keuze snel gemaakt!!

Ik heb gister trouwens een Pink Tasting gehad..oftewel een wijnproeverij van alleen maar rose wijnen. Het was een onderdeel van ons personeelsuitje dus ik wist van niks. Maar ik heb gewoon lekker van elke wijn 1 slokje genomen. Het waren er 6, dus dat waren 6 hele lekkere slokjes wijn!! Ik vond het echt heerlijk, maf he? Ik ben niet vies van een drankje normaal gesproken, maar had nu natuurlijk al maanden niks gedronken en het smaakte me echt heel goed. Drinken jullie wel eens wat eigenlijk? In mijn vriendenkring is het eigenlijk heel normaal dat de meeste vrouwen wel heel af en toe een wijntje drinken tijdens de zwangerschap. Ik sta daar ook niet zo afwijzend tegenover, maar heb wel besloten om dat alleen echt op hele speciale gelegenheden te doen en alleen als het ook echt lekkere wijn is..niet van die slobberwijn in de kroeg ofzo...dan drink ik net zo lief een colaatje. Maargoed, tot nu toe had ik het ook totaal niet gemist en gister vond ik wel een goede gelegenheid.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs bij ons hebben ze ook alles bekeken wat jij net opnoemde maar die echo duurde maar een half uur...

Ik drink niet tijdens deze zwangerschap. Ik heb het vorige keer dat ik zwanger was wel een paar keer gedaan maar ik heb nu een paar onderzoeken gelezen dat ook 1 glas alcohol schadelijk kan zijn. En dan drink ik liever niet. Ik mis het af en toe wel maar dan denk ik ach, het is nog 19 weken, dat kan ik ook nog wel zonder alcohol. Daarna kan ik drinken wat ik wil.
    Bij mijn dochter heb ik ook gerookt vanaf 26 tot 34 weken zwangerschap. Mijn dochter is geboren met 34 weken. Ik weet nu hoe kwetsbaar het allemaal is en heb me voorgenomen niet meer te roken of te drinken. Dan kan ik mezelf in ieder geval niets verwijten mocht het weer die kant op gaan.

13. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik heb inderdaad 'ja' gezegd, en manlief ook...!! Was een leuke dag, het weer zat mee, de sfeer relaxed en de dag vloog om!!! Had wel zere voeten aan het einde van de dag. Mijn schoenen (ik had dansschoenen gekocht..ik doe al 20 jaar aan ballroomdansen en dan kan ik die schoenen daarna gewoon op de dansvloer aan) hadden een hak van 5,5 cm en die voel je wel na een paar uur..Ook fijn, bij ons in Breda ligt het hele centrum vol met die lastige stenen waar je hak steeds tussen blijft steken!! Heel charmant!!

Vorige week hebben we ook de 20-weken echo gehad. Het is nog steeds een jongetje..overduidelijk! Voor zover ze konden zien was alles goed, maar het mannetje lag lekker op zijn rug te slapen en daardoor kregen ze niet alles goed in beeld. Dus ik moest draaien, springen noem maar op..maar niet in beweging te krijgen. Woensdag as moet ik weer terug, dan hopen ze dat ze nu meer kunnen zien.

Ik begin de kleine nu echt overduidelijk te voelen...mijn vri..man bedoel ik, ook! Als hij zijn hand op mijn buik legt, dan voelt ie de schopjes. Superleuk!!

14. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    He Kuipersl, gefeliciteerd!! Je hebt idd wel een mooie dag gehad wat het weer betreft...enneh, zere voeten hebben alle bruiden aan het eind vd dag. Pffooee...ik voel ze nu nog en ik had niet eens hakken van 5,5 cm!! En nu wennen aan je vriend je man te noemen, ik heb er nog steeds moeite mee na bijna 2 jaar, haha!

Wat leuk dat je die schopjes al voelt!! Ik voel zelf idd ook wel af en toe van die plopjes, maar kan echt nog niks aan de buitenkant voelen. Zou dat door mijn speklaagje komen?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik denk dat ook wel eens dat ik het minder goed aan de buitenkant voel door mijn speklaag :)
    Maar ik begin het nu wel te voelen, mijn man nog niet hoor, ik heb mazzel als ik het af en toe voel maar mijn man gaat geen uren met zijn hand op mijn buik zitten...

kuipersl van harte meid!
    Foto......

16. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Babs: Ik voel het kindje al vanaf 17 weken....ik ben normaal qua postuur..eerder aan de dunne kant dan aan de dikke. Niet dat ik nooit klaag, hoor!!
    Foto's hebben we nog niet....da's het nadeel als je zelf in the picture staat, he.. Maar ik zal er tzt eentje posten! (Als ik eruit ben hoe dat moet.....hihi)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gewoon op meer opties drukken en dan bestanden toevoegen... heel makkelijk... ben benieuwd!

18. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Meiden, ik breek ff snel in.

Allereerst meneer en mevrouw Kuipersl, van harte gefeliciteerd met jullie ja-woord. Zo te lezen is het - op de pijnlijke voeten na - heerlijk verlopen... Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de foto, maar eerst jullie zelf er nog van genieten...

Zelf vind ik de echo van Babs inderdaad wel lang klinken, want ook bij ons heeft ze alles kunnen controleren. Kindje draaide ook continu, dus liet zich mooi van alle kanten zien.
    Alleen ruggengraat was t lastigste, maar die was ook goed.

Maar ik ben er weer vandoor. Zijn druk bezig in het kamertje. Electra aanleggen, plafond er dus uit, extra stopcontacten maken (mocht t later nog een kantoortje worden oid), dus nu goed over alles nadenken.. Dalijk ken t niet meer...

Tot later weer!!!

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Kuipersl - van harte gefeliciteerd! Fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben. Ik draag eigenlijk altijd hakken en meestal van een cm of 10, anders voel ik me zo klein naast mn vriend, hij is bijna 2 meter (en ik niet echt). Maar op je eigen trouwdag loop en sta je natuurlijk wel erg veel. En nu maar wennen aan het feit dat je vriend nu je man is.

Babs - bij ons is er tijdens de echo ook naar al die dingen die jij opnoemt gekeken. Maar volgens mij waren we in 15 minuten klaar. Fijn voor je dat alles ook nu weer helemaal in orde was. Maak je je er nog wel eens zorgen over? Ik dronk vrij regelmatig een wijntje (of 2, 3), maar nu ik zwanger ben niet. Heb tijdens een familieweekend een half glaasje gedronken omdat het erg lekkere wijn was. Denk dat een paar slokjes niet zo schokkend is.

Laura - wat leuk dat jullie al zo bezig zijn in het kamertje. Mijn vriend is echt niet van plan iets te gaan doen in huis. Dus vrees dat ik het zelf moet gaan doen. Kan je jouw vriend (of is het man?) niet even hierheen sturen?

Ik voel het kindje wel heel goed aan de buitenkant van mn buik. Ik schrik er af en toe zelfs van. Vind het wel grappig. Een paar weken geleden maakte ik me nog ongerust dat ik niks voelde en nu voel ik hem constant.

Hoelang zijn de wachtlijsten voor de kinderdagverblijven waar jullie je in hebben geschreven? Ik ben op zoek, maar ze hebben allemaal van die lange wachtlijsten....

20. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    @Roos, ik wil me vriend best wel ff langs sturen hoor, maar eerst ons eigen kamertje ;) (Sorry :p).
    Hij begon er over om meteen de 'aanstaande kinder'-kamer ook gelijk te doen, de kamer waar het kindje gaat slapen als het groter is.
    Kunnen we van de babykamer een kantoortje maken of eventueel voor als er een tweede komt :O. Een tweede, hij begint er zowaar over terwijl ie tot 2 jaar geleden niet eens 1 kind wilde... Hihi, mannen... We zullen t tzt wel gaan meemaken hoe hij het gaat vinden.
    Maar ja, me vriend is dan wel druk met t plafond, vloer en muren enzo, maar qua vloerbedekking en gordijnen hebben we nog geen idee. Wel de muren, dat hebben we al in onze gedachten zitten.

@kinderopvang: Wij moeten dan erg lang wachten... Na me verlof kan t kindje op 1 dag direct terecht. 1 dag 2 maanden wachten, 1 dag 4 maanden wachten en voor de 4e dag zelfs langer dan een half jaar.
    Gelukkig wil een collegaatje en me schoonmoeder oppassen. Wilde eerst voor de donderdag ouderschapsverlof, maar kost wel veel... Als me schoonmoeder dan toch wil oppassen, dan direct de donderdag ook maar. En mocht ze t niet trekken, heb ik aangegeven dat ik dan die dag thuis wil werken. We zullen zien wat de baas gaat zeggen.

@Schoenen: Ik loop de laatste weken meer op me gympen. Toevallig gister en vandaag me hakken van 8 cm weer aan, maar heb dan ook een zittend beroep, dus echt veel last heb ik er niet van. Ik ga er trouwens wel gewoon boodschappen mee doen, want voor ik zwanger was liep ik 7 dagen per week op zulke dingen, dus waarom zou t nu opeens niet meer kunnen... Maar laat me moeder t maar niet zien, die zal er gelijk over struikelen 'Veel te hoog, dat kan allemaal niet meer als je zwanger bent', ik zie die reactie al helemaal voor me ;).

@Wijntje: Ik drink helemaal niks tijdens de zwangerschap. Daarvoor ook niet zo veel hoor. Bij de griek een keer een ouzo, of met de Loveparade een fles bessen (hihi), maar geen wijn of bier ofzo. Me vriend drinkt altijd met feestjes, dus weet ik gewoon dat ik bob ben. Vind t ook niet erg.
    Dus nu met de zwangerschap mis ik t ook helemaal niet.
    Vorige week was ik eten wezen halen bij de griek, en krijg dan altijd wel een ouzootje, maar heb deze keer afgehaakt. Tja, heb toen maar verteld dat ik zwanger ben ;).
    Meteen werd de kok ingelicht over het goed doorbakken, maar met gyros is dat niet nodig. Is geen rauw vlees natuurlijk.

Ik mis trouwens wel de rosbief, filet en ossenhaasjes hoor. Me vriend geniet er volop van, maar ik moet me dan echt inhouden om t niet te nemen.
    Vorige week wel varkenshaas op, was mals doorbakken (nog heeeeeeeeel lichtroze van binnen, bijna niet te zien), dus dat was wel heel erg lekker!!

@Buik: Ik denk t kindje ook wel te voelen. Zei vorige week al dat ik onderin me buik opeens 'schopjes' voelde aan de buitenkant, maar dacht alter weer dat het me darmen waren.
    Maar laatste week voel ik t steeds vaker en voel dan niet me darmen gek doen... Zou t dan toch t kindje zijn?

@Blaas: Heb 's morgens altijd wel wat last als ik naar toilet moet. Vanmorgen wat urine opgevangen wat ik vanmiddag even af ga geven.
    Hoop niet dat het blaasontsteking is, heb dat wel vaker gehad en zo voelt t nu niet (is alleen 's morgens dat ik dat gevoel heb). Maar ja, we wachten t antwoord van de huisarts wel ff af dan...

Ik ga nu maar weer werken... Collega's zijn allemaal druk terwijl ik hier op me gemak zit te tikken.

Deel Deze Pagina