Laura - bij ons zijn de wachtlijsten langer dan een jaar. Schiet dus niet echt op. Denk dat ik met luc gewoon geluk heb gehad destijds, want hij kon meteen terecht. Eerst bij het kdv en toen ik naar Utrecht ging verhuizen was er ook meteen plek op de bso. Babs - weet jij toevallig nog goede kinderdagverblijven in de buurt? Vind het nogal moeilijk eigenlijk. Wilde het liefst het kdv waar luc ook naar de bso gaat. Maar de wachtlijst is daar heel erg lang. Heb jij je toevallig nog verdiept in het gastouderconcept? Misschien dat dat voor mij toch een betere optie zal zijn.... Ben net naar huis gegaan van mn werk. Voelde me niet goed. De hele nacht niet geslapen en heb ook geen zin om vrijdag als een wrak op vakantie te gaan. Denk dat ik morgen ook nog een dagje thuis ga blijven, misschien donderdag weer een half dagje ofzo... Ga nu even lekker slapen (proberen).
Slaap lekker Roos. Hopen dat je een beetje uit kan rusten. Met Luc thuis is het natuurlijk ook weer anders dalijk als ie uit school komt... Succes trouwens met je opvang. Misschien dat t met een gastouder wat sneller geregeld kan worden.
roos is een gastouder niks voor jou? Ik zou als ik opvang nodig had persoonlijk liever voor een gastouder kiezen. En de wachttijden voor gastouders zijn volgens mij ook veel korter... Gelukkig heb ik geen opvang nodig het komende jaar. Ik red het nog even met mijn man die wisseldiensten werkt, ik die 3 dagen werkt en mijn ouders die op woensdag oppassen.
Roos, ik heb me opgegeven bij Spikkels. Dat is dat Kinderdagverblijf in die nieuwbouwwijk aan het eind vd Croeselaan, dus ook voor jou nog dichtbij. Ik heb gewoon de dagen doorgegeven en ik kreeg heel snel een bevestiging dat het prima was. Een van mijn beste vriendinnen heeft haar twee kinderen ook op Spikkels gehad en volgens haar was het helemaal super. Ze hebben een hele grote binnentuin waar die kids kunnen spelen wat ze blijkbaar helemaal fantastisch vinden. Spikkels valt onder Kinder Centra Midden Nederland Kind en Co. en zij hebben ook een gastouderbureau en allerlei info op de site staan over gastouders. En ik heb ook contact gehad met het gastouderbureau Flexmoeders. Die staat ook goed aangeschreven..dus je kunt het proberen. Waar ga je trouwens naar toe op vakantie? Lekker zeg...even een weekje weg. Wij hebben wel een weekendje Keulen geboekt met Sinterklaas...lekker even over de Kerstmarkt struinen. Vind ik altijd wel gezellig en ik heb niks met Sinterklaas.
Debby - ben inderdaad al een beetje aan het kijken naar gastouders, maar vind het maar lastig. Wel fijn dat jij voorlopig nog geen opvang nodig hebt. Babs - bedankt voor de info. Heb een mailtje gestuurd naar Spikkels. Weekendje Keulen klinkt leuk. Ik wil eigenlijk nog een weekendje weg rond de kerst of net er na. We gaan nu naar een vakantiepark in Brabant. Klinkt behoorlijk suf, maar vind het er altijd erg prettig. Midden in het bos, lekker rustig. Heb er zin in. Ik vind sinterklaas altijd wel erg leuk, heb persoonlijk weer minder met kerst. Lucas denkt ook nog half dat sinterklaas bestaat, is erg leuk vind ik. Heb een paar uur geslapen vanmiddag, wel heel raar gedroomd... Luc is bij een vriendje en ga hem zo maar eens halen.
Opvang: Ik hoop dat t lukt Roos, om een plekkie te vinden voor de kleine man. Als de opvang niet lukt, hebben ze (zoals ik begrijp) ook gastouderopvang, dus misschien dat dat dan wel lukt. Vakantie: Hier staat verder geen vakantie gepland komend jaar. Dit jaar lekker blijven werken, misschien alleen in de kerstvakantie een dag vrij voor het kamertje omdat dan de spullen geleverd worden. Maar is altijd wel lekker hoor. Wij zijn vorig jaar een weekend naar Vlieland geweest, had echt t idee helemaal weg van thuis te zijn. Wilden dit jaar weer gaan, maar komt er nog ff niet van. Wel leuk om naar Keulen naar de kerstmarkt te gaan. Schijnt heel mooi te zijn... Voelen: Naast de bewegingen die ik al een tijdje voelde, voel ik t nu ook aan de buitenkant bewegen. Dacht 2 weken geleden al iets te merken, had ik hier toen ook gezegd. Maar dacht toen eerst nog aan rommelende darmen ofzo. Maar gisteravond weer (is meestal zo rond dezelfde tijd, hihi) en gelijk me vriend weer geroepen om mee te komen voelen. Hij voelde de kleine toen ook op verschillende plekken (onder)in me buik bewegen. Ik zeg/vraag tegen m 'Zal toch niet rommelende darmen zijn?'. Is wel erg rommelig dan van binnen als je opeens je buik voelt bewegen... Blaas: Gister nog even naar de huisarts geweest. Ochtendurine ingeleverd, begint die assistente moeilijk te doen.. Pff, wat een mens. 1: Ze wilden t graag voor 11 uur (ik was er om 4 uur). Sorry, maar ik begin om 6 uur 's morgens, kan moeilijk even heen en weer... (ben al snel 3 kwartier onderweg, voor 1 potje...) 2: Graag ochtendurine... Haha, dat was t ook. Netjes bewaard in de koelkast (hihi). 3: Mijn huisarts is precies op dinsdag vrij, waarom precies vandaag... Pff, uiteindelijk heeft ze t wel nagekeken terwijl ik er op kon wachten. Maar alles was schoon. Ik zeg tegen 'r dat ik er in de ochtend soms wat last van heb, en dat ik met me zwangerschap toch een stuk voorzichtiger ben. Heb vlak voor de zwangerschap ook nog blaasontsteking gehad, en t is nu gewoon een risico als je t oploopt... Maar ze zegt 'moet je morgen maar even nieuwe inleveren bij je eigen huisarts'. Ja, daaag... Doe ik donderdag dan wel, moet dan toch naar de VK, kan ik gelijk 's ochtends urine inleveren bij de HA. Ga er toch vanuit dat het schoon is, dus dan kan die ene dag ook wel wachten. Maar ik ga weer verder met werken. Komen al wat collega's binnen, dus wil aan t werk zijn ipv dat ze me hier online zien
Hoi meiden, Ben ik weer even... Hoe is t met jullie? Roos lekker op vakantie. Is nu wel koud, maar prachtig weer! Geniet er van!!! Hier gaat alles ook wel goed. Gister weer druk in t kamertje bezig geweest, plafond zit er nu in en vandaag gaatjes vullen zodat we 't strak af kunnen werken. Vanmiddag met me ouders en schoonouders uit eten. Hopen dat het door gaat, want heb van de week te horen gekregen dat een neef van me acute leukemie heeft. Heeft hartinfarct gehad en ligt nu op de IC. Maar dan schrik je wel hoor, je neef... Net zo oud als dat me vriend is, dus kan echt iedereen overkomen. Hopen dat het toch beetje bij beetje beter gaat met 'm en ik me daar niet al te druk meer over hoef te maken... Oh, Roos had nog een opmerking gemaakt dat ze zo raar gedroomd had.. Nou, ik ook gisteren. Dat nu t kindje al geboren was (wel gewoon helemaal volgroeid) maar ik nog geen spullen had. Dus gewoon achter in de auto, mee in bad, maar had dan ook geen spullen om t kindje mee te verzorgen.. Geen kinderwagen oid.. Hihi, wat kan een vrouw er onbewust toch druk mee zijn he..
laura sterkte met je neef...! Hier ook een beetje aan het klussen. We hebben nu van de computerkamer, computerkamer en logeerkamer in 1 gemaakt. Van de week behang afstomen en opnieuw behangen. Vanmiddag krijgen we visite, het is mooi weer dus misschien gaan we wel weg. Met de beeb gaat alles goed volgens mij. Bewegingen worden steeds duidelijker. Het gaat allemaal zijn gangetje.
gaan jullie allemaal een 3d echo doen? Ik zit te twijfelen, vond het de vorige keer best wel leuk maar ook weer niet spectaculair. En het is best wel duur... Maar ik vind het later ook wel weer raar om tegen het ene kind te zeggen dat we het wel hebben gedaan en het andere kind niet...
Ik denk het niet..ik heb sowieso nog elke maand een echo en vond de 3-d bij vriendinnen ook niet spectaculair. We hebben het er niet echt over gehad...zal vanavond eens bij mijn vent checken wat hij wil!!
Wij hebben ook zitten denken aan een 3D-echo, maar doen t toch maar niet. Misschien dat ik in Woerden (hier vlakbij) wel mooie foto's laat maken van me zwangere buik. Denk dat ik daar meer aan 'heb' dan aan een echo. Heb nog wat verjaardagsgeld, misschien dat ik t dan daarvan laat doen. Toch een soort kadootje dan Met me neef gaat t trouwens wel wat beter, al ligt ie nog wel op de IC. Zn vrouw houdt nu een weblog bij, dus blijven op die manier goed op de hoogte. Maar blijft wel schrikken... Oh, gisteravond zijn we lekker uit eten geweest. Met mijn ouders en me schoonouders. Voor t eerst in 5 jaar dat ze elkaar ontmoette. Geloof dat t aan beide kanten wel goed bevallen is, al is me vriend er erg nuchter onder. Van hem had 't niet zo gehoeven, maar dat is wel logisch als je t complete verhaal weet... Maar de ouders zijn weer blij, kunnen we met een gerust hart naar de bevallen toekijken...
We zijn weer thuis...gaat veel te snel zo'n weekje. Moet morgen weer gewoon aan het werk. Bah. Denk dat wij geen 3d echo laten doen. Misschien dat ik net als Laura ook wel foto's laat maken. Van mijn vorige zwangerschap heb ik helemaal geen foto's, dus dat lijkt me nu wel leuk om te doen. Geloof dat het verder allemaal wel goed gaat, heb nog wel te veel harde buiken, dus ga wel even kijken hoe dat gaat als ik weer ga werken, als het er dan meer worden ga ik gewoon minder werken. Vind het wel goed. Voel, vooral 's avonds de baby heel erg veel. Altijd precies als ik ga slapen. Wordt ie ineens heel erg actief... Ga de vakantietroep maar eens uitpakken en opruimen...
laura gelukkig gaat het beter met je neef! roosenzo was je weekje geslaagd? Fotos van mijn dikke buik sja... ik ben niet zo mager als de meeste van jullie (understatement) dus voor mij hoeft ie niet naakt gefotografeerd te worden. Ik laat mijn man denk ik op het einde wel fotos maken, ik vind het nu toch wel jammer dat mijn laatste fotos van mijn dochters zwangerschap met 30 weken zijn gemaakt (bevallen met 34 weken)
Hahahaha, Debby!! Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan, hoor! Ben ook niet de slankste en heb ook in tegenstelling tot de meeste zwangere vrouwen geen behoefte aan foto's van mijn buik! Niet dat ik me voor mijn buik schaam hoor, ik vind het zelfs wel leuk dat mensen nu gaan zien dat ik zwanger ben, maar behoefte aan foto's heb ik niet. Ik vind het zowieso allemaal nog maar een vreemde gewaarwording, mijn buik wordt dikker maar de rest wordt dunner en dan op plaatsen waar ik niet op zat te wachten..mijn kuiten bijvoorbeeld. Ik ben nog steeds niks aangekomen sinds mijn zwangerschap, alleen een kilo afgevallen...ik heb zelfs mijn man op de weegschaal gezet omdat ik wilde weten of dat ding het wel deed, maar ik begin het nu ook aan andere dingen te merken. En mijn gezicht schijnt smaller te worden...ach ja, elke kilo minder aankomen is mooi meegenomen!
Het is niet zo dat ik ontzettend blij ben met hoe ik er nu uitzie. Integendeel. Ik kom wel heel veel aan en niet alleen bij mn buik, maar echt overal. Inclusief dikke plofkop. Maar die moeten ze dan maar niet op de foto zetten. Weet ook nog niet of ik het doe hoor, ben ook niet zo "op de foto ganerig". Wij hebben een hele leuke en vooral rustige vakantie gehad. Lekker veel met de hond door het bos gelopen. Veel geslapen en veel spelletjes gedaan met lucas. Maar nu heb ik ook meteen weer het gevoel helemaal thuis te zijn en dat bedoel ik dan niet echt positief. Was het liefst nog een paar weken gebleven. Hebben jullie al veel babydingen gekocht? Ik vind het nog steeds een beetje raar. Toch nog steeds een beetje onwerkelijk ofzo. Had deze vakantie als soort van doel om kleertjes te kopen, maar moet mezelf er wel heel erg toe zetten dat te doen. Zie ook weinig echt leuke kleertjes eigenlijk. Heb uiteindelijk wel het een en ander gekocht, maar ging niet van harte en normaal gesproken ben ik behoorlijk goed in winkelen. Kreeg vandaag een geboortekaartje van kennissen binnen. Het kind heeft 4 namen gekregen. Vind ik veel. Zijn jullie er al allemaal helemaal uit wat namen betreft? Wij niet....
He Roos...ik ben ook niet zo shopperig wat baby-dingen betreft. Ik weet ook niet zo goed wat het is, heb normaal gesproken ook niet bepaald moeite met shoppen. Ik blijf het allemaal nog steeds erg onwerkelijk vinden...zo'n kindje wat beweegt op de echo, moet dan in mijn buik zitten!!! En mijn beste vriendin is 6 wken geleden bevallen van een jongetje en als ik dan naar die hummel kijk, dringt het nog steeds niet tot me door dat er straks ook zoiets bij ons in de wieg ligt. Het lijkt wel of dat kwartje niet wil vallen....ik merk ook regelmatig dat mijn man er veel meer mee bezig is en het jammer vindt dat ik overal zo 'nuchter' op reageer. Ik weet niet wat 'ie voor ogen had, maar als hij had verwacht dat we elke avond gezellig op de bank zouden fantaseren over hoe het is als het kindje er is, dan komt 'ie er bekaaid vanaf. Ik weet gewoon niet wat me te wachten staat en heb daar ook best een beetje moeite mee...ik hou graag alle touwtjes in handen en dat kan nu niet. Ik laat het gewoon op me afkomen en ga intussen door met mijn leven. Vier namen vind ik trouwens ook wel veel, Roos. Wij gaan wel voor drie namen, maar dat komt omdat mijn man dat graag wil, hij heeft ook drie namen vandaar. Ik vond twee wel genoeg...We zijn er idd ook al over uit. De eerste naam vinden we alletwee echt de leukste tot nu toe, de tweede mag mijn man kiezen en dat wordt waarschijnlijk een van zijn eigen namen en de derde is de voornaam van mijn vader die overleden is. Af en toe zie ik nog wel eens ergens een naam staan die ik ook wel leuk vind, maar uiteindelijk blijft degene die we nu hebben gekozen toch nummer 1!
Ben dus niet de enige Babs. Lees hier op het forum ook van mensen die met 16 weken al 12 setjes kleren hebben in allerlei verschillende maten en ongeveer 300 rompertjes in alle kleuren van de regenboog. Ik word aan de ene kant wel wat onrustig als ik bedenk wat ik nog allemaal wil dat er gebeurd en wat er moet gebeuren voordat de bevalling begint. Maar toch kan ik me er maar moeilijk toe zetten. Vind het net als jij onwerkelijk. Wel word ik er erg vaak mee geconfronteerd dat het wel echt is want dat mannetje in me is behoorlijk aanwezig. Mn vriend heeft hem ook al een paar keer heel goed gevoeld. Wij hebben 1 naam waar we het wel over eens zijn (zo ongeveer). Ik wil dat graag als eerste naam, maar mn vriend laat zich er niet echt over uit wat hij wil. Persoonlijk had ik 1 naam genoeg gevonden. Maar mn vriend wil er meerdere. Dus we zijn er nog lang niet uit vrees ik.
@shoppen: ik hoef niet veel te shoppen, alleen wat kleertjes en die heb ik laatst op een rommelmarkt gekocht. Alleen het eerste pakje is nieuw. Ik vind het ook lastig jongenskleding maar dit was heel goedkoop dus heb ik gelijk een berg gekocht. Ben ik daar ook weer vanaf. Heb het meeste in 50/56 en een paar in 62. Vind het wel goed zo. Ik moet nog verder met mijn dochters kamer inrichten maar daar kom ik ook niet veel verder mee. Nog 1 weekje en dan een weekje vrij, hopelijk slaan we dan een slag... en ach anders komt de baby toch eerst bij op de kamer...
o en namen. De eerste naam zijn voor 90% zeker uit. De 2e naam wil ik graag maar mijn man twijfelt nog. Dus dat zien we nog wel. Ik ben wel al een beetje naar geboortekaartjes aan het kijken enzo. Ik denk dat ik iets sneller met dingen ben dan jullie omdat ik vorige keer met 34 weken ben bevallen. Ik wil het wel een beetje af hebben en geregeld mocht de baby dit keer weer te vroeg komen