Buikbanden: Heb ik geen ervaring mee. Heb er (nog) geen aangeschaft. Heb er ook niet echt last van. Soms heb ik wel t idee dat t elastiek van de zwangerschapsbroeken wat strak zitten, maar dat went misschien nog wel (rest van de broek is nog vrij 'ruim', dus niet een maat te klein ofzo). Wat ik wel erg jammer vind, is dat soms de bovenste rand van dat elastiek ergens halverwege me buik blijft hangen. Dus tussen me navel en me borsten, niet aan de 'bovenkant' van me buik. Drukt alles dus eigenlijk weer extra naar binnen ipv lekker 'relaxed' aan de bovenkant blijft hangen. Controles: Ik moet as. donderdag weer naar de vk. Merk wel dat me hartslag sneller gaat omdat je eigen bloed ook sneller stroomt. Verder geen verhoogde bloeddruk volgens mij. Bloedtesten tijdens de combitest gaven ook aan dat toen alles goed was, heb nu ook geen extra klachten gekregen, dus ga er eigenlijk wel vanuit dat het nu nog steeds goed is. Gewicht: Ik ben ook zo'n 6 kilo aangekomen. Borsten waren in de eerste 2 maanden al een cupmaat (of 2) gegroeid, maar daarna zijn ze toch op die maat blijven hangen. Buik begint steeds zichtbaarder te worden, nu elke week wel weer wat groter. En dan zit die mooie ronding er nog lang niet in, welke je altijd heb als je echt op t eind loopt. Wel hebben we allebei me buik zien bewegen. Eergister lag ik op bed, beetje me buik voelen omdat de kleine weer erg druk was. Keek ik zo half naar beneden, zie ik me buik opeens van links naar rechts bewegen. Me vriend geroepen (was in de kamer ernaast) en die zag t toen ook. Daarna nog een keer een voet/arm/oid wat zich uitstrekte en dus een mooie bobbel in me buik vormde. @Roos: Ik heb het kaartje al 'gemaakt' op Kaarten maken met je eigen foto - Kaartje2go - Als beste getest!. Hier hebben we ook al diverse kerst- en uitnodigings-kaarten op besteld, echt mooie dingen. Allemaal kaarten die je zelf even nog moet invullen, maar je kan ze ook zelf maken. Als je er een account aanmaakt, kan je je kaarten opslaan en elke keer nog aanpassen tot je ze besteld. Adressenboek zit erbij, kan je precies aanvinken wie er een kaartje mag ontvangen. De kaarten die wij er nu besteld hebben, hebben we ook eentje naar ons zelf gestuurd, zodat we wisten 'wat' we stuurden. Maar elke keer is het resultaat echt mooi. Adressen worden dan op de achterkant van het kaartje gedrukt en dan in een envelop met (rond) venster verstuurd. Je kan ze ook als setje thuisgestuurd krijgen, maar dan moet je zelf alle adressen nog schrijven. Dan gaat er weer een dag extra overheen, en heb je het 'gezeur' van het schrijven. In het begin schrijf ik dan altijd nog wel netjes, maar na een aantal wordt t steeds 'sneller'. Beetje afraffelen zeg maar. Verder zijn we hier nog steeds beetje bij beetje aan het klussen in de babykamer. Me vriend wilde vandaag de muren gaan stucken, weet alleen nog niet of ie er ook aan gaat beginnen. zit nu voetbal te kijken en omdat ie gister ook al bijna de hele dag aan het werk is geweest, denk ik dat het vandaag toch een rustdag wordt. Oh, over werk gesproken. Afgelopen vrijdag moest ik ff bij de baas komen. Ze hebben de woensdag goedgekeurd dat ik dan vrij ben. De rest van de dagen kan ik van 8 tot 5 werken. Ja, toch 4 dagen werken, omdat met die ouderschapsverlof-korting ik toch een hoop inlever. Op dit moment zit ik nog op de (transport)planning, echt een mannen-afdeling. Maar ze willen me volgend jaar meer richting de facturatie hebben. Maar toch eigenlijk ook weer niet helemaal bij de planning weg, dus meer als 'tussen-afdelinkje'. Heb zelf al wat in me gedachten zitten, hoe ik t dan zie. Want ook de receptie/telefooncentrale is op dit moment onbemand (doen we ook bij de planning er nog even bij). Dus als ze me dan daar neerzetten, heb ik toch direct contact met de planning, dus helemaal van kantoor daar ben ik niet. Maar er toch genoeg vandaan om me er niet teveel mee te bemoeien. En de facturatie. Daar zal ik me draai ook wel weer vinden, alleen 4 dagen tussen 3 andere meiden... Pff, denk niet dat ik dat ga volhouden Dat gekakel altijd van die vrouwen, hihi.
Laura - moest wel lachen om je berichtje. Ik heb ook eigenlijk altijd met mannen gewerkt en dat beviel me altijd heel erg goed. Nu werk ik sinds kort ook ineens met vrouwen en moet zeggen dat het heel anders is, maar toch eigenlijk ook wel prettig. Bedankt voor de tip van de website, ga er straks meteen eens even kijken, klinkt echt ideaal. Ben ook niet zo'n ster in lang netjes blijven schrijven. Kuipersl - mijn hb is standaard altijd heel erg laag, al jaren. Maar ben nu al een tijdje verslaafd aan evergreen bosvruchten en het schijnt dat dat heel veel ijzer in zit. Sindsdien is mn hb altijd een stuk hoger. Zat nu zelfs rond de 7 en dat is heel hoog voor mijn doen. Zal niet alleen aan de evergreens liggen...
laura ik heb ook een tijdje alleen met mannen gewerkt en moest echt wennen toen ik met vrouwen ging werken. Mannen zijn zo lekker recht toe recht aan... je kan alles zeggen... maar goed met vrouwen kan je weer over andere dingen kletsen (alhoewel ik geen meisje meisje ben dus over kleding en make up en zo ben ik snel uitgekletst ) Vandaag dan eindelijk een kinderwagen gekocht. Een duowagen phil en teds. Ben er blij mee, ben benieuwd hoe die gaat bevallen... Verder voel ik me niet helemaal top. Ik heb een beetje last van mijn buik, veel harde buiken ook...
Om nog ff over die mannen te hebben. Bij mij op de planning heb ik er dus 5 om me heen. En 's morgens heb ik er elke dag wel zo'n 40 aan de balie die ik t werk mee- / opgeef. Dus ja, om dan opeens zonder ze te moeten En inderdaad, lekker rechttoe rechtaan. Hiervoor in de haven gezeten (oa. R'dam), dus echt een plek waar je geen meisje-meisje-vrouwen tegenkomt. Eeen van de eerste opmerking die me collega's ook maakte, toen ik zei dat ik zwanger was: 'Lau, maar je weet t he, nu worden die (.) (.) (bewegend met zn handen) nog groter he...' Me antwoord aan 'm: 'Uhm, ik kan je vertellen dat ze ondertussen al 2 maten gegroeid zijn hoor '. Haha, je had die kop van die gozer moeten zien... Hahaha. Tja, en dat 'directe' (slappe geouwehoer/opmerkingen) zal ik echt wel gaan missen dan... @Roos: Evergreen bosvruchten. Klinkt wel erg lekker zeg. Misschien dat ik ze ook maar ga halen. Kan nooit slecht voor je zijn... @Debby: Toch kunnen kiezen voor een duo-wagen. Lekker met de 2 kleintjes op stap kunnen zonder problemen..
Laura - mijn borsten waren altijd al aan de maat en kreeg er op mn werk toen ze in normale toestand (nu zijn ze echt ontploft) waren altijd al behoorlijk wat commentaar op. "Goh, zo vanaf de zijkant lijken ze nog groter". Hoe vaak er ook wel niet aan me is gevraagd of ik ze had laten vergroten.... Kon er altijd wel om lachen hoor. Maar nu ik met vrouwen werk valt me dat ook niet tegen. Maar als ik mag kiezen ga ik toch voor mannen. Dus kan begrijpen dat je ze gaat missen als je ze ineens niet meer ziet. Debby - vind die kinderwagens van phil en teds erg mooi, wilde er eigenlijk ook wel zo eentje, is uiteindelijk toch een maxi cosi geworden. Vervelend van die harde buiken. Weet er alles van helaas. Super irritant. Rustig aan doen he!
Nog minder dan 100 dagen en dan zou ik gewoon een baby moeten hebben gekregen. vind het nog steeds een raar idee. Ben vandaag lekker vrij. Lucas wil vanavond Sint Maarten lopen, maar ik ben daar sowieso al niet zo'n voorstander van en met dit weer al helemaal niet. Vanmiddag moeten er geloof ik koekjes gebakken worden. Lucas vindt het altijd erg leuk om iets te bakken of te koken samen. Dus dat doen we dan ook regelmatig. Wel slecht voor de lijn...maar die heb ik nu toch niet meer. Lucas zn vader is een aantal maanden geleden geemigreerd naar Spanje. Nu wil zn vader dat Lucas daar in de kerstvakantie heen gaat, maar ik wil dat Luc bij mij is tijdens kerst en oud en nieuw. Mn ex verwacht ook nog dat ik Lucas in Spanje op kom halen. Dat is toch te gek voor woorden! Heb voorgesteld dat hij Lucas een aantal dagen in de kerstvakantie kan komen halen en dan in Nederland bij familie kan gaan logeren ofzo. Ga hem echt niet naar Spanje laten gaan. Vrees dat het weer een hoop gedoe gaat worden. Morgen nog een dagje werken en dan ga ik lekker een weekendje naar mn ouders. Jullie nog plannen voor het weekend?
haha roos die vader van lucas die spoort niet... hij gaat daar toch wonen, dan ga je hem toch niet helemaal in spanje ophalen? Kom op zeg, moet ie maar niet verhuizen! plannen voor het weekend nog niet erg. Ik ben bezig met het schilderen van mijn dochters kast daar wil ik even mee verder maar ik voel me niet heel lekker. Morgen een half dagje werken en verder zie ik wel!
Hoe gaat het nu met je harde buiken? Heb je die nog steeds zo veel? Bij mij is het wel wat minder geworden nu ik wat minder werk en ook rust neem als ik niet werk. Ik ga inderdaad echt niet naar Spanje! Gaat veel te ver.... maar geeft wel weer een hoop stress door al het gezeur wat er van gaat komen.
harde buiken gaat wel nu. Ik ben alleen best wel gespannen voor komende woensdag, hopelijk is de groeiecho en mijn bloeddruk dan goed anders moet ik helemaal stoppen met werken... Ik vind het allemaal ineens heel dichtbij komen de laatste tijd. Vooral ook omdat mijn dochter met 34 weken is geboren en dat is nog maar 9 weken en voor mijn gevoel ben ik nog lang niet zover. Ik wil nog zoveel doen voor de kleine komt....
Hallo allemaal, ik krijg blijkbaar geen meldingen meer als er berichten zijn. Ik zie ineens dat er weer allemaal berichtjes op staan die ik nog niet had gezien. Ik heb inmiddels ook weer een lekkere week achter de rug...NOT! De bekkeninstabiliteit wil maar niet stabiliseren en ik lijk inmiddels wel een oud wijf. Word er helemaal gek van dat ik om alles om hulp moet vragen en alleen maar thuis zit. De honden uitlaten en een klein boodschapje doen is het maximum, dan is het klaar. Ik moet 3 x per dag helemaal plat liggen om de druk van mijn bekken af te halen en loop met een soort strakke bekkenband om. Heb zelfs een rolstoel moeten regelen voor het weekendje Keulen begin December. Wilde het eerst afzeggen, maar realiseerde me later dat ik misschien dan juist wel heeeel graag even een weekendje weg wil...zittend of niet! Maargoed, ik hoop dat de 2 x per week bij de fysio snel zoden aan de dijk gaat zetten en dat ik iig weer af en toe de deur uit kan. Werken zit er niet meer in..in ieder geval geen workshops meer. Ik heb wel nog een training gegeven gisteren, maar dat is een interne training waarbij ik kan blijven zitten en mijn collega's alles klaar zetten. Echt super..zo ben ik er toch heel soms nog even tussenuit. Ik heb me ook opgegeven voor een soort zwangerschapscursus. Bij ons in Zeist is er niet zoveel, alleen zwanger en fit en die kan ik nu dus niet volgen. Ik heb weinig zin om weken lang steeds naar Utrecht te rijden en Joris vindt zo'n partneravond wel best maar wil niet wekenlang meepuffen! Er is hier verder alleen een cursus waarbij je samen 9 weken lang van Baby tot Buik kan doen, maar dat lijkt me niks voor ons. Ik heb nu bij de Zwangere Zaak in Utrecht 2 Compact Cursussen geboekt. Een tje voor mezelf op een vrijdag overdag, 2 x..en dan krijg je heel compact vannalles uitgelegd enzo, daarna nog een avond met Joris samen. Een of andere No-nonsense Partneravond vol met praktisch tips voor aanstaande papa's. Dat wilde hij dan wel doen, hahaha..Ben benieuwd. het start 3 december en is dus maar drie vrijdagen achter elkaar. Iets voor jou ook Roos? Er is nog plek in de Compact Cursus! @Roos; Ik hoop trouwens niet dat de vader van Lucas vervelend gaat doen, daar heb je nou echt zin in rond de feestdagen en je zelf vol hormonen loopt!!! @ Debby; hoe was je groeiecho? En met je bloeddruk? Bij mij was alles goed, qua bloedonderzoeken en glucose. Groeiecho komt pas over 2 weken. Ik merk trouwens dat de baby bijna alleen maar 'in stuit' ligt. constant met zijn voeten naar beneden. Heeel onaangenaam dat getrap in mijn darmen. Maar ik merk dat 'ie eigenlijk helemaal niet draait. Zelden voel ik schopjes in het midden van mijn buik, heel soms voor ik ga slapen. Herkennen jullie dit ook, of heeft die van mij gewoon een voorkeur om met z'n voeten naar beneden te liggen??? Gaan nu even naar Babypark...laatste spullen bestellen. We hebben nog steeds geen wagen en box, dus die moeten we nog snel even met korting bestellen en daarna weer plat! Prettig weekend, zei de kreupele!!!
@Babs38: Eh...ik krijg nooit berichtjes wanneer er iets is geplaatst...wist niet dat dat kon. Toch maar even kijken of er iets aan de instellingen te doen is, want dat is dan wel makkelijk.. Hier alles goed: ik mag niet klagen, en ik klaag dus ook niet: geen bekkeninstabiliteit gelukkig, voel me goed, moet alleen rustig opstaan want anders voel ik die banden een beetje. Maar tot nu toe een voorbeeldige zwangerschap: d.w.z. wanneer je dat bloedverlies en dat hematoom uit de beginmaanden niet meerekent. Babs, ik hoop wel dat je nog een beetje kan genieten. Je moet tenslotte nog zo'n 3 maanden. Wij zijn ondertussen begonnen met het kamertje voor onze dochter. Ze krijgt een groot bed, dwz 1.50mtr lang en een andere kamer. Dus dat is opruimen geblazen....ik vind ons huis eigenlijk altijd groot genoeg, maar nu weet ik niet meer waar ik met alle zooi naar toe moet. En dan moet Sinterklaas nog komen, meiden! Fijn weekend allemaal!!!
Kuipers...als je 'plaats reactie' aanklikt ipv een berichtje in 'snel reageren' te schrijven, dan kun je eronder voor de optie kiezen dat je een email krijgt zodra er een nieuw bericht is. Is wel zo handig, zeker als je op een nieuwe topic wilt reageren en die later niet meer terug kan vinden!! Baal idd ook een beetje van de situatie op dit moment, maar ik heb het helaas niet in de hand. Twee weken geleden liep ik ook nog gezellig een hele zondag met vriendinnen in Den Bosch te shoppen en ineens is het over. Hoop nog steeds dat het iedere keer bijtrekt, maar na een uurtje in Babypark vandaag waar we echt onze laatste spulletjes moesten bestellen, ben ik ongeveer gestrekt naar huis gegaan en lig sindsdien al plat. Joris moet me overal bij helpen, opstaan en de eerste paar passen is echt zo pijnlijk!! Het idee dat dit nog 3 maanden door moet gaan en in principe dus alleen nog maar zwaarder kan worden, is geen prettig vooruitzicht. Probeer er maar niet aan te denken.....Ik geloof dat ik hierna wel klaar ben met zwanger zijn!!!
Jeetje Babs, inderdaad niet fijn om nu al van die kwaaltjes te krijgen. Ik mag in me handjes knijpen, ik heb nog nergens last van. 's Morgens beetje misselijk, maar dat is t enige. Verder heb ik meer last van het kindje wat continu aan t bewegen is dan de rest van me lichaam. Roos, wat een verhaal zeg met de vader van Lucas. Naar Spanje emigreren en jou daarheen laten komen om het ventje weer op te halen. Ja daaag... Hij gaat toch zo ver wonen! Alsof ie nu opeens een zoontje heb, waar ie een paar maanden geleden niet over na hoefde te denken. Hoop dat je er met 'm uitkomt over de feestdagen... In 't 'normale' leven al geen leuk iets, maar dan met 7 maanden zwangerschap erbij. Lekker met de hormonen erbij. Hoe is t met je bloeddruk enzo Deb? Kan je dat nou zelf ook voelen dat je bloeddruk te hoog is? Hopen dat je nog wel even door mag werken. Lijkt me dan helemaal zo lang duren eer t kindje geboren zal worden. Je dochter is natuurlijk wel met 34 weken geboren, maar we hopen dat t kindje deze zwangerschap langer blijft zitten... Kuipersl, weer druk in je dochters kamer bezig geweest? Hihi, de kleine meid nu in een 'groot' bed, spannend hoor. Weer een stapje dichter bij het 'groot zijn'. Me collegaatje had van de week haar zoontje voor het eerst naar school gebracht. Ze zei tegen me 'Lau, geloof me echt als ik zeg dat de tijd zo ontzettend snel'. Hihi, laat eerst die laatste 3 maanden maar snel voorbij gaan... Gym: Afgelopen donderdag heb ik trouwens me eerste zw.gym gehad. Was weer lekker gepland, tegelijk met de groep die bij de nagym kwam. Foutje van het planbureau. Dus komende 3 weken is het op donderdag van 9 tot 10. Lekkere tijd nog zeg. 's Morgens gaat wel die wekker weer om 5 uur. Hopen dat het die eerste weken nog uit te houden is met dat late tijdstip... Hebben die avond weinig gedaan trouwens. Voorstel-rondje, goede houdingen om te gaan staan, bukken etc.. Echte gymlessen gaan we nog krijgen. Oja, ook 1 partneravond. Krijgen de mannen te horen hoe ze hun vrouw kunnen bijstaan met de bevalling, hoe ze het kindje ter wereld moeten brengen mocht de VK er nog niet zijn etc... ben benieuwd of de mijne meegaat.. Kamertje: Hier is me vriend weer erg druk geweest deze 2 dagen. Gister plafond geverfd, plintjes aangebracht... Ziet er echt meteen heel anders uit. Vandaag 1,5 muur gestuckt, dus nu mooie structuur op de eerste wandjes. Is maar net een uurtje werk ofzo, dus misschien van de week weer een andere muur doen. Voor me vriend is er trouwens - tot nu toe - nog maar 1 week werk (zn echte baan bedoel ik, niet de klussen thuis ). Dus eigenlijk is ie vanaf volgende week maandag 'vrij'. Als ie dan maandag begint met kamertje verder afmaken, is het vrijdag klaar... Moeten nog wel kleur uitkiezen voor de muren, zal een zand-kleur worden met 1 muur donkerbruin. Tegen die donkere komen de commode en de wieg (schuin in de hoek) te staan. Met een groot schilderij erboven, dus van de donkere muur is dan al weer veel 'weg'. Vloerbedekking zijn we nog niet voor wezen kijken. Zal echte vloerbedekking worden, geen laminaat ofzo. Badje komt toch in de badkamer te staan, dus op de kamer hebben we niet echt veel water dan wat we kunnen morsen. Voor de ramen hadden we gewoon een rolgordijn met gordijnen in gedachte. Maar gister bij de Woonexpress XL ook mooie verduisterende gordijnen gezien. 25 euro en gratis op maat gemaakt. Scheelt gelijk weer dat rolgordijn... Maar ja, ik vind de houten lamellen bij de Ikea vandaan ook wel erg leuk. Dus ja, dat wordt nog ff twijfelen... Oh, gisteren trouwens met me moeder stof voor de wieg gehaald. Voor de mand witte stof met wit/zilver geborduurde kroontjes en sterren. Voor de hemel lichtbruine ruitjes. Aan de hemel komt dan een bruine, satijnen bies. En ook datzelfde lint door de mand met een strik voorop. Erg sjiek weer, al zeg ik zelf. Over 2,5 week een dag vrij nemen en bij me moeder aan de slag om de wieg te gaan bekleden. Spannend!!!!
laura je schiet al aardig op zo te lezen! babs wat naar dat je je zo rot voelt! hoge bloeddruk merk je zelf niks van... of ja als je er wel wat van merkt (duizelingen, bandgevoel om je buik of rare hoofdpijn) dan moet je echt rennen naar het ziekenhuis want dan kan je hellp syndroom hebben. Maar goed daar is nu echt nog geen sprake van. Bloeddruk vandaag zelf opgemeten 135/95... chips... gaat echt niet de goede kant op. Moet zeggen dat ik me er ook weer een beetje depri door voel. Niet extreem zoals bij mijn dochter, maar verdrietig ben ik wel. Ik kan niet meer optimaal genieten. Het plan was om deze zwangerschap helemaal goed te doen. Blij zijn, op tijd bevallen, natuurlijk bevallen en geen couveuse... maar de kans dat dat allemaal gaat lukken is niet heel groot... Zwangerschapsgym hier ook vorige week voor het eerst geweest maar hier ook een foutje met het planburo dus deze week hoeven we niet, daarna weer wel en dan weer een week niet. Heel irritant... Ik heb net manlief een beetje achter zijn broek aangezeten. Ik heb echt maanden het gevoel gehad dat het nog eeuwen gaat duren maar nu door de hoge bloeddruk krijg ik ineens nesteldrang ofzo. Ik wil dat we aan het kamertje van mijn dochter gaan beginnen. Manlief gaat morgen behangen en dan ga ik deze week de kast afmaken. Dan kijken wat we allemaal nodig hebben nog voor de beeb (niet veel denk ik zo) maar dan krijg ik tenminste een beetje rust in mijn hoofd...
Oh jee Deb, dat klinkt inderdaad niet al te goed. Me moeder heeft ook altijd al last van verhoogde bloeddruk gehad, maar gelukkig heb ik er nu (nog) geen last van. Maar al die dingen waar je niet op gehoopt had, komt nu inderdaad wel steeds ietsjes dichterbij. Maar wat ik al zei, laten we hopen dat het toch weer wat beter zal gaan en je (in ieder geval) die 34 weken-grens voorbij gaat. Jullie zijn dan ook nog druk met het kamertje. Sommige zijn met 20 weken al helemaal klaar, maar daar heb ik echt geen haast achter gezet hoor. Ik weet ondertussen hoe snel een kamertje klaar kan zijn (slaapkamer ook gedaan binnen een week - muren en plafond), dus had er echt geen stress van dat die babykamer niet op tijd af zou zijn. En trouwens, stel dat t kindje over 2 weken geboren wordt, dan ligt het toch nog wel ff in de couveuze en hebben we de kamer alsnog niet direct nodig. Dan is het altijd nog snel afgemaakt. Ik moet trouwens nog wel een klacht indienen bij dat planburo. De ene groep opschuiven, maar niet verder kijken of daar misschien al iets gepland staat... Pff, denk dat ik maar eens een sollicitatie moet sturen. Kan alleen maar beter worden daar volgens mij
Debby - succes morgen, hoop dat de groeiecho goed is en dat de hoogte van je bloeddruk mee gaat vallen. Hoop ook dat je je zelf niet aanpraat dat jij er iets aan kunt doen. Het is ook geen plicht om 9 maanden op een grote roze wolk te zitten hoor! Je af en toe wat minder goed voelen is niet iets wat je zelf altijd in de hand kan hebben. Kuipersl - leuk om weer iets van je te horen, fijn dat alles zo goed gaat. Hoe oud is jouw dochtertje ook al weer? Geloofd ze al of nog in sinterklaas? Babs - frustrerend dat je niet meer alles kunt en dat het zo'n pijn doet. Hopelijk gaat de fysio toch wat verlichting brengen. Want 3 maanden kunnen zo lang duren. Verveel je je nog niet? Voor zwangerschapsgym moet ik me nog steeds opgeven. Heb al wel gekeken bij de zwangere zaak, zag er goed uit. Zou dan ook voor zo'n compact cursus gaan. Want heb ook al een keer zo'n cursus gedaan toen ik zwanger was van luc. Laura - fijn dat je je zo goed voelt. Raar van de verkeerde planning bij de zwangerschapscursus. Slordig. Wil je vriend niet mee naar de partneravond denk je? Leuk dat jullie zo bezig zijn met het kamertje. Hoeveel weken van te voren wil jij met zwangerschapsverlof gaan? Hier gaat verder alles wel goed. Weinig lichamelijk ongemakken, het enige waar ik last van heb zijn de harde buiken. Maar die zijn nu wel stabiel. Volgens mij beweegt deze baby veel meer dan dat Lucas gedaan heeft. Hij lag volgens de verloskundige met zn hoofd naar beneden, maar heb het idee dat hij nog heel vaak aan het draaien is. Hoop geschud en gepor is het dan.
zo het kamertje van mijn dochter is in ieder geval behangen... nu de meubeltjes schilderen... eindelijk zit er een beetje voortgang in roos wat fijn dat je zo weinig klachten hebt! Hier zijn de echte klachten eigelijk alleen heel erg moe en vaak moeten plassen maar er valt nog goed mee te leven! Alleen die stomme bloeddruk he...
Leuk behang, Debby! Ziet vrolijk uit! bij ons is het kamertje nu ook eindelijk leeg, het weekend nog een beetje schilderen en dan kan het babykamertje komen. Als het goed is, wordt het de eerste week van december geleverd. Zou wel handig zijn, want ik heb nu overal de kleertjes door het huis liggen, een plankje hier, een doos daar. Dan krijg ik tenminste een beetje overzicht... @ debby, hoe is het verder met je stemming en je bloeddruk? Red je het nog een beetje? Ik heb echt een week from hell gehad. Ben er zo langzamerhand wel klaar mee...nu heb ik weer ENORME last van obstipatie. En echt niet een klein beetje, maar volledige paniek, want mijn ontlasting kon er niet uit, maar wilde wel. Het was overdag en ik was alleen...ik had mijn toevlucht al tot de douche gezocht en ben daar van de pijn onderuitgegaan. Mijn telefoon lag beneden en ik kon niemand bellen. Ben 1,5 uur bezig geweest voordat het er eindelijk uit was en daarna kwam de ene na de andere harde buik. Pff...ik heb daarna meteen de dokter gebeld en moet nu aan de klysma's en heb lactulose-siroop gekregen om de ontlasting zachter te maken. Onsmakelijk verhaal, maar als ik in detail ga treden hoe ik er bij lag/zat/hing, dan werkt het nog eerder op je lachspieren, wat een ellende!! Het schijnt wel vaak voor te komen bij zwangere vrouwen, dus niks om je zorgen over te maken, maar bekkeninstabiliteit, blaasontsteking, ernstige obstipatie en maagzuur in 1 week, vind ik een beetje veel! Ook allemaal van die dingen waar ik normaal in het dagelijks leven nooit last van heb, verdorrie! Misschien komt het dan toch omdat ik een 'oudere' zwangere ben. Ze zeggen wel dat je meer last van kwaaltjes kan hebben als je ouder bent...ach je weet toch nooit waar het vandaan komt en ik kan er al helemaal weinig aan doen. @ Roos....als je eventueel geinteresseerd ben in die Compact Cursus van de Zwangere Zaak zou ik niet te lang wachten met boeken, want ze lopen heel snel vol zag ik!
Jee Babs, wat een dag - of week eigenlijk - zeg... Hopen maar dat de siroop en andere middeltjes gaan werken, want dit wens je echt niemand toe. Zelf valt t bij mij wel mee trouwens, al is t soms wat lastig (Inderdaad, wat een onderwerp om over te hebben, hihi). Debby, begint nu echt een kamertje te worden voor je dochter.. Laatste dingetjes en dan meer relaxen. Misschien dat t je bloeddruk etc ook ten goede komt, wetende dat de kamer ook klaar is.. Maar Roos, nu nog opgeven voor de zw.gym, lukt dat dan nog in zo'n korte termijn? Je mag anders ook wel mijn plekkie in Bodegraven overnemen hoor. Ik 'mag' vanavond weer, hoi hoi. Heb er echt geen zin in. Is van 2100 tot 2200 uur, lekkere tijd. Heb klacht ingediend bij Vierstroom (bureau die alles organiseert), maar daar 'zou ik vandaag bericht van krijgen'. Nou, de dag is voorbij, maar geen reactie... Hihi, heb net 'de collega die me vertelde dat ik antwoord zou krijgen' nog even een mailtje gestuurd van 'dank je wel voor de reactie, maar ik heb nog niks van je collega gehoord...'. Er nog even extra in vermeld dat het niks voor zwangere vrouwen is om nog zo laat op te blijven ivm de vermoeidheid en ook nog eens hier een wekker die om 5 uur gaat... Dat ze daar wel even rekening mee mogen houden (tot half 10 les vond ik nog net gaan...). Maar goed, dat is mijn geklaag weer even over die gym. Heb er dan ook geen zin in, ben nu al moe aan het worden, en denk dat ik dan ook maar ff lekker me bed in duik. Me vriend staat in 15 km file ofzo, dus duurt nog wel ff eer ie thuis is, haha. Oh, over die partneravond bij de gym. Hij zal wel meegaan hoor, 't is maar een uurtje natuurlijk. Hij zal er nooit dommer van worden, en ach.. Ik 'moet' me er ook voor 'opofferen' (zo voelt t nu wel een beetje). Het kamertje hier trouwens, tja het plafond en die 1,5 muur die nu practisch klaar zijn. Dit weekend kleuren voor op de muren kiezen en kijken voor vloerbedekking. Kunnen we dat ook gaan bestellen. Kindje lag tot 2 keer toe hier ook in stuit. Met de 20 weken echo en het laatste bezoek bij de vk. Zal zo eigenwijs wel zijn dat het ook met de bevalling zo zal liggen. Voel het ook wel veel bewegen, ook op me werk wordt ik er soms wel een beetje gek van. Zit dan nog net niet tegen me buik te praten van 'rustig ff een beetje daarbinnen!', gaan me collega's weer zo raar kijken Maar ik ga ff op bed liggen... Hopen dat ik er weer een beetje van opknap. Groetjes!!!!!
Debby - wat een leuk en lief behangetje. Hoe is het woensdag gegaan? Babs - lekker weekje heb jij gehad zeg. Vervelend allemaal. Gaat het nu al iets beter? Ik weet dat ik op moet schieten met die cursus. Maar nu zag ik ineens dat het op vrijdag is, dat komt zo onhandig uit bij mij...twijfel net zo lang totdat er geen plaats meer is denk ik. Laura - was je zw.gym toch nog een beetje leuk? Ik praat trouwens wel tegen mn buik, dat ie af en toe eens een beetje rustig moet doen. Maar als ik op mn werk ben voel ik hem niet zo veel, dan ben ik zo druk bezig. Wij hebben besloten toch nog maar een 3d echo te laten maken. Volgende week donderdag gaan we dat doen. Vind het eigenlijk best spannend. Ben erg blij dat het weer weekend is. Maar we moeten morgen naar de verjaardag van mn schoonvader en dat houdt in dat we weer een halve dag in de auto zitten. Dat is wel jammer. Verder ga ik lekker veel slapen en op internet zoeken naar sinterklaaskadootjes. Vieren jullie sinterklaas?