Babs - het is inderdaad een particulier echobureau. Heb tijdens mn vorige zwangerschap maar 1 echo gehad (en 1 toen het paniek was tijdens de bevalling) dus tijdens deze zwangerschap ga ik er lekker veel laten maken Het wilhelmina kinderziekenhuis ben ik ook tegengekomen op internet, is dat niet in utrecht? Het is inderdaad waar wat je zegt dat er altijd wel iets is waardoor het niet uitkomt. We gaan er maar gewoon het beste van maken. Mn vriend reageerde erg neutraal en rustig, zoals hij ook is. Hij kwam wel thuis met bloemen, vond ik wel erg lief. We hebben het er nog niet heel veel over gehad, maar hij is in ieder geval niet negatief. Positief is misschien nog een iets te groot woord. Jij hebt dus al een kindje? Mag ik vragen hoe oud?
He Roos, Nee, wij hebben geen kindje. Mijn vorige zwangerschap hebben we na 16 wkn af moeten breken toen we er achter kwamen dat ik in verwachting was van een meisje met het syndroom van Turner en niet levensvatbaar was. Ik ben met 16 weken en 3 dgn bevallen in het WKZ, in Utrecht inderdaad, dmv een cytotec inleiding. We hebben haar Puck genoemd. Jullie hebben wel al een kindje? Je schrijft 'paniek tijdens de bevalling'...wat is er gebeurd dan? Ik heb idd eens gekeken op echobureau's in Utrecht en die zijn er. Ben alleen een beetje bang om het daar te doen, stel je voor dat er iets mis is, dan ben ik toch liever meteen bij mijn vaste gyneacoloog die ook van mijn achtergrond e.d. weet. Hoe graag ik ook al vroeg zou willen, hoor.
He Babs, Sorry dat ik dat vroeg zeg, zie het nu bij je handtekening staan....sorry. Wij hebben een zoon(tje) van al bijna 7. Hij is zondag jarig. Mijn bevalling begon met erg veel bloedverlies en ben toen opgenomen in het ziekenhuis. Er is toen een echo gemaakt. Woon jij ook in Utrecht? Ik ga er vanuit dat bij mij alles goed is. Maar kan me voorstellen dat jij het liever niet bij een echobureau laat doen. Heb er zelf wel zin in, maar ben ook wel een beetje bang. Bij mn zoontje was ik erg blij na mn eerste echo, toen werd het zo echt allemaal.
Jeetje...zeven jaar al!! Dat is al een hele vent! Een vriendin van mij heeft ook pas na 7 en 8 jaar nog twee dochtertjes erbij gekregen en de oudste is echt zo'n trotse grote broer! Maar het geeft niet dat je ernaar vroeg, hoor. Het is ook een onderdeel van ons leven en ik heb er geen moeite (meer) mee om er over te praten. Wij wonen op dit moment nog in Zeist, maar gaan volgend jaar terug naar Utrecht, waar ik zelf ook 11 jaar heb gewoond. Wonen jullie ook in Utrecht?
Het is inderdaad al een hele vent, en wat voor eentje! Lucas Profiel - hyves.nl Ben wel erg benieuwd hoe hij het straks gaat vinden. Zal voor hem ook wel even wennen zijn denk ik. Heb nog niet verteld dat ik zwanger ben. Wacht ik nog maar even een paar weken mee. Fijn dat je het verlies van jullie kindje een plekje hebt kunnen geven. Kan me wel voorstellen dat je zwangerschap nu wel extra spannend is. Wij wonen in Utrecht. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland en woon hier nog niet zo heel erg lang. Maar het bevalt me prima hier. Ons appartement wordt nu wel erg krap, dus een verhuizing is wat mij betreft ook welkom Komt je vriend/man niet uit Utrecht? De verhuizing zal voor jullie ook wel heftig worden met zo'n klein baby'tje er bij.
Wat een leuk ventje!! Ben inderdaad ook heel benieuwd hoe hij erop zal reageren. Je was wel al jong mama, zeg! Ben ik maar een ouwe doos, haha.... Verhuizen naar Utrecht is idd niet echt handig met zo'n kleintje, maar het appartment waar we naar toe terug willen is verhuurd tot 1 april, dus we hebben ook geen andere keus! Mijn man komt idd niet uit Utrecht, maar wel uit de buurt. We werken alletwee in Utrecht en eigenlijk is het appartement (waar ik voor ik mijn man leerde kennen woonde) veel geschikter met een kind erbij. We hebben ook twee honden en bij het appartment zit een hele grote tuin...en alles gelijkvloers! Begin je trouwens al zwangerschapskwaaltjes te krijgen? Ik nog niet echt veel...op een paar hele zere borsten na, valt het allemaal wel mee. Een steekje hier en daar in mijn onderbuik, maar verder niks bijzonders.
Ik was 20 toen ik Lucas kreeg. Heb het altijd wel prettig gevonden jong moeder te zijn. Nu heb ik volgens mij wel een redelijk gemiddelde leeftijd om moeder te worden. Ben jij 38 zoals jouw naam door laat schemeren? Klinkt goed dat appartement. Heerlijk ook om een grote tuin te hebben. Dat mis ik hier zo erg. Wij hebben 2 balkons...8) Meestal zonder zon ook nog. Wat voor honden hebben jullie? Wij hebben ook een hond, een briard. Zwangerschapskwaaltjes heb ik wel. Ik heb gister die tests gedaan omdat ik onder de pukkels zit en een beetje misselijk was. Heb net als jij ook wat steekjes in mn onderbuik. Vind het eigenlijk wel leuk om die kwaaltjes te hebben, dan kan je er lekker heel de tijd aan denken dat je zwanger bent. Al vind ik die pukkels wel irritant...heb ik normaal nooit.
Een vriendin van mij lijkt ook wel ineens een puber sinds ze zwanger is, over pukkeltjes!! Maar je hebt gelijk, het stelt mij ook een soort van gerust als ik die kwaaltjes voel. Al hoop ik dat de misselijkheid mij weer bespaart blijft, daar had ik vorige keer ook geen last van... Ik ben idd net 38...ben een beetje een laatbloeier, zullen we maar zeggen. Veel in het buitenland gewerkt, nogal een losbol die liever in de kroeg hing. Tot ik er ineens genoeg van had en net had besloten dat het mooi was geweest met in dat buitenland hangen, toen mijn man zich aandiende...goeie timing! Kende hem al en vond hem erg leuk, maar hij had een vriendin en dacht dat hij mij nooit op 1 plek zou kunnen houden...een jaar later belde hij me in het buitenland op, net voordat ik voorgoed naar NL zou komen en....nu zijn we alweer 5 jaar bij elkaar. Dus rond mijn 20ste was ik echt met hele andere dingen bezig en heb zelfs een tijd gedacht dat ik geen kinderen wilde, maarja met de juiste vent en rust in mijn kont kan het plaatje blijkbaar toch ineens veranderen... Een briard..leuk!! Die van ons zijn een stuk kleiner...teckels!! Ruwharige..een dikke diva die de hele dag in de zon ligt te snurken en een ongeleid projectiel die we met 9 mnd uit een tehuis voor mishandelde hondjes in Belgie hebben gehaald...maar wel zooo lief! In welk deel van Utrecht wonen jullie?
Het is hier, op ons na, inderdaad wel heel erg rustig. Toen ik zwanger was van Lucas kwam ik er pas laat achter, was toen al ongeveer 10 weken zwanger. Ik zat met een vriendin in de trein naar school en ik was zo intens misselijk. Toen ging ik eens nadenken.... Volgende dag een test gedaan en die was positief. Kwam er toen eigenlijk door de misselijkkheid achter dat ik zwanger was. Ben ook lang misselijk geweest toen. Hoop dat dat nu niet gaat gebeuren. Liever pukkeltjes... Wat voor werk doe je of heb je gedaan dat je zoveel in het buitenland bent geweest? Mn vriend heeft jaren in het buitenland gewoond voor zijn werk. In Dubai, India, Saoedie... Eigenlijk heeft hij die rust die jij nu hebt nog niet helemaal gevonden. Het liefst zou hij vandaag nog vertrekken voor een paar jaar. Teckels zijn zo leuk! Eigenwijs ook toch? Wij hadden vroeger thuis een engelse basset. Ook een erg leuke hond, maar ontzettend eigenwijs. De hond die we nu hebben heb ik gekregen, had anders nooit voor een briard gekozen, maar hij is ontzettend lief. Doet geen vlieg kwaad. Maar omdat hij zo groot is zijn mensen wel eens bang voor hem en daar snapt hij dan helemaal niks van. Hij vergeet ook vaak dat hij zo groot is en wil dan met hele kleine hondjes spelen, maar dat wordt lastig. Wat leuk dat je samen met een vriendin zwanger bent. Hoeveel weken is ze al zwanger? Wij wonen in de wijk Tolsteeg. Waar gaan jullie straks ongeveer wonen?
In Tolsteeg?? Hahaha...dan kunnen we samen met de kinderwagen de honden uitlaten..ik kom bij je op de hoek wonen op de Jutfaseweg. Da's ook sterk! Ik heb veel in Oostenrijk gewerkt als skilerares, op Mallorca in een cocktailbar en op Kreta in een restaurant...flierefluiter dus!! Mijn buren zouden zich achter de oren krabben als ze dat van me zouden weten....nu moet ik af en toe even uitgelaten worden, zoals mijn man het noemt. Ik heb nog een groep vaste vriendinnen die ik nog uit de tijd in Oostenrijk ken en daar ga ik af en toe helemaal los mee. 24 juli heb ik een weekendje weg met ze gepland, maar het zal voor mij een rustig weekendje worden dit keer! Ik kan me goed voorstellen dat je vriend nog steeds naar het buitenland zou willen...iedere winter kriebelt het om weer naar Oostenrijk te gaan. We vieren igg altijd Oud en Nieuw in het dorp waar ik heb gewerkt, zo kan ik er toch een beetje aan snuffelen!! Mijn beste vriendin is idd ook zwanger, maar wel al 6 maanden. Maar het is hier zowieso een babyboom, er zijn nog 3 kennissen/vriendinnen zwanger, maar die weten het allemaal nog niet van mij. He, maar waarom heb jij maar 1 echo gehad tijdens je vorige zwangerschap? Da's wel erg weinig toch?
Dan wonen we straks echt maar een paar honderd meter bij elkaar vandaan! Apart zeg! Wat leuk al die dingen die je hebt gedaan in het buitenland. Dat zijn dingen die je nooit meer vergeet en als het in je zit je er spijt van krijgt als je het niet doet. Ik heb ooit een keer mn baan en huis opgezegd om met mn vriend naar Dubai te emigreren. Een paar weken voordat we weg zouden gaan ging het ineens niet meer door.... Toen zijn we maar samen gaan wonen in Utrecht, waar hij toen al woonde. Nu weet ik niet of ik het ooit nog een keer zou doen. Leuk al die zwangeren om je heen. Kan je lekker wat ervaringen uitwisselen. Toen ik zwanger was van lucas was het standaard dat je maar 1 echo kreeg. Dat is nu veranderd naar 2. Dus vandaar.
He Niki...ik heb nog nooit meerdere testen gedaan. Wel op de dag zelf, maar nooit een paar dagen erna. Denk wel dat het logisch is ivm het HCG hormoon wat steeds meer wordt, toch? Ben je al aan het idee gewend? Of durf je nog niet? @ Roos; 1 echo maar? Dat is weinig? En dan alleen met 12 wken of juist met 20 weken?
Heb eigenlijk ook nog wel zin in een testje...maar heb er maandag al 3 gedaan, dus een beetje zinloos denk ik. Babs - toen kreeg je alleen bij 12 weken een echo. Omdat ik er toen zo weinig heb gehad ga ik er deze zwangerschap lekker heel veel laten maken. Laat de pretecho's maar komen! Vind het wel raar dat mn gevoel over deze zwangerschap zo snel is veranderd. Was ik maandag nog helemaal in paniek, nu ben ik eigenlijk alleen nog maar heel erg blij. Weet niet precies waarom, maar ben bang dat het mis gaat.
@Roos; ik denk dat je bang bent dat het mis gaat omdat je stiekem toch ineens blij bent met dit cadeautje...daarbij hoor je natuurlijk ook zo vaak dat er wat mis kan gaan, dat het je best moeilijk wordt gemaakt om gewoon vrij uit blij te zijn. Maarrr...zoals mijn gynaecoloog zei: De kans dat het goed gaat, is gelukkig nog steeds vele male groter. En daar moeten we dan maar aan denken, toch? @kuipersl; ik heb eigenlijk ook nog niet zoveel kwaaltjes, hoor. Af en toe een steekje in mijn onderbuik, steeds op dezelfde plek, rechtsonder. Maar die moeheid die ik vorige keer had vanaf het begin, heb ik helemaal niet. Ik heb wel een zeurderige pijn in mijn onderrug, maar vraag me af of dat door de zwangerschap komt...het kan wel, maar het is sowieso een zwakke plek bij mij! Oh wacht...ik heb wel enorm zere borsten...ben er al zo aan gewend dat ik het vergat! Maak je je zorgen? Ik hoor best vaak dat vrouwen weinig tot geen klachten hebben, hoor!
Ja, maak me best wel zorgen. De vorige zwangerschap voelde ik ook niets en die eindigde in een miskraam. Ben bang dat nu hetzelfde weer gaat gebeuren.....
@kuipersl; logisch dat je je zorgen maakt...ik maak me ook zorgen omdat het de vorige keer niet goed is gegaan. Hoe ver was je toen je je miskraam kreeg? Heb je nu al snel een echo? Er is hier ook een ander topic, waar vrouwen schrijven die allemaal niet of nauwelijks kwaaltjes hebben en als ik het zo lees, schijnt dat heel normaal te zijn. De een heeft er gewoon meer last van dan de ander...je moet je pas druk maken als er ineens iets veranderd. Dus ineens helemaal geen klachten meer, of juist hele erge buikpijn. Maarja, makkelijker gezegd dat gedaan... Ik zit me nu weer druk te maken omdat ik steeds op dezelfde plek rechtsonder in mijn buik steken voel, precies dezelfde plek als waar ik pijn had toen ik een eileiderontsteking bleek te hebben vorig jaar.