Het gaat hier al wat beter. De lactulose-siroop werkt als een trein en ik hoop het nu een beetje bij te kunnen houden. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de moed me een beetje in mijn schoenen heb zien zakken. Ik heb nu al zoveel 'kwaaltjes' dat ik gewoon een beetje bang ben voor wat er allemaal nog moet komen. De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze, dus ik kijk eigenlijk enorm op tegen alles wat er nog moet komen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook wel echt een rotweek achter de rug heb, maar ik kan de angst niet echt van me afzetten. Het heeft een gedeelte ook wel te maken met de onzekerheid van niet weten wat er komen gaat, maar op een of andere manier vind ik het moeilijk om me er maar bij neer te leggen. Mijn man vind het moeilijk dat ik er niet veel met hem over praat, dus die zit hele avonden met z'n hoofd in de computer en zegt maar helemaal niks. Ik weet ook niet zo goed waarom ik niet gewoon tegen hem zeg dat ik eigenlijk best bang ben voor wat er gaat komen, maar ik weet ook dat hij het niet leuk vindt dat ik best somber ben en klaag over mijn kwaaltjes. Dan word ik weer geirriteerd omdat ik eigenlijk pissig ben dat ik die 'kwaaltjes' in mijn eentje moet dragen en hij makkelijk lullen heeft....Typisch wijven. Roos en Debby, vinden jullie het dit keer niet makkelijker omdat je weet wat er gaat komen? Of werkt het toch niet zo?
Roos, een 3D-echo laten maken. Spannend hoor. Krijgt de kleine weer wat meer 'vorm', ipv dat je het alleen steeds voelt bewegen. Zelf hebben we er ook aan zitten denken, maar besloten het niet te doen. Daarna nog zitten denken aan een foto-reportage, maar dat gaat er ook niet meer van komen denk ik. Zie het nut er niet echt van in eigenlijk. (Maar ja, denk al heel de tijd van 'tja, me buik groeit.. Lekker belangrijk'.) Babs, wat lekker te horen dat het met de siroop nu wel beter gaat. Alleen jammer dat je gevoel niet helemaal mee wil werken. De man is in deze periode erg machteloos (net als dat ze bij de bevalling weinig voor je kunnen doen), maar dat is iets waar je niets aan kan veranderen. De onzekerheid wat er komen gaat, ik zou het toch proberen uit te leggen aan je man, want hij zal ook merken dat er iets is. En ja, vrouwen zeggen dan altijd 'nee, er is niks', maar de mannen zouden dan juist moeten doorvragen wat er wel is . Hier viel de zw.gym wel weer mee donderdag. Wel vanaf 9 uur, docente heeft er niks over gezegd (vind ik ook niet haar taak, aangezien de planning op kantoor ergens wordt gemaakt), en we stonden pas 22.20 uur buiten. Tja, hangt geen klok en liep weer iets uit. Gelukkig had ik wel daarvoor nog 1,5 uur geslapen en bleef aardig wakker 's avonds. Kregen een paar gymoefeningen (op muziek heen en weer stappen, armen omhoog en omlaag) en daarna nog uitleg over de bekken-bodem. Hoe de spier aan te spannen en waar t voor dient. Me vriend is gister trouwens weer lekker aan het klussen geweest. Niet echt de babykamer zelf, maar de radiatoren boven. Konden op de baby- en logeerkamer wel aan (maar stonden ze niet), en op de bad- en slaapkamer hadden we ze niet / was niet aangesloten. Dus gister oude radiator op de babykamer weggehaald, en slaap- en badkamer aangesloten. Nu dus een behagelijke slaapkamer als je 's avonds boven komt... Radiator voor de babykamer is besteld, dus die zullen we ook binnenkort op gaan hangen. Vandaag weer stucken, weer een muurtje verder afmaken. Oja, en kleuren kiezen voor op de muren. Hebben de stof voor de wieg hier liggen, dus dalijk even de kleuren-kaartjes erbij. Wilde vandaag naar me zus, ff bakkie doen maar ze kon helaas niet. We willen haar (met vriend) vragen of ze de voogd wil zijn van de kleine. Mocht er iets met ons gebeuren dat zij er verder voor wil zorgen. Maar ja, telefonisch ga ik t niet vragen, dus volgende week met een bak koffie, gebakje erbij.. Lekker weer even bijbabbelen. Oh, ik vergeet helemaal wat... Ben gisteravond nog aan het nadenken geweest over de kraamvisite. We hebben natuurlijk die hond rondlopen en een vrij jaloerse (waakse) kat, waardoor we misschien wat problemen gaan krijgen met de visite. Beesten zullen misschien problemen geven als we steeds visite over de vloer krijgen. Kat wordt zowiezo gestresst als er steeds heen en weer gelopen wordt, dus met de kraamzorg gaat dat ook nog leuk worden. Maar nav. hiervan zitten we te denken om een kraamborrel te geven. Hier aan de overkant zit een gasterie / brasserie / restaurant met feestzaal waar we misschien iets kunnen regelen. Lekker dichtbij huis, dus met de auto hoeven we niet. Willen de uitnodiging in het kaartje laten drukken, dat iedereen dan welkom is. Familie, vrienden, collega's, buren. Zit tot nu toe op 70 man ofzo (incl. kinderen tot 4 jaar oud), dus wel een aardige groep. Ligt hier toch allemaal al wat gevoeliger daar me vriend niet echt close is met mijn familie (vorige maand pas echt me ouders voor t eerst ontmoet/gesproken, na bijna 5 jaar samen te zijn), dus dan is zoiets wel 'veilig'. Lees alleen veel wisselende ervaringen op internet. De ene vindt t helemaal geweldig, ipv 4 maanden lang met visite te zitten. De ander vindt t niks, omdat t zo onpersoonlijk is. Maar we (ik) willen t dan in een zaaltje doen, incl. hapjes en drankjes zodat wij ook onze handen vrij hebben. Want ervaringen die ik lees is toch wel dat de ouders druk zijn met drinken regelen en t kindje rustig houden... Maar dat laatste probeer ik dan echt te vermijden, zodat we er echt voor de gasten zijn... Hebben jullie misschien ervaringen met zoiets??
Babs - fijn dat de siroop werkt, maar meteen ook weer erg vervelend dat je je niet zo fijn voelt. Mag ik vragen waar je dan precies bang voor bent? Zie je op tegen de komende 3 maanden of juist tegen wat daarna allemaal gaat gebeuren? Je vroeg of Debby en ik het makkelijker vonden nu de 2e keer. Geloof dat dat voor mij niet helemaal opgaat. De vorige keer was ik nog erg jong en dacht ik er eigenlijk weinig over na. Heb me er gewoon ingestort. Het is me daarom ook nooit mee of tegen gevallen. Nu zie ik bijvoorbeeld heel erg op tegen de bevalling en ben ik ook bang dat het weer een huilbaby zal zijn. Dat was Lucas namelijk ook. Al vind ik huilbaby een vreselijk woord. De laatste maanden van een zwangerschap is volgens mij nooit echt een feestje. Ik vind het gezellig om het kindje te voelen. Maar verder vind ik zwanger zijn niet zo fijn. Maar we hoeven nog maar 3 maanden en wat zijn nou 3 maanden... De ene vrouw heeft het natuurlijk wel wat zwaarder dan de andere, maar uiteindelijk komt het wel goed. Ook bij jou. Mannen beleven een zwangerschap natuurlijk heel anders dan wij. Ik heb er ook zo eentje die de hele dag/avond/nacht met zn hoofd in een laptop zit. Laura - als er bij mij 70 mensen zouden komen zou ik ook een kraamfeestje wel zien zitten. Ideaal ook dat dat zaaltje zo dichtbij zit. Lijkt me best een goed idee. Je bent dan in 1 dag van alles af. Bij ons komen niet zo veel mensen, heb er ook nog niet echt over nagedacht hoe we het gaan doen. De vorige keer ging het eigenlijk ook allemaal vanzelf. Hier verder weinig nieuws. Begin mn werk een beetje heel erg ontzettend vreselijk zat te raken. Maar hoef nog maar een week of 6. Dus dat is wel te overzien. Maar ze willen mn contract verlengen, dus na mn zwangerschapsverlof moet ik weer terug als ik dan niks anders heb gevonden. Ga daar nog maar niet te veel aan denken. Wij hebben donderdag de 3d echo, ik vind het gewoon echt spannend. Weet niet precies waarom. De laatste echo vonden we niet zo fijn en ben heel erg benieuwd wat we er nu van gaan vinden. Mn zusje wilde heel erg graag mee, dus we gaan met zn drieeen (of vieren eigenlijk). Doen jullie iets aan sinterklaas? Wij vieren het altijd bij mn ouders in Zeeland en dat is altijd heel erg gezellig. We kopen dan voor iedereen iets, dus er zijn altijd lekker veel kadootjes. Lucas geloofd helaas niet meer in sinterklaas, hij gaat dit jaar zelf ook kadootjes kopen. Ik ben altijd een erg luie sinterklaas...bol.com is een uitkomst. Lucas heeft zn tekening af voor het geboortekaartje. Is een vrolijk plaatje geworden. Ga binnenkort maar eens kijken of we er ook echt iets mee kunnen. Op de een of andere manier lijkt het allemaal nog erg ver weg, maar als je logisch nadenkt is het zo februari en dan is het zo ver....
@ Roos, tja, waar ik ben voor ben?? Het onbekende...ik ben nogal een control freak..ik heb ook nog AD(H)D en dat 'soort' mensen houdt niet zo van onverwachtse situaties, haha! Ik probeer het over mee heen te laten komen, hoor..maar de ene dag gaat dat beduidend beter dan de andere. Ik heb het weekend wel even goed met Joris kunnen praten en dat was hard nodig. Hij begreep ook niet helemaal meer wat er nou aan de hand was en ik heb af en toe even iemand nodig waar ik bij kan uithuilen of die me even moed in kan spreken. Voel me nu wel weer wat beter en de sfeer in huis is ook gezelliger. Drie maanden, het is inderdaad niet lang meer! Maar mijn buik staat wel enorm strak..alsof mijn vel op knappen staat. Hebben jullie dat ook? Smeren helpt eigenlijk niet...ik heb echt een keiharde voelbal voor me hangen! @Laura; ik heb idd al een aantal babyborrels meegemaakt en mijn voorkeur gaat er ook wel naar uit. De mensen die dicht bij je staan, komen toch wel thuis bij je langs, maar om juist die mensen waar je niet zoveel mee hebt, maar die toch op kraamvisite willen komen, niet weeeeken lang over de vloer te hebben, is zo'n kraamfeest/babyborrel ideaal. Mijn vriendin die net bevallen is, voelde er niet zoveel voor, de visite leek haar wel gezellig, maar nu heeft ze er spijt van. Weken later is ze nog steeds dagen kwijt aan mensen die langs willen komen, terwijl zij eigenlijk lekker met vrienden of familie af wil spreken of zelf weg wilt. Dus ik denk ook wel sterk aan een babyborrel...en dan bij voorkeur niet thuis, ja! Zit je nog met allemaal zooi! En onpersoonlijk vond ik die borrels helemaal niet, eigenlijk. Er is altijd wel een oma of tante die hem even op schoot wilt nemen, als je met je gasten wilt kletsen. en hoe persoonlijk wil je worden met kennissen en collega's? Je beste vrienden en familie komen toch wel thuis langs als je net bevallen bent en dat is toch het persoonlijkst. Ik zou er wel zeker een week of 4 tussen nemen, vanaf de dag dat je bent bevallen dus...stel je voor dat je complicaties hebt oid dan heb je de tijd om even tot jezelf te komen en te wennen aan de situatie. Ik denk er trouwens ook nog wel over om een 3d-echo te doen, maar heb nog steeds geen afspraak gemaakt. Ben benieuwd hoe het jullie bevalt, Roos.
Fijn dat je met je man hebt kunnen praten Babs, zeker als dat ook de sfeer thuis bevorderd. Het onbekende heb ik niet zo veel moeite mee op het moment. Maar dat had ik met Luc dus ook niet, had er niet al te veel verwachtingen van en zodoende viel het ook niet tegen. Mn buik begint een beetje te jeuken en volgens mij had ik dat met luc ook toen mn buik groeide. Maar heb wel het idee dat er nog wat "rek" in zit. Heel veel mensen denken ook nog steeds dat ik gewoon dikker ben geworden ipv dat ze zien dat ik zwanger ben. Best irritant.
Babs - wij gaan trouwens weer naar echobureau Utrecht voor de 3d echo. Ik heb vorige week donderdag gebeld en er was een week later al plaats. Viel me wel mee qua drukte. Dus jij gaat vast nog ruim op tijd zijn als je ook zo'n echo wilt laten maken. Ik lees trouwens op internet wel gemengde berichten. Sommige mensen vinden het geweldig en anderen vinden het juist heel erg tegenvallen. We gaan het wel meemaken....
Ik vind deze zwangerschap wel makkelijker omdat ik niet depressief ben maar de verwachtingen vind ik dan wel weer zwaarder. Vorige keer was ik er van overtuigd dat er niks mis kon gaan, nu baal ik er van dat ik niet weet of deze baby ook te vroeg zal komen of niet en of ik natuurlijk zal bevallen of met keizersnee... bovendien weet ik nog steeds niet wat een natuurlijke bevalling nou inhoudt... ja het gaat best wel snel nu idd. Aan de ene kant zou ik het jammer vinden als het voorbij is, is toch hoogst waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap. Maar aan de andere kant ben ik ook wel weer blij als ik straks weer een wijntje kan drinken en rood vlees kan eten en mijn kindje er veilig en wel is. Ik merk nu dat ik echt wel trek krijg in een wijntje straks met kerst of zo maar ik durf het niet. Heb het bij mijn dochter wel gedoen maar nu vindt ik het zo eng... nemen jullie ook helemaal niks? Wij hebben de laatste inkopen vorige week gedaan toen er 15% korting bij de prenatal was. We moesten nog een plankje voor achter de kinderwagen en lakentjes enzo hebben. Volgende stap is geboortekaartjes en een kast schilderen... daar moet ik van de week echt aan gaan beginnen!
Kan me wel voorstellen dat het voor jou ook wel spannend is, Debby. Jij hebt natuurlijk idd ook niet echt een standaard zwangerschap gehad de vorige keer en kan me voorstellen dat je nu best nerveus wordt van hoe het nu zal gaan. Ik drink overigens heel af en toe een wijntje. Afgelopen weekend nog toen we uit eten gingen. Ik heb nu in de 6,5 maand 4 x een wijntje genomen bij een bijzondere gelegenheid en dan doe ik er de hele avond over en drink er veel water bij. Kan daar wel enorm van genieten!! Om mij heen hebben al mijn vriendinnen dit eigenlijk wel gedaan, dus vandaar dat ik iets minder bang was om een keer een glaasje te nemen. Maar ik maak er dus beslist geen gewoonte van en zeker niet meer dan 1 glaasje. Een vriendin van mij dronk elk weekend een glaasje rode wijn en heeft ook twee gezonde dochters op de wereld gezet, maar ik heb echt geen behoefte aan een wijntje elke week. Gewoon, alleen op speciale momenten, dus met Kerst zal ik er vast ook wel een nemen.....Maar iedereen moet dit voor zich weten natuurlijk. Waar je je prettig bij voelt!
Ik heb denk ik in totaal een glas of 6 gedronken tijdens mn zwangerschap. Nooit meer dan 1 glas per dag. We hebben net de 3d echo gehad. Het was leuk, maar of het nou heel veel toegevoegde waarde heeft betwijfel ik nog een beetje. Hij lag ook erg ongunstig, waardoor we niet zo veel konden zien en al heel snel deed hij zn armpje voor zn gezichtje waardoor het helemaal klaar was. Lekker dwars dus. Verder vond ik het wel erg leuk om hem weer te zien. Hij loopt iets voor op schema qua gewicht en hoofdomtrek, heel fijn....
@Roos, jammer dat hij z;n handje zo snel voor zijn gezicht deed. Dat is toch wel juist het leukst om te zien!! Ik heb vandaag mijn groeiecho gehad. Hij ligt ruim 2 weken voor qua groei!!! Ik ben vandaag precies 29 weken en de metingen geven steeds 30+2 aan! Moet er dadelijk potverdorrie een reus uitpersen, hahaha...Had ik ook maar niet zo'n grote vent moeten trouwen! Maargoed, ik weet dus verder eigenlijk niet of dit ook kan betekenen dat ie eerder kan komen ofzo. De datum stellen ze niet meer bij...zou ook niet kloppen met het tijdstip dat ik zwanger ben geraakt, hij is gewoon erg groot. Hollands Glorie, zullen we maar zeggen. Moet nu wel vaker naar het ziekenhuis om groeiecho's te doen om in de gaten te houden hoe hij verder groeit.
babs het zou best kunnen dat ie een weekie eerder komt met 39 weken. Heel precies kunnen ze het toch niet zeggen... Ik heb gisteren een paar slokjes pro secco gedronken, vond het wel heel lekker maar ik voel me dan heel slecht daarna, stom he? Vandaag met mijn dochter fotos gemaakt voor de kerstkaart. Zal een foto plaatsen hoe het is geworden. Was in ieder geval leuk om te doen.
Wat een droppie, Debby!!! Waar heb je de foto's laten maken..zal niet bij je thuis zijn geweest zo te zien!
Wat is het rustig hier zeg. Heb zelf ook niet zo veel te melden eigenlijk. Voel me dik, rond en gezond. Ben mn werk nu wel echt zat, maar tis nog maar een week of 4, dus dat is wel te overzien natuurlijk. Ze komen bij ons in de week tussen kerst en oud en nieuw alle spullen brengen die we besteld hebben, dus dan zal het huis wel ineens vol staan. Zijn jullie babykamers al klaar?
hier ligt het een beetje stil, maar volgende week gaan we echt de kast van mijn dochter afmaken. We hebben wel nu definitief de geboortekaartjes uitgezocht. Van de week even kijken hoeveel kaartjes we nodig hebben en een gedichtje bedenken en dan kunnen we ze bestellen. Verder hebben we ook wel alles in huis denk ik. Misschien nog wat speentjes ofzo maar dat komt wel. Hier wel vanaf deze week erge rugpijn en pijn in mijn bekken. Hopelijk wordt dat nog wel minder. Mijn bloeddruk was trouwens hardstikke goed afgelopen woensdag. 120/75 dus hij was weer gedaald zelfs! Dat geeft een mens moed! Hier begin ik het werk ook zat te worden. Maar ja ik werk nog maar 3 halve dagen per week. Nog 16 van die dagen en dan heb ik verlof
Wat een keurige bloeddruk. Wel erg vervelend van die rugpijn. Ik werk nog 3 hele dagen per week. Maar zou liever andere dingen doen nu. Ga zo maar eens naar bed, ben de laatste tijd wel erg moe
Drukke week..vandaag iemand van de kraamzorg langs gehad, morgen wordt de babykamer geleverd! Raar hoor, morgen staat er ineens een volledige babykamer....lijkt me wel vreemd! Afgelopen weekend naar Brussel geweest. We hadden zin om met mijn familie nog even een weekendje weg te gaan, een beetje kerstsfeer opsnuiven. Normaal gaan we altijd skien met z'n allen en dat gaat natuurlijk niet. Beter konden we het niet treffen, met al die sneeuw, kerststalletjes, ijsbaan en de geur van gluhwein! Er was een enorme lichtshow met muziek en de hele stad was al helemaal versierd...wat een sfeer! Was echt even lekker om eruit te zijn, nu ik zoveel thuis zit met mijn bekken! We hebben hier ook wel even een aantal aanpassingen moeten doen. De honden gaan nu van woe ochtend tot donderdagavond naar mijn schoonouders, zodat ze 2 dgn flink uitgelaten kunnen worden in het bos, op ma en vrij neemt een buurvrouw de drukste van de twee mee en op dinsdag ga ik naar mijn moeder die een enorme tuin heeft waar ze de hele dag kunnen rennen! De AH bezorgservice zal de boodschappen moeten komen brengen en verder zien we wel hoe we het regelen. Voorlopig lukt het zo wel...Kan me er alleen helemaal niets bij voorstellen dat 'ie nog zo ongeveer in gewicht moet verdubbelen..hellup! Ik heb nu al zo'n enorme druk op mijn bekken! Hahaha....Ik denk ook echt niet dat ik de 40 wkn ga volmaken, ook omdat 'ie zo voorloopt in groei! Babykaartjes zijn we ook al uit...vorige week eindelijk wat gevonden en ook zo'n leuk gedichtje! Heel lief, beetje stoer maar niet zoetsappig! Misschien post ik hem hier zo wel even om te kijken wat jullie ervan vinden! @ Debby...wat goed van je bloeddruk! Dat geeft je ook wel wat meer rust, of niet!!
Lijkt mij ook gek als de babykamer er ineens is. Wel handig, want ik heb nu overal tasjes met spullen liggen en weet niet precies wat ik nou allemaal wel en niet heb. Als het kamertje er is komt er weer wat overzicht hopelijk. Hoeveel weegt jouw kindje nu Babs? Ik moet zeggen dat ik van mijn buik, inclusief gewicht, erg weinig last heb. Mijn buik is ook helemaal niet zo groot. Mensen denken volgens mij eerder dat ik gewoon dik ben geworden ipv zwanger. Heb nog wel steeds last van harde buiken, vooral als ik veel doe. Rugpijn heb ik niet of nauwelijks. Volgens mij heb ik een voorbeeldige zwangerschap. Baal er wel steeds meer van dat ik moet werken, heb heel erg de behoefte om in huis vanalles schoon te maken, zo mutserig... Dus eigenlijk heb ik geen tijd meer om te werken Afgelopen weekend hebben we sinterklaas gevierd bij mijn ouders in zeeland. Lucas was blij met elk kadootje dat hij kreeg en eigenlijk wil hij nu kerstvakantie hebben zodat hij met alles kan spelen, maar dat duurt nog anderhalve week. De eerste week van de kerstvakantie moet ik nog gewoon werken, maar de week tussen kerst en oud en nieuw ben ik lekker vrij. Daarna nog anderhalve week werken en dan al zwangerschapsverlof. Zo raar. Gister ben ik gebeld door de kraamzorgmevrouw, we hebben nu een afspraak voor 13 januari. Hoe is dat gesprek bij jou gegaan Babs? Ga maar weer eens bedenken wat ik schoon ga maken...
Vanmiddag tussen 15.30 uur en 18.30 uur komen ze de babykamer afleveren..en idd ik kan niet wachten om alle spulletjes een plek te geven. Ik heb totaal geen overzicht meer wat ik wel en niet heb!! Ben echt heel benieuwd als het er straks staat, dan wordt het wel ineens zo echt.... Goed om te horen dat je zo'n voorbeeldige zwangerschap hebt, Roos. Ik wou dat ik iets van je mee kon pikken...ik heb elke week weer een nieuw kwaaltje lijkt wel. Mijn lijf schijnt nogal veel van het hormoon aan te maken wat je gewrichten weker maakt. Dat heeft natuurlijk elke vrouw, omdat het bekken weken moet worden voor de bevalling, maar naast de gewrichten in mijn handen, gaan nu ook mijn knieen zeer doen. Ik krijg er een staart van....Ik zou zoveel dingen wel willen doen, maar kan gewoon niet. Zit vandaag bijvoorbeeld naar een kale kerstboom te kijken, omdat ik gewoon niet even de kelder in kan om een doosje kerstversiering te pakken en dat frustreert me enorm. De ene dag kan ik me er beter bij neerleggen, de andere dag kan ik de hele dag wel janken. Die rolstoel staat er maar in de gang, maar met dit weer kan ik er helemaal niet uit. Denk erover om een spionnetje te kopen, weetjewel..zo'n spiegeltje die je aan je gevel kunt vastmaken zodat je alle kanten op kunt kijken..en dan nog een bak geraniums erbij en een glaasje sherry en we zijn compleet!! Nouja..af en toe moet je er maar een beetje de lol van inzien. Het is niet voor eeuwig!! Ik heb trouwens geen idee hoe zwaar ons kind is. Vermoed dat ik volgende week als ik weer voor een groei-echo enzo moet, dat ze dat wel op zullen meten. Ik ben zelf nog maar 2 kilo aangekomen, maar mijn buik is al aardig dik!! Ben afgelopen vrijdag voor het eerst naar de zwangerschapcursus geweest en daar zag ik nog aardig wat buiken die een stuk dikker waren dan de mijne, haha...het kan erger! Het gesprek met de kraamzorg was trouwens prima. Ze is een half uurtje binnen geweest en ze wilde met name weten hoe de situatie hier in elkaar zit, zodat ze in kunnen schatten hoeveel uur kraamzorg je recht op hebt en of je een leerling of een doorgewinterde tante nodig hebt. Ik heb de full-package, haha! Ik heb zelfs recht op meer zorg dan ze me kunnen geven...ivm mijn bekken, voorgeschiedenis met mijn eerste zwangerschap en mijn AD(H)D. Er gaan dan ook weer 4 uur vanaf omdat ik geen borstvoeding kan geven en dan komen ze met een rekenensommetje op een bepaald aantal uur uit. 65 uur in mijn geval oftwel 10 dagen...hoop dat ik ze niet nodig heb!! Verder heb ik nog een lijst gekregen met wat ik nog moet aanschaffen, een soort checklist en een pakket met nuttige info. Bij welke kraamorganisatie heb jij je aangemeld? Ik zit bij Careyn.
Is je babykamer er al? Wij hebben vandaag de definitieve afspraak gemaakt en bij ons komt de kamer op de 20ste. Raar hoor. Frustrerend dat je zo weinig kan, maar ik denk toch echt dat je je maar moet proberen te bedenken dat het nog maar voor even is. Maar dat zal niet altijd makkelijk zijn... Tijdens mijn laaste echo hebben ze gemeten dat hij iets meer dan 1200 gram woog. Dat was boven het gemiddelde voor dat aantal weken. Ik ben trouwens al lekker 10 kilo aangekomen....zo erg. Plofkop enzo. Wel lekker dat jij er nog maar 2 bent aangekomen. Mag ik vragen waarom jij geen borstvoeding kan geven? Ik hoop dat we niet al te veel kraamzorg nodig hebben. De vorige keer vond ik het ook nogal zinloos eigenlijk. Sommige dingen weet ik niet meer precies hoor, dus die moet iemand me echt weer vertellen, maar zelf denk ik dat een dag of 6 van 4 uur per dag meer dan genoeg is. Vind het ook nogal belachelijk om iemand te laten stofzuigen of koken terwijl mn vriend dat ook kan. Of ik zelf.... Ik zit trouwens bij zin kraamzorg. Hoe vond je de zwangerschapscursus?