Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Nou, het kamertje is er!! Maf hoor, ineens staat er een bedje, een comode en een kast in het kamertje! Nu alles nog een plekje geven, maar dat zal ik in etappes moeten doen, vanwege mijn bekken. Mijn handen jeuken.....

De reden dat ik geen borstvoeding kan geven is dat ik normaal gesproken medicijnen slik voor AD(H)D en daar zo snel mogelijk weer aan moet na de bevalling, vandaar. Ik hoop overigens ook niet dat ik zoveel gebruik moet maken van de Kraamzorg, want 10 dgn lang 8 uur per dag iemand over de vloer, lijkt me helemaal niks! Maargoed, latem we eerst maar afwachten hoe het allemaal gaat.

De zwangerschapscursus vond ik trouwens helemaal niks! Twijfel er ook nog over of ik nog wel naar de 2e bijeenkomst ga. Het begon al dat we met 13 vrouwen op een skippybal moesten zitten en een balletje naar elkaar over moesten gooien om elkaar namen te leren....pfff! Dat deed ik ook met 4 jarigen in mijn skiklasje, zeg! En dan had ze iedere keer van die 'leuke' verhalen...wat een getrut, zeg! Ze behandelde daarbij de eerste keer eigenlijk alleen maar de manieren hoe je je zelf kunt ontzien, lopen, tillen etc en veel info over je bekken..en dat is voor mijn inmiddels gesneden koek. En aan het eind moesten we gaan leren puffen voor als we nog niet genoeg ontsluiting hebben en het verschil tussen hoog en laag puffen...nou, je kon me bijna wegdragen! Ik vond het helemaal niks...geloof niet dat ik het type ben voor dit soort cursussen!

Daarbij is er weer 'Zwangere Zaterdag' in het WKZ aanstaande zaterdag en daar kun je zelf de hele dag door inlopen bij allerlei info-bijeenkomsten en een rondleiding krijgen enzo. Daar ga ik wel heen, dat vond ik vorige keer veel nuttiger en mijn man ook. Dus ik denk dat we het daar maar bij laten....geen bevalling is hetzelfde uiteindelijk en er zal best een verloskundige of gynaecoloog zijn die mij of Joris verteld wat we moeten doen als puntje bij paaltje komt. Daarvoor hoef ik niet op een of andere gebloemd matje met nog 13 vrouwen te gaan liggen puffen met een tennisbal in mijn nek!! En dan nog te bedenken dat ik nog de meest no-nonsense cursus had geboekt!! Hahaha...:D

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hahahaha, babs....ik zat nog een klein beetje te twijfelen over die cursus bij de zwangere zaak, maar dat ga ik nu dus niet doen! Heb absoluut geen zin en behoefte om op een skippybal te zitten. Ik ga er ook gewoon maar vanuit dat er iemand bij mijn bevalling is die dan even zegt wat ik het beste kan doen. De vorige keer was ik sowieso alles ineens vergeten wat ik geleerd had qua "puftechnieken".

Hebben jullie het kamertje ook in elkaar laten zetten? Wel handig, dan staat het er meteen. Leuk hoor, ben wel benieuwd. Voelt nog heel raar.

Ik las trouwens afgelopen weekend dat onze kindjes al kunnen huilen nu. Vond ik eigenlijk best een naar idee. Schijnt dat ze dat doen als ze ergens van schrikken ofzo. Zielig he!

Vind je het jammer dat je geen borstvoeding kan geven straks? Ik wil gaan proberen te kolven. Maar geen idee of dat lukt na mijn borstverkleining. Moet trouwens nog zo'n kolfding kopen...lijkt me heerlijk.

Ik hou er ook niet van om iemand in mn huis te hebben. Voor de nodige dingen graag, maar daarna mag ze zo snel mogelijk weer weg.

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Jaaa, lach maar! Maar je had me moeten zien zitten op die skippybal. Mijn man en vrienden hebben zich een breuk gelachen...Hou je geld lekker in je zak, zou ik zeggen!!

We hebben ook alles in elkaar laten zetten idd, scheelt weer een halve echtscheiding, haha...

Wat borstvoeding betreft..nee, ik heb er niet zo'n moeite mee! Bijna al mijn vriendinnen hebben alleen de 12 borstvoeding gegeven en bij de tweede de fles. ik heb gezien wat een aanslag het op je kan zijn en dan nog al die problemen..onstoken tepels, niet genoeg voeding! Nee hoor...ik ga wel meteen over op de fles!

Hee, en serieus..kunnen ze al huilen???? Net na het eten vanavond had hij voor het eerst de hik, echt zo grappig. Heb je dat wel eens gehad?

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    he meiden wat een geklets hier opeens ;)
    Babs ik ben benieuwd naar je kamertje... laat je een foto zien?

borstvoeding vond ik niet zo erg om te geven maar is inderdaad wel een heel gedoe. Ik probeer het gewoon weer, lukt het niet, dan niet!

roos nou ik vond kolven niet heerlijk... vond het vreselijk. Ik moest dat best vaak omdat mijn dochter prematuur was en je voelt je echt een koe. Je bent best lang bezig want de opbrengst is meestal minder dan live voeden en daarna moet je ook nog voeden, je bent dus lang bezig. Ik zou pas een kolf kopen als je bevallen bent, in het ziekenhuis krijg je wel zo een leending en in het begin kan je het beste zo eentje huren bij de thuiszorg want je hebt echt wel een proffesionele nodig om je productie op gang te brengen en niet zo een simpel ding van de babywinkel als je fulltime wil kolven...

cursus: ik doe zwangerschapsgym, vind het wel gezellig, maar het is maar 7 keer. Ik ben de enige met een tweede kindje maar ik doe het vooral omdat ik het dus gezellig vind en niet zo zoetsappig.

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Dat in elkaar zetten was bij ons voor € 50,- ook een erg makkelijke beslissing. Denk dat het erger dan een halve echtscheiding was geworden...

Lucas had heel erg vaak de hik in mn buik, heb het nu nog geen een keer gehad. Vond dat altijd wel grappig. Maar dat huilen schijnt echt zo te zijn. Heb nu zelfs een 3d echo foto gezien van een baby die aan het huilen was. Zo zielig.

Voordat ik moest bevallen van luc hadden ze gezegd dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven ivm die borstverkleining. Maar zodra lucas er was bleek het toch allemaal wel te werken. Was toen al met flessen begonnen en heb het daar toen bij gelaten. Beviel trouwens erg goed. Nu wil ik proberen zo veel mogelijk te kolven, dan weet ik ook precies hoeveel hij drinkt. Maar misschien verander ik nog van gedachten en ga ik meteen de fles geven.

Werk jij nu trouwens helemaal niet meer? Verveel je je niet heel erg of valt dat nog wel mee?

6. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik geef morgen toevallig mijn laatste training. Niet echt verantwoordelijk meer, maar ik heb het zo lang mogelijk gerekt. Zal er morgenavond wel voor moeten boeten, maar idd...ik verveel me te pletter! Gelukkig heb ik nog steeds mijn fysio 2 x pw en dan ga ik meestal een dag naar mijn moeder en er komt ook meestal nog wel iemand even langs. Zit veel achter de computer, ben fan van 'uitzending gemist', maar word dat tv kijken ook wel een beetje beu. Was blij dat ik het weekend even weg kon naar Brussel. In het weekend probeer ik met mijn man nog wel vanalles te doen, zodat ik dan ook niet nog eens thuis zit. En de week tussen Kerst en Oud en nieuw ga ik naar mijn moeder die dan in Belgie aan de kust zit. Zal wel niet zoveel kunnen, maar alleen het uitzicht op zee is al een verademing. Het appartement is midden in de stad, dus met een klein beetje lopen kom ik al een heel eind en die rolstoel is daar wel geschikt in tegenstelling tot Brussel. Met dat soort vooruitzichten hou ik het wel even vol...denk dat de laatste weken het moeilijkst zullen gaan worden.

@ Debby, ik wilde eigenlijk ook Zwanger&Fit gaan doen, maar helaas kon dat niet door mijn bekken. Had waarschijnlijk veel leuker geweest. Ik heb met niet een van die vrouwen verder een woord gewisseld, alleen die instructrices was met haar 'leuke' verhalen constant aan het woord. Ik had nog liever twee uur lang zitten leuteren over de zwangerschap dan dit geneuzel.

Enneh, foto's van het babykamertje volgen...zal het nog even een beetje aankleden!!

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - voel me nu ook al een koe eigenlijk, dus weet niet of dat kolven nog zo veel verschil maakt. Hoor zoveel verschillen de dingen over het kolven, de een vindt het vreselijk en de ander heeft er geen problemen mee. Ik denk er nog even over na.

Babs - hoe ging je laatste training? Heb je veel last gehad daarna? voelt het als een opluchting dat je nu klaar bent met werken of juist niet? Gelukkig heb je nog wel een aantal leuke dingen in het vooruitzicht. Denk ook dat de maand december wel redelijk snel zal gaan. Met alle feestdagen enzo... Dan januari nog even door en dan zijn we er al bijna.

Vandaag lucas zijn kamer maar eens grondig uitgemest. Dat kind heeft zo veel speelgoed, niet normaal meer. Met alle kado's van sinterklaas werd het echt te vol. Luc hoeft nog maar een weekje naar school en dan heeft hij kerstvakantie. Zn vader komt naar nederland en haalt hem dan voor een week op. Raar idee vind ik dat.

Ik ga maar eens slapen, morgen een lange dag werken en misschien daarna nog naar de bios met mn vriend en luc.

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat een stilte....

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja het is hier rustig. We zijn ook nog maar met zijn viertjes... alleen van laura al een tijdje niets meer gehoord...

Niet veel nieuws hier eigelijk of toch wel.
    Ik ben gestopt met werken. Ik red het niet meer met rug en moeheid. 4 weken te vroeg maar het ging niet meer.

Morgen gaan we de geboortekaartjes bestellen.

En dat was het wel weer...

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja, 4 is niet zo veel.

Heb je een 3d echo laten maken?

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee wij hebben besloten dat niet te doen, de vorige keer vonden we het niet zo heel bijzonder. En ik vind het een hoop geld.
    Ik krijg wel regelmatig groeiechos dus dan zie ik de kleine ook.
    Jullie wel?

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wij hebben het wel gedaan, maar vond het niet heel veel toegevoegde waarde hebben. Hij lag ook nog eens erg ongunstig. Vond de 2d beelden eigenlijk leuker. Heb er verder geen spijt van, want het was wel leuk, maar het 3d effect viel nogal tegen.

Is het gelukt met de geboortekaartjes? Lucas heeft een tekening gemaakt die we voor het kaartje willen gebruiken, maar ben er nog niet helemaal zeker van. Het is namelijk een kinderwagen die hij getekend heeft, maar niet iedereen ziet ook dat het een kinderwagen is.... :) Heb op internet ook wel een aantal leuke kaartjes gezien.

Is het een opluchting dat je gestopt bent met werken? Ik hoef deze week alleen vrijdag te werken, volgende week nog een weekje (3 dagen), dan een week vrij en dan nog anderhalve week (5 dagen). Dus hoef nog maar 9 dagen, maar merk wel dat ik er aan toe ben. Nog niet eens lichamelijk maar meer voor de rust in mn hoofd. Wil nog zo veel doen.

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Jaaa, hallo..daar ben ik weer! Ik zit vaak op mijn Iphone te mailen en dan kan ik niet reageren op de berichten op deze pagina!

Zaterdag naar Zwangere Zaterdag geweest in het WKZ en dat was wel even een goeie actie. Rondleiding gehad op de verloskamers, zodat je weet waar je terecht komt en een praatje over omgaan met pijn tijdens de bevalling en bevallen in het WKZ. Vooral dat praatje over omgaan met pijn tijdens de bevalling vond ik wel nuttig. Nam toch een klein beetje angst weg...pff, ik word daar af en toe helemaal door overvallen, joh! Dan krijg ik ineens een soort paniekreactie van; "Hij moet er nu uit". Gelukkig kan ik me door mijn aandacht te verleggen wel weer redelijk rustig krijgen, maar ik blijf het gevoel hebben dat ik bij de bushalte zit!!! Te wachten tot hij eruit is!!

Ik vind het dus ook wel dubbel dat ik nu helemaal niet meer werk, want hoe zwaar ik het ook vond, het gaf wel afleiding. Maar het kan echt niet meer....Ik was donderdag bij de fysio en ineens vond zij dat ik toch wel ineens veel symptomen vertoonde van acute zwangerschapsreuma!!! Jezus, wat een paniek ineens zeg, meteen naar de dokter, die haalde er weer een andere arts bij en nog is het niet helemaal duidelijk. Ik heb nl sinds vorige week ook enorm last van mijn knieen en handen en linkerpols. Waarschijnlijk wordt dit gewoon allemaal veroorzaakt door het zgn verwekingshormoon wat dus je bekken soepel moet maken voor de bevalling, maar mijn lichaam slaat een beetje door! Ik sta nu ook daarvoor onder controle, maar ik vermoed zelf ook dat het gewoon dat hormoon is.

Dus vanaf vorige week heet ik officieel Kreupele Corry en heb me volledig over gegeven aan mensen die me willen helpen. Het gaat nu nl echt niet meer. Een rooster voor de hondjes, een vaatwasser die 's ochtends zomaar uitgeruimd is...wist niet dat mijn man wist hoe dat moest...en de boodschappen die door AH bezorgd worden. Alleen dat thuiszitten in je eentje vind ik nog steeds moeilijk om aan te wennen. Ik werkte dan wel niet full-time, maar ik was altijd druk met heen en weer rennen. Nu zit ik naar de meest stomvervelende herhalingen op tv te kijken. Gelukkig heeft een vriend van ons aangeboden om wat leuke series en films voor me te downloaden, dan kijk ik iig nog naar iets wat ik leuk vind, haha!

Verder is Henkie enorm aan het draaien de hele dag! Hebben jullie dat ook? Over niet al te lang zal hij toch moeten gaan beginnen met een definitieve positie aan te nemen, maar vooralsnog is hij de hele dag bezig met koppeltje duikelen.

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jeetje Babs, klinkt wel heftig allemaal. Heel vervelend. Kan me voorstellen dat je je verveeld. Bij mij beweegt de baby heel erg veel, maar alleen met zn rug van de ene naar de andere kant, hij ligt al een aantal weken met zn hoofdje naar beneden. Voel wel veel benen.

Als ik aan de bevalling denk voel ik behoorlijk wat stress en ik denk er dus ook maar liever niet te veel aan. Je weet niet wat je kan verwachten en dat vind ik lastig. Ook al heb ik het een keer meegemaakt. Maar geloof er wel in dat je er op den duur echt aan toe bent. Daar reken ik maar op, ben dat nu nog echt niet!

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    geboortekaartjes: moet ze straks even bestellen maar manlief is nu bij de tandarts dus daarna gaan we dat doen!

babs klinkt wel heftig idd! Wat goed dat je zoveel hulp hebt!

duikelingen: weet je zeker dat het kindje koppeltje duikelt? De kleine van mij beweegt wel veel (lees heel veel, bizar veel) maar hij blijft wel met zijn hoofd naar beneden liggen. Hij draait nog wel van zijn ene naar de andere zij en zijn voetjes en armpjes bewegen. Ik vind dat altijd moeilijk te voelen maar de gyn vertelde me dat een kindje tot ongeveer 32 weken voldoende ruimte hebben om te draaien en daarna wordt het moeilijker, maar ze doen het al vanaf 26 weken niet heel veel meer...

16. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik weet idd zeker dat hij koppeltje duikelt omdat ik gisteravond op de bank terwijl ik mijn hand op mijn buik had liggen ineens een hoofdje in mijn hand. Die stak ineens zover uit dat hij bijna mijn handpalm vulde...echt bizar!! En vandaag heb ik weer schopjes helemaal onderin mijn buik echt tegen mijn schaambeen aan, dat moeten echt z'n voeten of eventueel armpjes zijn. Op de echo's heeft hij ook nog niet een keer met z'n hoofd naar beneden gelegen, dus we wachten maar gewoon de volgende af. Donderdag heb ik weer een groei echo, ben benieuwd hoe hij dan ligt.

Wij zijn overigens ook uit over ons kaartje..ik wilde eerst niet zo'n taditioneel kaartje, maar ben er nu toch wel een beetje voor gevallen..maar dan net anders. Je kent ze wel, die met dat strikje rechtsbovenin. Alleen is die van ons dat wel een dubbelgevouwen en dan met een rood strikje met een ruitje...net effe wat stoerder en dan z'n naam groot voorop.

We twijfelen aan twee gedichtjes op de kaart en ik ga gewoon jullie mening vragen:

Little hands and little feet
    little toothless grins so sweet
    little eyes that shine so bright
    little arms to hold you tight

Of

Ik word later president
    of drummer in een band
    oh, ik zou zoveel willen zijn
    maar nu ben ik nog heel klein

Wat vinden jullie ervan? Wij komen er niet uit, we vinden ze alletwee heel erg leuk, maar geloof dat ik toch steeds meer naar het nederlandse gedichtje neig.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik zou voor een nederlands gedichtje gaan omdat niet iedereen engels spreekt bij ons (schoonvader en opa spreken geen engels).

Wij hebben:

Op mijn teentjes kijk ik over het randje van de wieg.
    Lief klein broertje ik vind je lief!

Dus wel een heel andere stijl.

18. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nee, begrijp dat je dan voor het nederlandse gedichtje zou gaan. Ik heb alleen een engelse achtergrond en Joris heeft in Amerika gestudeerd, dus we hebben ook nog best wat Engelstalige contacten, vandaar!

Ik vind jullie gedichtje wel heel lief..leuk vanuit het oogpunt van je dochtertje!

Huh, het sneeuwt ineens, was dat voorspeld???

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik ben zelf sowieso niet zo van de gedichtjes, dus bij ons komt er geen op de kaart.

Als ik zou moeten kiezen tussen een nederlands of engels gedichtje, zou ik voor het nederlandse gaan. Gewoon omdat we in nederland wonen. Maar als veel engelssprekenden een kaartje krijgen zou ik misschien wel voor het engelse gedichtje gaan.

De sneeuw was voorspeld...helaas.

20. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik had bij onze dochter in 2009:

Twee kleine handjes,
    geef ons er allebei één
    dan leiden wij je rond, totdat je zegt:
    "ik kan het nu alleen.."

Voor ons nieuwe kindje weet ik het nog niet!

Deel Deze Pagina