Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Die vind ik ook mooi, Kuipersl!!

Ben vanochtend weer naar het WKZ geweest voor een groeiecho en hij ligt nog steeds evenver voor. Weet inmiddels ook dat 'ie al 2019 gram weegt...pfff! Dat wordt een flinke, haha...Hoeveel woog 'ie bij jou ookal weer Roos. Een stuk minder geloof ik, toch?

Ik had ook weer hetzelfde gezeur met bloed afnemen. Sinds ik zwanger ben is er geen ader te vinden en er moest nog op antistoffen geprikt worden, omdat ik zelf een negatieve bloedgroep heb en mijn man niet, dus ze hebben het maar weer uit mijn vingers geperst. Was allang blij dat ze het eruit kregen, na 2 keer in mijn arm was ik er wel klaar mee. Daarna kreeg ik de antistoffen toegediend...auw, auw...dikke vlioeistof die in mijn bil ingespoten moest worden. Ben niet zo'n held met naalden, vandaar!! Haha..

Maar verder zal alles er weer prima uit..hij ligt wel al een soort van mijn z'n hoofd naar beneden en z'n kontje aan de linkerkant. Hij draait erg vaak om z'n as en dat is me een aardverschuiving~!

Hebben jullie eigenlijk al een soort geboorteplan opgesteld..ik heb nog wel een beetje het gevoel dat ik in het duister tast over wat te doen als het allemaal gaat beginnen...of is dat iets wat de verloskundige op een later tijdstip met je doorneemt?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje babs die van jou is wel erg groot! Die van mij woog gisteren 1720 gram. Nou scheelt het wel een week maar toch...

Gisteren ook weer bloeddruk opgemeten 115/70 dus super goed! En de baby ligt al met zijn hoofd naar beneden dus dat is ook fijn. Ik hoef pas over 3 weken weer terug te komen!

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Zeg dat nou niiieeet!! Krijg er helemaal de zenuwen van, hahaha....:)

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha babs groot maakt niet heel erg veel uit hoor... schijn je bij de bevalling helemaal niet zo veel van te merken. Vriendin van mij had een kindje van 4000 gram en niet uitgescheurd, niks.

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Kijk, daar word ik blij van...dit soort berichten!! Ik dacht eerst dat hij veel te lang was, maar het ging de hele tijd al over z;n omvang!!! Holle Bolle Gijs!!!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha die van mij schatten ze ook tussen de 8 en de 9 pond straks hoor. Maar ik maak me er niet al te druk om. Volgens mij is bij de bevalling vooral de grote van het hoofdje belangrijk (laat die nu juist het grootst zijn bij mij...) de rest is toch altijd kleiner dan het hoofdje wat er door moet...

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - wij hebben vandaag nog een echo gehad en het gewicht was 1935 gram. Hij was dus weer flink gegroeid. Ik maak me er niet zo heel veel zorgen over. Pijn doet het toch wel die paar extra onsjes maken ook niet zo veel meer uit.

Een bevallingsplan... daar ga je het met de verloskundige nog wel over hebben. Maar volgens mij is het lastig daar een plan voor te maken. Heb jij iets speciaals in je hoofd dan? Ik wil proberen thuis te bevallen en verder heb ik er niet echt ideeen over. Heb in ieder geval absoluut geen zin in een ziekenhuis, maar als het moet moet het.

Volgende week nog een weekje werken, dan een weekje vrij, dan nog anderhalve week werken en dan heb ik gewoon al zwangerschapsverlof. Zo snel gaat het ineens.

Maandag komen ze alle spullen brengen van de babydump. Zal wel ineens vol staan hier. We hebben bijna alles daar besteld en dat komt dan allemaal in 1 keer. Kamertje, box, kinderwagen, maar ook heel veel kleine dingetjes.

Morgen moeten we Lucas naar zijn vader brengen, hij is in Nederland. We moeten naar Vlissingen, dus hoop dat het weer wat mee gaat vallen.

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos wat leuk alle spulletje die binnen gaan komen! Dan wordt het ineens wel heel echt he...

een bevallingsplan, sja ik zou niet weten wat ik er in zou moeten zetten. Ik wil graag zoveel mogelijk bewegingsvrijheid maar zal toch aan de ctg moeten dus ik zie wel.
    Enige wat ik zeker niet wil is een morfine prik. Als ik pijnstilling wil dat neem ik een ruggeprik of niks. Het lijkt me vreselijk om half stoned te zijn (ik hou ook niet zo van dronken ofzo zijn...).
    En ik wil graag natuurlijk bevallen.
    Maar wat moet er nog meer in zo een plan dan?

Pfff nou ik heb wel weer even genoeg aan de bevalling gedacht eigelijk. Ben er nog niet zo heel veel mee bezig. Ben er ook niet bang voor, ik laat het meer op me af komen. Ik weet niet eens wanneer ik het zkh zou moeten bellen. Als je vliezen breken of als je regelmatig weeen hebt? Ik zal het eens vragen als ik er aan denk de volgende keer bij de gyn.

9. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Debby - dan wordt het inderdaad ineens heel echt. Vind het nu zelfs nog moeilijk te beseffen dat we er straks ineens een kindje bij hebben. Was ook zo onverwachts zwanger. Maar heb er wel erg veel zin in nu.

Ik wil eigenlijk ook nog niet te veel aan de bevalling denken. Gaat soms automatisch, maar ben er nog echt niet aan toe. Hoop dat dat nog komt, want vind het nu voornamelijk een heel eng en naar idee dat ik weer moet gaan bevallen. Vond het de vorige keer heel erg overweldigend. Hoop dat ik dat nu minder zal hebben. Ook wil ik niet graag in het ziekenhuis bevallen omdat ik dat de vorige keer heel erg vervelend vond. Heel weinig bewegingsvrijheid en op het moment dat ik moest bevallen was het heel druk op de afdeling en was ik eigenlijk constant alleen. Plus dan nog het feit dat door de medicijnen die ik gekregen had de ontsluiting en bevalling ineens zo snel ging dat hij vocht in zn longen had gekregen. Hij werd daarom meteen bij me weggehaald na de bevalling en daar heb ik het echt heel moeilijk mee gehad. Maar goed, je kan het niet plannen en het gaat zoals het gaat.

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nou, alle spullen zijn vandaag bezorgd. Hele huis is ontploft, maar het bedje, de kast en de commode staan er. Nu voor al die andere spullen nog een plaatsje zoeken.

Hoe gaat het met jullie? Al ingesneeuwd?

Gaan jullie trouwens na de 16 weken zwangerschapsverlof meteen weer werken of plakken jullie er nog wat vakantie over ouderschapsverlof achteraan?

11. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ja, wat een ontploffing! Ik heb hele babykamertje vol staan! En dan die box ook nog in de woonkamer! Dat ding was zo loodzwaar, dat we die niet even de trap op konden sjouwen en een grote kartonnen doos in je woonkamer als je steeds bezichtigingen hebt, is ook niet alles. Dus hebben we de box maar alvast neergezet.

Verder heb ik nog niks gedaan. Geen kleertjes gewassen, kamertje niet ingeruimd..ik heb er geen zin in op een of andere manier. Daarbij word de bekkeninstabiliteit steeds erger, dus ik kan ook niet zo lang staan. Mijn man krijgt er een beetje de zenuwen van...hij wilde laatst zelfs de lijst van de kraamhulp zien om te bekijken wat er nog gedaan/gekocht moest worden, haha! Ik stel het gewoon even uit tot na de feestdagen...dat vind ik zowieso altijd zo'n ongezellig tijd dat ik wel wat afleiding kan gebruiken.
    Gisteravond begon hij ineens over een vluchtkoffer klaarmaken.ik kwam niet meer bij! Voor hem of voor mij, hahaha! Ik vind na de feestdagen vroeg genoeg, maar hij hoort alleen maar verhalen over dat 'ie eerder zou kunnen komen omdat hij zo voorloopt. Hij ligt nog niet eens mijn z'n hoofd in mijn bekken, dus het zal nog wel even duren...

Hebben jullie verder nog plannen voor de feestdagen? Wij doen het rustig aan. Normaal gaan we altijd met een grote groep skien met Oud en Nieuw, maar dat gaat natuurlijk niet lukken dit jaar. Dus we gaan bij mijn schoonouders eten op Kerstavond, daarna bij vrienden borrelen en de volgende dag rijden we naar mijn moeder in Belgie tot dinsdag. Even een paar dagen weg... En Oud en Nieuw vieren we met vrienden die toevallig bij ons in de straat wonen en zij is ook zwanger.

Wat werken betreft, ik heb geen vast contract dus ik kan weer aan de slag wanneer ik wil/kan, maar zoals nu afgesproken ga ik begin Mei weer aan het werk.

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik heb ook nog niks gewassen of ingeruimd hoor. Voor mn gevoel is daar ook nog tijd genoeg voor. Een "vluchtkoffer" heb ik ook niet hoor. Had ik bij luc ook niet. Heb toen was bij elkaar gepakt en later nog wat naar het ziekenhuis laten brengen. Maar ben toch wel van plan nu een tasje klaar te zetten. Maar ook daar zal ik niet al te vroeg mee zijn...mezelf kennende. Moet ook nog steeds een aantal dingen kopen. Weet alleen niet precies meer wat. Daar ga ik me maar eens in verdiepen als ik met zwangerschapsverlof ga.

Wat vervelend dat je bekkeninstabiliteit nog steeds erger wordt. Lijkt me eerlijk gezegd ook extra vervelend tijdens een bevalling. Of zou dat mee vallen?

Met de feestdagen doen wij ook niet veel bijzonders hoor. Eerste kerst gaan we naar het circus en 2e kerst bowlen met de schoonfamilie. Met oud en nieuw doen we helemaal niks, gewoon een beetje tv kijken en wat vuurwerk afsteken met lucas.

Heb jij een lijst van de kraamhulp gekregen dan?

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben ook zo een die wel alles geregeld wilt hebben, maar meestal op het laatste nippertje nog druk gaat doen!! Ik heb idd een lijst gekregen van het kraamzorgbureau toen ze langskwam. Dat had ik al gehoord van mijn vriendin die net bevallen is en ook bij dat bureau zat. Ben er wel blij mee, want ik weet echt niet wat ik nog nodig heb.

Het staat in verschillende catergorien ingedeeld;
    -voorbereiding rond 37ste week
    -wat u nodig heeft bij een thuisbevalling
    -wat u nodig heeft bij een ziekenhuisbevalling
    -voor u zelf
    -voor de verzorging van uw baby
    -bij borstvoeding
    -bij flesvoeding

en onder elke categorie staat dan een lijst die je af kunt vinken. Best handig voor nitwitten als ik.

Ik weet eerlijk gezegd niet of die bekkeninstabiliteit me gaat belemmeren tijdens de bevalling..ik hoop het maar niet. Ik ga me er maar niet teveel in verdiepen, want van de verhalen die je af en toe op internet leest word je ook niet vrolijk. Ik kan er toch weinig aan veranderen...

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Dat doe je goed denk ik...hoe meer je er over leest hoe minder blij je er van wordt vrees ik.

Ben je eigenlijk nog naar die zwangerschapscursus geweest? Of is het bij die ene keer gebleven?

Wel handig trouwens zo'n lijst, weet echt nog maar heel weinig van de vorige keer. Kan me ook niet herinneren dat ik toen zo'n lijst heb gekregen. Voel me ook af en toe daar wel een beetje suf door. Ik zou dat voor mn gevoel in ieder geval allemaal wel moeten weten. Maar goed, dat is dus niet zo. Bij mij komt de kraamzorgintakemevrouw pas 13 januari.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi dames wat een geklets opeens hier...

vluchtkoffer: ga ik in het nieuwe jaar eens inpakken, bij mijn dochter had ik die ook niet en ik heb gewoon van alles laten brengen. Maar ik wil nu wel het eerste pakje enzo meenemen...

dingen nog te doen: we zijn bezig met een kast en het bedje schilderen voor mijn dochter. Als het goed is zijn die volgende week af en kan ik enveloppen gaan schrijven voor de geboortekaartjes en alles gaan wassen. En daarna dus de vluchtkoffer. Dat is het wel zo een beetje.

feestdagen: 1e kerstdag traditioneel bij mijn ouders met kadootjes enzo, altijd heel gezellig. 2e kerstdag moet manlief werken dus ik ga dan lekker met mijn dochter met haar kadootjes spelen. oud en nieuw heb ik een berg mensen uitgenodigd. Ik ga niet weg, als ik het zat ben wil ik kunnen slapen. Volgens mij komen er wel een paar mensen en anders vieren we het gewoon met zijn drieen.

Nou meiden, het gaat wel hard nu he?

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik vind ook dat het heel hard gaat nu. Maar eigenlijk vind ik dat heel de tijd al, maar nu extra...

Ik had dus de vorige keer ook geen tas klaar gezet omdat ik gewoon thuis wilde bevallen en er niet aan wilde dat het misschien wel ziekenhuis zou worden. Ik heb toen ook alles laten brengen in het ziekenhuis. Maar lucas kreeg wel ziekenhuiskleertjes aan en dat wil ik nu niet, dus ga nu wel een tas klaar zetten...voor het geval dat.

Gaat met jou verder alles goed?

Hebben jullie trouwens een dikke buik? Ik dus helemaal niet. We schijnen nu hoog zwanger te zijn, maar met sommige kleren aan zie je niet eens dat ik zwanger ben. Iedereen die weet dat ik zwanger ben zegt dat ik zo'n klein buikje heb.... Verder ben ik wel heel veel aangekomen, dus dat is wel een beetje jammer.

17. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Leven jullie nog?

Ik heb vandaag voor het laatst gewerkt. Raar hoor. Hoef nu pas halfverwege mei weer. Hoop dan wel ander werk te hebben...

Iedereen goede feestdagen gehad? Wij op zich wel, niet veel bijzonders gedaan. Circus en bowlen (doet mn schoonfamilie elk jaar met kerst....).

Heb intussen wel alle babykleertjes en lakentjes e.d. gewassen. Vooral het strijken bracht me weer even terug naar alles wat ik ooit voor luc heb gewassen en gestreken. Veel werk... :)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hoor ik leef nog...

ben bezig met de kamer van mijn dochter.
    Is zo goed als klaar nu...

Hier ook een foto van haar kast (bijna af).

Ik ben nog niet aan het wassen, ga ik volgende week doen denk ik. Mijn man heeft voor kerst een nieuw strijkbout gekregen en hij is er super blij mee dus hij gaat alles strijken :)

Ik vind mijn buik best dik, vooral als ik het vergelijk met toen bij mijn dochter...

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier een foto van mijn buik vorige week:

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008