Zwanger in Juni!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babs38, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Pff...ik en breien, geen goeie combi!! Maar ik moet zeggen..het vervelen went. Je bent pas net gestopt met werken en je moet even een nieuw ritme vinden, ik had het er ook best moeilijk mee toen ik net was gestopt, maar nu zorg ik dat ik elke dag wat te doen heb. Verdeel je afspraken over de week net zoals het boodschappen doen enzo..zo heb je toch elke keer een missie! Maar er zitten ook dagen tussen dat je helemaal niet vooruit te branden bent, hoor! En dan hang ik echt de hele dag maar voor de bak...ben blij dat we zo'n extra pakket hebben met Misdaadnet, alle Discovery Channels etc..dan hou je het nog een beetje vol met zappen!

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Nou, dat niet vooruit te branden zijn heb ik dus vandaag en dan voel ik me helemaal schuldig dat ik niks gedaan heb. Mn vriend geeft me ook het gevoel dat ik lui ben omdat ik af en toe 's middags wel eens een uurtje slaap. Maar dat komt omdat ik er 8 keer uit moet s'nachts, niet lekker lig en er iemand naast me ligt die snurkt... Dacht echt dat ik blij zou zijn als mn verlof zou beginnen maar ben eerder chago...

Maar nu zeur ik dus weer.

Over breien gesproken. Mijn nichtje doet dat heel erg veel. Ze heeft voor de baby een olifant gebreid, helemaal uit 1 stuk. Behoorlijk knap vind ik dat. Tis ook een schattig olifantje, hij zit nu in de box te wachten op gezelschap.

Ben erg benieuwd wat ze in het ziekenhuis te zeggen hebben. Voel gewoon plaatsvervangende spanning :)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs dat is een zwaar kind al! En dan nu in stuit dat is wel jammer, en zo groot zal ie vast niet meer vanzelf draaien...

Nou meiden, als jullie je vervelen mogen jullie wel op mijn dochter passen, kan ik een keertje slapen ;)
    Nee hoor ik verveel me niet! Vandaag hebben we het kamertje van mijn dochter afgemaakt. Nu is het af, dat is een pak van mijn hart! Grootste klus is klaar. Nu is de grootste klus nog alles wassen en strijken blegh...

Vandaag naar de gyn geweest. Mijn bloeddruk was nog steeds goed 120/75 en de gyn was tevreden. Over 2 weken krijg ik weer een groeiecho. O en hij ligt met zijn hoofd naar beneden dus ben blij!

4. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Je mag haar brengen hoor Debby en neem dan ook maar meteen je strijk mee, vind ik ook niet heel vervelend om te doen. Ben ook zo'n muts die alles strijkt, streek zelfs sokken....maar dat mocht niet meer van mn vriend :)

Fijn dat alles weer goed was bij de gyn, ik hoef pas de 17e weer naar de vk.

5. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ben erg benieuwd hoe het in het ziekenhuis was Babs, zie je het allemaal nog een beetje zitten?

6. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Zo, ik was even met mijn hoofd onder de dekens gekropen na het bezoekje aan het ziekenhuis gister! We waren pas om 20.30 uur thuis, zijn dus 3 uur zoet geweest! Wat een gedoe...We hebben uitgebreid besproken wat de mogelijkheden nu zijn als hij in stuit blijft liggen. En idd Debby, hij is al zo groot dat er heel wat voor nodig is om te draaien. Ik weet precies wanneer hij gedraaid is en dat is inmiddels 2 weken geleden...daarna is mijn buik zo enorm gegroeid en die striae aan de onderkant...mijn hemel! Het was een iets te plotselinge verandering voor mijn vel om rustig aan te passen.

Maargoed, ik gaf nog wel aan dat ik zelf vond dat ik erg veel dronk de laatste tijd en toen zei de verlos dat ze toch nog even een glucosetest wilde doen. De vorige was helemaal goed, maar omdat het zo'n groot kindje is, wilde ze er toch nog eentje doen. Er zit een uur tussen het drinken van de glucose en het bloedprikken, dus dat duurde wel effe. Ik dacht eerlijk gezegd dat het gewoon even een formaliteit was en dat het wel ok zou zijn...maar helaas. Ik heb verdomme ook zwangerschapssuiker!! J mag tot waarde 7 hebben (vorige keer had ik 6,4) en nu had ik 14,4..veeeel te hoog dus. Heb meteen een lijst meegekregen van dingen die ik nu beter niet meer kan eten en drinken en volgende week heb ik een hele ochtend onderzoeken en gaan ze drie keer een test doen en bloedprikken en bepalen wat er moet gebeuren. Dat zou kunnen zijn dat ik alleen mijn eetpatroon aan moet passen en vervolgens meerdere malen per dag moet prikken om te kijken of ik het niveau laag kan houden of dat ik ook nog insuline moet gaan prikken! Die hormonen moeten mij wel hebben, he!!

Wat de stuit betreft kijken we het de komende week aan en als hij over 2 weken niet gedraaid is, heb ik nog een mogelijkheid op een zgn versie afspraak, waarbij ze uitwendig kunnen proberen je kind te draaien, maar inmiddels heb ik al vanalles gelezen over deze draaipogingen en dat is geen pretje, kan weeen opwekken en lukt vaak zelfs niet. Het is een vrije keuze om zo'n versie te laten doen, dus daar moet ik nog even over nadenken. Het kind is al zo groot dat ik zo langzamerhand misschien wel een gecontroleerde keizersnee aantrekkelijker vind.

Hoe was jou ervaring na de keizersnee, Debby? Heb je lang moeten herstellen en wanneer kon je zelf echt voor je kindje zorgen?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs ik persoonlijk zou wel voor een versie kiezen maar je moet het natuurlijk zelf weten. En goed lezen. Kans op weeen is volgens mij maar 1%.

Ik ga niet tegen je liegen het is niet best wel pijnlijk die wond na een keizersnee. De eerste week kan je zeker niet helemaal zelf voor je kindje zorgen. Mijn dochter lag natuurlijk op de couveuse en ik mocht alleen zelf naar haar toe als het goed ging (anders moest ik wachten tot mijn man er was). Dus ik liep na een dag of 4 langs de zusterspost alsof er niks aan de hand was en ging dan in de lift bijna van mijn stokkie als niemand me zag.
    Ik denk dat ik na 2 weken wel weer echt voor haar kon zorgen.

Maar goed aan de andere kant heb je natuurlijk geen weeen enzo (al ben ik nu wel heel nieuwsgierig hou dat is, heb wel het gevoel iets gemist te hebben). Maar goed, je hebt ook niet dat allereerste moment met je kindje op je buik. Je man is de eerste die je kindje kan vasthouden en het kan nog best lang duren voor je van de uitslaapkamer af mag komen.
    Ook de borstvoeding komt minder goed op gang na een keizersnee. Waarschijnlijk ook doordat je niet binnen een uur kan aanleggen.

O en je moet natuurlijk 4 dagen in het ziekenhuis blijven en dat vond ik echt niet leuk...

Hier dus niet zo positief over een keizersnee. Begrijp me goed, het is een wondermiddel in noodgevallen etc maar ik zou er niet lichtvaardig voor kiezen. Ik zou eerst alles afwegen. Ik hoop met heel mijn hart dat ik nu gewoon natuurlijk mag bevallen.

Wel balen van je suikergehalte meid... hopelijk hoef je niet te prikken straks...

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Babs - het zit echt niet mee he! Wat vervelend allemaal. Hoe voel je jezelf er onder nu? En wat vindt je man er allemaal van? Moeilijke keuzes ook... Persoonlijk lijkt mij een keizersnee helemaal niks, als het niet anders kan is het niet anders natuurlijk. Maar het heeft zoveel nadelen. Al weet ik wel dat ik persoonlijk die weeen kan missen als kiespijn...dat is wat mij betreft het enige voordeel van een keizersnee. Hoop voor je dat het mannetje nog uit zichzelf gaan draaien en dat anders misschien de versie een uitkomst zal bieden.

9. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Ben inmiddels al een beetje van de schrik bekomen en laat alles maar een beetje op me afkomen. Kan er toch weinig aan doen! Ik hou me wel al aan de voorschriften voor zwangerschapsdiabetes, maar vrijdag zal ik pas precies horen wat ik moet doen. Heb ook even een fotootje toegevoegd van mijn enorme toeter!!

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Wat een leuke foto Babs! Je buik is inderdaad behoorlijk groot :) mooi hoor!

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    babs o wat een leuke foto! En jij zegt altijd dat je zo zwaar bent maar ik vind je er helemaal niet dik (ik bedoel veel vet dus niet over je buik) uitzien!

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Dat vond ik ook. Had me je ook heel anders voorgesteld...

13. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Haha, dan is het een flaterende foto, want ik heb wel degelijk veel overgewicht, hoor!! Maar toch bedankt...altijd goed om te horen als je jezelf een walrus voelt!! Haha..

Staat jullie buik ook zo strak? Ik vind het per dag moeilijker worden om een lekkere houding te vinden!

Morgen de halve dag in het ziekenhuis doorbrengen ivm glucose-tolerantietest, moet nuchter dus mag na het avondeten niks meer hebben vanavond! Hoop maar dat het meevalt, want ik heb me deze week aan de richtlijnen gehouden en ik kan je vertellen dat dat geen feest is! Maargoed, als het moet dan moet het en dan is het gelukkig ook niet al te lang meer!

Ik vraag me ook zo af of hij nog in stuit ligt! Ik wou dat ik even in mijn buik kon kijken, want ik kan er niet veel over zeggen. Volgens mij wisselt het per dag!! Hij is zo druk..

Nouja, volgende week weet ik meer..

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Moet zeggen dat mn buik nog niet echt strak voelt. Ook nog geen striae tot nu toe. Dat is wel erg prettig. Maar de laatste paar weken groeit mn buik wel behoorlijk, dus weet niet of ik het nog 5 weken red zonder striae.

Ik kan zelf nu wel goed voelen hoe hij ligt. Met zn hoofdje naar beneden, zn ruggetje ligt links in mn buik en dan schopt ie met zn beentjes lekker in mn rechter zij. Heerlijk.

Krijg je morgen wel weer een echo? Hoop ook voor je dat het mee gaat vallen in het ziekenhuis morgen. Succes in ieder geval.

Afgelopen zondagavond hebben ze geprobeerd onze auto te stelen. Zo ongelooflijk irritant. Auto stuk, aangifte doen, kost weer een hoop geld en we hebben al de hele week geen auto. Kan me daar behoorlijk kwaad over maken.

Vandaag is er iemand van de kraamzorg langs geweest. Vond het niet echt een verhelderend gesprek, ze was ook niet echt heel erg aardig eerlijk gezegd. Straks maar eens even de papieren doorlezen. Heb ook weinig zin in een kraamverzorgster in huis. Voor de controles en verzorging van de baby vind ik het natuurlijk wel nuttig, maar voor de rest mag ze wat mij betreft weer snel naar huis.

Ben nu een week thuis en ik verveel me echt intens. Ik fiets een paar keer per dag heen en weer naar school voor luc. Laat de hond een paar keer uit en maak nog maar eens wat schoon. Maar om nou te zeggen dat ik er van geniet om thuis te zijn...
    Dan duren 5 weken toch nog best lang volgens mij.

15. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Wow, Roos..ik wou dat ik nog zoveel kon als jij! De hondjes zijn al een week bij mijn schoonouders tot nader order omdat ik ze gewoon niet meer uit kan laten en fietsen...oh dat zou nog zo fijn zijn, als ik nog ergens heen kon fietsen! Maar ik onderschat jou verveling niet, hoor! Vooral als nog tot voor kort gewerkt hebt, is het moeilijk om een nieuw ritme te vinden...

En geen striae..da's ook wel erg fijn! Je zou mijn buik aan de onderkant moeten zien!!! Heb zo'n 6 dikke strepen in de lengte onder mijn navel. Maar mijn buik is ook zo explosief gegroeid de laatste weken, waarschijnlijk door de combinatie van een zwaar kind en teveel aan vruchtwater. Daarom staat mijn buik ook zo strak, denk ik.

Ik krijg morgen geen echo, alleen een suikertest en dan elk uur een bloedtest om het gemiddelde te bepalen. Naar aanleiding daarvan moet ik waarschijnlijk over naar afspraken bij de gynaecoloog ipv de verloskundige omdat een zwangerschap met diabetes een verhoogd risico heeft. En dan hebben we het nog niet eens over de stuit gehad!! Ik zal gewoon geduld moeten hebben...en daar ben ik niet zo goed in, haha....

He maar..je auto jatten!! Jezus zeg...lekker dan! Daar moet je toch niet aan denken, dat je 's ochtends wakker wordt en je auto is weg! Idioten! En nu zit je weer met rekeningen waar je ook niet op zit te wachten!! Laat ze lekker met hun poten van andermans spullen afblijven....

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ja, sorry. Waarschijnlijk zeur ik ook gewoon hoor. Maar dat fietsen in de regen en hond uitlaten in de regen vind ik niet zo geweldig. Luc is eind juni geboren, toen was het lekker warm. Volgende keer ga ik dat beter plannen ;)

Tijdens mijn vorige zwangerschap ging het striaetechnisch ook pas de laatste paar weken mis. Maar viel uiteindelijk allemaal behoorlijk mee hoor.

Vanochtend tijdens het intake gesprek van de kraamzorg had ik zoiets raars. Ze had het over de bevalling en ik dacht 'denken ze dan echt dat er een kind uit mij komt?'. Het klinkt heel stom misschien maar kan me er nog steeds erg weinig van voorstellen hoe het straks zal zijn. Nog steeds vind ik het heel onwerkelijk.

Het wordt voor jou morgen dus weer een ziekenhuisdagje. Kan me voorstellen dat jij straks wel erg blij bent als deze zwangerschap voorbij is. Kan je er toch nog wel een beetje van genieten of overheerst het vervelende er van?

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    roos volgende keer... jij ziet het positief in ;)

Hier wel een strakke buik. De littekentjes van mijn galblaasoperatie zijn aan het "uitscheuren" en dat is geen fijn gevoel.

Ik kan wel heel duidelijk voelen hoe de beeb ligt...

@babs volgens mij vindt iedereen zichzelf altijd dikker dan ie is ;)
    succes morgen!

Hier alles ok. Alleen veel last van mijn bekken (aan fietsen kan ik echt niet meer denken). Gisteren naar bekkentherapie geweest en moet volgende week terugkomen.
    En maagzuur nu is ook niet echt lekker. Hopelijk daalt de kleine snel in.

18. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Debby..ik heb Antagel bij de apotheek gehaald op advies van mijn huisarts en verloskundige. Ik heb nl ook al een tijdje last van maagzuur, vooral in bed. Dat Antagel is een soort wit krijtjeswater wat totaal geen kwaad kan, maar wel als een trein werkt! Kan het je echt aanraden...

Die littekentjes die inscheuren klinken ook niet prettig, zeg!! Ik zie het striae bij mij ook bijna letterlijk voor mijn ogen 'scheuren'...ik vind het ook geen aangenaam gevoel.

En Roos...tja, genieten! Nee, dat kan ik niet zeggen. Het is meer een soort berusten. De onzekerheid over wat komen gaat en de continue pijn belemmeren me om te genieten. Misschien is het voor jullie toch anders omdat jullie al een kind hebben en dus al weten wat je te wachten staat. Ik weet nog helemaal niet wat me te wachten staat en vind het ook allemaal maar heel onwerkelijk. Ik leid al jaren hetzelfde 'vrije' leven, ben erg slecht in veranderingen en weet dat ik het best moeilijk ga krijgen. Uiteindelijk zal alles weer op z'n plaats vallen, maar ik weet dat ik daar moeite mee heb. Hoe de bevalling zal gaan verlopen is ook een onzekere factor waar ik me ook wel zorgen over maak....dus, ja..ik denk dat berusten de beste omschrijving is. Ik probeer niet teveel na te denken en het op me af te laten komen.

Ik ga morgen in al die uren dat ik moet wachten in het ziekenhuis wel bedelen of iemand me kan vertellen of ie nog in stuit ligt...haha!

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Even een kort berichtje, het bezoek in het ziekenhuis werd een hele dag...ben kaput! Blijk idd zwangerschapsdiabetes te hebben en moest meteen door naar de gynaecoloog, de diabetesverpleegkundige en de internist! Wat een gedoe, heb Joris maar meteen gebeld, want ik dacht dat ik dat wel effe alleen ging doen... Niet dus! Gelukkig kon hij meteen weg van zijn werk!

Maargoed, bij gyn dus ook meteen even gekeken of hij nog steeds in stuit ligt en dat is idd zo, muurvast dubbel geklapt met z'n benen omhoog naast z'n hoofd en kontje in mijn bekken! Donderdag gaan ze knopen doorhakken omdat hij al zo groot is en alleen maar groter wordt natuurlijk! Ze achten de kans op draaien nog erg klein. Mij maakt het allemaal niet meer uit...zolang hij maar rap komt!!!

Gelukkig hoef ik niet al te lang meer en ga ik me maar netjes aan mijn 'dieet' houden en 5 x per dag mijn bloedwaardes prikken!

Ik krijg hem niet cadeau, hè! Gelukkig zijn het allemaal dingen die hopelijk na de bevalling weer snel verdwenen zijn!!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oei babs zwangerschapsdiabetes dat is niet mooi...
    hopelijk laten ze hem nog wel een week of 2 zitten, kindje heeft nu nog geen goede zuigreflex enzo...

Nog heel even volhouden meid en dan heb je je mannetje!

Deel Deze Pagina